Gå til innhold

Livet med lillegull og småprøving på en ny spire ♡


Løvsol

Anbefalte innlegg

I dag er lillekul tilbake :hjerte: Det er rart hvordan humøret og følelsene endrer seg fra dag til dag. I går var jeg rasende, i dag føler jeg meg rolig og harmonisk. Jeg stod til og med å så på meg selv i speilet i dag, og tenkte "jeg elsker å være gravid, kroppen stråler". For bare en uke siden hatet jeg utviklingen med kroppen. Facinerende :rulle:

Jeg har drukket morgenkoppen min med kaffe, og har så innmari lyst å ta en kopp til, men hvis jeg tar en kopp til nå, så vet jeg at det er dagens siste. Sukk!! Prøvde å kjøpe et glass med koffeinfri pulverkaffe dersom nøden blir stor, men har en følelse av at det ikke vil være det samme... :blink:

Jeg ser at andre gravide allerede har begynt å planlegge vogn, barnerom, vognposer ol. Jeg har ikke tenkt på det i det hele tatt. Blir spennende å se om jeg begynner planleggingen etter UL på onsdag, eller om jeg ikke klarer å forholde meg til det, til etter vi har flyttet inn i huset vårt i sommer. Lurer på om det er flere enn meg som avvneter planlegging og innkjøp? eller om jeg er veldig laidback til dette?!? :briller2:

Neih, nå venter jeg spent på eksamensoppgaven min, så blir det to dager med effektiv jobbing.

:hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor er det alltid så eksepsjonelt fint vær på dager man må sitte inne?

Sola skinner og steiker ute. Jeg er snart ferdig med førsteutkast til oppgaven min. Har igjen siste del av oppgaven. Tenkte å gå en liten tur på butikken, kjøpe noe middag og kanskje en is :-)

Kanskje jeg skal være gæern å nyte sola en liten time frem til klokken seks, så jobbe effektivt noen timer før sengetid. Jeg er helt sikker på at jeg komme til å stå på oppgaven, men jeg er veldig usikker på karakter. Merker at fokuset mitt er på UL på onsdag og lille i magen :gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er som sitter inne og skriver oppgave :)

Ha en fin UL imorgen

Takk, jeg har ikke så veldig mye valg da :lillesky:

Jeg er spent på UL, både i går kveld, i natt og nå er det mye nye rare følelser inni der.

Strekkinger, stikkinger på nye steder, rare greier :rodmer: Håper det er gode tegn, det får jeg vel svar på i mårra...... hjøøølp :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenk at jeg skal på OUL i morgen :sjokkert::lillesky::bolledeig::rodmer::bond:

Det er så mange følelser inni meg. Jeg er redd, jeg er nysgjerrig, jeg er glad, jeg er spent, jeg er litt småforelska...Det er så merkelig, hver gang det nærmer seg en kontroll eller time hos lege/jordmor, så begynner jeg å bli redd for at det ikke er noe der inne. Jeg får plutselig rare følelser av "tenk om ditt og tenk om datt". I hverdagen syns jeg det meste er ganske naturlig, føler at alt er ok.

I morgen skal mannen være med også. Det blir også spennende. Han har ikke fått til å være med på verken tidlig UL, legetime eller time hos jordmor. Jeg er veldig spent på hvordan han vil reagere :rodmer: Noe som også gjør meg redd, tenk om noe er galt, og mannen min blir lei seg og skuffet :bond::rodmer::idea: :omg: :sol::yvonne:

I morgen på denne tiden vet jeg. Vet vi :hjerte: I morgen på denne tiden har vi sett lille enda en gang :yvonne:

For en følelsesladet prosess, ikke særlig konstruktivt med tanke på eksamensskrivingen jeg holder på med. Klarer hvertfall ikke å la meg stresse, he he he ...så noe godt er det nå hvertfall :hallo:

Nei, jeg får putte nesen tilbake til skrivingen... måtte bare få ut noen tanker :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, ultralyd i morgen! Så spennende og se hva som gjemmer seg der inne :D æææ, gleder meg til å lese oppdatering! :nigo:
Masse lykke til :hjerte: ... det samme med oppgaven, you can do it! :blomst:

