AnonymBruker Skrevet 23. mars 2014 #61 Skrevet 23. mars 2014 Som fengselsbetjent blir jeg utrolig sjokkert når jeg leser at folk ber denne moren om å tålere drapstrusler fra sin egen sønn! Er dere klar over hvor mange lignende situasjoner vi har hatt i Norge som kunne vært unngått hvis man hadde rådet de involverte til å få riktig bistand, istedetfor å overse det "bare" fordi han er et barn? TS: Ta kontakt med barnevern samt anmeld truslene til politiet. Det er ikke sunt for hverken deg eller han at dere bor under samme tak. Å tak kontakt med institusjoner som kan hjelpe han er ikke en synonym med å gi han opp, det er tvert imot. Det kan godt hende dette er tomme utsagn, men det er ingen vits i å ta sjanser. Anonymous poster hash: cf7ac...d3f 21
Invicta Skrevet 23. mars 2014 #62 Skrevet 23. mars 2014 Også måten kvinner reagerer på menns utblåsninger er en av årsakene til det. Så en av årsakene til at menn behandler kvinner dårlig er rett og slett at kvinner responderer på dårlig behandling på feil måte. Hvis bare kvinner hadde oppført seg annerledes når de ble kalt hore og fitte, så ville menn ha sluttet med det. Logisk. 5
Gjest BettyBoop Skrevet 23. mars 2014 #63 Skrevet 23. mars 2014 Vel, hvis hun ikke tar tak i dette nå så er jeg redd at hans problemer vil eskalere og dersom hun får politiet til å fjerne ham hjemmefra så vil hun ødelegge forholdet til sønnen for alltid. Barn er ingen dans på roser - det kan være en stor utfordring. Jeg hadde aldri klart å se på at min sønn endret adferd uten å gjøre noe med det. Og jeg hadde aldri tilgitt meg selv - eller levd med meg selv dersom jeg ikke hadde tatt tak i dette. Det er nettopp nå TS bør benytte anledningen å nøste opp i hva som er sønnens problemer - nå før han fyller 18 og man ikke har samme rettighetene når det kommer til å få informasjon og opplysninger om barna våre. Det er jo ungdommen selv som gjør alt for å ødelegge forholdet til sin mor. Han er ikke en liten unge lenger som ikke vet at det er galt å true folk og spesielt sin egen mor. 2
Meandro Skrevet 23. mars 2014 #64 Skrevet 23. mars 2014 Så en av årsakene til at menn behandler kvinner dårlig er rett og slett at kvinner responderer på dårlig behandling på feil måte. Hvis bare kvinner hadde oppført seg annerledes når de ble kalt hore og fitte, så ville menn ha sluttet med det. Logisk. Det var ikke det jeg sa, og du misforstår totalt. Du har en helt annen vinkling enn det jeg har, og det er derfor dere ser på det som så alvorlig. Dette har ingenting med kvinnesyn eller å behandle kvinner dårlig. Menn blir aggressive når de er stresset, slitne og vil være i fred. Å slenge med leppa er derfor en naturlig, spesielt i den alderen, og kvinner og mødre er spesielt pågående når det kommer til tenåringsgutter. Alt de gjør er farlig, alt de gjør er feil osv. Når kvinner definerer menn etter oppdragelse og relasjoner, så blir det konflikt når menn vil definere seg selv i forhold til opplevelser og utfordringer. Ikke overse at jeg nevnte at menn slenger med leppa til andre menn også. Konflikten eskalerer ikke fordi menn ikke har nerver til å kreve og forvente at en annen mann skal gidde å bry seg om hans følelser eller ego. Kvinner derimot er ikke redd for å prøve å være autoritære når menn blåser ut, og med unge, opprørske gutter som vet hvor sosial og seksuelt ødeleggende det er å være under andre autoritet, spesielt kvinners, og vil reagere deretter. Men som regel er det nok å bare blåse ut litt, det skal veldig, veldig mye til for at menn blir fysiske med kvinner.
