Gå til innhold

Kaste ut barn 18 år

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min sønn , den snille gode gutten min har blitt ett monster.

Jeg er i stadig klinsj med ham og han skremmer meg.

Han truer med å både slå og drepe meg utsagn som: Jeg vil bare knuse hodet ditt, jeg slår deg faen ihel, di jævla hore jeg dreper deg snart…. er dagligdags.

Jeg er redd ham.

Det er ikke rus inne i bildet som jeg vet, men han er avhengig av data og sitter stort sett på data og spiller uti de sene nattetimer.

Han skulker skolen og bidrar ikke hjemme med hverken rydding av sine ting eller felles rom som stue, kjøkken og bad.

En holdning som om at jeg har bare med å forsørge ham er godt plantet inne i sjela hans.

Faren som jeg er skilt ifra siden gutten var liten, har stadig innprentet at jeg ikke er noe verdt.

Nå blir han 18 år og har bestemt seg for at han skal begynne å kjøre pirat taxi for å tjene penger med farens velsignelse.

Jeg er kronisk syk og blir ikke noe bedre av forholdene ved å være redd i mitt eget hjem.

Vet ikke hva jeg skal gjøre, har sagt til guttet at han skal ut når han blir 18 om få uker, men det gidder han ikke.

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, hvilke instanser kan jeg kontakte, jeg vet at han må flyttes ut fysisk, er Politi rette folk når det bare er snakk om trusler?

Beklager langt innlegg, men jeg må ha hjelp. Noen som vet?

Anonymous poster hash: 598b9...ba3
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, du kan kontakte politiet om bistand i å få han ut. Ville kontaktet de litt på forhånd om hva du burde gjøre i forkant.

Anonymous poster hash: 0cf50...cfc
  • Liker 26
Skrevet

Jeg ville hvertfall ikke akseptert hans oppførsel! Han er 18 og må forstå at det ikke går an å true noen (sin egen mor!!!). Om han truer deg, så gir du beskjed om at du kommer til å ringe politiet. Eller kanskje en bedre idé er at du ringer politiet når/etter han har truet deg, uten at han vet det. Kanskje det kommer som et sjokk for han. Men man kan ikke true folk på den måten.

Han har jo en far...så du får fortelle at om han ikke ønsker å bo for seg selv når han fyller 18, så får han spørre sin far om å få bo der.

• Liker 11
Skrevet

Har han plutselig blitt slik, eller har denne oppførselen kommet gradvis over år?

Han trenger åpenbart hjelp til å komme seg ut av spilleavhengighet og få orden på livet sitt.

Og han trenger en real vekker.

Stakkars deg! :hug:

• Liker 3
Skrevet

Off, så forferdelig! Håper du får løst situasjonen :hug:

Gjest Magdalene
Skrevet

Slik oppførsel er uakseptabelt.

Neste gang han hadde sagt noe slikt hadde jeg gitt han beskjed om å flytte.

Hadde pakket tingene hans og satt de på utsiden.

Forstår det er vanskelig, men du er jo ingen dørmatte.

Skrevet (endret)

Hvilket spill sitter han med? Jeg ville pakket tingene koblet fra dataen og kastet han ut!

Endret av Anciol
  • Liker 4
Gjest Gjest
Skrevet

Har han plutselig blitt slik, eller har denne oppførselen kommet gradvis over år?

Han trenger åpenbart hjelp til å komme seg ut av spilleavhengighet og få orden på livet sitt.

Og han trenger en real vekker.

Stakkars deg! :hug:

Skulle til å spøre om det samme.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS her

Han sier selv han ikke spiller så mye, men at han mest snakker med vennene sine også blir han rasende når jeg sier at han spiller.

Jeg har sagt at han må ut, men han kommer ikke til å dra før jeg får ham ut fysisk.

AnonymBruker
Skrevet

Nekt ham å spilleså lengr han bor i ditt hus.

Anonymous poster hash: 600bc...fb6

Skrevet

Skjønner det er en vanskelig situasjon. :hug: Kan det være en ide å kontakte barnevernet for å få noen råd fra dem? Han er jo ikke fylt 18 år enda.

• Liker 8
Skrevet

Støtter forslaget om å kontakte politiet.

Når det er sagt, så har han krav på at du forsørger han så lenge han på vgs (iallefall til han er noe i 20-årene). Men vet ikke om det betyr at det er din jobb å finne et annet sted å bo til han.

Ville prøvd å lage en privat avtale med han, etter erfaring (er selv 18 og flyttet ut i høst), tar det syyyyykelig lang tid å få ting gjennom NAV.

Gjest Mary Quant
Skrevet

Jeg hadde aldri kastet ut sønnen min om han hadde vært som du beskriver.

Noe må være galt og jeg hadde jobbet meg til bunns i det.

• Liker 4
Skrevet

Har du vært i kontakt med BUP?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å prøve å hjelpe han? Du må da skjønne at han trenger hjelp? Har du i det hele tatt prøvd å skaffe han hjelp? Gå på legevakta og si at dere trenger øyeblikkelig psykiatrisk hjelp.

Anonymous poster hash: 5ee7d...a43
  • Liker 16
Skrevet

Jeg hadde aldri kastet ut sønnen min om han hadde vært som du beskriver.

Noe må være galt og jeg hadde jobbet meg til bunns i det.

Det er kanskje ikke så lett å få overskudd til det, når man selv sliter med kronisk sykdom? :/

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Det er kanskje ikke så lett å få overskudd til det, når man selv sliter med kronisk sykdom? :/

Men er jo en av greiene med å ha barn da..

Anonymous poster hash: 29bbc...3e4

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Ts her,

Jeg vil jo kaste ham ut men vet ikke hvordan jeg skal få gjennomført det. Har hatt kontakt med psykolog og familievernkontor, der lover han at han skal bedre seg og nikker og sier ja når de sier at han må hjelpe til hjemme, men det skjer ingenting.

AnonymBruker
Skrevet

Ring Politiet. Han høres ut som en drittunge.

Anonymous poster hash: 6e2de...369
Skrevet

Men er jo en av greiene med å ha barn da..

Anonymous poster hash: 29bbc...3e4

"Jeg vil bare knuse hodet ditt, jeg slår deg faen ihel, di jævla hore jeg dreper deg snart. " er jo litt utover hva - t.o.m -foreldre kan forventes å finne seg i og det er en kamp som ville vært utfordrende for fullfriske mennesker. Tror det er på tide at denne gutten får konsekvenser for å behandle sin mor som søppel.

• Liker 23

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...