Gå til innhold

A4-livet er komplett! -Livet som tobarnsmor

Teriyaki

Anbefalte innlegg

Tok en liten sniklytt på mini nå med dopleren. Fant tydelig hjertelyd med en gang, men det som var så koselig var at denne gang hørte jeg også hver gang mini sparket :hjerte:

Også luuurer jeg på om jeg har kjent liv i dag? Veldig usikker siden det var så svakt og veldig tidlig enda, men dette har jeg ikke kjent tidligere dette svangerskapet :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei :goodbye:

Jeg synes det hørtes ut som en veldig fin ferietur! Vi har fortsatt til gode å dra på en ordentlig Norgesferie med vår lille familien. Og naturen i nordnorge er jo helt fantastisk!

UL kommer plutselig nå - jeg synes iallfall tiden begynte å gå litt fortere etter 12-13 uker. Og du er jo nå snart 14 uker :) .

Håper du har en fin start på søndagen! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :goodbye:

Jeg synes det hørtes ut som en veldig fin ferietur! Vi har fortsatt til gode å dra på en ordentlig Norgesferie med vår lille familien. Og naturen i nordnorge er jo helt fantastisk!

UL kommer plutselig nå - jeg synes iallfall tiden begynte å gå litt fortere etter 12-13 uker. Og du er jo nå snart 14 uker :) .

Håper du har en fin start på søndagen! :sol:

Det er veldig fint i nordnorge ja! :jepp: Altså, jeg er jo veldig vant til naturen her, har jo vokst opp i Bodø hvor det er mye fine fjell, men også vært mye i Lofoten og diverse, så jeg er jo ganske vant til det, men kan godt forstå at de som ikke har sett slik natur før, som f.eks tyskere blir ganske bergtatt :fnise:

Håper det kommer plutselig, for jeg er veldig utålmodig nå. Vil så gjerne vite hvem som bor inni der. :) Vi har allerede jentenavnet klart, litt usikk på guttenavn, men har et mulig alternativ der også. :)

__

Nok en dag er over. :) Har vært hos mamma nesten hele dagen, og det har vært koselig. Søster er jo på besøk så var fint å få sett henne før hun drar i morgen. :)

I morgen skal jeg til legen for å få ordnet meg gradert sykemelding slik at den gjelder fra jeg kommer tilbake til jobb fra ferie...Kjedelig at de ikke ville tilrettelegge mer, men det er ikke så mye mer å gjøre da.

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sååå var jeg sykemeldt 50 %. Fortsatt nattevakter når jeg må på jobb, men blir jo ikke like ofte i alle fall. Uansett, fortsatt to uker til med ferie først. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sååå var jeg sykemeldt 50 %. Fortsatt nattevakter når jeg må på jobb, men blir jo ikke like ofte i alle fall. Uansett, fortsatt to uker til med ferie først. :)

Leste ovenfor at de ikke ville tilrettelegge mer? Hva er tilrettelagt og hva vil de ikke gjøre? Surt når det skal være slik...

50% natt er jo ikke så mange vakter i mnd nei:) det blir nok fint:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste ovenfor at de ikke ville tilrettelegge mer? Hva er tilrettelagt og hva vil de ikke gjøre? Surt når det skal være slik...

50% natt er jo ikke så mange vakter i mnd nei:) det blir nok fint:)

Jeg får ikke gå over til dag/kveld. Rett og slett. Legen min skrev i sykemeldingen at hvis det var mulig å få gå over til dag/natt så ville muligheten for mindre sykemelding være tilstede, og det stemmer jo. :)

Eneste som er tilrettelagt er at hun har delt det opp litt mer slik at jeg ikke har mer enn to nattevakter på rappen, men det innebærer jo regelmessig to runder med nattevakt på en uke i og med at jeg før hver tredje helg jobbet fire på rad. Og det går jo bare ikke kjenner jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg får ikke gå over til dag/kveld. Rett og slett. Legen min skrev i sykemeldingen at hvis det var mulig å få gå over til dag/natt så ville muligheten for mindre sykemelding være tilstede, og det stemmer jo. :)

Eneste som er tilrettelagt er at hun har delt det opp litt mer slik at jeg ikke har mer enn to nattevakter på rappen, men det innebærer jo regelmessig to runder med nattevakt på en uke i og med at jeg før hver tredje helg jobbet fire på rad. Og det går jo bare ikke kjenner jeg.

