Gå til innhold

Hvordan avvise ham høflig?


Mona26

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har vært på tre date med en hyggelig fyr. Den tredje daten var super klein og jeg syns ikke vi hadde noe å prate om. Jeg hørte ikke noe fra ham på et par dager ( 5 dager) så jeg gikk utifra at han syns det var like kleint som meg. Bortsett fra litt uskyldig kyssig har vi ikke vært særlig intime eller delt noe veldig personlige erfaringer. ( har jo bare vært på tre uskyldige dates)

Nå har jeg truffet en ny fyr to ganger som jeg er fullstendig betatt av. Alt stemmer , kjemien er der.

I dag fikk jeg sms av han jeg data først, hvor han inviterte meg på date nr 4.. Hva gjør jeg nå da? Jeg har mest lyst til å ikke svare, eller bare si at det ikke passer hver gang han foreslår noe og bare glemme hele greia....men det er vel ufint. Vil heller ikke si at jeg har truffet en annen, det blir lissom litt rart. Men, hva skal jeg svare?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, jeg tror ikke kjemien stemmer. Holder vel det?



Anonymous poster hash: e53f2...f88
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner dilemmaet, jeg er også av typen som synes det er utrolig ubehagelig å avvise noen, selv om man innimellom blir nødt..

Har pleid å sende en relativt uskyldig, men avvisende melding om at det ikke passer, uten å si noe om at vi må ta det igjen, osv.

Hvis han fortsetter å sende meldinger, så er det fristende å avvise ved å ikke svare, men mange som synes dette ikke er realt heller. Og det er jo egentlig sant..

Så da pleier jeg bare skrive at jeg synes vi passer bedre som venner enn noe mer, og litt sånn "men hyggelig å treffe deg, lykke til videre".

Er egentlig greit å holde en åpen linje, så slipper du kleine øyeblikk dersom du skulle møte han på gata osv :)



Anonymous poster hash: aca15...a1e
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan jeg ville ha akseptert et greit avslag er

"Hei, du er en flott fyr, men merker at kjemien ikke stemmer for oss. Håper du ikke tar det altfor tungt, for du er en kjernekar"

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner dilemmaet, jeg er også av typen som synes det er utrolig ubehagelig å avvise noen, selv om man innimellom blir nødt..

Har pleid å sende en relativt uskyldig, men avvisende melding om at det ikke passer, uten å si noe om at vi må ta det igjen, osv.

Hvis han fortsetter å sende meldinger, så er det fristende å avvise ved å ikke svare, men mange som synes dette ikke er realt heller. Og det er jo egentlig sant..

Så da pleier jeg bare skrive at jeg synes vi passer bedre som venner enn noe mer, og litt sånn "men hyggelig å treffe deg, lykke til videre".

Er egentlig greit å holde en åpen linje, så slipper du kleine øyeblikk dersom du skulle møte han på gata osv :)

Anonymous poster hash: aca15...a1e [/qu

Den likte jeg. Da skriver jeg bare at det ikke passer og god søndag. Ikke noe meir. Så kan jeg heller skrive at kjemien ikke stemmer om han skriver en sms til.

Vil lissom ikke skrive så mye nå, for jeg aner ikke hvor mye han legger i datene. Kanskje han dater fem andre jenter og om jeg skriver; håper at jeg ikke sårer deg eller lignende. Jeg er litt redd for å virke "høy på meg selv" og overvurdere min innvirkning på ham. Takk for tips 😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, jeg tror ikke kjemien stemmer. Holder vel det?

Anonymous poster hash: e53f2...f88

Takk for tips :) må vel bare sette strek...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flere ganger skrevet noe i retningen "Det var hyggelig å møtes, men tror ikke vi passer så godt sammen, egentlig". Trenger ikke gjøre det mer komplisert enn det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flere ganger skrevet noe i retningen "Det var hyggelig å møtes, men tror ikke vi passer så godt sammen, egentlig". Trenger ikke gjøre det mer komplisert enn det.

Takk! Jeg gruer meg, skal svare han i løpet av kvelden. Er kanskje best å sette strek med en gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Jeg gruer meg, skal svare han i løpet av kvelden. Er kanskje best å sette strek med en gang?

Hvis du er sikker på at du ikke vil møte ham igjen, så er det bare å svare direkte, uten unødig opphold. Da gjør du både deg selv og ham en tjeneste. Hvorfor gjøre det så fordømt vanskelig?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Jeg gruer meg, skal svare han i løpet av kvelden. Er kanskje best å sette strek med en gang?

Det mest uhøflige er å ikke si ifra om at du ikke er interessert.

Anonymous poster hash: e53f2...f88

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Jeg gruer meg, skal svare han i løpet av kvelden. Er kanskje best å sette strek med en gang?

Gjør det snarest og få det ut av verden! Gå rett på sak og si det rett ut,slik f.eks twang skrev over her.

Gjør ihvertfall ikke samme feil som meg.Jeg pakket avvisningen inn i en hyggelig melding der jeg også nevnte at vi kunne være venner.Dette tok han bokstavelig og fortsatte å spørre når vi skulle møtes igjen....

Anonymous poster hash: 6d41c...ca4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff, jeg pleier aldri å si det direkte til de.... jeg pleier bare å late som ingenting, og utsette dater, og overse. Selv så synes jeg at det er det beste noen gjør mot meg. Jeg har selv fått høre : jeg tror ikke vi passer sammen , lykke til videre.... osv..... Og da tenker jeg: hvorfor sier han det når vi knappt har snakket sammen, og bare sett hveandre foreks?... Han kjenner meg jo ikke ...

