Gå til innhold

Hvordan avvise ham høflig?


Mona26

Anbefalte innlegg

Her virker det som at du ikke har forstått noe grunnleggende om mennesker.

Noen er satt sammen slik at det blir like feil å si ting rett ut, som det er riktig for andre.

Jeg er faktisk av typen som er motsatt av deg, jeg er redd for å såre andre og pakker heller ting inn enn å si det rett ut. Og jeg misliker folk som sier ting rett ut, fordi jeg synes det blir for skarpt og frekt.

På samme måte synes du folk som ikke kan si ting rett ut er feige, og du har selv ingen problemer med å skyte fra deg.

Slikt blir det jo med alt - noen hater fotball - noen elsker det - noen vil bli snekker - noen vil bli alt annet enn snekker - noen er innadvendt - noen er utadvendt. Du kan ikke sitte og fortelle andre hva som er rett her i verden ut i fra din egen hjerne - det blir helt feil.

Så får vi håpe at daten til TS er av samme type som henne selv, så er alt i skjønneste orden ;) Uansett er ikke dette noe verdensproblem, og løser seg uansett.

Lykke til, TS :) Vi er mange som deg!

Anonymous poster hash: aca15...a1e

Enig med deg...

Jeg gikk rundt å hatet meg selv etter å ha fått passet påskrevet her inne, om at min metode å løse slike ting på var så stygg og fæl..... Jeg har aldri ment det fælt... Jeg har gjort det på den måten som jeg føler er mest skånsomt for meg.. Jeg avviser på den måten jeg foretrekker å bli avvist på selv....

Så det er sant... Ingen kan si at metoden til disse som kritiserer min metode er feil eller rett. Deres metode er gjerne ikke rett for alle heller.

Det spørs måten jeg treffer mannen på. Treffer jeg han ute foreks, så sier jeg en pen liten unnskyldning.. , en hyggelig en.... Sier ikke rett ut: JEG ER IKKE INTERESSERT!...Lykke til!. Da sier jeg: jeg er ikke klar for noe. Spør han om telefonnnummer sier jeg: jeg er ikke klar for noe, sånn er det bare....

Men hvis det er en jeg møter via nettdating, og skriver med han en stund... så vil jeg ikke si rett etter et kafebesøk eller tur... : JEG ER IKKE INTERESSERT, LYKKE TIL VIDERE!. Jeg synes de ordene blir veldig ubehagelige både for den som mottar de og å si.... Jeg klarer det ikke. Men mulig så synes folk det er helt greit å motta det slik, og da kommer de seg fortere videre, mens jeg opplever det motsatt... Under nettdating så går det da ihvertfall like lang tid på å komme seg videre. Og jeg føler at de Ikke interesserte ordene er veldig ubehagelige ord å få etter å ha skrevet en stund sammen. Og derfor skriver jeg ikke slike ord til noen selv..Men jeg skriver i begynnelsen som om det var kjekt men ligger ikke opp til noe nye møter, det er utelukket.

Jeg har opplevd at noen har gjort det mot meg: altså de er hyggelige , og takker for møtet men ligger ikke opp til nye treff, og jeg satte pris på at de gjorde det på den måten, for da taklet jeg bedre å komme videre og situasjonen.

Men alle har hver sin måte å være på, og jeg mener at min metode er min metode... det er ikke noe vondt ment i den, og det er sikkert noen som synes min metode er helt grei den og.

Synes du skriver mye fornuftig her. Endelig en som forstår at vi alle har forskjellige metoder å gjøre ting på, og det betyr ikke at det er en fasit på hvordan det skal gjøres :)

Forresten i dag så traff jeg tilfeldig på en som jeg hadde skrevet lenge med via nettdating, og var på en lang spasertur med, og etterpå skrev han: Du er en hyggelig og fin dame, men jeg er ikke interessert! Lykke til videre!. Jeg traff tilfeldig på han i dag. Han hilste ikke, jeg hilste ikke.... men han så meg.... og jeg så han.... Han snudde seg veldig å så på meg... Jeg tenkte: han var tåpelig.. som avviste meg på den kalde måten... Han kunne vært mildere.

Vi er forskjellige vi mennesker . Og greit vi skal akseptere hveandres ulike metoder å gi avslag på.

Endret av Meline37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du virker som en vanskelig og sær fyr, glad vi ikke kjenner hverandre :)

Tror nok det er du som har en relativt aggressiv personlighetsdefekt her.

