Gå til innhold

Jeg tror ikke min bror er far til sitt barn. Hva skal jeg gjøre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal ikke legge meg bort i denne svært betennte saken da jeg ikke har noe godt råd å gi.

Men en ting vil jeg si:

IKKE send anomyme brev!!! Skal du si noe, så stå for det!

Jeg opplevde å få anonyme brev om min daværende samboer. Sannheten om hva han hadde skjult for meg kom frem før de anonyme brevene, og vi fant ut av det sammen. Det var ekstremt stressende å få brev fra noen jeg ikke kunne forsvare meg mot, og jeg ble misstenksom mot alle jeg kjente.

Jeg gruet meg til å gå i postkassen i lange tider fordi jeg var redd det skulle ligge flere ondsinnede brev der.

Ikke utsett noen for den tilleggsbelastningen.



Anonymous poster hash: e4d22...644
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her må du nesten vurdere alle mulige utfall før du eventuelt forteller. Hvis det å fortelle bare fører til elendighet, så synes jeg du skal la det være. En familie brytes opp, en mann mister et barn, et barn mister en far, hva hvis elskeren ikke vil ha noe med barnet å gjøre? Barnet vil kanskje skamme seg og ta på seg skyld. Jeg ser for meg et scenario hvor alle sitter knuste tilbake. Er det da verdt det? Er det ikke bedre å lukke øynene og la alle leve lykkelige videre?



Anonymous poster hash: a330e...768
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger jo ikke bare være faren som melder seg som donor, men også andre yngre familiemedlemmer på farssiden..

Du kan jo også stille deg som donor for hjerte selv om du lever. Som da blir brukt når du skulle dør..

Anonymous poster hash: a441c...a67

Ja, det kan du. Men da blir du ikke testet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Han kan jo ikke vurdere situasjonen hvis han ikke har peiling.

Ja, mange har jo kommentert at barnet ikke slekter på vår side utseendemessig. Alle i familien har jo nevnt litt humoristisk at xxx jammen har lite fra vår side, men som sagt, det er ikke alltid barn ligner på begge foreldrene. Og man går jo ikke rundt og tenker at folk har vært utro heller. Ikke før man hører et slikt rykte, som jeg har gjort.

Når det gjelder likheten mellom barnet og denne andre mannen, så er det virkelig påfallende. Min venninne synes det samme, min samboer sa bare "oi..." når jeg viste ham bildene.

Bare så det er sagt, jeg har IKKE noe ønske om å blande meg bare for å gjøre det. Jeg har jo ikke engang nevnt noe om utroskapsryktene, fordi det ikke er min sak. Men dette føles litt mer alvorlig. Greit nok at de har det fint sammen som familie, men man har vel rett til å vite om sine biologiske tilknytninger, tenker jeg..? Eller ikke..

Det skal sies at min venninne som fortalte om dette ryktet hadde hørt det fra to ulike personer. Det var blant annet en som spurte henne om min bror og hans kone hadde blitt separert, ettersom vedkommende hadde sett hans kone tett omslynget med en annen mann flere ganger.

Jeg tror definitivt ikke min bror hadde visst det og akseptert det om hans kone ble gravid med en annen. Han var veldig opprømt og glad når barnet kom, og har virket fornøyd hele veien. Slik jeg kjenner ham ville han blitt knust om han opplevde et sånt svik. Han er en tradisjonell familiemann.

Huff, dette gnager på meg!

TS

Anonymous poster hash: c225e...c2b

Kanskje du har rett i at barnet ikkje er bror din sitt biologiske, men hald det for deg sjølv - du kan risikera å øydelegga ein familie.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fatter ikke den der lysten til å blande seg opp i noe man ikke har noe med.

Jøss, du gjør aldri det, du? ;)

Anonymous poster hash: 43d68...4b5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fatter ikke den der lysten til å blande seg opp i noe man ikke har noe med.

Det er da snakk om sin egen bror. De fleste er da glade i og bryr seg om sin nærmeste familie.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da snakk om sin egen bror. De fleste er da glade i og bryr seg om sin nærmeste familie.

Spiller ingen rolle.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller ingen rolle.

Så hvis din søster finner ut at typen din knuller vettet av alt og alle rundt deg, så er det greit å ikke si ifra?

Må jo det ettersom man ikke skal blande seg forstår jeg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvis din søster finner ut at typen din knuller vettet av alt og alle rundt deg, så er det greit å ikke si ifra?

Må jo det ettersom man ikke skal blande seg forstår jeg.

