Gå til innhold

Kaste ut barn 18 år

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Dette er ikke vanlig! Har hatt noen kjærester. ALDRI har noen av dem kalt moren/eksen sin for hore eller kjerring.

Det er jo helt sykt. Ville revurdert forhold/vennskap hvis en av mine mannlige venner hadde sagt noe sånt.

Når det gjelder sønnen trenger han hjelp. Men du må også ta hensyn til deg selv.

Sett opp noen tydelig regler og kast han på dør hvis han ikke vil følge dem.

Det er ikke noe alternativ å droppe ut av skolen og leve på deg.

quote name="Meandro" post="14164570" timestamp="1395440315"]

Du overdramatiserer. Det er faktisk vanlig at tenåringsgutter er grove i kjeften og har behov for å slippe ut litt damp. Hvilke mødre er det liksom ikke som blir kalt det ene og det andre av sønnene sine når de er på slutten av ungdomsårene?

Klart det ikke er noe hyggelig, men så er det bare impulsivt raseri som forsvinner når du gir han pusterom. Jeg har hvertfall aldri kjent en eneste fyr som ikke har referert til mora eller langtidsskjæresten sin som hore eller kjerring i en eller annen setting. Akkurat som at jeg heller ikke har kjent noen som ikke refererer til en annen fyr som kuk i ny og ned.

Det er nok noe du kan ta med en klype salt, så blir det nok bedre når han får jobb og får deg litt mer på avstand. Vips så har han flyttet ut, og roer seg nok ned når han ser hvor unødvendig sinna han var en periode av livet sitt.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei

Dette er ikke vanlig! Har hatt noen kjærester. ALDRI har noen av dem kalt moren/eksen sin for hore eller kjerring.

Det er jo helt sykt. Ville revurdert forhold/vennskap hvis en av mine mannlige venner hadde sagt noe sånt.

Når det gjelder sønnen trenger han hjelp. Men du må også ta hensyn til deg selv.

Sett opp noen tydelig regler og kast han på dør hvis han ikke vil følge dem.

Det er ikke noe alternativ å droppe ut av skolen og leve på deg.

quote name="Meandro" post="14164570" timestamp="1395440315"]

Du overdramatiserer. Det er faktisk vanlig at tenåringsgutter er grove i kjeften og har behov for å slippe ut litt damp. Hvilke mødre er det liksom ikke som blir kalt det ene og det andre av sønnene sine når de er på slutten av ungdomsårene?

Klart det ikke er noe hyggelig, men så er det bare impulsivt raseri som forsvinner når du gir han pusterom. Jeg har hvertfall aldri kjent en eneste fyr som ikke har referert til mora eller langtidsskjæresten sin som hore eller kjerring i en eller annen setting. Akkurat som at jeg heller ikke har kjent noen som ikke refererer til en annen fyr som kuk i ny og ned.

Det er nok noe du kan ta med en klype salt, så blir det nok bedre når han får jobb og får deg litt mer på avstand. Vips så har han flyttet ut, og roer seg nok ned når han ser hvor unødvendig sinna han var en periode av livet sitt.

Anonymous poster hash: e7619...055

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hvertfall aldri kjent en eneste fyr som ikke har referert til mora eller langtidsskjæresten sin som hore eller kjerring i en eller annen setting.

Selv drittsekker som er stygge i kjeften (noe man MÅ være for å kalle noen hore) sier vel ikke sånt om MORA si og KJÆRESTEN??!!?

Anonymous poster hash: ceb85...ad5

• Liker 7
Skrevet

Meandro, hva slags menn/gutter er det egentlig du kjenner, og hvordan kan du synes at den slags ordbruk er akseptabelt? Jeg hadde aldri tolerert det, og min bror har heller aldri oppført seg sånn mot mine foreldre.

• Liker 8
Skrevet

Selv drittsekker som er stygge i kjeften (noe man MÅ være for å kalle noen hore) sier vel ikke sånt om MORA si og KJÆRESTEN??!!?