Gjest BettyBoop Skrevet 23. mars 2014 #65 Skrevet 23. mars 2014 Det var ikke det jeg sa, og du misforstår totalt. Du har en helt annen vinkling enn det jeg har, og det er derfor dere ser på det som så alvorlig. Dette har ingenting med kvinnesyn eller å behandle kvinner dårlig. Menn blir aggressive når de er stresset, slitne og vil være i fred. Å slenge med leppa er derfor en naturlig, spesielt i den alderen, og kvinner og mødre er spesielt pågående når det kommer til tenåringsgutter. Alt de gjør er farlig, alt de gjør er feil osv. Når kvinner definerer menn etter oppdragelse og relasjoner, så blir det konflikt når menn vil definere seg selv i forhold til opplevelser og utfordringer. Ikke overse at jeg nevnte at menn slenger med leppa til andre menn også. Konflikten eskalerer ikke fordi menn ikke har nerver til å kreve og forvente at en annen mann skal gidde å bry seg om hans følelser eller ego. Kvinner derimot er ikke redd for å prøve å være autoritære når menn blåser ut, og med unge, opprørske gutter som vet hvor sosial og seksuelt ødeleggende det er å være under andre autoritet, spesielt kvinners, og vil reagere deretter. Men som regel er det nok å bare blåse ut litt, det skal veldig, veldig mye til for at menn blir fysiske med kvinner. Åja så det er greit at han kaller moren for fitte og hore og truer med vold? Det er ikke normalt at gutter/menn gjør dette når de blir irriterte. han har tydelige problemer med å kontrollere sinnet sitt, samt at han har blitt innprentet negative ting om moren av sin far. Ingenting av dette er ts sin feil. Hun er en mor slik en mor skal være. Hun fortjener ikke trusler og stygge kallenavn fra sitt eget barn. 2
Meandro Skrevet 23. mars 2014 #66 Skrevet 23. mars 2014 Åja så det er greit at han kaller moren for fitte og hore og truer med vold? Det er ikke normalt at gutter/menn gjør dette når de blir irriterte. han har tydelige problemer med å kontrollere sinnet sitt, samt at han har blitt innprentet negative ting om moren av sin far. Ingenting av dette er ts sin feil. Hun er en mor slik en mor skal være. Hun fortjener ikke trusler og stygge kallenavn fra sitt eget barn. Tja, jeg er vel enig i at hun ikke fortjener det, men nå er nå ting som de er, og det er ingen grunn til å synes dette er mer alvorlig enn det egentlig er. Jo, det er vanlig at unge gutter kaller mødrene og kjærestene sine litt av hvert. Enten det er fortjent eller ikke. Ingen hadde villet blandet inn politiet hvis det var snakk om en ufordragelig tenåringsjente som knuste tallerkener i sinne. Gi unge tenåringsgutter den samme forståelse man gir slitsomme og aggressive tenåringsjenter.
