Gå til innhold

Kaste ut barn 18 år

Fremhevede innlegg

Skrevet

1: Si opp nettet/fjern tilgangen til nettet

2: Slutt å vask tøyet hans

3: Slutt å lag maten hans

4: Slutt å betal på telefonen hans

5: Kutt all form for ukelønn osv

Gjør det GØRR for han å bo hjemme. Vær tydelig. Vis DEG og vis at DU bestemmer. Når han kutter ut styggepraten og kommer seg på skolen kan du gi godene tilbake. Om han ikke gidder skole tvinger du han ut i jobbsøking.

Kaste han ut er unødvendig. Han er åpenbart ikke klar for å bo for seg selv. Han er en frekk jævel av en tenåring, akkurat som min lillebror (ADHD) og et sinne som kommer og går på et millisekund. Han har aldri skadet en flue, men FY for et språk på han og FY hvor grim han er mot mamma.

• 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Haha, hvis du mener det er verre å kalle noen for hore enn å knuse tallerkener, så er du faktisk urimelig. Jeg har nå selv kalt moren min og kjærestene mine litt av hvert og de lever da ennå.

Ikke rart mange unge gutter faller ut av samfunnet. Kvinner har jo ingen begrep om hvordan de skal håndteres når de reagerer med sinne, mens jentebarna ja, de får ture frem som de vil, knuse familiens verdier og stjele kredittkort for å kjøpe seg macbook og all tull hun har lyst på, uten å bli møtt med annet enn forståelse.

Det er ikke farlig at menn er grove i kjeften. Det er et uttrykk som heter - å bare ha det i kjeften.

Å med det inlegget der viste du endelig svart på hvitt hva slags type mann du er :)

Anonymous poster hash: 95c19...cb4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blåser egentlig i hva som er årsaken til at dette gikk så galt for gutten, hovedsaken for meg er at det er fullstendig feil å skylde på gutten, og hive ham ut, men leser du TS sitt startinnlegg, så ligger det veldig mye der. Samlivsbrudd fra gutten var liten, og en barnefar som alltid har gjort sitt beste for å innprente gutten at mor ikke er verdt noe? En gutt som spiller data døgnet rundt? SKulker skolen? Dette er ting det går an å gjøre noe med, i stedet for å la humla suse. Vi har også hatt en gutt som gjerne ville snu døgnet, og aller helst spille dataspill til langt på natt istedet for å gå på skolen, men det fikk han ganske enkelt ikke lov til. Vi satte grenser. Om grensene ble brutt satte vi i verk tiltak, som å kun ha nettilgang noen få timer i løpet av døgnet, og ikke etter kl 23 i ukedagene. Og positiv respons på ønsket adferd, ikke bare straff og straff for det vi ikke ønsket. Da blir det krig, som denne moren har fått.

Det som er kvalmende i denne saken, er at denne guttens foreldre overhodet ikke tar ansvar for det "monsteret" (som TS selv kaller sin egen sønn) de selv har vært med på å skape. Foreldreskap innebærer mye ansvar, og en haug med jobb. Man kan ikke bare løpe fra alt dette når ting går skeis. Han har ikke blitt sånn av seg selv!

Anonymous poster hash: bff8a...380

Det som ermet kvalmende er slike "forståsegpåere" som deg som ikke forstår hvor farlig dette potensielt kan være på TS. For bare noen få år siden ble en av naboene våre drept av sønnen sin og han holdt på omtrent samme måten som TS forklarer her.

Anonymous poster hash: 95c19...cb4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes ikke gutten skal straffes da det på en måte ikke er hans feil. Har han ikke blitt oppvokst til å forme en fornuftig hjerne, hvordan kan han da bruke den?

Dessuten skjønner jeg ikke hvorfor han ikke vil flytte ut om du er så "masete" som det virker som :P (ikke vondt ment, men fra hans ståsted). Fremstill det å flytte ut som en bra ting :) Ikke vinkle det slik som at han blir "kastet ut".

Anonymous poster hash: 911e3...18f
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporing.

Irrlys, mod.

Skrevet

Så nylig et lengre dyptgående foredrag som tok for seg mennesker med avhengighet. Hvordan de som følge av problemer i oppvekst ofte opplevde mangler i livet relatert til lykke og følelse av "normalitet". Og at de derfor er langt mer utsatt for å bli avhengige av vanedannende ting som narkotika, alkohol, gambling, spill osv. Ved at disse øker produksjonen av seratonin eksempelvis og gir følelsen av å være glad og normal, før man kræsjer noe veldig når dette tas bort. Tilknytningen blir veldig stor, og en er villig til å gå veldig langt for å opprettholde dette.

Sier ikke at dette nødvendigvis stemmer her, men du skal ikke se bort ifra at spillingen er "livet" hans, og alt som stiller spørsmål til eller på noen som helst måte truer denne tilstedeværelsen (samt i de periodene hvor en er klar over sine egne "mangler") vil gjøre at en blir veldig aggressiv.

Jeg ville nok satt hardt mot hardt og krevd at han går sammen med deg til terapi for sinne og avhengighet (spilling), hvis ikke får han flytte ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...