Tror du skal være ganske prinsipiell om du skal gjøre et poeng av å la vær å referere til mora di som hore i tenårene. De fleste gutter gjør faktisk det.

Jeg tror dog kvinner legger mye mer i disse ordene enn det menn gjør, så det er ikke så alvorlig som det kan virke på overflaten. Grov ordbruk av unge menn og gutter er vanlig. Det er mye aggresjon der, men det meste løses opp gjennom disse utblåsningene.

Tror også du skal være en rimelig usannsynlig god kjæreste om du ikke skal bli referert til i negative ordlag før eller senere. Det gjelder å ikke ta seg så alt for høytidelig.

Skrevet

Meandro, hva slags menn/gutter er det egentlig du kjenner, og hvordan kan du synes at den slags ordbruk er akseptabelt? Jeg hadde aldri tolerert det, og min bror har heller aldri oppført seg sånn mot mine foreldre.

Jeg syns ikke det er akseptabelt, men et er jo naturlig. Vi snakker ikke om en voksen mann er, men en litt frustrert og sliten tenåring som blir boende tett på moren sin.

Gi han pusterom, la han finne seg en jobb, så kommer han nok til å angre på det når han er eldre og fått litt mer retning i livet.

AnonymBruker
Skrevet

Helt ufattelig merkelige svar du får her, TS.

Gutten er over 16, så hvis han havner i BUP eller hos lege så er han allerede for gammel til at du som mor har rett på noen opplysninger om ham.

Det er ikke normalt at nesten voksne tenåringer truer med å drepe moren sin.

Å kjøre pirattaxi er ikke "å begynne å jobbe".

TS OG faren er pliktige å forsørge gutten til han er ferdig på VGS, dersom han flytter ut, men det forutsetter også at han går på VGS. Hvis det søkes om barebidrag vil det bli søkt fra begge foreldrene. TS er ikke eneansvarlig om å sørge for at sønnen klarer seg, og bidragsevnen vil spille inn når NAV fastsetter et eventuelt bidrag.

Jeg vet ikke hva du skal gjøre, TS. Men jeg ville snakket med BUP og familievernkontoret alene om hvilke muligheter du har og hva slags hjelp dere kan få. Det kan i hvert fall gi deg et sted å begynne.

Anonymous poster hash: 2d067...787
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke vanlig å true med å knuse hodet eller drepe sin mor nei. Hva i all verden er det for slags mennesker du omgås hvis dette er vanlig? Har selv en 19 åring og han er sikkert tøff når han er m venner, men har aldr noensinne pratet slik til oss foreldre.

Anonymous poster hash: fe15e...712

• Liker 11
Skrevet

Dette blir en liten avsporing- jeg har en seks år gammel sønn så kan i grunn ikke gi TS noen gode råd bortsett fra at min yngre bror også var trøblete i den alderen, men hva er hovedgrunnen til at det går så langt?

Slutter man å oppdra når ungen når en viss alder? Når sønnen blir fysisk større enn moren og hun ikke har noe å stille opp med lenger?

Negativ påvirkning ifra kompiser? Feil miljø? Dårlig farsbilde?

Enn så lenge er gutten min liten og respekterer mammaen sin, men dette er skremmende lesning...

AnonymBruker
Skrevet

Tror du skal være ganske prinsipiell om du skal gjøre et poeng av å la vær å referere til mora di som hore i tenårene. De fleste gutter gjør faktisk det.

Jeg tror dog kvinner legger mye mer i disse ordene enn det menn gjør, så det er ikke så alvorlig som det kan virke på overflaten. Grov ordbruk av unge menn og gutter er vanlig. Det er mye aggresjon der, men det meste løses opp gjennom disse utblåsningene.

Tror også du skal være en rimelig usannsynlig god kjæreste om du ikke skal bli referert til i negative ordlag før eller senere. Det gjelder å ikke ta seg så alt for høytidelig.

Det gjelder å holde seg unna drittsekker.

Jeg hadde aldri blitt sammen med en mann som ville finne på noe sånt. Har bært sammen med samme mann i 15 år og og ingen av oss har kaldt den andre noe som helst slags skjellsord.

Jeg jobber daglig med tenåringer og har kun hørt et fåtall kalle noen ting i denne kategorien. Det fåtallet hadde betydelige problemer på flere områder

• Liker 4
Skrevet

Pælm han ut, skift nøkkel. Dersom han henger utenfor døra ringer du politiet som vil bortvise ham.

• Liker 2
Gjest Trøffel
Skrevet

Ingen av mine kompiser eller kjærester i tenårene refererte noen gang til moren sin som hore. Ei heller at de skulle knuse hodet hennes og drepe henne! Dette høres ut som en ungdom som ikke har hatt regler eller grenser. Som har fått ture frem helt uten veiledning og konsekvenser. I ditt miljø er nok det vanlig Meandro, siden kvinner der oppfattes og behandles som verdiløse. Men i et vestlig, oppegående samfunn så er det selvfølgelig uakseptabelt. Håpe inderlig at du kan få hjelp via BUP,TS. For sønnen din virker som en utrolig sint mann, som har null respekt både ovenfor deg og ovenfor norsk lov. Om han ikke får hjelp nå så er det bare spørsmål om tid før han skader deg og/ogeller havner i fengsel.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Steng internett (for ham), be han betale for det (sin del) om han ønsker å spille. Fortell ham rett ut at han har én sjanse til å oppføre seg, ellers blir det familievernkontor, barnevern og hele pakka. Forklar hva som skjer dersom han fortsette å true og bruke kjeft, og vær klar til å ringe politiet. Du har forsørgelsesplikt ja, med det betyr tak over hodet, klær på kroppen og mat på bordet, du er verken kokk eller hushjelp. Lag mat til deg selv, rydd egne ting og felles rom, vask dine egne klær. Uansett hva som skjer, så bør du innkalle både ham og far til familievernkontoret.

At en tenåring har litt munnbruk mot foreldre og er litt i opposisjon, er helt normalt. Men så ille som dette er ikke det! Aldri har jeg hørt vanlige, oppegående gutter/menn referere til sin mor som hore, truet med å slå/drepe henne osv. Her vil jeg gå så langt som at det nærmer seg psykisk mishandling.

Anonymous poster hash: 9be76...b07
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Slik oppførsel er uakseptabelt.

Neste gang han hadde sagt noe slikt hadde jeg gitt han beskjed om å flytte.

Hadde pakket tingene hans og satt de på utsiden.

Forstår det er vanskelig, men du er jo ingen dørmatte.

Enig. I tillegg bør hun skifte lås på alle ytterdørene, hvis hun har råd. Da burde hun være sikret. Hun kan jo også snakke med politiet om voldsalarm.

Anonymous poster hash: c96ff...70a

AnonymBruker
Skrevet

Steng internett (for ham), be han betale for det (sin del) om han ønsker å spille. Fortell ham rett ut at han har én sjanse til å oppføre seg, ellers blir det familievernkontor, barnevern og hele pakka. Forklar hva som skjer dersom han fortsette å true og bruke kjeft, og vær klar til å ringe politiet. Du har forsørgelsesplikt ja, med det betyr tak over hodet, klær på kroppen og mat på bordet, du er verken kokk eller hushjelp. Lag mat til deg selv, rydd egne ting og felles rom, vask dine egne klær. Uansett hva som skjer, så bør du innkalle både ham og far til familievernkontoret.

At en tenåring har litt munnbruk mot foreldre og er litt i opposisjon, er helt normalt. Men så ille som dette er ikke det! Aldri har jeg hørt vanlige, oppegående gutter/menn referere til sin mor som hore, truet med å slå/drepe henne osv. Her vil jeg gå så langt som at det nærmer seg psykisk mishandling.