.. er ganske avslappet ang innkjøp jeg også. Vet litt hva jeg vil ha, men har ingen planer om noe som helst innkjøp før august-september. og da er det jo bare to måneder til lille kommer, så da er det vel greit og starte :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken fantastisk opplevelse ♡ jeg har en 16 uker gammel alien i magen ♡ En sprelsk liten krabat med to armer, to ben og et hjerte som banker regelmessig og fint ♡ nyrer og urinblære ser ut til å fungere som det skal og krabaten er meget aktiv ♡♡

Jeg ble så overveldet at jeg glemte å spørre om det var mulig å se kjønn... Sykehuset ønsket uansett å ha meg tilbake på en ny UL for å se nærmere på hjerte og andre indre organer. Barnet var for lite til å se dette nå. Bonus UL ♡

Fy søren så facinerende. Det var så mye liv. Armer som veivet, ben som krøllet seg sammen og strakk seg ut ♡♡

Jeg har følt så mye stikkinger nederst i magen i det siste. Det var ikke merkelkg, fordi lille ligger med bena godt plantet nedover. På ultralyden hoppet lille med bena godt plantet i den regionen jeg føler stikkinger ♡♡

Jeg er litt småforelsket. Merket mannen min også ble stolt og facinert. Han blir alltid litt stille etter store følelsesladede hendelser, men jeg vet det vil komme mer etterhvert ♡

jeg føler meg litt forelsket ♡ gleder meg allerede til neste UL ♡♡♡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å lese! :hjerte:

Fint med bonus-UL da, håper dere får vite kjønnet da (hvis dere vil!) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har googlet mager i dag.. føler meg chubby nå. Gikk fra å være veldig godt ttent, trente 5-7 dager i uken, til å nesten ikke trene... skjer mye rart med kroppen nå. Hormoner ass.. i dag har jeg hatt en fantastisk dag på jobb, hatt en lett treningsøkt. Så kollapset jeg fullstendig da jeg kom hjem.. rare hormonelle svingninger ;-)

Nå skal jeg pusse tenna og krype til køys. Blir deilig med en helg uten planer, uten alarm ♡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lørdag og helg. Jeg føler emg som en støffa gris. Ble litt lite mat ila dagen i går og alt for mye fysespising i går kveld.

mannen skal ut å se på bil med noen kamerater. Jeg burde prøve å finne noen å gå tur med ♡

Mål for kommende uke:

1. Gå til eller fra jobb 2 ganger (gjerne begge veier)6,8km slak oppover til.

2. Trene styrke 2 dager.

3. Ingen sjokolade og sukker. Bare saftis ved akuttbehov.

På tide å starte forebyggingen littegran ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg spist karameløsoyais med jordbær. Siste kosen før en uke full av grønnsaker og god næringsrik mat. Null godis eller sukker før lørdag :-)

I dag har jeg sunget igjen for første gang på lenge. Musikk er balsam ♡ Sang er mesitasjon. Sangen skremte bort alle hormonene :-) skal prøve å få meg en liten økt hver dag denne uken. Skal synge i to bryllup, et til helgen og et om fjorten dager. Så da må stemmen lirkes frem igjen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har kjøpt stasjonsvogn i dag.. ææh.. nå begynner vi å bli voksne ;-)

Lille sprella godt da vi prøvekjørte i går. Antar at det er et godt tegn.. kanskje tegn på gutt?? Kan jo være bilinteressert jente. Kanskje ho blir som mor si..som var ekte råneberte i fjortistida ;-) haha :-)

i går poppa plutselig magen ordentlig ut. Spørs om lille har snudd seg eller noe.. helt vanvittig.