Gjest BettyBoop Skrevet 23. mars 2014 #67 Skrevet 23. mars 2014 Tja, jeg er vel enig i at hun ikke fortjener det, men nå er nå ting som de er, og det er ingen grunn til å synes dette er mer alvorlig enn det egentlig er. Jo, det er vanlig at unge gutter kaller mødrene og kjærestene sine litt av hvert. Enten det er fortjent eller ikke. Ingen hadde villet blandet inn politiet hvis det var snakk om en ufordragelig tenåringsjente som knuste tallerkener i sinne. Gi unge tenåringsgutter den samme forståelse man gir slitsomme og aggressive tenåringsjenter. Sp klart er det alvorlig at guttungen ikke eier respekt for sin egen mor eller kvinner generelt. Er jo tuydelig at faren har vært et dårlig forbilde for han i oppveksten. 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2014 #68 Skrevet 23. mars 2014 Min bror var svært avhengig av dataspill på videregående og skulket skolen for å sove. Når han ble sur på mamma da hun strammet inn PC-bruken kastet han tastaturet i gulvet og sa: "Mamma, du er så DUM. Du skjønner ingenting." Gisp. Anonymous poster hash: d1625...1ec
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2014 #69 Skrevet 23. mars 2014 Tja, jeg er vel enig i at hun ikke fortjener det, men nå er nå ting som de er, og det er ingen grunn til å synes dette er mer alvorlig enn det egentlig er. Jo, det er vanlig at unge gutter kaller mødrene og kjærestene sine litt av hvert. Enten det er fortjent eller ikke. Ingen hadde villet blandet inn politiet hvis det var snakk om en ufordragelig tenåringsjente som knuste tallerkener i sinne. Gi unge tenåringsgutter den samme forståelse man gir slitsomme og aggressive tenåringsjenter. Stor forskjell på å knuse noen tallerker, og å kalle noen ei hore og jeg skal drepe deg!! Har selv vært sammen med en som kunne finne på å kaste ting i veggen da han ble sint, men han kaldte med aldri ett stygt ord noen gang. Å jeg var ALDRI redd han. Selv med hans side opp og siden ned med rulleblad hos politiet. Har også vært sammen med en som kaldte meg hore, fitte, og kom med draps trusler da han ble sint. Å han var jeg absolutt ikke trygg på. Selv om han sikkert for alle andre rundt virket som en mye tryggere person enn han andre. Bare det å klare å komme med drapstrusler til moren eller dama si, sier mye om en person. Å det sier ikke noe godt!!!Anonymous poster hash: a3b33...530 2
Gjest Trøffel Skrevet 23. mars 2014 #70 Skrevet 23. mars 2014 (endret) Som jeg sa til deg. Aggresjon rundt for tettgående mødre blant tenåringsgutter og unge menn, er helt vanlig. Også måten kvinner reagerer på menns utblåsninger er en av årsakene til det. Du overdramatiserer her, vil blande inn BUP og ser på hovedproblemet her hans manglende manerer, og overser de underliggende grunnene som utløser det. Den type manglende respekt er noe gutter har møtt fra jenter og mødrene sine siden de var små, derfor blir de også frustrerte og lei når de er på kanten til å løsrive seg. Han ønsker nok bare å markere sin uavhengighet, dog på en veldig lite konstruktiv måte.Det er fult mulig at det finnes gutter som har vokst i 300 kvm boliger, har egne sparefond og familiebedrifter å gå rett inn i etter skolegangen, men for den gjennomsnittlige gutten, som står mer eller mindre på bar bakke og må klare seg selv, så er en pågående mor det siste man vil ha. Jeg har aldri kjent en fyr som ikke har referert til kvinner i hans liv som horer, kjerringer, fitter etc når han er lei, akkurat som jeg heller aldri har kjent en fyr som ikke har referert til menn han er lei av som kuker, homser, fitter osv. Det er vanlig tenåringssjargong, og har ingenting med kvinnesyn å gjøre. At du får dette til å handle om kvinnesyn er bare nok en skivebom som ville skape mer aggresjon i han. Det handler ikke om kvinnens følelser, det handler om at han har problemer, som må løses gjennom å få seg en jobb å slippe å ha moren for tett på seg. Slike gutter har jeg aldri kjent. Likevel var det ingen av kameratene/kjærestene mine på VGS som kalte mora si ei dum fitte som de skulle skyte og så videre. Og om de hadde gjort det så hadde jeg blitt livredd, og kuttet kontakten med vedkommende så fort som mulig. Og å få BUP på banen er alt annet enn å overdramatisere. De vil være til uvurderlig hjelp. Vet du i det hele tatt hva BUP er? Endret 23. mars 2014 av Trøffel
