Gå til innhold

Til dere kunder i kassa på rimi.


nillepose

Anbefalte innlegg

Gjest Jørild

Godt vi ikke har Rimi, sier nå jeg. På Rema går dette av seg selv uten en haug regler, og de aller fleste kommer hjem til middag i tide. Smartere ansatte der kanskje.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Godt vi ikke har Rimi, sier nå jeg. På Rema går dette av seg selv uten en haug regler, og de aller fleste kommer hjem til middag i tide. Smartere ansatte der kanskje.

Tips, ikke regler. For alt du vet er jeg den som sitter bak kassa på remaen din. Jeg jobber ikke på rimi, men en annen butikk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har dere noen tips som gjør handelen lettere og raskere for deg, OG for den som sitter bak kassa.

1. Legg ALLTID det tyngste på båndet først. Dette gjør at kasserer ikke trenger å måtte flytte alt til siden i fare for at eggene dine blir knust.

2. Om du har kjøpt to av samme vare, oppgi dette med en gang du ser kasserer skal slå inn den ene. Dette gjør at kasserer slipper å taste koden om igjen senere.

3. Stå alltid klar med bankkort/penger til når du skal betale. Ved å gjøre dette slipper kunder bak deg å irritere seg over at du må lete gjennom de førti bankkortene du har i lommeboken, for å finne det rette.

4. Når du skal betale, så vennligst legg på om du snakker i tlf, eller be vedkommende du snakker med om å vente litt. Dette gjør alt lettere for deg, og kasserer.

5. Oppgi alltid om du skal betale med kort eller kontant.

6. Si ALLTID om hvor mange poser du trenger, vi gjennomskuer den gjerrige og mumlende "ja" til om du skal ha poser. Dette blir for dumt. Trenger du poser, må du desverre betale for disse. Så enkelt og greit, si ifra om du i det hele tatt trenger pose og eventuelt hvor mange!

7. Si alltid ifra om du skal ha kvittering eller ikke. Dette er ikke så vanskelig å huske på. Si det alltid rett etter du har betalt.

8. Ikke surr med andre ting når du skal pakke ned varene dine, det er utrolig irriterende når du opptar plassen i kassa med varene dine. Start alltid å pakke med en gang varene er slått inn og betalt, og vent med å ringe venninnen din eller gi barna dine sukkertøy.

9. Når vi er inne på barn, så settes det utrolig stor pris på at du har kontroll over de. Ikke la de fly i hytt og pine, og følg med på de om de sniker til seg godteri. Det er ikke alltid behagelig for en kasserer å måtte si "barnet ditt stjelte et sukkertøy ista". Og er det kø, for guds skyld ikke la ungen din legge varene på samlebåndet. Ja, jeg forstår at det kan være stas for deg som forelder som har en så flink unge som kan flytte varene fra vognen til båndet, men dette tar bare sykt unødvendig mye tid. Er det ikke kø er det ok, men ser du at køen er 10 meter lang så dropp det!

Så, kort oppsummert:

Hei! Trenger 4 poser jeg. Skal betale med kort, trenger ikke kvittering.

SIEG HEIL kasse nazi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

der haru meg! :buss: sinnsykehus neste

Det er HELT greit å gi folk råd og vink, men når du krever at kunden skal passe på at de tyngste varene kommer først osv. så ber du om litt vel mye.

Jeg prøver alltid å være respektfull og høflig mot de i kassa, men det får være grenser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er HELT greit å gi folk råd og vink, men når du krever at kunden skal passe på at de tyngste varene kommer først osv. så ber du om litt vel mye.

Jeg prøver alltid å være respektfull og høflig mot de i kassa, men det får være grenser...

Blir som at man forventer at folk drar ned dritten etter seg i dass. Det er å ta hensyn, fatter ikke hvordan det kan være SÅ inni granskauen vanskelig å legge de tyngste tingene først. Greit, jeg ser den hvis vogna di er toppa med varer, men har du handlet 10 varer, så er det virkelig ikke så vanskelig som dere skal ha det til å legge tunge varer først på rullebåndet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir som at man forventer at folk drar ned dritten etter seg i dass. Det er å ta hensyn, fatter ikke hvordan det kan være SÅ inni granskauen vanskelig å legge de tyngste tingene først. Greit, jeg ser den hvis vogna di er toppa med varer, men har du handlet 10 varer, så er det virkelig ikke så vanskelig som dere skal ha det til å legge tunge varer først på rullebåndet.