Nå skal jeg ut å gå en tur i kveldssola ♡ har så innmari vondt i halebeinet, håper en tur vil gjøre susen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt stasjonsvogn i dag.. ææh.. nå begynner vi å bli voksne ;-)

Lille sprella godt da vi prøvekjørte i går. Antar at det er et godt tegn.. kanskje tegn på gutt?? Kan jo være bilinteressert jente. Kanskje ho blir som mor si..som var ekte råneberte i fjortistida ;-) haha :-)

i går poppa plutselig magen ordentlig ut. Spørs om lille har snudd seg eller noe.. helt vanvittig.

Nå skal jeg ut å gå en tur i kveldssola ♡ har så innmari vondt i halebeinet, håper en tur vil gjøre susen :-)

Hehe, vi også kikker på biler og skal kjøpe oss stasjonsvogn denne måneden :D Er vi familie, så er vi familie :nigo:

Når har du OUL ?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, vi også kikker på biler og skal kjøpe oss stasjonsvogn denne måneden :D Er vi familie, så er vi familie :nigo:

Når har du OUL ?:)

23.juni ♡♡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

God morgen, våknet til regn og lukten av friskt gress ute. Elsker den lukten :rodmer:

Er trøtt som en dupp i dag, vi kjøpte stasjonsvogn i går, en rålekker en :rolleyes: hi hi....

Bilinteressert mann = lekker bil. Nesten så fin at jeg ikke vet om jeg tør å løfte noe vogn inn og ut av den...

Jeg syns det er så rart, magen min har plutselig kommet, sånn "ordentlig" lissom.. helt plutselig, over natta. Er det vanlig??? :fisk: Trodde fortsatt det var litt tidlig?! Sikkert bare lille som har snudd seg på en morsom måte inni der.. Googla mager her om dagen, var mye rart som kom opp på uke 16/17...alt fra sixpacker til mager som omtrent så poppeklare ut, så jeg er vel ikke unormal.. :erter:

Det er rart, jeg har plutselig begynt å kalle lille for en "han"... blir så spennende å se den 23. juni :hjerte:

Neih, jeg har dratt denne morgenen 20 minutter over tiden i dag, så jeg må vel pusse tenna og komme meg på jobb.. Takk for flexitid!! :helen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags bil??

Så koselig med plutselig mage :nigo: Da du var her på søndag, så var du så rolig og virket så balansert - så da fikk også jeg guttevibber på deg. Men hadde jo vært moro med et kvinnelig innskudd i denna barneflokken - eller? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags bil??

Så koselig med plutselig mage :nigo: Da du var her på søndag, så var du så rolig og virket så balansert - så da fikk også jeg guttevibber på deg. Men hadde jo vært moro med et kvinnelig innskudd i denna barneflokken - eller? ;)

Hadde vært stas med litt flere små prinsesser. Tenk om 13 dager vet jeg forhåpentligvis :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner å få småangst for å bli svær ila disse mnd.

Jeg gikk ned 4,5 kilo de første 3 mnd. Nå har jeg gått dem opp igjen, er tilbake på scratch. Så har jo strengt talt ikke gått opp i vekt enda. Men magen har blitt ganske stor, og jeg merker at jeg har blitt litt bredere over rumpa og låra. Nekter å legge på meg mer på bena. Kom meg på en Power time på Elixia i dag. Det var digg. Kan ikke gjøre benøvelser i tempo, men styrke på overkropp gikk fint. Digg med litt pump i musklene igjen :trene: Det er bare å fortsette. Men, fikk ordentlig krampeligndende følelser i magen da jeg stod i dusjen. Tror det er det som kalles kynnere. Magen var steinhard. Det var litt til og fra i ca 5 minutter. Nå er det helt fint. Håper det er vanlig og ikke farlig, jeg har så lyst til å fortsette å trene litt mer vekter.

Nå er det snart OUL! Neste mandag! Gleder meg sånn! :yvonne:

Er utrolig sliten og trøtt om dagen. Bruker opp mesteparten av energien min på jobb. Rart å være så tom etter jobb. Normalt blir jeg veldig oppspilt og full av ny energi etter trening, men nå var det bare digg, men jeg er fortsatt like trøtt og sliten. Lyst å legge meg klokken ni om kvelden...Er det lov? Kanskje det er klokken ni man skal sove når man er gravid? :fnise: :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...