Meandro Skrevet 23. mars 2014 #71 Skrevet 23. mars 2014 Stor forskjell på å knuse noen tallerker, og å kalle noen ei hore og jeg skal drepe deg!! Har selv vært sammen med en som kunne finne på å kaste ting i veggen da han ble sint, men han kaldte med aldri ett stygt ord noen gang. Å jeg var ALDRI redd han. Selv med hans side opp og siden ned med rulleblad hos politiet. Har også vært sammen med en som kaldte meg hore, fitte, og kom med draps trusler da han ble sint. Å han var jeg absolutt ikke trygg på. Selv om han sikkert for alle andre rundt virket som en mye tryggere person enn han andre. Bare det å klare å komme med drapstrusler til moren eller dama si, sier mye om en person. Å det sier ikke noe godt!!!Anonymous poster hash: a3b33...530 Haha, hvis du mener det er verre å kalle noen for hore enn å knuse tallerkener, så er du faktisk urimelig. Jeg har nå selv kalt moren min og kjærestene mine litt av hvert og de lever da ennå. Ikke rart mange unge gutter faller ut av samfunnet. Kvinner har jo ingen begrep om hvordan de skal håndteres når de reagerer med sinne, mens jentebarna ja, de får ture frem som de vil, knuse familiens verdier og stjele kredittkort for å kjøpe seg macbook og all tull hun har lyst på, uten å bli møtt med annet enn forståelse. Det er ikke farlig at menn er grove i kjeften. Det er et uttrykk som heter - å bare ha det i kjeften.
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2014 #72 Skrevet 23. mars 2014 Jeg hadde ikke giddet å vente. Jeg hadde sendt han på dør i morgen også ringt barnevernet til orientering. Han er en liten drittunge som trenger å ta seg sammen og vokse opp. Anonymous poster hash: 59273...314
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2014 #73 Skrevet 23. mars 2014 Haha, hvis du mener det er verre å kalle noen for hore enn å knuse tallerkener, så er du faktisk urimelig. Jeg har nå selv kalt moren min og kjærestene mine litt av hvert og de lever da ennå. Ikke rart mange unge gutter faller ut av samfunnet. Kvinner har jo ingen begrep om hvordan de skal håndteres når de reagerer med sinne, mens jentebarna ja, de får ture frem som de vil, knuse familiens verdier og stjele kredittkort for å kjøpe seg macbook og all tull hun har lyst på, uten å bli møtt med annet enn forståelse. Det er ikke farlig at menn er grove i kjeften. Det er et uttrykk som heter - å bare ha det i kjeften. Hvilken planet bor du egentlig på? Anonymous poster hash: cce2b...3d9 10
Harlekin Skrevet 23. mars 2014 #74 Skrevet 23. mars 2014 (endret) Meandro, når praktisk talt alle i tråden er uenige med deg om at det er normalt at alle menn slenger om seg med ukvemsord til mødre og kjærester, t.o.m. kommer med drapstrusler som TS' sin sønn gjør, bør du kanskje vurdere at det er miljøet ditt det er noe galt med? Har du fått med deg, som tidligere nevnt, at det finnes mødre (og fedre) som drepes av sine egne barn, etter at disse har hatt problemer med aggresjon og kommet med drapstrusler? Synes du fortsatt TS overdramatiserer da? Dessuten, utrolig lavmål å skylde på MOREN når sønnen oppfører seg som en dritt - fordi hun (noe du ikke vet noe om i denne saken) er for pågående og intrengende bekymret for ham. At en sønn føler at moren passer for mye på ham og "blander seg i alt", er ingen unnskyldning for munnbruk og regelrette drapstrusler. Ingen skal måtte finne seg i det. Du som mener jentebarna får gjøre det de vil og guttebarna slås ned på for alt - slutt å gjøre gutter til ofre generelt. Ta heller den enkelte sak der du faktisk sitter på fakta. Endret 23. mars 2014 av Harlekin 10