Men lykke til videre i livet, med å kjøre krig mot alle og enhver med krasse kommentarer. Kommer du nok langt med i vennegjenger og på arbeidsplasser ;) Da blir man godt likt, og alle tar det med et realt smil.

Kremt.

Anonymous poster hash: aca15...a1e

Enig : jeg synes at "sjonkelrolf" virker som en svært sær og vanskelig fyr, som ikke har respekt for de som har en annen tankegang enn han. Fint at endelig en person forstår at folk har ulike tankemetoder anngående dette :).

Og sjonkelrolf snakker om hvor bra det er å være helt ærlig!!! : Skal man foreks si til sjefen sin på jobben hvis han har klippet seg : DU SER SINNSYKT STYGG UT PÅ HÅRET! .. ja da er vel sjonkelrolf ærlig... Nei noen ganger kan man ikke være helt ærlig, for det kan såre. Dette har noe med respekt for andres følelser å gjøre. :)

Endret av Meline37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig : jeg synes at "sjonkelrolf" virker som en svært sær og vanskelig fyr, som ikke har respekt for de som har en annen tankegang enn han. Fint at endelig en person forstår at folk har ulike tankemetoder anngående dette :)

Tja, jeg har ingen respekt for de som fremstiller ærlighet som noe negativt. Så hvis du mener det er sært, greit nok.

Endret av sjonkelrolf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes, som flere her, at det er veldig ufint å bare bli stille og håpe den andre tar hintet. Det er jo unødvendig å avvise frekt for det, ytterlighetene er sjelden det beste.

Jeg synes det er veldig greit å prøve å få den andre til å være enig, så det ikke føles som noe nederlag. Litt sånn "Det slo vel ikke akkurat gnister mellom oss, men det var jo et forsøk verdt. Morsom film :) " Litt avvæpnende og ufarliggjørende, og så får man heller bli tydeligere hvis han ikke har vett på å si seg enig ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes, som flere her, at det er veldig ufint å bare bli stille og håpe den andre tar hintet. Det er jo unødvendig å avvise frekt for det, ytterlighetene er sjelden det beste.

Jeg synes det er veldig greit å prøve å få den andre til å være enig, så det ikke føles som noe nederlag. Litt sånn "Det slo vel ikke akkurat gnister mellom oss, men det var jo et forsøk verdt. Morsom film :) " Litt avvæpnende og ufarliggjørende, og så får man heller bli tydeligere hvis han ikke har vett på å si seg enig ;)

jeg er uenig i den tankegangen, men heldigvis fins det folk som meg og. Men de som tenker sånn og løser det slik får gjøre det slik. Jeg løser det på min måte. Og jeg mener at min måte er rederlig , høflig, og pen måte!. Jeg blir ikke bare stille... jeg skriver en stund noen hyggelige ord, og lar det daffe rolig av så fort jeg klarer. Avtaler ingen nye treff med vedkommende, og jeg mener at et treff er et treff uansett. En trenger ikke å gjøre annet enn å ikke avtale nye treff. Dette er metoden jeg velger via nettdating... men sier som sagt at jeg velger en annen metode hvis jeg møter vedkommende ute på byen.

Jeg står på mitt.. men jeg kan foreks komme til å si til han som jeg dater nå .. hvis jeg finner ut at hans drømmer for livet ikke samsvarer mine, så sier jeg det. Det er ikke uhøflig. Det er en fin måte å si det på. Men jeg er fortsatt interessert på å finne ut av han.

Jeg mener at jeg er vel så seriøs som dere andre, hvis dere skal kalle meg useriøs i datingmetoden min ::)

Endret av Meline37
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som det er en viss person her inne som har blitt dypt såret etter å ha blitt dumpet stille etter en date...Jeg ville aldri dratt på en date med noen som så slike ting så inne i hampen seriøst. Jeg hadde forstått det om det var snakk om at man hadde kjent hverandre veldig lenge, vært seksuelt involert med, og gitt utrykk for at man var forelsket/vil inn i et forhold for så å bli helt stille, uten å svare på meldinger etc. Det er feigt.

Men er man på date og man ikke hører noe i ettertid, så forstår oppegående mennesker hvorfor. Man må mangle alle de sosiale antennene dersom man fortsatt er usikker og mener at motparten sløser bort den verdifulle tida til vedkommende...

Om du Sjonkelrolf ikke har respekt for de og mener det ene og det andre og serverer personangrep på personangrep til en person du er uenig med som ikke har gjort deg noe som helst, så er det nok du som har et problem, og en slik opptreden du viser her viser hvertfall at det er du som er den respekløse, og frekke part.

