Gå til innhold

Hvordan avvise ham høflig?


Mona26

Anbefalte innlegg

Men klart, det finnes folk som ikke tåler å høre sannheten. Patetisk, etter min mening. Et eksempel er fra Møteplassen. Hadde skrevet eksplisitt i min profil at jeg ikke ønsket kontakt med alenemødre. Måtte gjøre det siden det ikke gikk an å sile ut alenemødre slik som det gjør på Sukker. Men selv om det sto klart og tydelig, var det likevel alenemødre som sendte meldinger til meg. Jeg svarte de klart og tydelig at jeg ikke var interessert, og henviste til det jeg skrev i profilen. Fikk flere surmagede tilsvar, som jeg selvfølgelig ikke svarte på (bare blokkerte personene).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det handler ikke om å være høytidelig, det handler om å være ærlig, ha respekt for den man har kontakt med, og ikke minst seg selv. Ved å holde på slik du gjør kaster du bort din og andres tid. Og er man ikke interessert, blåser man ikke ting ut av alle proposjoner med å si akkurat det. Hadde du dratt den der til meg hadde du fått en slik melding du "ikke ønsker" rett i trynet, som i "greit nok, har mistet interessen for deg. lykke til videre", eller noe i den duren.

Edit: hvis en person holder på slik du gjør tegner det for meg et bilde av en person som mangler ryggrad, en person jeg ikke har respekt for på noen som helst måte. Sånne personer vil jeg uansett ikke ha noe med å gjøre.

takk , det får du si. Jeg lurer ingen med min måte å være på. For når jeg ikke har lovet noen noe så gidder ikke jeg å sparke i de interessen slik du sier, men jeg møter de ikke igjen. Tid? Vet du hva, jeg har ikke dårlig tid. Jeg tar livet som det kommer og jeg regner med at de andre gjør det og. Men lover de ikke noen møter de ikke så enkelt er det. Jeg liker ikke de som kaster sannheten rett i trynet mitt heller. Men dette er mine tanker. Vi er ulike. Fins det andre som meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men klart, det finnes folk som ikke tåler å høre sannheten. Patetisk, etter min mening. Et eksempel er fra Møteplassen. Hadde skrevet eksplisitt i min profil at jeg ikke ønsket kontakt med alenemødre. Måtte gjøre det siden det ikke gikk an å sile ut alenemødre slik som det gjør på Sukker. Men selv om det sto klart og tydelig, var det likevel alenemødre som sendte meldinger til meg. Jeg svarte de klart og tydelig at jeg ikke var interessert, og henviste til det jeg skrev i profilen. Fikk flere surmagede tilsvar, som jeg selvfølgelig ikke svarte på (bare blokkerte personene).

det hadde jeg svart og. Jeg hadde svart dem slik på møteplassen, men der var det god nok grunn og forklaring til at det ikke går å date eller skrive, men når man ikke har grunn å komme med er det lettere å bare overse de, og skrive korte svar og la det gli over... Nå snakker jeg om folk en møter, ikke de som det er skriving med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk , det får du si. Jeg lurer ingen med min måte å være på. For når jeg ikke har lovet noen noe så gidder ikke jeg å sparke i de interessen slik du sier, men jeg møter de ikke igjen. Tid? Vet du hva, jeg har ikke dårlig tid. Jeg tar livet som det kommer og jeg regner med at de andre gjør det og. Men lover de ikke noen møter de ikke så enkelt er det. Jeg liker ikke de som kaster sannheten rett i trynet mitt heller. Men dette er mine tanker. Vi er ulike. Fins det andre som meg?

Du tror kanskje du ikke lurer noen eller kaster bort andres tid, men det er akkurat det du gjør. Kanskje du møter en som liker deg, men det er ikke gjensidig. Når du haler det ut slik du selv beskriver kaster du bort tiden hans, tid han kanskje kunne ha brukt til å nullstille seg og muligens finne noen som også liker ham. Og selv om du kanskje ikke har det travelt betyr ikke det at andre ikke har det. Ha respekt for andres tid.

Forøvrig, det er mer enn en gang du har postet om diverse "drittsekker" du har havnet borti. Kanskje hadde du unngått noen av dem ved å være mer direkte i tonen?