Harlekin Skrevet 23. mars 2014 #75 Skrevet 23. mars 2014 Haha, hvis du mener det er verre å kalle noen for hore enn å knuse tallerkener, så er du faktisk urimelig. Jeg har nå selv kalt moren min og kjærestene mine litt av hvert og de lever da ennå. Ikke rart mange unge gutter faller ut av samfunnet. Kvinner har jo ingen begrep om hvordan de skal håndteres når de reagerer med sinne, mens jentebarna ja, de får ture frem som de vil, knuse familiens verdier og stjele kredittkort for å kjøpe seg macbook og all tull hun har lyst på, uten å bli møtt med annet enn forståelse.Det er ikke farlig at menn er grove i kjeften. Det er et uttrykk som heter - å bare ha det i kjeften. Du vet at det også er noe som heter psykisk mishandling? Språket kan være et farlig våpen. Og moren og kjærestene dine synes sikkert det var kjempegøy at du "kalte dem litt av hvert". 10
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2014 #76 Skrevet 23. mars 2014 Haha, hvis du mener det er verre å kalle noen for hore enn å knuse tallerkener, så er du faktisk urimelig. Jeg har nå selv kalt moren min og kjærestene mine litt av hvert og de lever da ennå. Ikke rart mange unge gutter faller ut av samfunnet. Kvinner har jo ingen begrep om hvordan de skal håndteres når de reagerer med sinne, mens jentebarna ja, de får ture frem som de vil, knuse familiens verdier og stjele kredittkort for å kjøpe seg macbook og all tull hun har lyst på, uten å bli møtt med annet enn forståelse. Det er ikke farlig at menn er grove i kjeften. Det er et uttrykk som heter - å bare ha det i kjeften. Ordet hore i seg selv er en ting, sammen med jeg skal drepe deg. Blir det enda værre. Å la sinne gå ut over døde ting bryr meg ikke noe. Det er døde ting. Å så lenge det ikke er daglig, så greit. Men for meg er det noe tragisk over gutter og menn som bruker ordet hore osv på mødrene sine og kjærestene sine. Hadde ikke vært noe annerledes om det var ei jente/dame som snakket sånn til moren/faren eller kjæresten sin. Det er tragisk uansett! Har ikke noe for folk som er verbalt stygge med hverandre når de er sure eller krangler. Det ender ofte opp i ting man ikke kan ta tilbake... Jeg hadde ikke funnet meg i at datteren min oppførte seg sånn du skriver, noe mer enn jeg ville gjort sønnen min. Den eksen min som kaldte meg hore endte opp med å banke den nye dama si, så han fikk noen mnd med palle bygging. Det er forskjell på å være grov i kjeften, og en drittsekk mot de man er glad i også!!Anonymous poster hash: a3b33...530 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2014 #77 Skrevet 23. mars 2014 Hva med å prøve å hjelpe han? Du må da skjønne at han trenger hjelp? Har du i det hele tatt prøvd å skaffe han hjelp? Gå på legevakta og si at dere trenger øyeblikkelig psykiatrisk hjelp.Anonymous poster hash: 5ee7d...a43 Haha du er naiv ang psykisk helsevern. Mamma hadde det på akkurat samme måte med min psykotiske søster. Hun kunne ikke bli tvangsinnlagt eller få hjelp før hun var til fare for seg selv eller andre, fordi hun ikke ville ha hjelp selv. Så da måtte hun knivstikke moren min før hun ble innlagt. Og er ute igjen nå og har sluttet på medisiner. Psykiatrien i Norge er en vits.Anonymous poster hash: 3f8fd...85b 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2014 #78 Skrevet 23. mars 2014 Det er virkelig noe alvorlig galt fatt, både når et barn sier at han vil knuse hodet på sin mor, og når mor sier hun vil kaste ut barnet sitt så snart det fyller 18. Ett eller annet (eller mange) sted(er) på veien har barnets foreldre feilet grovt. Et barn blir ikke sånn uten grunn. Bare å tenke tanken på å kaste barnet mitt ut av hjemmet (har et barn på 17) er like vanvittig fjernt for meg som at dette barnet skulle kommet med direkte drapstrusler mot meg. Du nevner en barnefar som virker som han ikke akkurat har bidratt til å bedre situasjonen. For meg fremstår dere som en veldig, veldig dysfunksjonell familie, og dere trenger hjelp. Du skal så visst ikke politianmelde ditt eget barn, og sende ham rett inn i et system som bare vil forverre adferden hans! Du skal skaffe ham og familien profesjonell hjelp til å fungere sammen, til beste for deres sønn sin framtid. Barnevern, familievernkontoret e.l. Får der eikke hjelp nå, så risikerer dere en sønn som aldri kommer til å fungere i samfunnet, og i ytterste konsekvens kan bli en fare for omgivelsene. Anonymous poster hash: bff8a...380 3
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2014 #79 Skrevet 26. mars 2014 Det er virkelig noe alvorlig galt fatt, både når et barn sier at han vil knuse hodet på sin mor, og når mor sier hun vil kaste ut barnet sitt så snart det fyller 18. Ett eller annet (eller mange) sted(er) på veien har barnets foreldre feilet grovt. Et barn blir ikke sånn uten grunn. Bare å tenke tanken på å kaste barnet mitt ut av hjemmet (har et barn på 17) er like vanvittig fjernt for meg som at dette barnet skulle kommet med direkte drapstrusler mot meg. Du nevner en barnefar som virker som han ikke akkurat har bidratt til å bedre situasjonen. For meg fremstår dere som en veldig, veldig dysfunksjonell familie, og dere trenger hjelp. Du skal så visst ikke politianmelde ditt eget barn, og sende ham rett inn i et system som bare vil forverre adferden hans! Du skal skaffe ham og familien profesjonell hjelp til å fungere sammen, til beste for deres sønn sin framtid. Barnevern, familievernkontoret e.l. Får der eikke hjelp nå, så risikerer dere en sønn som aldri kommer til å fungere i samfunnet, og i ytterste konsekvens kan bli en fare for omgivelsene. Anonymous poster hash: bff8a...380 Ts her, Som jeg har skrevet tidligere, har vi hatt kontakt med familievernkontor og psykolog tidligere. Der har han gitt uttrykk for at han er helt enig i at han skal skjerpe seg, uten bedring faktisk forverring. Og du er heldig som har barn som du aldri kunne tenke deg å kaste ut. Må være godt å ikke ha feilet i oppdragelsen. Jeg har gjort mitt beste tiltross for sykdom, dårlig råd og konstant motarbeidelse fra barnefar. Jeg er så sliten, og vet ikke mine arme råd. Og ser utkastelse som eneste løsning, det er bare å få gjennomført det. Takk til dere som kommer med konstruktive råd, jeg har kontaktet læreren som skulle henvise videre til rådgiver. Anonymous poster hash: 598b9...ba3 2
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2014 #80 Skrevet 26. mars 2014 Ts her, Som jeg har skrevet tidligere, har vi hatt kontakt med familievernkontor og psykolog tidligere. Der har han gitt uttrykk for at han er helt enig i at han skal skjerpe seg, uten bedring faktisk forverring. Og du er heldig som har barn som du aldri kunne tenke deg å kaste ut. Må være godt å ikke ha feilet i oppdragelsen. Jeg har gjort mitt beste tiltross for sykdom, dårlig råd og konstant motarbeidelse fra barnefar. Jeg er så sliten, og vet ikke mine arme råd. Og ser utkastelse som eneste løsning, det er bare å få gjennomført det. Takk til dere som kommer med konstruktive råd, jeg har kontaktet læreren som skulle henvise videre til rådgiver. Anonymous poster hash: 598b9...ba3 Men du klarer vel å ringe barnevernet selv? Du må skyndte deg å få han inn i systemet når han er såpass nær til å bli 18. Anonymous poster hash: fe708...d55
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå