Gå til innhold

Rare ting naboene dine gjør.


Gjest linneawarp

Anbefalte innlegg

Logger ut for denne..

1. En dame fjernet ALT det elektriske i hele leiligheten sin fordi hun påsto at hun ble syk av de elektriske magnetfeltene eller noe i den gata. hun solgte alle de elektriske apparetene hun eide (som vaffeljern og symaskin) ved å henge opp lapper i oppgangen. Hun gikk også til sin nærmeste nabo og bad han slutte å bruke strykejernet da hun kunne føle det gjennom vegger og tak.

2. Crazy cat-lady (selvfølgelig). Bodde med x antall katter. Til slutt tok kommunen over og måtte renovere hele leiligheten. Trist sak.

3. Har blitt fortalt at naboen over gata i sin tid tok litt mer av nabotomtene ved å flytte på gjerdet mellom hagene centimeter for centimeter...

4. Og han gamle grisen som bad oss barna i gata på pølser og grandiosa mot at vi vasket leiligheten hans. Usj.

5. Senil nabodame som spurte om vi var de nyinnflyttede naboene hennes hver eneste gang vi traff henne over en veeeeldig lang periode. Hun skulle også strikke sokker til oss mot at hun fikk fyrstikker.

6. Sladredama med bart og joggedress. Stormet ut hver gang det kom en politibil eller annet spennende kjørende ned i strøket. Oppdatert på alle og enhver.

7. Fyllikene som kastet ut alle pengene de hadde til oss barna en lørdagskveld. (Gjett om det var gøy!)

8. Leieboeren til noen i familien min prøvde å sjekke opp kona i huset. Han sendte "hemmelige kjærlighetsbrev" som hun for all del ikke måtte vise til mannen sin. Han måtte skaffe seg ny bopell ganske raskt..

9. Samboer hjalp en gammel nabodame med å koble til kabel-tv. Han fikk også beskjed om å flytte rundt på møblene i hele stua hennes. Det var så kjekt med en mann som kunne løfte må vite.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En tidligere nabo som jobbet i Posten hadde en elghundhvalp og vi bodde i rekkehus. Hun slapp løs bikkja om morgenen før hun skulle på jobb (kl 4.30 ca...) og den pleide å krype under verandaen min (eller naboens) nog ligge der og bjeffe. Elghunder har rimelig klare "stemmer"... :roll:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9. Samboer hjalp en gammel nabodame med å koble til kabel-tv. Han fikk også beskjed om å flytte rundt på møblene i hele stua hennes. Det var så kjekt med en mann som kunne løfte må vite.

Minner meg om da en kollega og jeg var hos en kunde for å levere og montere en dyr gassgrill... Da vi var ferdige med å motere grillen spurte hun om vi ikke kunne hjelpe henne å henge opp "noen" bilder og "et par" lamper. Det viste seg at det dreide seg om ca 10 store og tunge malerier som måtte henges opp med plugger som skulle bores inn i veggen og tre taklamper som trang samme type oppheng. Altså en større jobb som tok mer enn 10 minutter. Kollegaen min er litt "handy" og går ikke av veien for noen ekstra kroner i lomma så han sa at han kunne komme tilbake dagen etter, på ettermiddagen, og fikse det for 400 kr. Dette avslo damen, hun hadde jo allerede betalt 400 kr for levering og montering av grillen og synes det var svært dårlig at to kjekke ungdommer ikke var mere behelpelige...

Ikke akkurat en nabo story, men vi har ledd godt av det på jobben flere ganger!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minner meg om da en kollega og jeg var hos en kunde for å levere og montere en dyr gassgrill... Da vi var ferdige med å motere grillen spurte hun om vi ikke kunne hjelpe henne å henge opp "noen" bilder og "et par" lamper. Det viste seg at det dreide seg om ca 10 store og tunge malerier som måtte henges opp med plugger som skulle bores inn i veggen og tre taklamper som trang samme type oppheng. Altså en større jobb som tok mer enn 10 minutter. Kollegaen min er litt "handy" og går ikke av veien for noen ekstra kroner i lomma så han sa at han kunne komme tilbake dagen etter, på ettermiddagen, og fikse det for 400 kr. Dette avslo damen, hun hadde jo allerede betalt 400 kr for levering og montering av grillen og synes det var svært dårlig at to kjekke ungdommer ikke var mere behelpelige...

Ikke akkurat en nabo story, men vi har ledd godt av det på jobben flere ganger!

Dette har mannen min opplevd som håndverker også! :)

Naboer til stedet de bygger på, som kommer over og spør om de kan hjelpe å montere en håndlist på rekkverket, f.eks. Plutselig viser det seg at det er skjeve dører som knirker, garderober som trenger justering etc etc...

Fatter ikke hvor folk får all frekkheten sin fra! :skratte:

Jeg hadde en gang en nabo som klagde til huseieren min om at jeg hadde hatt biler på besøk hver kveld hele uken huseieren min hadde hatt ferie. Og at alle hadde snudd i gården deres og ruset motoren midt på natten!

Det bråkte og ble så støvete i gruset dere...

Jeg hadde hatt én bil på besøk hele uken.. Og hun dro 22.30, og kjørte pent ut gjennom min innkjørsel...

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo! Bodde i en bygård i Oslo, hver lørdagsnatt kom samme nabo dundrende i 4 tia på natta.

Han skulle inn.

Dette pågikk hele sommeren. Jeg tok aldri opp, var for trøtt, så en av de andre i bofellesskapet måte ut å ta opp.

Han var vår nabo, driiiiita full, og glemte han bodde ennå 1 etg opp!

Til slutt ødela han låsen vår. Og han var skamfull og fikk den byttet. Så sluttet han å bomme!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine naboer vet ikke at det finnes telefon eller at det er mulig å gå og ringe på til folk. I stedet roper de på hverandre midt på natta for å få kontakt, og be folk på besøk. Igår sto hun ene og ropte på Gud og ville gjerne bli frelst.

Mange av dem har også hatt det med å banke på døren for å få røyk eller penger fordi de ikke klarer å styre sine egne penger. Heldigvis fått lås slik at bare vi som bor i etasjen kommer inn nå så nå er det problemet løst.

En vet ikke hvordan en oppfører seg i det hele tatt. Har blitt skjelt ut og kallt de styggeste ting mer enn en gang. Blir sint tilbake men det hjelper ikke så mye. Han føler seg da bare mobbet av alle. Men styggere i kjeften har jeg aldri hørt noen være. Han vasker seg for øvrig ikke heller og heisen kan lukte ganske vondt til tider.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Naboen grillte pølser på stuegulvet i leiligheten sin. Det kjentes røyklukt i oppgangen, men ingen åpnet når folk prøvde å banke på hos dem. Brannbiler kom, og så dem altså grille pølser på stuegulvet. Til slutt kom naboen ut på terrassen og vinket til tilskuerne..naken.

Ler meg skakk her! Morro trå, ts.

Lignende historie herfra gitt. Ikke et vondt ord om somaliere, men mat...det er så som så hos naboen i blokka sambo vokste opp i.

Det stinket plutselig noe voldsomt vondt. Brent menneskehud, og den ble sterkere og sterkere. Naboene flokket seg og brakk seg omhverandre i oppgangen.

Tilslutt ble politiet kalt inn, og kunne konstatere at ikke noe menneske var svidd. Men et helt dyrehode ble stekt i ovnen. Med bust/hår og alt inntakt!!!

Stanken var i oppgangen i flere måneder!!!!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en nabo som starter gravemaskinen/andre bråkemaskiner og begynner på diverse båbygging/ombyggingsarbeid på huset sitt (som for øvrig aldri ser ut til å bli ferdig) sånn i 23-24-tida flere kvelder i uka :roll: Barna i huset (mellom ca 1 og 8 år tror jeg) løper rundt og hyler og bråker på omtrent samme tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sativa

Jeg leide hybel hos et ungt par med liten baby. Det var ganske lytt i huset, og en dag fikk jeg vite at jeg ikke kunne være på badet eller kjøkkenet mitt mellom klokka 19 og 20 på kvelden for da var det leggetid for babyen. Dette er frekt nok i seg selv synes jeg, og en morgen når jeg var på vei til skolen så fikk jeg refs fordi jeg hadde tatt en dusj i nitiden kvelden før. For nå var det nemlig mellom 20 og 21 som var leggetid. Jeg flytta ut jeg.

Her jeg bor nå så har jeg en nabo som rett som det er banker forsiktig på døra vår om natten. 0430 er det mest ekstreme tidspunktet hittil. Han lurer alltid på om vi har diverse medikamenter som beroligende, sovemedisin osv som han kan få.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våknet i 3-tida av fikling med låse som ble mer og mer frenetisk etterfulgt av høy banking. Åpne og finner naboen i etasjen over med et sjokkert uttrykk i ansiktet - han var en smule beruset og hadde tatt feil av etasjene :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bodde i terrasse-hus. Fikk nye naboer i etasjen over, med to små barn. Disse ungene kastet mye søppel ned til oss; avispapir, godtepapir med mer. Jeg samlet alt i en pose og gikk opp med det med beskjed om at dette ønsket jeg ikke å finne på min veranda. Det ble lovet bot og bedring.