Det finnes mange lutryggede, løgnaktige personer der ute.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det hadde jeg svart og. Jeg hadde svart dem slik på møteplassen, men der var det god nok grunn og forklaring til at det ikke går å date eller skrive, men når man ikke har grunn å komme med er det lettere å bare overse de, og skrive korte svar og la det gli over... Nå snakker jeg om folk en møter, ikke de som det er skriving med

"Ikke interessert", "passer ikke sammen" er gode nok grunner, det. For skal det bli noe mer enn vennskap må man jo være interessert, og passe sammen på en eller annen måte.

Edit: husk, man kan gjemme forferdelig mye drit bak "ikke interessert" og "passer ikke sammen". De uttrykkene kan fint brukes som høflighetsfraser for noe mye mer "nasty". Men likevel er de helt innenfor.

Endret av sjonkelrolf
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Ikke interessert", "passer ikke sammen" er gode nok grunner, det. For skal det bli noe mer enn vennskap må man jo være interessert, og passe sammen på en eller annen måte.[/quote

da får vi si det sånn at dating ligger ikke for meg. Jeg synes at det hele virker overfladisk. Man må passe sammen , men som jeg sier : jeg går på dater så lenge jeg vil finne ut av vedkommende. Og går ikke på nye hvis vedkommende er uinteressant for meg. Dette forklarer seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

takk , det får du si. Jeg lurer ingen med min måte å være på. For når jeg ikke har lovet noen noe så gidder ikke jeg å sparke i de interessen slik du sier, men jeg møter de ikke igjen. Tid? Vet du hva, jeg har ikke dårlig tid. Jeg tar livet som det kommer og jeg regner med at de andre gjør det og. Men lover de ikke noen møter de ikke så enkelt er det. Jeg liker ikke de som kaster sannheten rett i trynet mitt heller. Men dette er mine tanker. Vi er ulike. Fins det andre som meg?

Du har ingen rett til å tillegge andre folk synspunkter som du har selv, ene og alene fordi dette

er mest lettvindt for deg selv. Av og til må du bare gjøre ting som du kanskje ikke helt liker,

å være voksen kalles dette.

Og ja, beklageligvis finns det flere som deg, det er dere som ødelegger for oss som er seriøse.

Anonymous poster hash: d20d0...779

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor dater du flere samtidig, og hvorfor kan du ikke bare være ærlig?

Et svar fortjener han uansett. Ikke kok sammen masse unnskyldninger,

Du, jeg ser at det ble veldig uklart, men jeg datet ikke to samtidig, men jeg traff nr to ganske kjapt etter han første, så var det tett mellom de to datene. :P men poenget er oppfattet. Takker høflig nei, og sier at vi ikke passer sammen. Jeg ville aldri foreslått å være venner, blir en klisje som blir alt for tydelig.😊 uansett takk for et meget godt inspill!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ingen rett til å tillegge andre folk synspunkter som du har selv, ene og alene fordi detteer mest lettvindt for deg selv. Av og til må du bare gjøre ting som du kanskje ikke helt liker,å være voksen kalles dette.Og ja, beklageligvis finns det flere som deg, det er dere som ødelegger for oss som er seriøse. Anonymous poster hash: d20d0...779

vi ødelegger ikke for dere "seriøse". Jeg er seriøs selv, men har min måte å tenke på, og den er ikke som din. En date er for meg som å treffe et menneske å bare gjøre noe kjekt sammen. Og hvis vi ikke finner et nytt møte innen en uke så vil begge skjønne at vi må videre. Er ikke værre enn det. Det er som å snakke med naboer ute eller nye naboer...og en sier ikke rett ut til de at en ikke er interessert til å snakke med naboene. Sånn ser jeg det hehe

Endret av Meline37
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det gjort! Skrev som dere sa, høflig men direkte. Godt å få det ut av verden, på en respektfullt måte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det gjort! Skrev som dere sa, høflig men direkte. Godt å få det ut av verden, på en respektfullt måte.

