Gå til innhold

Livet med lillegull og småprøving på en ny spire ♡


Løvsol

Anbefalte innlegg

Gratulerer med 12 uker! Eller kanskje litt mer? Det er iallefall en veldig deilig milepæl :)

Og gravidbukser er fantastiske, jeg laget nærmest en aaaaahh-lyd første gang jeg prøvde de på ;) Ulempen er at nå som jeg er i uke 34, så er magen blitt så stor at den strikken bare glir ned og jeg får hengeræv etter fem minutter.. skuffa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner meg igjen, Sitronkake!

Jeg bodde i kjoler og strømper det siste trimesteret, for å si det slik. :fnise:

Jeg er så spent på hvor langt du faktisk er på vei! :danse: For du har jo fakta fått litt mage :jepp:

Du får vite mer om 2 uker, var det så?

:sol:

Endret av Nuttapia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 12 uker! Eller kanskje litt mer? Det er iallefall en veldig deilig milepæl :)

Og gravidbukser er fantastiske, jeg laget nærmest en aaaaahh-lyd første gang jeg prøvde de på ;) Ulempen er at nå som jeg er i uke 34, så er magen blitt så stor at den strikken bare glir ned og jeg får hengeræv etter fem minutter..

Takk, det er helt fantastisk følelse, men må innrømme at jeg er forferdelig nysgjerrig på om det er 12,13,14 eller 15 uker på vei. Tror ikke det er noe lenger, da ville jeg vel vært større. Vil tro de blir upraktiske når man får ordentlig mage ja :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen, Sitronkake!

Jeg bodde i kjoler og strømper det siste trimesteret, for å si det slik. :fnise:

Jeg er så spent på hvor langt du faktisk er på vei! :danse: For du har jo fakta fått litt mage :jepp:

Du får vite mer om 2 uker, var det så?

:sol:

Skal til jordmor igjen 16. mai, så da skal jeg spørre litt mer, så får vi se. Men 10 juni har jeg hovedultralyd, så da får jeg ihvertfall vite :danse:

Nå lager jeg kålrotstappe, brokkolistappe og paprika, sukkererter og kyllingfillet og kalkunpølse..hahaha...lyst på alt i dag :fnise:

Hvordan er formen din i dag min fine? :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal til jordmor igjen 16. mai, så da skal jeg spørre litt mer, så får vi se. Men 10 juni har jeg hovedultralyd, så da får jeg ihvertfall vite :danse:

Nå lager jeg kålrotstappe, brokkolistappe og paprika, sukkererter og kyllingfillet og kalkunpølse..hahaha...lyst på alt i dag :fnise:

Hvordan er formen din i dag min fine? :blomst:

Men dersom du blir korrigert 16.mai, så håper jeg at du får ordinær UL tidligere :klemmer:

Formen blir bedre og bedre! Har fått sovet litt på dagen idag. Kofferten er nesten ferdigpakket, og jeg har til og med tatt meg et ørlite(les: stort) glass vin :lur: Kjæresten er så kjæreste som en kjæreste skal være, så nå blir det deilig med kjærestetur! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så rart å tenke på at jeg har en bebis i magen. En bebis med bankende hjerte. Denne uken skjer det så mye nedi her, strekker, stikker og skjer rare ting. Magen har tydelig begynt å komme. En liten tut nederst. Jeg er godt trent, så mange både av venner og familie har kommentert det. Jeg må nok gå i litt flagrende klær når jeg skal prøve meg på jobb igjen fremover. Er ikke klar for at hele jobben skal vite enda...

I dag er jeg småsvimmel og kvalm, har lyst å prøve meg på en tur i sola. kanskje det hjelper litt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det lenge siden jeg har prøvet meg på updait. Jeg har vært på en ukes ferie og startet i full jobb igjen.

