Gå til innhold

Livet med lillegull og småprøving på en ny spire ♡

Løvsol

Anbefalte innlegg

Det er lørdag, jeg elsker helgefølelsen :rodmer:

Våknet først av at naboen rusa motoren på en båt eller bil eller sykkel i halvsekstida. Det er en litt bråkete / kranglete nabo, typ Donaldblad nabo, så jeg var litt småbekymret for om han prøvde å provosere sin nærmeste nabo, men det var bare rusing i et lite minutt,så ble det heldigvis stille. Da våknet jo seff lille og serverte meg noen heftige spark. Men vi sovnet igjen :sleeping: Våknet av at mannen krabbet bort på min side og og ga meg tidenes bamsekos. Da han la hånda si på magen min våkna lille igjen og sparket noe voldsomt. Så da våknet vi begge to, i åttetida. Men, vi la oss tidlig i går, så det er i og for seg helt greit :klem1:

I dag skal jeg bake en sjokoladekake til min beste venninne som har bursdag, det har vi gikk til hverandre hver bursdag siden vi bodde sammen på hybel da vi var 16 år. Helt vanlig langpanneferdigkake. Så det hører med. Tenkte jeg skulle kjøpe 30 ting som minner meg om henne. Eller gi 30 ting, typ noe småplukk som minner meg om henne og noen bilder. Vennegjengen har spleiset på en fin gave, så det er bare en liten koseliggave fra meg også :gratulerer:

Jeg håper formen min forholder seg grei i dag, sånn at jeg får vært med på feiringen i kveld. Jeg blir superskuffa hvis jeg ikke orker det. Jeg får hvile godt og ta det rolig frem til festen, så får jeg holde ut såpass lenge at det er greit å trekke seg unna igjen uten at det er frekt.

Jeg får hoppe i dusjen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å så koselig. Både med babyspark, manne-bamsekos og at du baker kake til venninnen din :) håper du får vært med på litt feiring.

Ha en strålende dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så koselig. Både med babyspark, manne-bamsekos og at du baker kake til venninnen din :) håper du får vært med på litt feiring.

Ha en strålende dag! :)

takk i lige måde :-)

Formen er tålelig bra, så tror jeg skal holde noen timer :-) Mannen brygger på noe han også. Så vi drar nok tidlig hjem ♡ så kan barna leke videre :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen kjære dagbok :blomst:

I natt har jeg sovet så godt, har måttet fly på do et par ganger, men bortsett fra det prøvde jeg meg på å ha en pute mellom knærne, det var så lurt. Våknet tidlig da, sliter litt med ryggen, spørs om kroppen begynner å bli litt tung og skjev, så våknet i åttetida i dag også. La meg i halvtotida, så har ikke blitt for mye søvn akkurat. Men de timene jeg har fått har vært gode :sleeping:

Var i bursdag til min bestevenninne i går, vi var ute ved sjøen. Det var ganske kjølig, så jeg begynte plutselig å fly på do hele tiden og det begynte å svi. Så jeg ble kjempebekymret for om urinveisinfeksjonen kunne forverre seg. Men nå har jeg jo brukt antibiotika i noen dager. Syns det er litt rart at det skulle bli verre. Men jeg satt på et falskt skinn da jeg kom hjem, tok en varm dusj og har sovet varmt i natt. Så nå er alt i orden igjen! Kan urinveisinfeksjon utvikle seg selv etter man har gått på antibiotika?

Jeg skal heldigvis til jordmor på mandag, i morgen, , så da får jeg jo svaret da :wink:

Jeg er skikkelig trøtt, men jeg merker at jeg ikke kommer til å få sove pga ryggen, så jeg må finne på noe annet lurt. Mannen sover, han brygger på noe, så jeg prøver å være stille sånn at han får sovet ordentig ut. Det fortjener han :hjerte:

Lille har vært rolig denne morgenen, lurer på om ho er trøtt ho også.. kjenner noen spark og litt andre bevegelsesgreier inni der, så vet at alt står fint til :hjerte:

Drømte om at vi skulle kjøpe vogn i natt, så eg tror det er på tide at vi begynner å se på det :fnise:

I drømmen ble det boogaboo..jeg får google litt. Drømte at vi fikk kjøpt på salg :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal jeg til kiropraktor og til jordmor. Sliter litt med nakke og øverste del av rygg. Dette gjorde jeg før jeg ble gravid også, men det blir ikke akkurat bedre av at jeg ikke får trent eller beveget meg. Så i dag er det på tide med en liten knekk igjen :-)

Gleder meg til kontroll hos jordmor i dag, har mange spørsmål i dag. I tillegg er jeg spent på om urinen er fin igjen etter antibiotikakuren. Skal høre litt med henne hva hun tror om at jeg kan prøve meg på litt pilatestrening her hjemme. Og hva hun tenker om jobben min fremover. Magefølelsen min sier at jeg muligens bør gå ned enda noen prosent. Samtidig ønsker jeg ikke å være hjemmeværende enda, så jeg er veldig dobbel på det.