Søsteren min hadde ikke funnet ut av det før meg uansett, så hun hadde bare fortalt meg noe jeg allerede visste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Ekstremt kinkig situasjon her.

Jeg har en bror som har to barn med sin kone. Den yngste er nå fire år.

Jeg hørte for noen år siden et rykte av en venninne. Hun sa at hun hadde hørt at min svigerinne hadde blitt observert sammen med en ukjent mann ved noen anledninger og at det hadde versert et rykte om en affære. Jeg valgte å ikke si noe til min bror om dette så lenge det ikke fantes noe bevis. Jeg visste ikke engang hvem denne angivelige elskeren var, da min venninne ikke visste hva han het til etternavn. Vi snakket ikke mer om temaet.

Min bror hadde på denne tiden en veldig travel jobb, så rent praktisk kunne min svigerinne ha hatt en affære. Min bror fortalte at de hadde sklidd litt fra hverandre i ekteskapet grunnet travelhet. Han kuttet ned på stillingsprosenten for å ha mer tid med sin kone og barn. Hun var dessuten blitt gravid med nummer to.

Dette barnet ligner overhodet ikke på vår side av familien. Jeg kan faktisk ikke se et eneste trekk som jeg kan plassere hos min bror. Noe er jo fra moren, men det er også noe som er helt ukjent. Samboer har også kommentert manglende likhet. Men igjen, ikke alle barn ligner sin far.

For en ukes tid siden spurte jeg min venninne om hun i senere tid hadde fått vite hele navnet til denne angivelige elskeren. Og det hadde hun. Jeg sjekket ham ut på facebook, og kunne se flere bilder av ham. Jeg fikk sjokk. Han er virkelig prikk lik mitt yngste tantebarn. Virkelig påfallende lik! De er som to dråper vann.

Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Jeg sitter her med en ganske bestemt følelse av at min bror kanskje ikke er biologisk far til sitt barn og har blitt lurt. Men han aner jo ikke det. Jeg er helt sikker på at han ikke har peiling på dette utroskapsryktet, og han elsker jo barnet. Bør jeg si noe? Eller bare holde kjeft?

Anonymous poster hash: c225e...c2b

la det fare. Om du sier noe kan det gjøre ganske radikale endringer i den stakkars fireåringens liv. Han risikerer å miste den han trodde var faren hans. La det gå. Det er så lenge siden.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søsteren min hadde ikke funnet ut av det før meg uansett, så hun hadde bare fortalt meg noe jeg allerede visste.

Dummeste svaret jeg har sett.

La oss si at hun hadde gjort det (hun knulla han, da hadde ikke du vist det før henne som et eksempel), er det greit at hun ikke hadde sagt noe til deg da, ettersom man ikke skal blande seg i noe man ikke har noe med? Svaret krever altså et ja eller nei som svar.

Endret av Timza
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dummeste svaret jeg har sett.

La oss si at hun hadde gjort det (hun knulla han, da hadde ikke du vist det før henne som et eksempel), er det greit at hun ikke hadde sagt noe til deg da, ettersom man ikke skal blande seg i noe man ikke har noe med?

Ditt problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Syns det forslaget om DNA test av deg og barnet var lurt jeg. Kommer det frem at alt er i skjønneste orden, kan du legge dette bak deg. Hvis ikke, har du noe konkret å komme med til broren din. Vet ikke om det er noe lurt å komme til han med bare rykter.

Anonymous poster hash: 4565a...4e8

hvordan forklarer msn det til kiden da? Han er 4 år
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

At noen barn vokser opp hos "feil" far er noe som ikke angår andre enn den de involverte. I mange tilfeller vet den "feile" faren om dette.

Om han ikke vet det, hvorfor skal noen "hjelpsomme" folk gripe inn og risikere å ødelegge for både barnet/ barna og de som barnet/ barna ser på som sine foreldre?



Anonymous poster hash: 36c2f...8be
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At noen barn vokser opp hos "feil" far er noe som ikke angår andre enn den de involverte. I mange tilfeller vet den "feile" faren om dette.

Om han ikke vet det, hvorfor skal noen "hjelpsomme" folk gripe inn og risikere å ødelegge for både barnet/ barna og de som barnet/ barna ser på som sine foreldre?

Anonymous poster hash: 36c2f...8be

Tusen takk. Det er hva jeg ville ha frem i ni sider nu.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk. Det er hva jeg ville ha frem i ni sider nu.

Ok :)

Jeg har ikke lest hele diskusjonen.

Flott at vi er flere som tenker fornuftig :)

Anonymous poster hash: 36c2f...8be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...