Jeg skal spare deg for å sløse bort tiden din i fremtiden. Svarer ikke den du har vært på date med på meldinger, eller svarer unnvikende så er hun ikke interessert, simple as that.



Anonymous poster hash: 5f74a...afb
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Virker som det er en viss person her inne som har blitt dypt såret etter å ha blitt dumpet stille etter en date...Jeg ville aldri dratt på en date med noen som så slike ting så inne i hampen seriøst. Jeg hadde forstått det om det var snakk om at man hadde kjent hverandre veldig lenge, vært seksuelt involert med, og gitt utrykk for at man var forelsket/vil inn i et forhold for så å bli helt stille, uten å svare på meldinger etc. Det er feigt.

Men er man på date og man ikke hører noe i ettertid, så forstår oppegående mennesker hvorfor. Man må mangle alle de sosiale antennene dersom man fortsatt er usikker og mener at motparten sløser bort den verdifulle tida til vedkommende...

Om du Sjonkelrolf ikke har respekt for de og mener det ene og det andre og serverer personangrep på personangrep til en person du er uenig med som ikke har gjort deg noe som helst, så er det nok du som har et problem, og en slik opptreden du viser her viser hvertfall at det er du som er den respekløse, og frekke part.

Jeg skal spare deg for å sløse bort tiden din i fremtiden. Svarer ikke den du har vært på date med på meldinger, eller svarer unnvikende så er hun ikke interessert, simple as that.

Anonymous poster hash: 5f74a...afb

Enig med deg :) Sjonkelrolf har ingen respekt for folk som tenker og oppfører seg anderledes enn ham. Han sier at han er ALLTID ÆRLIG. Hvis han er alltid ærlig, så vil han mest sannsynlig oppleve masse elendighet i livet. Enkelte ganger er det VENNLIG, og HØFLIG, og faktisk EMPATISK å ikke si hele sannheten rett ut. En date her og der... og så å skrive litt høflig etter daten, er for meg som å takke for en flott middag med en ukjent hyggelig person som jeg spiste med. Men vedkommende kan ikke forvente at det blir mer, så jeg mener at det er unødvendig etter en slik koselig middag å si rett ut: JEG ER IKKE INTERESSERT I DEG!. LYKKE TIL! Det er meg altså...... Når en mann har sagt det til meg så tenker jeg: Den lykke til kunne du ha spart deg, og du kunne latt vær å sagt noe som helst om uinteressen, og latt dette bare skli forbi istedet.... Mye bedre :). Og du stjeler uansett ikke tid for meg om du hadde latt vær, for en skjønner tegningen fort nok :)

Hvis foreks en person snakker til oss i et selskap, og snakker om at hun har kjøpt seg en nydelig kjole til selskapet som hun synes selv er flott. Da er det uhøflig å si : Er ikke interessert å høre om kjolen din!

Men vi må bare respektere at folk har ulike syn. Men sjonkeltrolf går litt vel langt med å si at han har ingen respekt for folk som er anderledes enn seg selv i tankene.

Endret av Meline37
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis foreks en person snakker til oss i et selskap, og snakker om at hun har kjøpt seg en nydelig kjole til selskapet som hun synes selv er flott. Da er det uhøflig å si : Er ikke interessert å høre om kjolen din!

Nei, men det er faktisk litt forskjell på dette og å fortelle noen på en høflig og voksen

måte at desverre jeg tror ikke vi passer sammen til videre dating.

Selv om de får seg en knekk der og da, så burde enhver oppegående mann kunne

sette pris på at du er ærlig med de om saken og hvis ikke så er det ikke din feil,

du har gjort ditt. Enkelt og greit.

Anonymous poster hash: d20d0...779

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men det er faktisk litt forskjell på dette og å fortelle noen på en høflig og voksen

måte at desverre jeg tror ikke vi passer sammen til videre dating.

Selv om de får seg en knekk der og da, så burde enhver oppegående mann kunne

sette pris på at du er ærlig med de om saken og hvis ikke så er det ikke din feil,

du har gjort ditt. Enkelt og greit.

Anonymous poster hash: d20d0...779

jeg har sagt at jeg er uenig i den måten å gjøre på. Isåfall handler dette om settinger, og måten en treffes på osv osv.... Men jeg synes ikke om det du sier, og mener at oppegående mennesker bør ikke ta en date så høytidlig at en skal forvente at en skal fortelle om en er interessert eller ikke. Min mening! Du får ha din.

