Gå til innhold

Til dere kunder i kassa på rimi.


nillepose

Anbefalte innlegg

Effektiviteten for meg går pp at kunden får putta på varene fort nok ;-) Jeg spør om bpde pose og kvittering på autopilot selv om kunden sier noe om det :-P

Joda, det er jeg enig i. Jeg spør noen ganger selv fordi det går på autopilot, men som regel husker jeg på det. Dette var som sagt kun tips, synd alle tar av og mener dette er regler og at de "ALDRI KAN HANDLE PÅ RIMI".......altså, seriøst. :rolleyes:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syns egentlig at kunder som bare går for å pakke varene rett etter å ha betalt, ikke kan komme tilbake og spørre om hvorfor de ikke får kvittering. Det oser jo "nei takk" av at man ikke klarer å vente til den skrives ut. Har skjedd meg flere ganger.

Noen ganger sier de "ja takk" og bare går, også. Da legger jeg den pent ned ved siden av meg. Så får de komme opp hit og hente den selv. Skal jeg lage papirfly av den og fly den ned i posen din liksom?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber selv i butikk og det mest irriterende jeg vet om er de som absolutt skal si selv at de skal ha pose eller kvittering. Selvfølgelig ikke alle, men er så mange som skriker det ut før jeg rekker å si hei. Slapp helt av, du skal få både pose og kvittering hvis du ber om det, men først må jeg slå inn varene dine og kvitteringen kommer ikke ut før du har betalt.

Det er heller ikke noe poeng å begynne å pakke før du betaler hvis du handler en halvfull kurv, hvis du i det hele tatt rekker å begynne å pakke før jeg er ferdig med å scanne har du maks rukket å pakke et par varer. Det vil bare føre til at jeg må stå å vente på at du skal komme tilbake til betalingspunktet, finne frem kort/kontant også betale. Jeg skjønner at tanken er god og du bare vil bli ferdig raskest mulig, men du lager bare lenger kø! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

og hvor skal man handle om dette er krava til en butikkansatt?



Anonymous poster hash: e2c0e...c6e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en...I butikker hvor det er kø hele tiden, en travel butikk, IKKE legg f.eks kjølevarer eller frysevarer, kan være en mini pizza,is og melk f.eks ved siden av kassa, utenfor kasserers synsvidde..Om du gjør det, vær grei å si ifra om det slik at kasserer kan ringe på en annen som kan legge varene på plass..

Fordi varene tiner og blir ødelagt.
Som vi må hive..
-Helst bare gå å legg det på plass med en gang... :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts. Du skriver at du er godt likt iblandt kundene dine. Det er bra. Men utifra denne tråden ville jeg aldri gjettet det.

Måten du beskriver de som er uenige med deg er ille.

Og mesteparten av punktene på listen din er jo din jobb.

Jeg har skrevet noen av punktene dine i fet skrift under her.

1. Legg ALLTID det tyngste på båndet først. Dette gjør at kasserer ikke trenger å måtte flytte alt til siden i fare for at eggene dine blir knust.

Jeg tar det som en selvfølge at du legger egg og bananer til siden, og sender resten nedover båndet.

Skal jeg finne frem de tyngste tingene (som logisk nok ligger nederst i kurven), vil det ta ekstra lang tid.

2. Om du har kjøpt to av samme vare, oppgi dette med en gang du ser kasserer skal slå inn den ene. Dette gjør at kasserer slipper å taste koden om igjen senere.

Jeg ser ikke på hva du slår inn. Jeg er opptatt med å hente flere varer fra kurven, eller finne frem poser, bankkort eller andre ting.

5. Oppgi alltid om du skal betale med kort eller kontant.

Jeg tar frem det jeg skal betale med. Du ser det ganske kjapt.

6. Si ALLTID om hvor mange poser du trenger, vi gjennomskuer den gjerrige og mumlende "ja" til om du skal ha poser. Dette blir for dumt. Trenger du poser, må du desverre betale for disse. Så enkelt og greit, si ifra om du i det hele tatt trenger pose og eventuelt hvor mange!

Igjen, det er din jobb å spørre. Jeg kan godt bestemme antallet selv, men spør.

Og jeg kan godt mumle ja, uten at jeg er gjerrig eller har lyst på gratis poser. Det er mange grunner til at jeg mumler. Sist var fordi jeg akkurat da kom på at jeg hadde glemt noe viktig, og ble irritert på meg selv. Ikke fordi jeg måtte betale for posene.

7. Si alltid ifra om du skal ha kvittering eller ikke. Dette er ikke så vanskelig å huske på. Si det alltid rett etter du har betalt.

Jeg glemmer stort sett alltid å spørre om kvittering. Og jeg vil alltid ha den. Det er jo dere i kassen sin jobb å spørre oss kundene om dette.

Det samme med å be kassadamen ekspedere en annen kunde hvis jeg må bytte mugne tomater eller lignende. Jeg regner med at de gjør det selv, hvis det er en mulighet.

Hva jeg ønsker av betjeningen:

Når jeg skal handle ønsker jeg at butikken er ren og ryddig. Skal dere fylle på varer så ikke spre esker og stiger utover så det blir vanskelig å passere med handlevogn.

Når jeg spør om hvor en vare er, prisen eller noe annet relevant, så svar tydelig og greit. Svar som "der borte, etterfulgt av en omtrentlig peking, eller prisen står på hylla, irriterer meg.

Rett forbi hyllen med kornblandinger der er et godt svar.

Og nei, jeg spør ikke hvis prisen står på hyllen.

Når jeg skal betale må dere gjerne si et par hyggelige setninger. Er jeg i pratemodus merker dere det. Men ønsker jeg ikke å pludre og svarer kort og unnvikende, respekter det.

Spør om jeg vil ha poser -gjerne om antall også, om jeg har bonuskort om det er aktuelt, og om jeg vil ha kvittering.

Smil, og si gjerne et -ha det fint, takk eller noen annet hyggelig når jeg skal gå.

Som kunde synes jeg det holder å vise elementær folkeskikk. Som å svare høflig på spørsmål og lignende. Alle de andre punktene dropper jeg med god samvittighet.

Endret av Livet er godt
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ts. Du skriver at du er godt likt iblandt kundene dine. Det er bra. Men utifra denne tråden ville jeg aldri gjettet det.

Måten du beskriver de som er uenige med deg er ille.

Og mesteparten av punktene på listen din er jo din jobb.

Jeg har skrevet noen av punktene dine i fet skrift under her.

1. Legg ALLTID det tyngste på båndet først. Dette gjør at kasserer ikke trenger å måtte flytte alt til siden i fare for at eggene dine blir knust.

Jeg tar det som en selvfølge at du legger egg og bananer til siden, og sender resten nedover båndet.

Skal jeg finne frem de tyngste tingene (som logisk nok ligger nederst i kurven), vil det ta ekstra lang tid.

2. Om du har kjøpt to av samme vare, oppgi dette med en gang du ser kasserer skal slå inn den ene. Dette gjør at kasserer slipper å taste koden om igjen senere.

Jeg ser ikke på hva du slår inn. Jeg er opptatt med å hente flere varer fra kurven, eller finne frem poser, bankkort eller andre ting.

5. Oppgi alltid om du skal betale med kort eller kontant.

Jeg tar frem det jeg skal betale med. Du ser det ganske kjapt.

6. Si ALLTID om hvor mange poser du trenger, vi gjennomskuer den gjerrige og mumlende "ja" til om du skal ha poser. Dette blir for dumt. Trenger du poser, må du desverre betale for disse. Så enkelt og greit, si ifra om du i det hele tatt trenger pose og eventuelt hvor mange!

Igjen, det er din jobb å spørre. Jeg kan godt bestemme antallet selv, men spør.

Og jeg kan godt mumle ja, uten at jeg er gjerrig eller har lyst på gratis poser. Det er mange grunner til at jeg mumler. Sist var fordi jeg akkurat da kom på at jeg hadde glemt noe viktig, og ble irritert på meg selv. Ikke fordi jeg måtte betale for posene.

7. Si alltid ifra om du skal ha kvittering eller ikke. Dette er ikke så vanskelig å huske på. Si det alltid rett etter du har betalt.

Jeg glemmer stort sett alltid å spørre om kvittering. Og jeg vil alltid ha den. Det er jo dere i kassen sin jobb å spørre oss kundene om dette.

Det samme med å be kassadamen ekspedere en annen kunde hvis jeg må bytte mugne tomater eller lignende. Jeg regner med at de gjør det selv, hvis det er en mulighet.

.

Når jeg skal handle ønsker jeg at butikken er ren og ryddig. Skal dere fylle på varer så ikke spre esker og stiger utover så det blir vanskelig å passere med handlevogn.

Når jeg spør om hvor en vare er, prisen eller noe annet relevant, så svar tydelig og greit. Svar som "der borte etterfulgt av en omtrentlig peking, eller prisen står på hylla irriterer meg. Rett forbi hyllen med kornblandinger der er et godt svar.

Og nei, jeg spør ikke hvis prisen står på hyllen.

Når jeg skal betale må dere gjerne si et par hyggelige setninger. Er jeg i pratemodus merker dere det. Men ønsker jeg ikke å pludre og svarer kort og unnvikende, respekter det.

Spør om jeg vil ha poser -gjerne om antall også, om jeg har evt. bonuskort, og om jeg vil ha kvittering.

Smil, og si gjerne et ha det fint, takk eller noen annet hyggelig når jeg skal gå.

Som kunde synes jeg det holder å vise elementær folkeskikk. Som å svare høflig på spørsmål og lignende. Alle de andre punktene dropper jeg med god samvittighet.

Hvorfor skal de ansatte spørre om du har bonuskort? Dette er noe du må si ifra om selv, man kan da ikke drive å spørre alle kundene om det hver gang, de fleste har det ikke engang.

Anonymous poster hash: 9db64...534

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte engang en butikkesjefen i Coop kjeden om jeg måtte huske det selv hver gang. Hun svarte at det var deres jobb å spørre kundene når de betalte.

Bonuskortene lager mer lojale kunder, noe eierne er opptatt av.

Og som (en veldig distrè) kunde vet jeg at hvis jeg må huske kortet selv, dropper jeg den butikken.

Jeg glemmer så ofte å levere kortet, og da lønner det seg ofte å handle et annet sted hvor jeg får lav pris uten å måtte huske på sånt selv.

Endret av Livet er godt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Coop er det de ansattes jobb å spørre hver eneste kunde etter medlemskort. Det står i jobbinstruksen.



Anonymous poster hash: 4d185...9a1
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min lokale Remabutikk har noen av de ansatte begynt å pakke varene mine i poser mens de bipper inn neste vare. Mens jeg betaler med kort pakker de resten (selvsagt bare når jeg handler mindre mengder mat (1-3 poser). Dette er ikke noe jeg forventer, men veldig hyggelig når det skjer. Jeg tror kanskje det har gått litt sport i det blant de ansatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber selv i butikk og det mest irriterende jeg vet om er de som absolutt skal si selv at de skal ha pose eller kvittering. Selvfølgelig ikke alle, men er så mange som skriker det ut før jeg rekker å si hei. Slapp helt av, du skal få både pose og kvittering hvis du ber om det, men først må jeg slå inn varene dine og kvitteringen kommer ikke ut før du har betalt.

Det er heller ikke noe poeng å begynne å pakke før du betaler hvis du handler en halvfull kurv, hvis du i det hele tatt rekker å begynne å pakke før jeg er ferdig med å scanne har du maks rukket å pakke et par varer. Det vil bare føre til at jeg må stå å vente på at du skal komme tilbake til betalingspunktet, finne frem kort/kontant også betale. Jeg skjønner at tanken er god og du bare vil bli ferdig raskest mulig, men du lager bare lenger kø! =)

Jeg storhandler som regel med partner, og det skjer ytterst sjelden at den i kassa spør om poser i begynnelsen eller sender ned noen slik at den som ikke betaler kan ha i posene. Så jeg sier alltid at jeg trenger noen poser. De få gangene partner glemmer å spørre om pose, står jeg i enden av varene uten at det blir sendt ned noen poser fra den i kassa. Kan huske en gang i nærmeste fortid der ansatt faktisk gjorde det.

Anonymous poster hash: d642c...64c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg storhandler som regel med partner, og det skjer ytterst sjelden at den i kassa spør om poser i begynnelsen eller sender ned noen slik at den som ikke betaler kan ha i posene. Så jeg sier alltid at jeg trenger noen poser. De få gangene partner glemmer å spørre om pose, står jeg i enden av varene uten at det blir sendt ned noen poser fra den i kassa. Kan huske en gang i nærmeste fortid der ansatt faktisk gjorde det.

Anonymous poster hash: d642c...64c

Er du to er det selvfølgelig bare flott om en av dere begynner å pakke:) jeg pleier som regel å spørre når jeg ser at en går ned til varene, jeg pleier selv å handle med partner og opplever det samme som deg nesten hver gang. Tror det gjør at jeg tenker mer over det selv når jeg er i kassa:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest denne tråden, så sitter jeg bare igjen med å tenke at jeg har latterlig lave forventninger til kundene mine. :fnise:

Jeg forventer ingenting, men det er selvfølgelig bare hyggelig om de sier hei/hade, smiler eller slår av en prat. Selvfølgelig foretrekker jeg det framfor de sure kundene som nekter å si et ord og generelt sett oser av å være grinete, men hallo, de er like mye mennesker som det jeg er ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter å ha lest denne tråden, så sitter jeg bare igjen med å tenke at jeg har latterlig lave forventninger til kundene mine. :fnise:

Jeg forventer ingenting, men det er selvfølgelig bare hyggelig om de sier hei/hade, smiler eller slår av en prat. Selvfølgelig foretrekker jeg det framfor de sure kundene som nekter å si et ord og generelt sett oser av å være grinete, men hallo, de er like mye mennesker som det jeg er ;)

Nå kjenner jeg at jeg ble jeg glad i deg, LilleLilla. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg lurer på er når alle butikker skal slutte å skrive ut kvitteringer som standard når 99 % går rett i søpla uansett! Attpåtil er det termisk papir som strengt talt ikke kan resirkuleres. Kan det bli mer miljøfiendtlig?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg lurer på er når alle butikker skal slutte å skrive ut kvitteringer som standard når 99 % går rett i søpla uansett! Attpåtil er det termisk papir som strengt talt ikke kan resirkuleres. Kan det bli mer miljøfiendtlig?

De fleste butikker har vel begynt å spørre nå? I hvert fall i matbutikker.

Anonymous poster hash: 7153a...168

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mitt inntrykk er at de fleste fortsatt skriver ut automatisk og kaster de hvis du ikke vil ha kvittering, inkludert store kjeder som Rema og Coop.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt inntrykk er at de fleste fortsatt skriver ut automatisk og kaster de hvis du ikke vil ha kvittering, inkludert store kjeder som Rema og Coop.

Jeg får stort sett spørsmålet på Meny og Kiwi i hvert fall. Og så får jeg av en eller annen grunn alltid spørsmål om pose når jeg har kjøpt et eple står med egen pose eller nett i hånden, mens hvis jeg har handlet mye og glemt pose så spør de ikke. :laugh:

Anonymous poster hash: 7153a...168

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...