hva med å ringe å si det? Hadde du klart det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi ødelegger ikke for dere "seriøse". Jeg er seriøs selv, men har min måte å tenke på, og den er ikke som din. En date er for meg som å treffe et menneske å bare gjøre noe kjekt sammen. Og hvis vi ikke finner et nytt møte innen en uke så vil begge skjønne at vi må videre. Er ikke værre enn det. Det er som å snakke med naboer ute eller nye naboer...og en sier ikke rett ut til de at en ikke er interessert til å snakke med naboene. Sånn ser jeg det hehe

Ok, du syns ikke dette er litt naivt fremstilt? En date er jo en person som du i utgangspunktet

er på utkikk etter som en mulig kjæreste. Hele premisset her blir helt annerledes enn å veksle

noen ord med naboen din.

Om du kanskje ikke (vil) skjønne dette selv så bør du i det aller minste respektere at de du

dater har dette i tankene og være såpass voksen at du sier ifra om hvordan ting er.

Anonymous poster hash: d20d0...779

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at man går på date er vel fordi man kanskje er interessert i å få en kjæreste? Selv går ikke jeg på date bare for å gå på date. Men det er jo de som har dating som en livsstil, og de må man for all del unngå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hva med å ringe å si det? Hadde du klart det?

Mja... Men vi har vært på tre korte dates bare og har kun hatt sms kontakt for å avtale møtetidspunkt, så føler det hadde blitt litt små dramatisk å ringe og drøfte det. 😊 er ikke som om jeg slår opp eller no. Men hadde vi pratet regelmessig på telefon, vært ute flere ganger, eller om det hadde komt til utrykk at han hadde sterke følelser for meg da hadde jeg nok måtte ha ringt, eller tatt en prat. Jeg fikk inntrykk av at han kom ut av et lengre forhold for bare få mnd siden så tviler på at han er på jakt etter et nytt forhold sånn med en gang, og heller så på meg som en koselig flørt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at man går på date er vel fordi man kanskje er interessert i å få en kjæreste? Selv går ikke jeg på date bare for å gå på date. Men det er jo de som har dating som en livsstil, og de må man for all del unngå.

Enig! Jeg er kanskje en håpløs romantiker, men vil virkelig finne en å dele livet mitt med, og vil bare date og bli kjæreste med en jeg tror at dette vil skje. Jeg tenkte faktisk at jeg selv hadde satt pris på om en jeg datet sa i fra når han ikke føler at det leder noe sted.. Så da bør jo jeg gjøre det samme for en annen.

Jeg datet en fyr som sa at han likte meg og gledet seg til å se meg igjen også ble det helt stille. Det var surt, så takk for at du minner meg på at man må bare manne seg opp og ikke hale ut ting. Blir bare stress og ufint.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er seriøs også. Men jeg har min måte å tenke på og gjøre dette på. Jeg vet at på hver date en går kan en riske at det ikke klaffer , men jeg har min måte å uttrykke ting på. Jeg føler ikke alltid for å si det rett ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er seriøs også. Men jeg har min måte å tenke på og gjøre dette på. Jeg vet at på hver date en går kan en riske at det ikke klaffer , men jeg har min måte å uttrykke ting på. Jeg føler ikke alltid for å si det rett ut.

Men din måte er defekt ift. å være ærlig mot den du dater.

Høres ut som om datingen deres er et tidspress.

Har ikke noe med tidspress å gjøre, men å ha respekt for andres tid, ikke kaste bort andres tid.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare la være å svare du. Eller bare fase ham ut. Det er visst moderne nå til dags. Så kan han gå rundt og lure på hvorfor det blir så stille fra deg, slik at han kaster bort tiden sin skikkelig. Men det gjør jo ikke noe. Du er jo verdt det, er du ikke?



Anonymous poster hash: 2da1f...e45
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare la være å svare du. Eller bare fase ham ut. Det er visst moderne nå til dags. Så kan han gå rundt og lure på hvorfor det blir så stille fra deg, slik at han kaster bort tiden sin skikkelig. Men det gjør jo ikke noe. Du er jo verdt det, er du ikke?

Anonymous poster hash: 2da1f...e45

Det er flere ord for den oppførselen der: lutrygget, egoisme, løgnaktighet, mangel på respekt, feighet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...