Jeg har googlet masse på vogner i dag, tror jeg må komme meg i butikken for å se hva jeg har lyst på. Ser at det står det ofte er 10 ukers leveringstid, så det er vel på tide da ;) Tenkte meg en tur innom HM etter kiropraktoren, må se på en jakke og trenger en bukse til og et par topper til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på kontroll hos jordmor i dag, alt var ok.

Hun skjønte ikke heller hva som var årsaken til at jeg er så svimmel. Hun syns det hørtes ut som om at jeg pushet meg for mye på jobb og anbefalte meg å hvile ut denne uken, før jeg reduserer til 50 % frem til permisjon. Jeg skal til legen på onsdag. Så får vi se hva han sier. Men magefølelsen min sier at jordmor har en god løsning der.

Ingen utslag på urin i dag. Jordmor mente at jeg trolig ikke hadde hatt urinveisinfeksjon, men det var greit at jeg tok antibiotikaen for å være helt sikker.

I dag har det vært masse liv i magen :gravid: Lille rampejente. Kanskje ikke rart jeg blir så sliten når jeg har en superaktiv mageninja inni her. Det er jo helt sciense fiction. Jeg blir fasinert over at det vokser et lite menneske inni der :fnise:

Jeg skulle veldig gjerne ønske jeg kunne klatra i trær, hatt mine faste timer som instruktør på treningssenter og løftet vekter, lekt med venner, jobbet fult og være gravid. Men, fy søren jeg elsker at det vokser en bebis i magen :rodmer: Jeg kan nesten ikke vente til lille kommer ut :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøver å gjøre litt småting mens jeg er sykemeldt. Sitter på kjøpesenteret og venter på en smoothie. Tenkte meg innom barnas hus for å kikke litt og innom treningsstudiojobben min. Herreguud som jeg gleder meg tik å bli en del av treningsfamilien min igjen ♡

Lillegulls bevegelser i magen begynner å bli annerledes. Akkurat som om det er mer åling enn ninjaspark. Koselig og rart ♡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt har jeg sovet forferdelig dårlig! Drømt masse om jobb. Jeg er sykemeldt pga svimmelhet for tiden.

Føler meg svimmel og kvalm i dag. Skal snart til legen. Får høre hva han tror om disse greiene. Selvom jeg veldig gjerne vil jobbe, så merker jeg at jeg blir svimmel bare med tanken på stresset på jobb. Skulle ønske jeg hadde en mindre psykisk belastende jobb akkurat nå.

Det er rart å tenke på at det er er litt over 11 uker igjen til termin. Skifter dag på fredager, har ikke endret tickeren min. Tiden går fort og sakte på samme tid. Tenkte jeg skulle prøve å sove litt nå, så skal jeg google litt på bebisutstyr og priser etterpå.

Lille spreller og åler og gjør rare ting inni magen. Fra å ha masse raptusbananazninjaspark inni der hele tiden, har det gått over til noen spark, rare ålefølelser og vibrerende bevegelser. Skulle likt å sett hvordan ho beveger seg inni der :gravid:

Endret av Løvsol
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 29 uker! Nå nærmer det seg virkelig :)

Dumt at du skal måtte føle jobbstress selv om du er sykmeldt, håper du greier å koble det litt ut :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 29 uker! Nå nærmer det seg virkelig :)

Dumt at du skal måtte føle jobbstress selv om du er sykmeldt, håper du greier å koble det litt ut :klem:

Når et interaktivt klemmeikon for deg til å grine, så vet du at du er hormonell ;-)

jaa, nærmer seg. Er spent. Gleder meg veldig. Men det er skummelt samtidig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff! For en slitsom dag. Tror jeg har grini i hele dag. Føler meg helt utslitt (!)

Har googlet diverse nettbutikker for å finne rimeligst pris på vogn. Spent på om det blir emmaljunga mondial eller bugaboo buffalo. Vi skal trolig bestille i kveld ♡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff! For en slitsom dag. Tror jeg har grini i hele dag. Føler meg helt utslitt (!)

Har googlet diverse nettbutikker for å finne rimeligst pris på vogn. Spent på om det blir emmaljunga mondial eller bugaboo buffalo. Vi skal trolig bestille i kveld ♡

Fant dere noen vogn?

:popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Æææh.. da er vogna herved kjøpt og bestil på kjopbarnvagn.no.

det ble en svart bugaboo buffalo! ♡ hjeeelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter regn kommer sol :sol:

Gårsdagen ass, o lord! Er det mulig å være så hormonell! Har vondt i hodet i dag etter all grininga i går.