Anonymous poster hash: 14147...858

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men det er faktisk litt forskjell på dette og å fortelle noen på en høflig og voksen

måte at desverre jeg tror ikke vi passer sammen til videre dating.

Selv om de får seg en knekk der og da, så burde enhver oppegående mann kunne

sette pris på at du er ærlig med de om saken og hvis ikke så er det ikke din feil,

du har gjort ditt. Enkelt og greit.

Anonymous poster hash: d20d0...779

Dette høres jo fryktelig enkelt og lettvindt ut. Bare å fortelle dem ettter et måltid på resturant: JEG ER IKKE INTERESSERT! LYKKE TIL VIDERE :) . Vet du : jeg er uenig! Men du får ha din mening og jeg er glad jeg slipper å møte slike som deg. Og møter jeg dem... så er jeg glad jeg slipper å ha noe med de å gjøre :)

Og hvis du skal være så ærlig: så fortell alle hva du synes om kjolen og utseende deres! :) . Og si sannheten til sjefen din om hva du synes om hans hårfrisyre :). For da kan du ha god samvittighet og føle at du var veldig snill ifølge deg ja :). For du var i det minste ærlig i motsetning til alle løgnerne ;)

Endret av Meline37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avtaler ingen nye treff med vedkommende, og jeg mener at et treff er et treff uansett. En trenger ikke å gjøre annet enn å ikke avtale nye treff.

Jeg bare lurer, siden jeg ofte opplever at vedkommende tar kontakt med meg etter en date, selv om jeg ikke er interessert i noe mer og synes hele daten var klein. Hva gjør du i slike tilfeller? Sier du "Ja, det var veldig hyggelig å møte deg", selv om du ikke er interessert i å møtes igjen? Og hva hvis vedkommende spør direkte "skal vi møtes igjen?"

I de aller fleste tilfeller, så har jeg hatt kontakt i ettertid med fyren jeg har vært på date med. Og da kommer det ganske naturlig opp et spørsmål om å møtes igjen hvis han er interessert. Synes du da at det er greit å jatte med og være enig, selv om du ikke har noen intensjoner om å møte vedkommende igjen?

For jeg må innrømme at hvis det er det du ser på som skånsomt, så kan jeg vel ikke tenke meg noe mer uærlig og frekt enn akkurat det. Å faktisk love noe du ikke har noen intensjon om å holde.

Med alle forbeholdt om at jeg leser det du skriver helt feil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, her var det mye pepper. Som jeg sier, vil heller være en ærlig, arrogant drittsekk enn høflig, "snill" men falsk.

Altså, jeg buser ikke ut midt under middagen eller over kafébordet med at jeg ikke er interessert i å møte personen igjen, hvis jeg ikke er det. Men jeg synes i hvert fall det er på sin plass å sende en melding etter daten/møtet hvor jeg på en høflig, men ærlig måte sier om jeg er interessert i å møtes igjen eller ikke (passer/passer ikke sammen). Og hvis ikke jeg har sendt først, så har hun gjort det. Da slipper motparten å lure, og man kan gå videre hvis det ikke blir noen flere møter. Man gir da ikke motparten falske forhåpninger på noen som helst måte. Synes det er en ryddig og fin måte å gjøre det på, enten ved å avslutte, eller hvis interessen er til stede, fortsette kontakten.

For å ta det med en som prater om kjolen sin: Altså, hvis jeg liker hun som prater om kjolen sin (eller om det er en god venninne), og samtalen ellers er bra, så er det null problem å høre henne fortelle om kjolen sin. Men hvis det er en totalt fremmed person som jeg ikke har noen interesse av å prate med sånn ellers, så lar jeg henne snakke ferdig, men uten å vise noen som helst engasjement. Går da videre når personen har snakket ferdig. Det er faktisk mulig å formidle hva som er interessant eller ikke uten å nødvendigvis si det, når man prater med noen i et selskap.