Voks opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voks opp!

Dette er min mening, take it or leave it. Men herregud, er det så vanskelig for dere å ta til dere noen av tipsene for å gjøre andre og ens egen hverdag litt bedre så værsegod. Vi er jo Nordmenn, og her skal ingen være litt ekstra hyggelige ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvor vanlig er det å møte blikket og si hei hvis personen i kassa sier det? Er det vanlig å si noe som helst som "værsegod, takk osv"?



Anonymous poster hash: 37a78...195
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det går raskere, nå vet jeg ikke hvordan kassesystem du har, men om jeg trykker at de feks. skal betale med kort og de skal heller betale kontant, så bruker kassa litt tid på å gjøre det om, og jeg må trykke på "stopp" knappen på terminalen. Så jeg synes det er fint om kunden kan si ifra selv, for da vet man hva man skal trykke på og ikke ;)

Kan du ikke bare spørre først da? "Ska du betale med kort?".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er min mening, take it or leave it. Men herregud, er det så vanskelig for dere å ta til dere noen av tipsene for å gjøre andre og ens egen hverdag litt bedre så værsegod. Vi er jo Nordmenn, og her skal ingen være litt ekstra hyggelige ;)

Leste du ikke hva jeg skrev? Jeg ER hyggelig med den bak kassa..

Vil du at jeg skal scanne varene for deg også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tar da opp kortet når varene er lagt på båndet. Har aldrid vært noen forvirring i hendhold til det for min del.



Anonymous poster hash: 37a78...195
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Virker som mange av dere her ikke er selvstendig i det hele tatt? Altså, hvor lang tid og hvor mye energi bruker du på å si ifra om at "Hei! Trenger 3 poser jeg. Betale med kort, så kan jeg få med kvitteringen". Er dette så sinnsykt mye å spørre om? Nei, det synes ikke jeg. Jeg sier alltid ifra om sånt når jeg handler selv, for jeg vet selv hvordan det er å sitte bak kassen. Det er ikke snakk om å ikke "gidde", men at dere kunder kan ta litt ansvar for dere selv. Vi serverer deg ikke mat på en 5stjerners restaurant, men vi hjelper deg så godt vi kan med det vi er til for, og da skader det vel ikke å være litt behjelpelig? Virker jo trangsynte hele gjengen, spør du meg.

HVORFOR SKAL JEG SI HVOR MANGE POSER JEG SKAL HA? HERREGUD JEG VIL IKKE BRUKE OPP STEMMEN MIN PÅ EN SOM DEG

DET ER DIN JOBB Å SPØRRE OM KVITTERING

DET ER DIN JOBB Å SE HVOR MANGE POSER JEG TRENGER FORDI JEG ER TILBAKESTÅENDE Å IKKE SER DET SELV.

La oss si at du hadde kastet opp, i en butikk. Skal jeg da som ansatt komme å si "Nei vet du hva, det der er DITT spy, DU får tørke opp selv for det er IKKE min jobb!". Dere kommer med så dårlige argumenter, og klarer ikke tenke at "ja, kanskje det går litt mer effektivt om jeg klarer å si hva jeg vil ha."

Blir helt oppgitt. Og til dere som mener jeg bør skifte jobb, så kan dere legge vekk den tanken. Som jeg har sagt er jeg en veldig flink og høflig kassadame, og jeg tror ikke dere hadde kjent meg igjen engang om dere hadde handlet hos meg. Jeg jobber heller ikke på rimi (OI SJOKK AZZZ), men et annet sted. For dere brødhuer som kommer med morsomme kommentarer som "oi jeg skal aldri handle på rimi", seriøst? Jeg vet og håper du skjønte at jeg mener alle slags dagligvarebutikker.

Hvorfor sitter du i kassa når du ikke klarer jobben? Her kommer det kommentarer fra andre som har jobbet med det samme, men ikke har sett maken til krav du har før. Da er det på tide å ta seg sammen eller skifte jobb.