Det var da litt av en holdning på arbeidsgiver.. Av og til kan det virke som at de ikke vil ha oss gravide i jobb så lenge som mulig.. Forstår du ikke orker det kjøret med nattevakter...

Gikk 50% natt en periode og det var ca 7 vakter på en mnd. Så blir vel noe slik på deg også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da litt av en holdning på arbeidsgiver.. Av og til kan det virke som at de ikke vil ha oss gravide i jobb så lenge som mulig.. Forstår du ikke orker det kjøret med nattevakter...

Gikk 50% natt en periode og det var ca 7 vakter på en mnd. Så blir vel noe slik på deg også :)

Det blir nok enda mindre. :) Jeg har jo en stilling på 64:%, noe som innebærer ca to vakter på rad to uker, så fire vakter på rad en uke, så to vakter på rad i to uker osv. osv. Nå som jeg blir 50 % sykemeldt så blir det jo bare sånn 32 % i jobb, noe som vil bli ei nattevakt i uken og to på rad hver tredje helg. :) Så skal jeg selvsagt ta ekstravakter hvis det dukker opp. På dagtid/kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig med ferie nå, det trengs vel! Og sykemelding kommer godt med.. håper en nattevakt innimellom går greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lå den stranda? Må jo vite jeg som er oppvokst der borte :P

Går det an å være sykemeldt og ta ekstravakter? Er du kanskje sykemeldt fra kun natt da?

Kan du ikke ta en private UL om det ikke er dyrt og si at du ikke vil vite kjønnet, og ikke få med bilder hjem. Men skjønner at det er mer spesielt å være sammen på første UL ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig med ferie nå, det trengs vel! Og sykemelding kommer godt med.. håper en nattevakt innimellom går greit.

Det håper jeg også! :) Og fordelen med at jeg ikke fikk tilrettelegging, er at da taper jeg ikke økonomisk på det, for det ville jeg gjort ved å gå over til dag/kveld.

Hvor lå den stranda? Må jo vite jeg som er oppvokst der borte :P

Går det an å være sykemeldt og ta ekstravakter? Er du kanskje sykemeldt fra kun natt da?

Kan du ikke ta en private UL om det ikke er dyrt og si at du ikke vil vite kjønnet, og ikke få med bilder hjem. Men skjønner at det er mer spesielt å være sammen på første UL ;)

Hmm ja hvor var det da? :P Vi tok jo ferga til Moskenes, også kjørte vi litt her og der. Også kom vi til stranda :ler: Skal se om jeg finner navnet på den, lurer på om svigermor navnga den da hun fikk bilde..Jeg bare gidder ikke hente tlf akkurat nå. :P

Nei jeg tenkte på det etter at jeg postet, at det sikkert ikke er lov med ekstravakter. :)

Jeg skal jo på privat UL 11 september. Da skal mamma være med. Siden den er så billig (95 kr, pga. henvisning jeg har fra før), så skal jeg beholde den. :) Så får vi se om jeg ber hun om å skrive navnet på en lapp og legge i en konvulutt slik at vi åpner den sammen 3 dager senere, eller om jeg bare får vite kjønn med en gang. :P For R spiller det visst ingen rolle.

Ferie er så deilig! Selv om jeg er sliten av vår ferie :ler:

Ferie er deilig ja! Og tro du meg, det blir IKKE mindre slitsomt når dere får barn :ler: Vi la oss halv ti-ti hver kveld da vi var i Lofoten/Salangen! :P

_______

Oiii, for en lang, men koselig dag!