Har i følge tidlig UL bikket 14 uker i dag. Jeg syns imidlertid at jeg er ganske stor til å bare være fjorten uker, OG jeg mener jeg har begynt å kjenne litt liv. Det blir uhyre spennende å se hva ultralyden viser. Jeg forholder meg foreløbig til termin i midten av november for å ikke bli skuffet over tanken å gå lenger enn jeg trodde. Men jeg er ganske så spent for å si det mildt :lillesky:

Jeg har plutselig fått enorm energi, det føles ut som om at jeg skal boble over av energi. Det er en fantastisk følelse etter 12-13 uker med svimmelhet, kvalme og trøtthet. Jeg har startet i full jobb igjen, begynt å trene og har fortsatt mer energi på slutten av dagen :biggrin: I dag har jeg jobbet full dag, gått 5 kilometer med en venninne, spist middag ute OG vasket bilen :bolledeig:

På fredag skal jeg til min første jordmorkontroll, jeg er spent på hva hun sier om blodprøvene jeg tok i uke 12 og om urinprøven min er fin. Da skal jeg spørre hva det legen mente med at jeg var lenger på vei ved å kjenne på livmora mi. Så jeg får høre om jordmor mener det samme.. Herremin...TENK AT DET ER EN BEBIS INNI MAGEN MIN! :fnise:

Nå skal jeg spise litt nøtter, se en episode Suits med mannen, så blir det tidligsenga før jobb igjen i mårra. Det var forresten klin umulig å holde det skjult på jobben, alle spør om jeg er gravid, jeg har funnet ut at det ikke er vits å lyve om det. Det er uansett koselig å kunne prate åpent om det :gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg trent 40 min aerobic! Veldig gøy. Men jeg fikk så mye strekkinger og greier i magen, så jeg turte ikke mer. Skal snakke litt med jordmor i morgen om hva som er greie følelser og når jeg må gi meg. Jeg sliter med å holde igjen, så jeg pusher nok kanskje hakket for mye ;-)

Deilig med litt svette og dunkende musikk hvertfall. Og førti min er mer enn ingenting :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på første time hos jordmor i dag ♡ Fikk høre det lille hjerte slå igjen ♡ jordmora lurte på om jeg var rundt 17 uker på vei. Magen er hard nesten helt opp til navelen. Hun skulle ringe til sykehuset for å sjekke om det var nødvendig å fremskynde UL. Får svar på mandag :-)

rart og fint å snakke med jordmor. Fikk mange spørsmål. Ble faktisk litt sentimental der jeg satt. Jeg føler jo egentlig at jeg har alt under kontroll. Men mange av spørsmålene fikk meg til å forstå at underbevisstheten nok jobber noe mer enn jeg legger merke til...

blodprøver, urin og blodtrykk var tipptopp.. og der var fantastisk å høre hjerte til lille igjen ♡ nå kan jeg sveve meg gjennom helgen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå see da, du har jo fått bebikul :nigo:
Spennende med timen i dag, tror du at du kan være lenger på vei? Håpe du får UL litt tidligere, det skader jo ikke så se den lille litt før selv om du ikke er lenger på vei, hihi.
jaaa, du HAR baby i magen :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå see da, du har jo fått bebikul :nigo:

Spennende med timen i dag, tror du at du kan være lenger på vei? Håpe du får UL litt tidligere, det skader jo ikke så se den lille litt før selv om du ikke er lenger på vei, hihi.

jaaa, du HAR baby i magen :strix:

Magefølelsen har sagt at jeg er 2-3 uker lenger på vei hele tiden. Fordi jeg har vært kvalm siden midten av januar. Men, jeg har ikke turt å tro på det siden tidlig UL viste 8 uker da jeg var der. Blir veldig spennende å høre om sykehuset vil fremskynde UL..Det værste som skjer er jo at jeg kommer dit og det viser seg at tidlig UL stemmer, og jeg må tilbake enda en gang :fnise:

Bebiskul ja, det er kjempesnålt. Dette bildet tok jeg før trening her om dagen...må seriøst kjøpe meg nye treningsklær ;)