Anonymous poster hash: 9a825...68f

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Snakk om å gjøre ting vanskelig.

Kanskje det hadde vært bedre om roboter hadde sittet i kassen?



Anonymous poster hash: a2237...67d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ts, jeg syns du beskriver endel kunder - og også folk her i tråden - i så negative ordlag. Hvorfor har du behov for det?

F.eks.

"uselvstendige"

"brødhuer"

"trangsynte"

"tilbakestående"

Jeg syns det virker som om du holder på å bli utbrent, jeg!



Anonymous poster hash: a2237...67d
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Virker som mange av dere her ikke er selvstendig i det hele tatt? Altså, hvor lang tid og hvor mye energi bruker du på å si ifra om at "Hei! Trenger 3 poser jeg. Betale med kort, så kan jeg få med kvitteringen". Er dette så sinnsykt mye å spørre om? Nei, det synes ikke jeg. Jeg sier alltid ifra om sånt når jeg handler selv, for jeg vet selv hvordan det er å sitte bak kassen. Det er ikke snakk om å ikke "gidde", men at dere kunder kan ta litt ansvar for dere selv. Vi serverer deg ikke mat på en 5stjerners restaurant, men vi hjelper deg så godt vi kan med det vi er til for, og da skader det vel ikke å være litt behjelpelig? Virker jo trangsynte hele gjengen, spør du meg.

HVORFOR SKAL JEG SI HVOR MANGE POSER JEG SKAL HA? HERREGUD JEG VIL IKKE BRUKE OPP STEMMEN MIN PÅ EN SOM DEG

DET ER DIN JOBB Å SPØRRE OM KVITTERING

DET ER DIN JOBB Å SE HVOR MANGE POSER JEG TRENGER FORDI JEG ER TILBAKESTÅENDE Å IKKE SER DET SELV.

La oss si at du hadde kastet opp, i en butikk. Skal jeg da som ansatt komme å si "Nei vet du hva, det der er DITT spy, DU får tørke opp selv for det er IKKE min jobb!". Dere kommer med så dårlige argumenter, og klarer ikke tenke at "ja, kanskje det går litt mer effektivt om jeg klarer å si hva jeg vil ha."

Blir helt oppgitt. Og til dere som mener jeg bør skifte jobb, så kan dere legge vekk den tanken. Som jeg har sagt er jeg en veldig flink og høflig kassadame, og jeg tror ikke dere hadde kjent meg igjen engang om dere hadde handlet hos meg. Jeg jobber heller ikke på rimi (OI SJOKK AZZZ), men et annet sted. For dere brødhuer som kommer med morsomme kommentarer som "oi jeg skal aldri handle på rimi", seriøst? Jeg vet og håper du skjønte at jeg mener alle slags dagligvarebutikker.

Det er unektelig litt festlig hvordan du er oppgitt over at folk her i tråden ikke skjønner hvordan du egentlig er på jobb (pris for dagens mest solide selvskryt) og hva du egentlig mener, samtidig som du tar alle kritiske kommentarer helt bokstavelig og avfeier folk som brødhuer og uselvstendige og trangsynte kunder på grunnlag av en setning eller to. Jeg håper du er bedre på både kommunikasjon og høflighet når du er på jobb.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor vanlig er det å møte blikket og si hei hvis personen i kassa sier det? Er det vanlig å si noe som helst som "værsegod, takk osv"?

Anonymous poster hash: 37a78...195

Er vel normalt å si hei tilbake, om noen sier det til deg er det ikke? Et hei og et hadebra settes pris på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste du ikke hva jeg skrev? Jeg ER hyggelig med den bak kassa..

Vil du at jeg skal scanne varene for deg også?

Nei hvorfor skal du scanne varene i kassa for meg? Det er jo min jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor sitter du i kassa når du ikke klarer jobben? Her kommer det kommentarer fra andre som har jobbet med det samme, men ikke har sett maken til krav du har før. Da er det på tide å ta seg sammen eller skifte jobb.

Anonymous poster hash: 9a825...68f

Hahahahahh herregud. Jeg orker ikke mer nå. Jeg KLARER JOBBEN MIN HELT FINT! Dette er bare T.I.P.S som kan gjøre handleturen TIL DEG SOM KUNDE litt raskere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...