Tidlig på dagen sullet vi hjemme, jeg fikk brettet en haug med klær etter å ha vasket alt etter ferien, også fikk jeg begynt litt smått på pakkingen. Jeg pleier å begynne å pakke dagen før avreise, så tenkte jeg skulle teste ut å pakke noen dager i forveien denne gangen. Mindre stress kan jeg tenke meg til. ;)

Kl 12 dro jeg og O til byen og møtte Kisskissbangbang på kafe med den lille hjerteknuseren hennes. :) Skikkelig sjarmør. Det var veldig stas, sånn bortsett fra at Kisskiss måtte stressdrikke kaffen sin på slutten fordi O ble så utålmodig :fnise: Så gikk vi til "lekeplassen" på kjøpesenteret så O fikk springe litt fra seg, men så ble han så trøtt så vi måtte komme oss avgårde etter hvert så han fikk sove i bilen.

Etter det dro vi til svigermor hvor vi spiste kjeeempegod fiskesuppe til middag! Nam! Kl 17 dro vi i bursdag til en liten gutt som har blitt 3 år. O storkoste seg, og ville IKKE dra da vi måtte ta kveld. Han slo seg helt vrang og hadde tidenes meltdown. Flaks for oss at jeg hadde smokk i lomma som vi kunne gi han da vi kom til bilen. :P

Nå har jeg kapitulert på sofaen, og her blir jeg til jeg legger meg, sånn kl 21:30 :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er på ingen måteden første kaffen jeg har stressdrukket, for å si det sånn. :ler:

Det var skikkelig koselig å møte deg og flinke, søte O! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan hende at du kan sykemeldes kun fra å gå natt, vet iallefall at det går an å sykemeldes fra en arbeidsgiver om man har to, men om det regnes som det samme vet jeg ikke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er på ingen måteden første kaffen jeg har stressdrukket, for å si det sånn. :ler:

Det var skikkelig koselig å møte deg og flinke, søte O! :hjerte:

Nei, det er vel en av de (ikke-) glamorøse sidene ved å få barn :fnise:

Det var veldig koselig ja! :)

Kan hende at du kan sykemeldes kun fra å gå natt, vet iallefall at det går an å sykemeldes fra en arbeidsgiver om man har to, men om det regnes som det samme vet jeg ikke :P

Åja, ja det kan godt hende. :jepp:

_____

NÅ har jeg kjent liv! :)

Sist gang kjente jeg jo tydelige spark/dult da jeg var litt over 16 uker. Det var ingen tvil, men hadde ikke kjent noen form for antydning før den kvelden. Denne gangen har jeg lurt et par ganger, da jeg har innbilt meg at jeg har kjent bevegelse, men har tenkt det kanskje bare har vært luft. I dag kjente jeg derimot tydelig kiling/sommerfuggelvinger i magen. :) Myyye svakere enn første gang i forrige svangerskap, men samtidig er det jo tre uker tidligere, og siden jeg vet litt mer hva jeg kjenner etter enn jeg gjorde da, så tenker jeg det ikke er så usannsynlig. :)

Uansett veldig koselig. Gleder meg til det blir litt mer tydelig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du forresten hatt fantomspark etter du fikk gutten din? Jeg har det ennå daglig, nesten så jeg holder på magen og stryker litt, kose litt med tarmene :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig! :hjerte:

Jaa :)

Har du forresten hatt fantomspark etter du fikk gutten din? Jeg har det ennå daglig, nesten så jeg holder på magen og stryker litt, kose litt med tarmene :fnise:

Jeg hadde det en periode, kanskje opp til ett år etter fødsel? Husker jeg ble redd jeg var gravid en gang pga det, og måtte derfor ta en test :fnise: Men det er lenge siden nå. :jepp: Din er jo enda under året, så kan jo være det gir seg etter hvert. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også fantomspark. :lol: Litt ekkelt, synes jeg... De første gangene fikk jeg nesten panikk og lurte på om jeg var gravid, før jeg kom på at det var umulig at jeg var så langt på vei at jeg kjente liv. :klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...