Gå til innhold

Hvordan avvise ham høflig?


Mona26

Anbefalte innlegg

Gjest Anastasia

Jeg er i samme situasjon som ts, har møtt en mann 4 ganger men syns ikke det er noe framtid der, tenner ikke på han. Hadde en klein date i går så jeg kommer til å si fra at han er en hyggelig fyr, men jeg er dessverre ikke interessert. Jeg hadde satt pris på å få beskjed om dette selv. Har blitt lei meg de gangene jeg bare har blitt oversett. Det skal mye til for at det klaffer og det er greit, men vis respekt for de som har brukt tid på dere.

Bra du sa fra om dette ts, lykke til med å finne en som er rett for deg :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bra du sa fra om dette ts, lykke til med å finne en som er rett for deg :)

Det har hendt at jeg har blitt avvist av jenter jeg i utgangspunktet kunne tenkt meg å møte igjen. Men å ikke være interessert er en helt ærlig sak, og det jeg gjorde da var å sende henne en hyggelig "lykke til videre"-melding som svar. Å gi beskjed om at man ikke er interessert er å vise respekt. Og det er viktig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg passer tydeligvis ikke til dating ;). Jeg har opplevd begge deler og jeg likte bedre at fyren avviste meg med å ikke avtale nye treff, høflige ord osv. Men sånn var det for meg. Andre liker det mulig anderledes. Jeg fortjener ikke å bli behandlet uten respekt selv om jeg er den jeg er. For jeg behandler de som jeg ønsker å bli behandlet selv. Og ja jeg er seriøs men tar en date for å være et treff med mulighet for å bli kjent for å se om det er noe mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i samme situasjon som ts, har møtt en mann 4 ganger men syns ikke det er noe framtid der, tenner ikke på han. Hadde en klein date i går så jeg kommer til å si fra at han er en hyggelig fyr, men jeg er dessverre ikke interessert. Jeg hadde satt pris på å få beskjed om dette selv. Har blitt lei meg de gangene jeg bare har blitt oversett. Det skal mye til for at det klaffer og det er greit, men vis respekt for de som har brukt tid på dere.

Bra du sa fra om dette ts, lykke til med å finne en som er rett for deg :)

heretter kommer jeg til å si rett ut til datene mine om hva som ikke funker. Men sier det på en fin måte. Jeg har ikke ment å være ego. Meningen var å behandle andre som jeg synes er greit å bli behandlet på selv. Jeg liker bedre at de bare forsvinner i intet enn at de sier det pang ut. Men det er meg. Men jeg skal bli mer direkte i hva som er gale selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anastasia

Det har hendt at jeg har blitt avvist av jenter jeg i utgangspunktet kunne tenkt meg å møte igjen. Men å ikke være interessert er en helt ærlig sak, og det jeg gjorde da var å sende henne en hyggelig "lykke til videre"-melding som svar. Å gi beskjed om at man ikke er interessert er å vise respekt. Og det er viktig.

Absolutt! "Behandle andre som du ønsker å bli behandlet selv" tenker jeg. Setter pris på ærlighet selv om det kan være kjipt å bli avvist. Men man må bare tenke sånn at det skal faktisk mye til for at det klaffer! Jeg merket jo dette på han jeg datet, en kjempebra mann som har vært utrolig god og snill mot meg men dessverre er ikke kjemien der fra min side. Da vil ikke jeg være slem og ignorere han, det hadde ikke jeg likt om det var andre veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heretter kommer jeg til å si rett ut til datene mine om hva som ikke funker. Men sier det på en fin måte. Jeg har ikke ment å være ego. Meningen var å behandle andre som jeg synes er greit å bli behandlet på selv. Jeg liker bedre at de bare forsvinner i intet enn at de sier det pang ut. Men det er meg. Men jeg skal bli mer direkte i hva som er gale selv.

Som nevnt over, du kan si "ikke interessert" eller "passer ikke sammen". Standardfraser som dekker over ganske mye, men uten å være uærlig på noen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Absolutt! "Behandle andre som du ønsker å bli behandlet selv" tenker jeg. Setter pris på ærlighet selv om det kan være kjipt å bli avvist. Men man må bare tenke sånn at det skal faktisk mye til for at det klaffer! Jeg merket jo dette på han jeg datet, en kjempebra mann som har vært utrolig god og snill mot meg men dessverre er ikke kjemien der fra min side. Da vil ikke jeg være slem og ignorere han, det hadde ikke jeg likt om det var andre veien.

Det har også gått andre veien. Har møtt en jente jeg synes var kjempehyggelig, vi pratet sammen i flere timer. Men det føltes som om at jeg pratet med en god venn, og det var akkurat det jeg skrev til henne. Ingen sure miner der i gården, hun mente det samme. Vi prater ikke sammen nå, men vi skiltes som venner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt over, du kan si "ikke interessert" eller "passer ikke sammen". Standardfraser som dekker over ganske mye, men uten å være uærlig på noen måte.

jeg sier ikke de ordene. Da sier jeg heller hvorfor vi ikke passet sammen. Husker at jeg var på dater der jeg fikk høre ordene: ikke passet sammen, og da lurte jeg på hva årsaken lå på av og til. For noen av de som sa det hadde så vidt pratet med meg, og de var jo enig i alt jeg skrev på nettet foreks... Så da kunne han heller sagt hva som ikke fallt i smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår dere at måten jeg er på mot en date med å ikke si det rett ut, ikke er ment styggt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår dere at måten jeg er på mot en date med å ikke si det rett ut, ikke er ment styggt?