Dessverre kan man ikke kontakte barnevernet når avkommet er blitt myndig...

AnonymBruker
Skrevet

Dessverre kan man ikke kontakte barnevernet når avkommet er blitt myndig...

Han er fortsatt under 18 så vidt jeg leste.

AnonymBruker
Skrevet

Bor du i campingvogn?

Anonymous poster hash: 5eab0...0e1

• Liker 2
Skrevet

Ingen av mine kompiser eller kjærester i tenårene refererte noen gang til moren sin som hore. Ei heller at de skulle knuse hodet hennes og drepe henne! Dette høres ut som en ungdom som ikke har hatt regler eller grenser. Som har fått ture frem helt uten veiledning og konsekvenser. I ditt miljø er nok det vanlig Meandro, siden kvinner der oppfattes og behandles som verdiløse. Men i et vestlig, oppegående samfunn så er det selvfølgelig uakseptabelt. Håpe inderlig at du kan få hjelp via BUP,TS. For sønnen din virker som en utrolig sint mann, som har null respekt både ovenfor deg og ovenfor norsk lov. Om han ikke får hjelp nå så er det bare spørsmål om tid før han skader deg og/ogeller havner i fengsel.

Som jeg sa til deg. Aggresjon rundt for tettgående mødre blant tenåringsgutter og unge menn, er helt vanlig. Også måten kvinner reagerer på menns utblåsninger er en av årsakene til det. Du overdramatiserer her, vil blande inn BUP og ser på hovedproblemet her hans manglende manerer, og overser de underliggende grunnene som utløser det.

Den type manglende respekt er noe gutter har møtt fra jenter og mødrene sine siden de var små, derfor blir de også frustrerte og lei når de er på kanten til å løsrive seg. Han ønsker nok bare å markere sin uavhengighet, dog på en veldig lite konstruktiv måte.

Det er fult mulig at det finnes gutter som har vokst i 300 kvm boliger, har egne sparefond og familiebedrifter å gå rett inn i etter skolegangen, men for den gjennomsnittlige gutten, som står mer eller mindre på bar bakke og må klare seg selv, så er en pågående mor det siste man vil ha. Jeg har aldri kjent en fyr som ikke har referert til kvinner i hans liv som horer, kjerringer, fitter etc når han er lei, akkurat som jeg heller aldri har kjent en fyr som ikke har referert til menn han er lei av som kuker, homser, fitter osv. Det er vanlig tenåringssjargong, og har ingenting med kvinnesyn å gjøre. At du får dette til å handle om kvinnesyn er bare nok en skivebom som ville skape mer aggresjon i han. Det handler ikke om kvinnens følelser, det handler om at han har problemer, som må løses gjennom å få seg en jobb å slippe å ha moren for tett på seg.

Skrevet

Det er vanlig tenåringssjargong, og har ingenting med kvinnesyn å gjøre.

Heh... Jeg kan love deg at dette ikke er "vanlig tenåringssjargong" blant de fleste... Du er kanskje fra Vågå, hvor det ryktes å være "sjargong" litt utenom det vanlige? :dry:

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to gutter i slutten av tenårene, og de har ALDRI kalt meg stygge ting. Mulig de har gjort det til kompiser, det kan jeg ikke vite, men aldri foran meg.

Den ene er nettopp fylt 18 og har fått alternativet enten fortsette på skole/lærlingeplass eller flytte for seg selv og rote bort livet sitt. Selv ikke i krasse diskusjoner har han reagert med å kalle meg stygge ting. Han har tydeligvis respekt for meg uansett hvor sint jeg blir. Og jeg har respekt for han på den måten at jeg er ærlig mot ham og sier hvorfor jeg blir sint og frustrert over ham og hans valg.

Hadde han truet med å drepe meg så hadde jeg koblet inn hjelp etter første gang, for det er IKKE normal oppførsel.

Anonymous poster hash: 88171...650

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...