En dag jeg lå å solet meg smalt noe hardt og vondt i panna mi - et kotelett ben!?! Skal si jeg fikk på meg klær i en fart og føk opp der igjen: Dette er IKKE akseptabelt!

Så ser jeg ungene i å stå der oppe å kaste stein på hunden min - ny tur opp med beskjed om at nå er grensen nådd og egentlig vel overskredet! Neste gang anmelder jeg dere til politiet samt rapporterer til sameiet.

De flyttet heldigvis ikke lenge etterpå - makan!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bodd mange steder, og merkelige naboer har jeg hatt overalt hittil ;)

Første leiligheten min lå i en liten blokk. Hadde en nabo rett over gangen som var singel og i 40-årene. Hun var ekstremt opptatt av at ingen skulle forstå at hun hadde en elsker. Han kom på besøk annenhver kveld etter kl 23. En gang traff jeg dem i oppgangen. Dagen etter ble jeg "kalt inn på teppet" og fortalt at dette måtte jeg ALDRI fortelle noen.

Neste leilighet var befengt med dårlige naboer. Naboen vegg i vegg kranglet og festet hele tiden til alle døgnets tider. De vasket opp kl 3 om natten (vask mot mitt soverom). I den leiligheten bodde en mann med samboer, og han slo henne ved flere anledninger. Tre ganger måtte jeg ringe politiet da de ikke roet seg etter at jeg hadde sagt i fra. To av gangene ble de begge to tauet inn fordi de gjorde motstand mot politiet.

I samme oppgang hadde jeg to naboer som alltid var i tottene på hverandre. Det kulminerte med at han ene slo den ene slo ned den andre og måtte sone en dom på noen måneder for overfall. Samme nabo var veldig på alle regler. Men pusset selv opp badet natterstid, og det bråkte mye.

En annen leilighet jeg bodde i hadde en kjekk gammel dame som nabo under. Hun visste hva alle gjorde til enhver tid og med hvem. Men hun har tatt kaka med mange av sine uttalelser:

- Jeg hadde ikke lov til å ha ny kjæreste og ihvertfall ikke sex før jeg var skilt fra min daværende mann.

- Min nye kjæreste var ikke pen nok.

- Jeg fikk beskjed om å gå barbent ned oppgangen på morgenen, fordi mine sko med hæler bråkte så fælt. Kl 8 på morgenen!

- Hun lurte på om jeg hadde begynt som prosituert for jeg hadde så mye besøk av menn. En kamerat i ny og ne som stakk innom på kaffe, og gikk før 21. Og mens ungene var våkne.

- Hun sendte klage til styret fordi jeg ikke hadde tatt inn reklamen fra dørmatta i ferien min. Og jeg bodde i etasjen over.

- Hun fikk med seg hver gang jeg kom hjem fra fest eller var borte. Og ga fullt referat til alle andre. Utrolige historier jeg fikk høre ja.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bodde i terrasse-hus. Fikk nye naboer i etasjen over, med to små barn. Disse ungene kastet mye søppel ned til oss; avispapir, godtepapir med mer. Jeg samlet alt i en pose og gikk opp med det med beskjed om at dette ønsket jeg ikke å finne på min veranda. Det ble lovet bot og bedring.

En dag jeg lå å solet meg smalt noe hardt og vondt i panna mi - et kotelett ben!?! Skal si jeg fikk på meg klær i en fart og føk opp der igjen: Dette er IKKE akseptabelt!

Så ser jeg ungene i å stå der oppe å kaste stein på hunden min - ny tur opp med beskjed om at nå er grensen nådd og egentlig vel overskredet! Neste gang anmelder jeg dere til politiet samt rapporterer til sameiet.

De flyttet heldigvis ikke lenge etterpå - makan!

Jeg hadde også en sånn type nabo. De hadde fest hver eneste lørdag, favorittsangen var "Rosa Helikopter". Tomflaskene kastet de ned på verandaen min. jeg samlet sammen glasskåret og la det fint rett utenfor døra dem hver eneste søndag morgen.

Men den gangen de mistet mobilen på verandaen min, ble jeg en mobil rikere :)

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Småpratet med en eldre nabo på balkongen en gang, da hun fant det for godt å fortelle meg at hun var så trøtt fordi hun ikke hadde sovet noe særlig den natten. Hun måtte så ofte på do, "for jeg har så slapp blære, må vite!" :-/ En opplysning jeg IKKE behøvde!! men jeg var rask til å fortelle det til mannen min, for måtte jeg vite sånt om naben , så skulle jammen han oxo!!!! *lol*

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leide en sokkelleilighet en gang, hvor eierne hadde en mindre veranda over min veranda. En natt våkner jeg av en merkelig lyd på verandaen min, kikker ut - og der står jammen huseier og tisser ned på min veranda!!