Så magestørrelsen er også noe som gjør at jeg tenker at det kan stemme med 2-3 uker lenger på vei. Magen er hard nesten helt opp til navelen. Jordmora valgte å måle symfyse...hvadetnåheterforno.. og den tilsa også at jeg skulle være ca 17. Så blir veldig spennende å se :gravid:

Endret av Løvsol
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fin kul! :rodmer: Gratulerer med dagen! :flagg:

Takk :blomst:

Håper dere hadde en deilig 17.mai i går. Ser at det nærmer seg med storskritt for dere. Er du spent på å møte ditt tredje gull?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn ser min snart ut også 😁😳😉 men den er dvask, ikke hard!! jeg er ferdig med 16 uker på tirsdag, så tiden flyr jo :D har ikke måtte bytte noe klær enda, det er fortsatt romslig heldigvis :)

Håper du hadde en fin 17.mai 💓

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sånn ser min snart ut også men den er dvask, ikke hard!! jeg er ferdig med 16 uker på tirsdag, så tiden flyr jo :D har ikke måtte bytte noe klær enda, det er fortsatt romslig heldigvis :)

Håper du hadde en fin 17.mai

hadde en koselig og rolig 17. mai med noen venner :-) Håper du hadde en fin 17.mai også :-)

Hvilken bygd kommer du fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ringte jordmora og sa at sykehuset ville fremskynde UL til 28.mai.

Herregud, det er jo ikke ti dager til en gang. Plutselig ble alt så innmari nærme. Jeg prøver å forberede meg på at jeg "bare" er 15 uker på vei. Vil jo ikke bli skuffa om jeg ikke er lenger på vei. Samtidig så har jeg såpass stor mage uten at jeg har gått opp i vekt, så det er vel en viss sjanse for at jeg er noen uker lenger på vei. ææææh :rodmer: Tenk om da... :hjerte:

Dette begynner og gå mer og mer opp for meg for hver dag som går... Tenk at jeg har en BEBIS I MAGEN? Herreminhatt, det er sciense fiction i magen. Et lite menneske i magen! En mini-me :strix:

Deilig å kjenne at jeg får sommerfugler i magen av dette, manna mi og meg har det enda bedre sammen, blir litt nyforelsket av dette :hjerter_rundt: Det er også deilig :hjerte: :hjerte:

Sympomer per i dag:

- Ømme, tunge bryster.

- Småkvalm når jeg blir sliten eller sulten.

- Svimmel.

- Vondt i halebenet, særlig når jeg sitter, eller når jeg sitter på kontorstolen. Også vondt når jeg reiser meg.

- Stikkinger og andre rare følelser i magen, kjennes ut som en million med sommerfugler som flakser rundt inni der.

- Av og til noe som oppleves som spark.

- Stikkinger nedover i magen, langt nedover. Nesten som mensensmerter, samme dag, rett før du får mensen. Dette har jeg hatt hele veien.

Endret av Løvsol
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :blomst:

Håper dere hadde en deilig 17.mai i går. Ser at det nærmer seg med storskritt for dere. Er du spent på å møte ditt tredje gull?

Takk, vi hadde en fin nasjonaldag :)

Gleder meg enormt til å holde ham og snuse på ham - det er fortsatt litt uvirkelig, selv om jeg er stor som et hus og han sparker masse både dag og natt. Skjønner det nok ikke helt før han er her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde en koselig og rolig 17. mai med noen venner :-) Håper du hadde en fin 17.mai også :-)

Hvilken bygd kommer du fra?

Så bra! Hadde en veldig rolig dag her :)

Det vil jeg jo ikke si på åpent nettforum. Det en liten bygd, så jeg kan ikke avsløre meg :ninja:

Er du fra bygda?

Herreguuud 28.mai!!!!!!!! det er jo SNART! :O Tenk, da får du se bebis igjen, og finne ut hva det er!! :D Hvis du vil da, hva tror du? jente eller gutt? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...