Gå til innhold

Kunne du datet en psykolog?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er klinisk sosionom og terapeut, og folk spøker stadig med at det er flott at kjæresten min traff meg, men litt synd på meg som aldri har fri ;-D

Vi bare ler av det, for han er en knakende kjekk & meget harmonisk type <3 glad for at han ikke diskvalifiserte meg på grunn av yrke!

Anonymous poster hash: 2e058...845

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror kanskje at jeg ville følt for mye på følelsen av å bli gransket, og ser for meg at krangler/diskusjoner hadde vært håpløst. Hehe... Men hadde jeg forelsket meg i en som var psykolog så hadde jeg nok sett forbi yrket og hoppet i det. Men ville ikke oppsøkt det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykologer er ikke perfekte mennesker. de har feil som alle andre. både adferdsproblemer,kommunikasjonsproblemer og alt som følger med.

dere må skille mellom det profesjonelle mennesket der følelser ikke er involver og det private mennesket som blir styrt av følelser.

en psykolog sa til meg en gang at ofte er det lett å gi gode råd i jobbsammenheng men at de ofte syns det er vanskelig å følge sine egne råd på privat basis nettopp fordi man er følelsesmessig involvert på privat basis.

jeg er ikke psykolog men merker det samme selv.

så nei, jeg hadde ikke vært redd for å bli analysert.



Anonymous poster hash: e235d...c24
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg kunne ikke datet en psykolog. Mtp at kjerringer ikke klarer å holde personangrep unna vanlige spm om hva slags type melk og brød man skal kjøpe, tør jeg ikke tenke på hva slags sleipe triks en psykolog vil benytte seg av. Disse bruker jo store deler av tiden sin på å lære hvilke generelle knapper mennesker har som de kan trykke på for å oppnå den og den effekten. Snu på det, damer - ville du datet en PUA ekspert eller en NLP ekspert? Jeg ville ikke ha gjort det om jeg var dame.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal bli psykolog, men verken jeg eller mine medstudenter går rundt og ananlyserer alt og alle hele tiden. :)

Møtte en ute på byen en gang som spurte hva jeg drev med. Da jeg sa at jeg studerer psykologi, ble han stum og sperret opp øyene som lyste av frykt. Hehe... :P



Anonymous poster hash: 2837a...363
Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykologer er ikke perfekte mennesker. de har feil som alle andre. både adferdsproblemer,kommunikasjonsproblemer og alt som følger med.

dere må skille mellom det profesjonelle mennesket der følelser ikke er involver og det private mennesket som blir styrt av følelser.

en psykolog sa til meg en gang at ofte er det lett å gi gode råd i jobbsammenheng men at de ofte syns det er vanskelig å følge sine egne råd på privat basis nettopp fordi man er følelsesmessig involvert på privat basis.

jeg er ikke psykolog men merker det samme selv.

så nei, jeg hadde ikke vært redd for å bli analysert.

Anonymous poster hash: e235d...c24

Det tror jeg så gjerne. Min psykopatiske eks er sammen med en psykolog som jobber med dette til vanlig. De har ikke vært sammen så lenge, så nå er jo alt bare fryd og gammen. Vi er flere eksdamer som har advart henne, men hun tror mer på han:/ Voldelig er han også. Ganske unødvendig, menmen. Jeg har iallefall informert om hva hun må se etter..

Anonymous poster hash: 80241...397

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er det i grunn vi skal analysere? Kan mye om atferd og kan se mer om deg enn du vet selv?

Ja, jeg ser om du har angst, jeg sek kanskje litt fortere enn andre om du er deprimert eller har andre psykiske lidelser men dette er jo ikke å analysere etc. Og hvor spennende er det egentlig? Hvorfor skulle jeg gidde å bry meg nevneverdig om slikt? De fleste vil jo når de blei kjent med det forstå at noen av vanskene dine har med dine livserfaringer gjøre så sånsett er ikke innsikten vår så veldig annerledes... En psykolog kan noe i. Hvordan man bruker samtale som behandling for psykiske lidelser, me det er LITE spennende å bruke disse på fritiden, det krever mye tankekraft.

Jeg kan se at noen kan bli lei av psykologer fordi vi kanskje er mer følelsesrettede, opptatt av god kommunikasjon og litt stereotype på den måten men dette med analysering etc er veldig overdrevent. Jeg analyserer lite i jobben også, samtaler med pasientene, drøfter med dem hva ting betyr og finner forklaringer sammen med dem. En psykolog er et levende verktøy ikke en som analyserer små detaljer for å se at det kanskje kan tyde på det eller det sånn til daglig. I samtaler med venner bekjente og familie bruker jeg aldri "psykolog" rollen min ut over det å gi konkrete svar på noe de lurer på ang feks et symptom, hva som skjer i kroppen og nervesystemet etc. Psykologrollen er en jobb, og gidder en snekker å gjøre dette hele fritiden sin?

Anonymous poster hash: 17662...3f1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mmmm....jeg vil gjerne date en psykolog; empatisk lytting FTW! ;)



Anonymous poster hash: 726fd...756
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne gjerne datet en psykolog. Ville ikke vært redd for å bli analysert. Det er såpass mye galt med meg, at jeg ville vært ærlig om det ganske tidlig i relasjonen. Så får man enten bli avvist eller godtatt.

Anonymous poster hash: fda12...349

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner en som bruker en del psykologiske teorier i jobben sin og har stor interesse for dette. Han analyserer i allefall de han dater og forklarer all oppførsel ut i fra ditt og datt, og legger opp neste trekk ut i fra det. Jeg tipper han analyserer oss vennene også uten å si det høyt.

Jeg tror ikke yrket psykolog hadde skremt meg likevel. Han er tross alt rimelig rasjonell og behersket når han krangler fordi han forstår reaksjonene til vedkommende. ;)

Anonymous poster hash: 89689...dde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heihade

Hvorfor ikke?

Ikke tror jeg han vil sitte og analysere meg noe særlig heller, med mindre jeg kommer på jobben deres og legger meg i stolen. Men hvis han skulle finne på å gjøre det kunne det vært interessant også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...