Det ble flytting ganske så kjapt kan man si. Etter at jeg hadde flyttet (på normalt og rederlig vis) fikk huseieren det for seg at jeg ikke hadde betalt siste husleie, og begynte å sende håndskrevne purringer til meg i posten, og etterhvert gikk de over til å bli inkassovarsler med trusler om både det ene og andre :ler:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leide hybel hos et ungt par med liten baby. Det var ganske lytt i huset, og en dag fikk jeg vite at jeg ikke kunne være på badet eller kjøkkenet mitt mellom klokka 19 og 20 på kvelden for da var det leggetid for babyen. Dette er frekt nok i seg selv synes jeg, og en morgen når jeg var på vei til skolen så fikk jeg refs fordi jeg hadde tatt en dusj i nitiden kvelden før. For nå var det nemlig mellom 20 og 21 som var leggetid. Jeg flytta ut jeg.

Her jeg bor nå så har jeg en nabo som rett som det er banker forsiktig på døra vår om natten. 0430 er det mest ekstreme tidspunktet hittil. Han lurer alltid på om vi har diverse medikamenter som beroligende, sovemedisin osv som han kan få.

Du måtte jo ha spurt på forhånd når det var leggetid for barna. :ironi::fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest SjangleÅsnøvle

at de har katter. også er det en halvkrøppla gamling som går å lufter hunden sin uten bånd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Supermimz

Hysterisk tråd :D

En eksnabo av meg leide leilighet rett ved siden av fellesvaskeriet i bygget, og stoppet vaskemaskiner og tørketrommler, selv om klokken bare var syv, åtte. Vi kan forøvrig vaske frem til klokken ti. Det som var ekstra kjedelig var at hun ikke bare stoppet maskinene, men rev ut klærne i tillegg.

Hun kjeftet bestandig på den stakkars samboeren hennes, og gjemte seg bak hjørnene når hun hørte jeg var i gangen samtidig som henne. Rar dame!

Nå har jeg flytta, men damen rett ovenfor oss er nesten like rar. Hun er veldig opptatt av at gangen skal være ryddig, selv om avisene hennes ligger stadig å flyter utenfor døren.

Jeg mistet 3 kronestykker i gangen, og de stablet hun fint og ryddig ved døren vår.

En nabo av mine foreldre driver med sauer. Han er ikke særlig flink visst, ettersom han driver å legger sauekadavere på eiendommen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

H

En annen leilighet jeg bodde i hadde en kjekk gammel dame som nabo under. Hun visste hva alle gjorde til enhver tid og med hvem. Men hun har tatt kaka med mange av sine uttalelser:

- Jeg hadde ikke lov til å ha ny kjæreste og ihvertfall ikke sex før jeg var skilt fra min daværende mann.

- Min nye kjæreste var ikke pen nok.

- Jeg fikk beskjed om å gå barbent ned oppgangen på morgenen, fordi mine sko med hæler bråkte så fælt. Kl 8 på morgenen!

- Hun lurte på om jeg hadde begynt som prosituert for jeg hadde så mye besøk av menn. En kamerat i ny og ne som stakk innom på kaffe, og gikk før 21. Og mens ungene var våkne.

- Hun sendte klage til styret fordi jeg ikke hadde tatt inn reklamen fra dørmatta i ferien min. Og jeg bodde i etasjen over.

- Hun fikk med seg hver gang jeg kom hjem fra fest eller var borte. Og ga fullt referat til alle andre. Utrolige historier jeg fikk høre ja.

Dette høres ut som den gale gamle damen som bor i leiligheten under oss. Men hun er ikke kjekk eller snill, for hun kommer med beskyldninger mot andre naboer i blokken og er skikkelig sur og grinete. Hun har "truet" med å ringe til politiet pga at barna, som bor i blokken, leker. Hun kjefter kun på våre barn og alt er deres skyld hvis noe har skjedd, selv om det ikke er de som er skyldige. Hun har til og med sagt at venner av barna våre ikke får lov til å komme inn i blokken vår. Med andre ord, hun er skikkelig sur og grinete og hun har feider gående med flere naboer i blokken. Noen har til og med flyttet pga henne. Hun har holdt på sånn i snart 5 år med oss. Gud, gi meg styrke!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...