Gå til innhold

Livet med lillegull og småprøving på en ny spire ♡


Løvsol

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

I morgen runder vi 26 uker ♡ tiden går utrolig fort samtidig som den går sakte. Savner energien min og aktivitetsnivået mitt. Har blitt mye krimlesing. Lest ut 3 bøker av Kepler den siste måneden.

Symptomer per dags dato:

- Mye vonde kynnere, særlig hvis jeg stresser.

- sure oppstøt og oppkast etter måltider pga syre. Startet med gaviscon i dag. Svir fra halsen og ned i magen.

- trøtt.

- sover dårlig.

mye liv i magen. Det er godt å kjenne♡ lille rampejente :-)

Tenker mye på at jeg ikke "har noe liv"om dagen. Ikke kam jeg hjelpe mannen med oppussing og ikke orker jeg å være sosial med vennene mine. Ikke kan jeg trene eller gå tur. Keg bare slapper av og ruger. Noe som er koselig det. Men jeg normalt godt over gjennomsnittet aktiv og opptatt.. så det oppleves som litt uvant. Er vel noen hormoner som spiller inn også.

Skulle gjerne hatt noen venninner i samme situasjon. Merker at venninnene mine er lei av bebissnakk og gravidsnakk. Dems barn er endelig kommet i barnehagealder lg de har kommet ut av boblene sine. Mens mine venner uten barn er lei av alt fokus på barn og graviditet at jeg ikke vil prakke på de masse bebissnakk. Bah.. jeg får skrive mer inne her tror jeg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært hjemme fra jobb. Våknet med en dårlig følelse i kroppen. Prøvde å spise litt, men maten ville bare opp igjen. Spiste små biter og veldig sakte, allikevel kjente jeg at kroppen virkelig jobbet med å holde det nede. Gikk derfor å la meg litt etter frokosten. Sovnet som en stein og våknet igjen klokken tolv. Følte meg overkjørt av et tog. Svimmel og kvalm og full av syre. Har tatt en del Gaviscon i dag. Kan man ta for mye?

Har spist så mye sukker i dag. Drukket et glass solo, to kopper oboy, litt melkesjokolade 7 biter fra en Minde Kokosblandingspose! Stakkars lille i magen. Ho må vel ha fått fullstendig sukkersjokk i dag. Heldigvis skjer ikke dette hver dag. Men nå i disse syredager er det vanskelig å spise sunt. Jeg fyser voldsomt på epler, men tenker at det er dumt å spise når man har så mye syre i magen. Hmm.. Godt det er kontroll igjen om et par uker så jeg kan stille litt spørsmål til jordmora... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen, eller skal jeg si tankefull morgen/natt?

Jeg våknet av at lillefrøken sparker i blæra, som vanlig, rundt halvseks. Må alltid opp en tur mellom fem og seks, så er det full baluba i magen. Normalt legger jeg meg igjen, kjenner på balubaen og koser meg med sparkene til jeg sovner igjen... I natt har jeg sovet i mamma og pappas ferieleilighet, senga er hard, putene er annerledes og det var rett og slett vanskelig å finne en god stilling. Da begynte tankene mine å kverne... igjen...Jeg vet ikke helt hvor jeg skal gjøre av alle tankene, så jeg prøver på å skrive dem her, så kanskje jeg klarer å sovne igjen etterpå.

Jeg er eneste i vennegjengen som er gravid i år. De fleste i vennegjengen har barn som nærmer seg året eller halvannet. De er ferdig med mammaboblene og begynner å krype ut og vil flagre med vingene igjen. Alle som frem til nå har vært i mammaboblene, eller vært i "prøver å bli gravid"boblene, som ikke har villet være med på noe sprell, har nå begynt å feste, ha jentevors, dra på byen igjen og gjøre masse gøy. Som jeg i de siste årene aldri fikk folk med på, fordi de var på andre steder i livet. Noe som er naturlig. Det er 30 årslag på 30 årslag, og fester og vors anmass. Det er rett og slett ganske bedritent å være gravid akkurat nå. Misforstå meg rett, jeg elsker at jeg er gravid og skal få en liten bebis, men sosialt sett tror jeg det er lenge siden jeg har følt meg så alene.

Jeg har en del plager, mangler energi og orker ikke å være med på så mange sosiale greier. Det er mulig alt ligger hos meg. Jeg takker nei til en del ting, men det meste innebærer alkohol, og det er ikke så morsomt å være den slitne gravide, i selskap hvor alle blir mer sprudlene per glass. Merker at jeg rett og slett blir den som er uinteressant å prate med. Jeg har ikke lyst til å være den som bare klager og syter over svangerskapsplagene mine, samtidig så er livet mitt om dagen bare jobb og ruging. Det er stort sett det jeg orker. Så det er vel kanskje begrenset hvor interessant jeg er for tiden.... Men dette plager meg skikkelig, særlig i natt eller disse morgentimene...tydeligvis.

Jeg håper det er hormonene mine som gjør at jeg overreagerer. Jeg sitter her og lager meg historier om at tuppene mine sitter på vorsene og festene sine og snakker om kjipe Løvsol som sier nei til alt. Jeg vet jo hvordan det er....Jeg tror ikke de gjør det, men jeg er blir litt paranoid... og sjalu..Vil så gjerne være med...også var alle så "kjipe" når jeg var supergira på disse tingene...og når jeg blir klar igjen for dette om et lite år, så skal jeg banne på at de andre er gravide med nummer 2, så da er det ingen som vil igjen.. Livsfaser ass!!

Merker det var deilig å bare få det ut... sikkert ingen som leser dette, men da blir det mitt eget syt-og klag dagbokinnlegg :tellesauer: Kanskje hjelper dette meg med å tømme hodet, slik at jeg får sove igjen... :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

såå fin du er. Tror faktisk vi ser ganske like ut :fnise:

hihi..hadde jo i grunnen vært ganske naturlig :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjalp å skrive inn litt syt i dag tidlig..satt oppe og glante i nettaviser, slettet litt bilder og album på facebook og spiste litt. Klokken ni la jeg meg igjen og sov et par timer til. Så da ble det til sammen 6-7 timers søvn i natt. Merker det blir en liten powernap til nå snart. Trenger litt mer søvn...

I dag er jeg veldig glad for at jeg ikke var med ut i går, hele gjengen er fyllesyk som fy og snakker om at de var for bedugget til å komme inn. Så jeg tenker i grunnen at jeg ikke hadde syntes det hadde vært så morsomt å være med på uansett ;-) Rart hvordan hormoner og tanker kan sette igang så mye følelser og rare greier...

I dag har jeg godt på en skikkelig smell, fikk ordentlig dårlig samvittighet. Lille bebis i magen skal ikke ha for mye salt eller fett, jeg har dyttet nedpå en hel pose med pomstrips..tror jeg det heter, den blå posen med salte chips strips. Uff... Går inn i mitt siste trimester, skal prøve å gjøre det til det sunneste trimesteret. Lille fortjener kun det beste :gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

attachicon.gifmage_august_27_1.jpg

Nå begynner jeg å se ånkli gravid ut..det er koselig ;-)

Flotte magen på vakre deg, vennen ❤️

Vet du, dette er din dagbok, du kan skrive AKKURAT det du ønsker :)

Du er ikke den eneste som har følt deg alene under graviditeten, det kan jeg skrive under på. Jeg mistet jobben, rakk ikke fullføre førerkortet før magen ble større enn meg, og jeg var sammen med en som ikke tok hensyn eller glemte at jeg var gravid. Venner så jeg uhyre sjeldent. Og plagene er på en måte kun vi som kan takle alene. Gutta forstår som regel ikke forandringene i kroppen.

Jeg er ikke langt unna. Og det er klart at jentene i gjengen din elsker deg høyt. Det vet du :jepp: MEN, jeg skjønner deg :) Forsøk å bruke tiden på å kose deg med magen din, stulle og stelle. Skriv tekster hvis du føler for deg og syng litt.

Jeg kommer gjerne en tur hvis jeg skal hjelpe deg/dere med noe. Eller viktigere; en god skravlings! Men det har jeg jo sagt 100 ganger før :) ikke glem det!

Suss suss til deg, vennen min - jeg synes du er fin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte magen på vakre deg, vennen ❤️

Vet du, dette er din dagbok, du kan skrive AKKURAT det du ønsker :)

Du er ikke den eneste som har følt deg alene under graviditeten, det kan jeg skrive under på. Jeg mistet jobben, rakk ikke fullføre førerkortet før magen ble større enn meg, og jeg var sammen med en som ikke tok hensyn eller glemte at jeg var gravid. Venner så jeg uhyre sjeldent. Og plagene er på en måte kun vi som kan takle alene. Gutta forstår som regel ikke forandringene i kroppen.

Jeg er ikke langt unna. Og det er klart at jentene i gjengen din elsker deg høyt. Det vet du :jepp: MEN, jeg skjønner deg :) Forsøk å bruke tiden på å kose deg med magen din, stulle og stelle. Skriv tekster hvis du føler for deg og syng litt.

Jeg kommer gjerne en tur hvis jeg skal hjelpe deg/dere med noe. Eller viktigere; en god skravlings! Men det har jeg jo sagt 100 ganger før :) ikke glem det!