Stakkars mann. Han turte ikke anna enn å komme hjem med blomster til meg :blomst: Fniiis. Første gang på veeldig lenge, så da smeltet jo jeg og alle hormonene mine. Så kvelden ble veldig bra :fnise:

I dag skal vi på foreldre- og fødselsforberedende kurs. Var usikker på om vi trengte det, men jeg kjenner jeg har veldig behov for den delen med informasjon om fødselen ol. uten å få med alles subjektive opplevelser av det. Jeg trenger å hvite hvordan jeg vet at ting er i gang, når skal man ringe sykehuset, hvor lenge skal man vente før man reiser til sykehuset, hva skjer på sykehuset. He he he... Ja, trenger å være forberedt. Ikke å høre at "det er et helvette", eller "det klarer du fint, vi er skapt til dette", eller "bare ta epidural" osv. Jeg vil vite litt mer teoretisk hva som skjer. Har selvfølgelig googlet og lest litt om det. Så jeg kjenner at jeg vil på dette kurset, så er litt spent i dag..har hørt mye rart om sånne kurs..ha ha ha :fnise:

I dag skal jeg prøve meg på å bake en banankake, har noen godt overmodne bananer her, fant en oppskrift på nett i går som så veldig god ut. Så jeg får prøve. Har aldri bakt banankake før. Tror jeg..kanskje i vi gjorde det i heimkunnskapen på barneskolen. Men, aldri etter det. Det blir spannande! Først skal jeg ta en smoothie med en venninne og datteren hennes.

På tide å gjøre noe ut av dagen :lillesky:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg brutt klesbarrieren og kjøpt mine første bebisklær. kjøpte en bamsedrakt med ører.. fniis :-) og to bodyer. En nøytral og en rosa ♡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Good morning sunshine :bolledeig:

Jeg har fått en liten rampefrøken i magen som liker å danse på natta. Hemmm... :pasha:

Siste dag i sykemeldingen, merker at energien er på vei tilbake, så har nok bare vært veldig sliten. Gleder meg til å prøve meg litt i jobb igjen fra mandag. Har lagt meg og stått opp med mannen allikevel, for å ikke sni døgnrytmen fullstendig.

I går var vi på fødselsforberedende kurs :sjokkert: I går var det for det meste fokus på selve fødselen og den siste tiden før fødselen. Det var fint, samtidig som det var skremmende. Men jeg er veldig glad for at vi gikk. Veldig greit å få stille dumme spørsmål direkte til jordmor, uten alle googles skrekksvar. Også deilig å sitte med andre folk som har like spørsmål og som ser like "skremt" "spent" og "skeptisk" ut når man hører hva jordmor sier :fnise: Jeg håper jeg klarer å være litt kald, sånn at jeg er hjemme så lenge som mulig før jeg drar på sykehuset. Blir mange nok timer der oppe allikevel, trenger ikke gå rundt med rier der i et døgn ekstra, hvis jeg kan gå hjemme de første 3-5 cm. Men, vi får se, hvordan jeg takler dette når det kommer .... :plystre:

De fleste av mine venninner valgte å ikke gå på disse kursene fordi de tenkte at det kunne google seg til deg og at det aldri blir som man forventer allikevel, jeg er uansett glad for at jeg gikk. Jeg trengte det. Dette var del 1 av 3 av foreldreforberende kurset i regi av kommunen her. Jeg gleder meg til resten :icon_lol:

Nå skal jeg bake den berømte banankaka jeg skrøt sånn av at jeg skulle bake i går :is:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 av 3 ja! Her skal det være ett kurs som varer i to timer. Usikker på om vi skal gå, men mannen sa han gjerne ville være med.. Problemet er at det er midt i arbeidstiden hans..

Fikk dere ikke noe info om eventuell smertelindring og hvordan fasene utvikler seg? JEg er mest interessert i å høre hvordan det er med vannfødsel / vannlindring og hva som skjer om jeg angrer underveis :fnise: Vi har 2 timer til sykehuset, så er litt spent på hvor lenge jeg "tør" å vente når ting starter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 av 3 ja! Her skal det være ett kurs som varer i to timer. Usikker på om vi skal gå, men mannen sa han gjerne ville være med.. Problemet er at det er midt i arbeidstiden hans..

Fikk dere ikke noe info om eventuell smertelindring og hvordan fasene utvikler seg? JEg er mest interessert i å høre hvordan det er med vannfødsel / vannlindring og hva som skjer om jeg angrer underveis :fnise: Vi har 2 timer til sykehuset, så er litt spent på hvor lenge jeg "tør" å vente når ting starter!!

I går var det kun, rent "teoretisk" om fødselens faser, hvordan vi skulle forholde oss hvis vannet gikk, eller vi begynte å få rier, når vi skulle kontakte sykehuset osv.

Neste gang tror jeg, så skal vi ha fokus på smertelindring. Men, det jordmora sa, var at det var lurt å ikke ha bestemt seg på forhånd for hva man ønsket av smertelindring, men komme på sykehuset med åpent sinn. Sykehuset har smertelindringstiltak tilgjengelig, og når man kjenner at man ønsker badekar (hvis det er tilgjengelig), epidural eller andre lindringstiltak, så sier man i fra. Det kan iverksettes i de fleste faser, frem til du har mellom 8-10 cm. Når man hadde kommet så lang, var det så nærme fødsel, at da kunne man få nei fordi det ville virke for sent.

My fokus på at det var positiv smerte, at jo vondere det gjorde, jo mer nærmer det seg at vi skal få møte den lille nye borgeren :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er det jeg er innstilt på. Ta det som det kommer. Jeg har ikke bestemt at jeg skal ha noe som helst - men hvis jeg føler jeg trenger det da, så ber jeg om det. :)

Nå er det like før vi er mammaer 😱😱

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...