Det har selvfølgelig hendt at folk har irritert seg over ting med meg, og kommet og sagt det. Da har jeg vært veldig lydhør og interessert i å høre hva personen har å si. Da gir jeg tydelig uttrykk for at jeg setter veldig pris på å høre kritikken, jeg tar meg da tid til å høre hva personen har å si, og jeg lar personen snakke fritt, uten avbrytelser, og oppfordrer personen til å si akkurat det personen har på hjertet. Den som har kommet med kritikken har også satt pris på det. Noe av det beste jeg vet er ærlige samtaler, også når noen vil gi meg pepper (kanskje særlig i de tilfellene). Det som har skjedd i etterkant er at jeg og personen som kom med kritikken og som kanskje hadde meg langt oppi halsen har hatt en vesentlig bedre tone oss imellom i etterkant, hvor vi kanskje ikke er venner som sådan, men vi har respekt for hverandre. Ærlig kritikk er et mål på hvordan man kan forbedre seg, gjøre ting bedre. Det er faktisk ganske verdifullt, og man lærer mye av det, som regel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres jo fryktelig enkelt og lettvindt ut. Bare å fortelle dem ettter et måltid på resturant: JEG ER IKKE INTERESSERT! LYKKE TIL VIDERE :) . Vet du : jeg er uenig! Men du får ha din mening og jeg er glad jeg slipper å møte slike som deg. Og møter jeg dem... så er jeg glad jeg slipper å ha noe med de å gjøre :)

Og hvis du skal være så ærlig: så fortell alle hva du synes om kjolen og utseende deres! :) . Og si sannheten til sjefen din om hva du synes om hans hårfrisyre :). For da kan du ha god samvittighet og føle at du var veldig snill ifølge deg ja :). For du var i det minste ærlig i motsetning til alle løgnerne ;)

Alt dette du skriver her er egne synspunkter og tillagte meninger, når du dater noen så forplikter

du deg på en måte til videre kontakt med vekommende om ikke annet er sagt.

Å buse ut like etter måltidet som du skriver med at en ikke er interessert er er fryktelig taktløs

og umoden måte å gjøre slikt på, voknse mennesker vet bedre. Igjen er dette dine ord.

Anonymous poster hash: d20d0...779

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alt dette du skriver her er egne synspunkter og tillagte meninger, når du dater noen så forplikter

du deg på en måte til videre kontakt med vekommende om ikke annet er sagt.

Å buse ut like etter måltidet som du skriver med at en ikke er interessert er er fryktelig taktløs

og umoden måte å gjøre slikt på, voknse mennesker vet bedre. Igjen er dette dine ord.

Anonymous poster hash: d20d0...779

Vi ser ting forskjellig.

Jeg buser ikke ut like etter et koselig resturantbesøk at : Jeg er ikke INTERESSERT!. En forplikter seg ikke til noe som helst med en enkel date. En trenger ikke annet enn å si: ja, det var en koselig middag. Så lenge en ikke legger opp til noe mer , så forstår man at gamet er over. Dessuten er et møte et møte, og jeg synes at det er for høytidlig å drive på å måtte forklare seg dersom en ikke vil møtes igjen!.

Min mening!.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på alle trådene her inne hvor det stilles spørsmål som "er han interessert" og liknende synes jeg det er på sin plass at man etter en date gjør følgende:

Takker for daten og sier noe om man vil møtes igjen, altså inviterer til noe ELLER takker for daten og sier at det var hyggelig men at man ikke synes kjemien var der. Da slipper den andre å lure i etterkant.

Ut fra min erfaring med dating har dette absolutt vært å foretrekke, både for de jeg har dumpet og for meg når jeg har blitt dumpet.

Selv om en date i utgangspunktet ikke er forpliktende, så møter i allefall jeg opp med et ønske om å finne en partner. Og da er det greit å avklare hvor man står i etterkant. Å la ting "skli ut i sanden" synes jeg er feigt og respektløst.

Anonymous poster hash: 7230c...278

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om en date i utgangspunktet ikke er forpliktende, så møter i allefall jeg opp med et ønske om å finne en partner. Og da er det greit å avklare hvor man står i etterkant. Å la ting "skli ut i sanden" synes jeg er feigt og respektløst.

Anonymous poster hash: 7230c...278

Og det virker som at noen her har tatt seg veldig nær av min kritikk mot den konfliktsky måten å avslutte ting på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og det virker som at noen her har tatt seg veldig nær av min kritikk mot den konfliktsky måten å avslutte ting på.

Nettopp! Jeg er helt enig med deg, sjonkelrolf.

Anonymous poster hash: 7230c...278

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare lurer, siden jeg ofte opplever at vedkommende tar kontakt med meg etter en date, selv om jeg ikke er interessert i noe mer og synes hele daten var klein. Hva gjør du i slike tilfeller? Sier du "Ja, det var veldig hyggelig å møte deg", selv om du ikke er interessert i å møtes igjen? Og hva hvis vedkommende spør direkte "skal vi møtes igjen?"

