Gå til innhold

Hvor mye parfyme og hvor ofte bruker dere parfyme?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kjøper aldri større flasker enn 30ml. Bruker ikke hver dag, men om jeg vil føle meg litt mer "fin", og da blir det som oftest èn sprut. Kommer litt an på hvilken jeg bruker :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker nesten aldri parfyme. Kanskje 7-8 ganger iløpet av et helt år. Da bruker jeg JLO sin. Og Christina aguilera sin..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker sjelden parfyme, som regel bare hvis jeg skal ut på noe. Og kun ETT sprut, at enkelte klarer å være rundt seg selv sliter jeg med å forstå. Men jeg har fryktelig god luktesans, da... Jeg har to parfymer, og det passer meg helt fint at de varer lenge.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Eg brukar parfyme kvar dag eg hugsar det. Fire sprutar, ein på kvar side av halsen og ein på kvart handled.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker parfyme nesten hver dag. Fordi jeg vil lukte diskret på dagtid, sprayer jeg kun èn gang opp i lufta foran meg, og spaserer igjennom "parfymedusjen" på morgenen. På kvelden sprayer jeg vanligvis to ganger, på håndleddene og i utringningen istedet for på halsen, siden jeg ikke vil ha for kraftig lukt i nesa.

I følge Coco Chanel skal man bære sin duft der man ønsker å bli kysset, så det er kanskje noe man kan tenke på! :kline:

Endret av Bea »-(¯`v´¯)-»
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sprut i nakken og en ut i luften som jeg går gjennom. Har også problemer med at de aldri blir brukt opp. Og når de nærmer seg to år blir jeg litt bekymret for at de er gamle og lukter vondt. Uten at jeg kan kjenne det selv. Så da blir de kastet :(

Noen som vet ca holdbarhet hvis de står i romtemperatur? Og blir lukten dårlig, eller bare svakere el.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sprut i nakken og en ut i luften som jeg går gjennom. Har også problemer med at de aldri blir brukt opp. Og når de nærmer seg to år blir jeg litt bekymret for at de er gamle og lukter vondt. Uten at jeg kan kjenne det selv. Så da blir de kastet :(

Noen som vet ca holdbarhet hvis de står i romtemperatur? Og blir lukten dårlig, eller bare svakere el.?

Man kjenner det. Som regel blir de ikke dårlige, men lukten endrer seg.

Det kommer an på typen flaske, typen parfyme, og oppbevaring. Jeg har 4-5 år gamle parfymer som er like gode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja bruker parfyme hver dag, bruker da 2 sprut som jeg spruter på litt avstand og går gjennom

for at det ikke skal bli for mye, men vil også at lukten faktisk skal være på meg og ikke bli borte

i løpet av dagen. Skal jeg ut på kvelden spruter jeg en ny sprut før jeg går ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Nå for tiden, ikke så ofte. Og jeg har sluttet med å spraye parfyme på halsen, det blir bare altfor intens lukt. Istedenfor sprayer jeg på klærne på siden under armene, evt på bar hud på ryggen og/eller under knærne og litt bak i nakken. Jeg har også sluttet med å spraye på håndleddene og å gni de sammen. Jeg ser fortsatt mange gjøre den lille bommerten der, det ødelegger duften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker aldri parfyme. Min mann tåler ikke parfyme, og mange andre tåler det heller ikke.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker parfyme de dagene jeg ikke skal på jobb. De dagene jeg har vært på jobb så tar jeg på parfyme på ettermiddagen hvis jeg skal noe, f.eks kafe, møte osv.

Bruker 1 dusj i halsgropen og en på innsiden av håndleddene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Parfyme har blitt en del av morgenrituale, så bruker hver dag uansett hva jeg skal. En sprut mellom brystene. Har ikke brukt opp noen flasker enda. Blir lei før de går tomme. Den jeg har nå har jeg brukt i ett år og flaska er fortsatt over halvfull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pærecider

Bruker ikke parfyme lenger, etter at jeg ble allergisk har jeg sluttet helt å bruke, selv om det er enkelte typer jeg kan bruke i ørsmå doser, så lar jeg være av hensyn til allergikere som kanskje ikke tåler de typene jeg kan bruke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kun en flaske parfyme, og det er den eneste jeg har hatt. Hatt den i 6 år nå:P Glemmer stort sett av at jeg har den, men om jeg kommer på det tar jeg den på om jeg skal ut på byen, på julaften o.l, om jeg skal ut å spise med samboeren osv. Pleier å spraye den opp i lufta og så går jeg gjennom parfyme-skyen.



Anonymous poster hash: f089c...e7d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker hver dag, 1-5 sprut avhengig av hva jeg skal og hvilken parfyme det er. Enkelte er mer intense.

Jeg er også en samler, plukker ofte med meg en ny en når jeg løper gjennom tax-free. Har 50+ flasker. Noen har ikke vært brukt på år og er nok blitt dårlige, andre merker må jeg kjøpe ny av innimellom. Har walk in closet med hyller der disse står på pynt, så er en liten luksus å ha en del å velge i. Parfyme er gøy.

Misunnelig!!

Jeg bruker parfyme hver dag, 1-3 sprut på morgenen og frisker opp om jeg skal noe spesielt på kvelden. Jeg har vel rundt 10 forskjellige parfymer og får ikke brukt opp alle før jeg kjøper noe nytt. Jeg er veldig kresen på lukter og sliter med å finne noen jeg liker. Jeg kan lete i mange mnd før jeg finner en ny duft, og bytter gjerne på 2-3 ulike i løpet av en periode (som oftest sommer/vinter).

Jeg jobber med to allergikere og vi har en veldig åpen dialog på om de reagerer på parfyme som vi andre bruker. Hittil har de aldri reagert på mine parfymer, men jeg sprayer heller ikke utenpå klærne. Sprayer man opp i luften slik mange gjør lukter det sterkere om man tar en liten dusj i utringningen og bak øret.

Endret av Sunshine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...