Jeg synes det er vondere å få en slik beskjed enn totalt taushet.... men det er meg.....

Jeg er for snill selv, og har problemer med å avvise... men jeg møter han kun av interesse for å bli kjent, må være noe der, selv om interessen ikke alltid har vært så stor fra min side.... Vanskelige greier....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du er sikker på at du ikke vil møte ham igjen, så er det bare å svare direkte, uten unødig opphold. Da gjør du både deg selv og ham en tjeneste. Hvorfor gjøre det så fordømt vanskelig?

Jeg er gjerne rar.. men jeg føler det er utrolig vanskelig å få en slik beskjed selv.... Er det ikke bedre å bare overse, og skrive at du ikke kan treffe han med det første og at du har mer enn nok ting nå i livet ditt... et eller annet sånnt....

Jeg synes ikke det er så lett som mange skriver : å skrive ting rett ut! Men takler dere selv godt å få de ord rett ut, så skjønner jeg at dere tenker slik. Jeg føler meg helt elendig når jeg får det skrevet rett ut... Men sånn er jeg... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff, jeg pleier aldri å si det direkte til de.... jeg pleier bare å late som ingenting, og utsette dater, og overse. Selv så synes jeg at det er det beste noen gjør mot meg. Jeg har selv fått høre : jeg tror ikke vi passer sammen , lykke til videre.... osv..... Og da tenker jeg: hvorfor sier han det når vi knappt har snakket sammen, og bare sett hveandre foreks?... Han kjenner meg jo ikke ...

Jeg synes det er vondere å få en slik beskjed enn totalt taushet.... men det er meg.....

Jeg er for snill selv, og har problemer med å avvise... men jeg møter han kun av interesse for å bli kjent, må være noe der, selv om interessen ikke alltid har vært så stor fra min side.... Vanskelige greier....

Tenk så mye jobb du lager for deg selv. Det der kalles seigpining. Og det fører vel typisk til at du mottar slike meldinger istedet for å sende dem selv. Nei, det er mest ryddig å si ting direkte. Hvis en jente jeg liker kommer med en slik avvisning, så ja, det er kjipt, men i hvert fall ærlig. Da kan jeg gå videre. Hvis en jente holder på slik du gjør mister jeg respekten for henne som person.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chlorophyll

Hvorfor dater du flere samtidig, og hvorfor kan du ikke bare være ærlig?
Et svar fortjener han uansett. Ikke kok sammen masse unnskyldninger,

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er gjerne rar.. men jeg føler det er utrolig vanskelig å få en slik beskjed selv.... Er det ikke bedre å bare overse, og skrive at du ikke kan treffe han med det første og at du har mer enn nok ting nå i livet ditt... et eller annet sånnt....

Jeg synes ikke det er så lett som mange skriver : å skrive ting rett ut! Men takler dere selv godt å få de ord rett ut, så skjønner jeg at dere tenker slik. Jeg føler meg helt elendig når jeg får det skrevet rett ut... Men sånn er jeg... :)

Umodent og feigt er det å drive på slik. Slike folk fortjener ingen form for

respekt overhodet.

Anonymous poster hash: d20d0...779

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk så mye jobb du lager for deg selv. Det der kalles seigpining. Og det fører vel typisk til at du mottar slike meldinger istedet for å sende dem selv. Nei, det er mest ryddig å si ting direkte. Hvis en jente jeg liker kommer med en slik avvisning, så ja, det er kjipt, men i hvert fall ærlig. Da kan jeg gå videre. Hvis en jente holder på slik du gjør mister jeg respekten for henne som person.

om dere synes jeg er tåpelig som ikke klarer å si det rett ut så får dere synes det. Men hvorfor være så ufattelig høytidlig? Hvis en skriver minmalt etterpå og aldri har tid å treffes så sier ting seg selv. En trenger ikke blåse det større enn nødvendig med å si : jeg er ikke interessert rett ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Umodent og feigt er det å drive på slik. Slike folk fortjener ingen form forrespekt overhodet. Anonymous poster hash: d20d0...779

jeg synes ikke det er umodent. Men har jeg en god grunn for å avslå så sier jeg den, men spørs hva det er. Dette gjør jeg for å roe ned alt sammen på en rolig måte,men som sagt : har jeg en god grunn så sier jeg den grunnen.

Endret av Meline37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

om dere synes jeg er tåpelig som ikke klarer å si det rett ut så får dere synes det. Men hvorfor være så ufattelig høytidlig? Hvis en skriver minmalt etterpå og aldri har tid å treffes så sier ting seg selv. En trenger ikke blåse det større enn nødvendig med å si : jeg er ikke interessert rett ut.

Det handler ikke om å være høytidelig, det handler om å være ærlig, ha respekt for den man har kontakt med, og ikke minst seg selv. Ved å holde på slik du gjør kaster du bort din og andres tid. Og er man ikke interessert, blåser man ikke ting ut av alle proposjoner med å si akkurat det. Hadde du dratt den der til meg hadde du fått en slik melding du "ikke ønsker" rett i trynet, som i "greit nok, har mistet interessen for deg. lykke til videre", eller noe i den duren.

Edit: hvis en person holder på slik du gjør tegner det for meg et bilde av en person som mangler ryggrad, en person jeg ikke har respekt for på noen som helst måte. Sånne personer vil jeg uansett ikke ha noe med å gjøre.

Endret av sjonkelrolf
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...