Suss suss til deg, vennen min - jeg synes du er fin!

du er så fin ♡ jeg er ikke flink nok selv! Vet jeg alltiid har deg ♡ er veldig med på en sangdait igjen. Har funnet ro soullåter jeg gjerne vil synge :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen verden. Tenker på at det er 3 mnd igjen av svangerskapet. Det går så fort og samtidig sakte.

energien min har plutselig blitt bedre ♡ Det er helt fantastisk! Må fortsatt passe på så jeg ikke blir for ivrig, men jeg føler meg ikke overkjørt av en traktor lenger :)

Magetullet og syra ble bedre med en gang jeg endret på kostholdet. Har blitt en del raske karbohydrater, sukker og kaffe i 2.trimester. Har kuttet kaffe, te og juice + strammet inn på sukkerinntaket og begynt med grovt rug og kornbrød + sesamfrø og epler i yoghurt hver dag. Det er redningen! BaNKIBORDET!!! :-)

Nå har jeg en rolig morgen med telys på bordet og god frokost ♡

Satser på at dagen blir en god dag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble jeg sykemeldt 100% ut uka. Satt i lunchen på jobb og ble supersvimmel. Det kom som kastet over meg. Til slutt fulgte noen kollegaer meh inn på kontoret og ba meg ligge litt. Det føltes som alt gikk rundt. Jeg lå på gulvet i ca 30 minutter uten at det ble noe bedre. Til slutt kjørte en kollega meg til legen. Legen fant ikke noe galt, både blodtrykk og blodprosenten var fin. Legen fikk et kjempesvakt utslag på hvite blodlegemer i urinen. Noe som kunne være et tegn på en påbegynnende urinveisinfeksjon, så legen skrev ut antibiotika til meg for å forebygge en eventuell utvikling og sykemeldte meg ut uka.

Jeg som har følt meg i så fin form denne uken. Kjedelig å bli satt tilbake igjen. Men lille trenger vel roen. Hun sparker fornøyd inni der ;-) lille luring :-)

Mr Løvsol maler vinduskarmene på barnerommet. Mangler et strøk til + to lister, så kam jeg begynne å handle inn :-) hihi

Jeg gleder meg til å gå på shopping ♡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huffda :troest: God bedring!

Takk ♡

det går fint med meg når jeg slapper av. Så jeg bør vel bare innfinne meg med det de siste 3 mnd :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næmmen, huffah! Det er ingen dans på roser å gå gravid, dét er sikkert! Masse klemmer til deg ❤️❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

oioi, her må det roes ned ser jeg! Slapp litt av du nå! :hjertesmil:
Har dere handlet inn mye da, hva mangler dere?

Så innmari fin du er! Perfekt babykul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oioi, her må det roes ned ser jeg! Slapp litt av du nå! :hjertesmil:

Har dere handlet inn mye da, hva mangler dere?

Så innmari fin du er! Perfekt babykul!

tuuusen takk ♡

Huff, jeg vet! Men jeg er så rolig nå i forhold til hva jeg normalt gjør, så det føles så rart å roe enda mer ned. Men det viktigste er at lille får grodd seg ferdig, så jeg må bare holde tempoet nede ♡

Vet du, det er krise. vi har bare kjøpt bilsete og vugge.. og så har vi fått to poser med klær. Så vi må virkelig få ut fingern!!! Det stresser meg litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tuuusen takk ♡

Huff, jeg vet! Men jeg er så rolig nå i forhold til hva jeg normalt gjør, så det føles så rart å roe enda mer ned. Men det viktigste er at lille får grodd seg ferdig, så jeg må bare holde tempoet nede ♡

Vet du, det er krise. vi har bare kjøpt bilsete og vugge.. og så har vi fått to poser med klær. Så vi må virkelig få ut fingern!!! Det stresser meg litt.

Haha.. Bare å sette i gang med innkjøpene skjønner jeg :D Vi har kommet ganske langt. Føler jeg da. Mangler jo ALT når det kommer til mating og amming. Og har strengt talt ikkenoe i str 56 som han mest sannsynlig bruker i starten. Men vi har en kurv han skal sove i og snart vogn :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pizzaen steker i ovnen, lille spreller i magen, hode surrer litt. Men, jeg har allikevel en deilig fredagsfølelse i kroppen. Mannen er straks hjemme fra jobb og i kveld blir en rolig fredagskveld forran TVn.

I morgen skal vi ferie min beste venninnes 30 års dag. Jeg er spent på hvor mye jeg orker, men jeg skal hvertfall ta turen innom, får heller trekke meg tilbake hvis det blir for mye for det svimle hodet mitt :bond:

Håper dere nyter fredagen og at dere får en god helg :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...