I de aller fleste tilfeller, så har jeg hatt kontakt i ettertid med fyren jeg har vært på date med. Og da kommer det ganske naturlig opp et spørsmål om å møtes igjen hvis han er interessert. Synes du da at det er greit å jatte med og være enig, selv om du ikke har noen intensjoner om å møte vedkommende igjen?

For jeg må innrømme at hvis det er det du ser på som skånsomt, så kan jeg vel ikke tenke meg noe mer uærlig og frekt enn akkurat det. Å faktisk love noe du ikke har noen intensjon om å holde.

Med alle forbeholdt om at jeg leser det du skriver helt feil.

Jeg skriver : tusen takk for en fin spasertur, det var koselig. Og hvis han spør om å møtes igjen, så sier jeg gjerne grunnen til at jeg ikke kan møtes igjen. Men den grunnen er ikke bare : jeg er ikke interessert... Jeg skriver foreks... du ønsker et annet liv hører jeg enn jeg gjør osv.. Har ikke opplevd å møtt en forferdelig mann utseendemessig ennå. Hvis personligheten er merkelig og jeg føler at vedkommende sier ting som jeg ikke føler for. Så sier jeg grunnen.Du virker for opphengt i sex har jeg sagt noen ganger!. Hvis jeg er i stuss på personen så sier jeg gjerne at vi kan gjerne treffes når jeg har sjans igjen. Jeg kontakter deg hvis jeg har sjans. Jeg prøver å ikke se for høytidlig på datingen. Og liker ikke at de ser for høytidlig på daten med meg heller. Jeg vil at de skal se på det som et nettvennetreff med muligheter for mer dersom noe skjer videre... Og da skjer det naturlig, En trenger ikke å forvente noe som helst.. Man forplikter hveandre ikke noe ved å møtes slik.

Foreks... Det er som å prate med en på en fest.. Og så gå hjem. En vet telefonnummeret til fyren men en har ikke gjort annet enn å prate selskapelig med personen, og da trenger man ikke å skrive: JEG ER IKKE INTERESSERT, for at den fyren skal vite det. Sånn ser jeg på datingen også. Men prøver han seg etter festen og spør om jeg vil møte han igjen? Så sier jeg gjerne : kanskje vi kan treffes som venner en gang.... Jeg kontakter deg dersom jeg har muligheten.

Jeg mener at det jeg gjør er ikke ille. Om det er ille for flere her inne, så er det ikke ille for meg at noen skriver slik på den måten. Jeg liker å behandle andre slik jeg liker å bli behandlet selv.

Endret av Meline37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på alle trådene her inne hvor det stilles spørsmål som "er han interessert" og liknende synes jeg det er på sin plass at man etter en date gjør følgende:

Takker for daten og sier noe om man vil møtes igjen, altså inviterer til noe ELLER takker for daten og sier at det var hyggelig men at man ikke synes kjemien var der. Da slipper den andre å lure i etterkant.

Ut fra min erfaring med dating har dette absolutt vært å foretrekke, både for de jeg har dumpet og for meg når jeg har blitt dumpet.

Selv om en date i utgangspunktet ikke er forpliktende, så møter i allefall jeg opp med et ønske om å finne en partner. Og da er det greit å avklare hvor man står i etterkant. Å la ting "skli ut i sanden" synes jeg er feigt og respektløst.

Anonymous poster hash: 7230c...278

Det synes ikke jeg... men vi er forskjellige. Det respekterer jeg.

Jeg har aldri opplevd å møtt et menneske som jeg ikke kan tenke meg å finne mer ut av, så jeg har egentlig ikke vært i den situasjonen. Men samtidig så har jeg vært i den etter å ha møtt samme flere ganger... hehe forvirrende.... Men jeg har sagt da til personen at jeg ser på han som en venn og må begynne der... og se.... Og uansett kan vi være venner. Men at han må ikke forvente noe annet enn vennskap. For min måte å finne ut av det på er begynnende vennskap... og ingen forventninger annet enn å se om vennskapet fører til mer. Dette er min tankegang.

Endret av Meline37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninab

Finnes ikke noe mer irriterende enn folk som ikke tør å si rett ut det de tenker når det dreier seg om andre, spesielt i slike tilfeller..

Er det så forferdelig vanskelig da; Beklager, men jeg syntes ikke vi er noe særlig bra match, takk for hyggelige dater og jeg håper du finner ei som er rett for deg en dag. :)

Ferdiiii

Er dere ikke voksne folk da? Forventer faktisk slikt av voksne jeg..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...