Men det oppfattes stygt, feigt osv av en god del (og av det jeg kan bedømme, majoriteten av de som svarer i denne tråden). Hvordan i all verden kan du vite at den du holder på slik med ikke oppfatter det som om du er stygg mot personen?

Endret av sjonkelrolf
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår dere at måten jeg er på mot en date med å ikke si det rett ut, ikke er ment styggt?

Neida, det er bare den mest feige og ryggradsløse måten å ende en relasjon på, det være seg med en venn eller en potensiell kjæreste. Stå på du!

Anonymous poster hash: e53f2...f88

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, det er bare den mest feige og ryggradsløse måten å ende en relasjon på, det være seg med en venn eller en potensiell kjæreste. Stå på du! Anonymous poster hash: e53f2...f88

takk for den. Da er det bare å stå på videre slik da. Vet dere hva: dette var ikke vondt ment av meg.

jeg synes mer negative egotanker om de som har sex for så å skrive rett ut: jeg er ikke interessert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for den. Da er det bare å stå på videre slik da. Vet dere hva: dette var ikke vondt ment av meg.

Mulig det, men det hjelper ikke om du sier det hvis motparten oppfatter deg annerledes.

jeg synes mer negative egotanker om de som har sex for så å skrive rett ut: jeg er ikke interessert.

Det er en annen diskusjon.

Poenget her er at med din konfliktsky tilnærming gir du inntrykk av noe annet enn hva som egentlig er realiteten, særlig hvis du kjører den på en som faktisk liker deg, men følelsene ikke er gjensidige fra din side. Ved å trekke på det, gir du ham falske forhåpninger, og det blir noe av det samme som løgn.

For å ta et annet eksempel: Du møter en fyr på byen, dere prater, praten går lett, men du synes ikke han er attraktiv, og ønsker ikke å se ham igjen. Så spør han om ditt tlf. Hva gjør du?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mulig det, men det hjelper ikke om du sier det hvis motparten oppfatter deg annerledes.

Det er en annen diskusjon.

Poenget her er at med din konfliktsky tilnærming gir du inntrykk av noe annet enn hva som egentlig er realiteten, særlig hvis du kjører den på en som faktisk liker deg, men følelsene ikke er gjensidige fra din side. Ved å trekke på det, gir du ham falske forhåpninger, og det blir noe av det samme som løgn.

For å ta et annet eksempel: Du møter en fyr på byen, dere prater, praten går lett, men du synes ikke han er attraktiv, og ønsker ikke å se ham igjen. Så spør han om ditt tlf. Hva gjør du?

Da sier jeg at jeg deler det ikke ut. Og sier at jeg ikke er klar for noe nå. Og går unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da sier jeg at jeg deler det ikke ut. Og sier at jeg ikke er klar for noe nå. Og går unna.

Greit nok det. Selv om du kanskje finner på et eller annet bullshit som unnskyldning, så gir du i hvert fall ikke fyren falske forhåpninger, for han vil ikke ha mulighet til å kontakte deg.

For det finnes jo de og, som gir ut tlf til folk de egentlig ikke ønsker å ha noe med å gjøre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Neida, det er bare den mest feige og ryggradsløse måten å ende en relasjon på, det være seg med en venn eller en potensiell kjæreste. Stå på du!

Anonymous poster hash: e53f2...f88

Her virker det som at du ikke har forstått noe grunnleggende om mennesker.

Noen er satt sammen slik at det blir like feil å si ting rett ut, som det er riktig for andre.

Jeg er faktisk av typen som er motsatt av deg, jeg er redd for å såre andre og pakker heller ting inn enn å si det rett ut. Og jeg misliker folk som sier ting rett ut, fordi jeg synes det blir for skarpt og frekt.

På samme måte synes du folk som ikke kan si ting rett ut er feige, og du har selv ingen problemer med å skyte fra deg.

Slikt blir det jo med alt - noen hater fotball - noen elsker det - noen vil bli snekker - noen vil bli alt annet enn snekker - noen er innadvendt - noen er utadvendt. Du kan ikke sitte og fortelle andre hva som er rett her i verden ut i fra din egen hjerne - det blir helt feil.

Så får vi håpe at daten til TS er av samme type som henne selv, så er alt i skjønneste orden ;) Uansett er ikke dette noe verdensproblem, og løser seg uansett.

Lykke til, TS :) Vi er mange som deg!

Anonymous poster hash: aca15...a1e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her virker det som at du ikke har forstått noe grunnleggende om mennesker.

Folk som ikke kan/vil være ærlige trenger man ikke ha respekt for.

Jeg er faktisk av typen som er motsatt av deg, jeg er redd for å såre andre og pakker heller ting inn enn å si det rett ut. Og jeg misliker folk som sier ting rett ut, fordi jeg synes det blir for skarpt og frekt.

Det som er frekt er å holde folk for narr slik du tydeligvis gjør. Og det er sånne som deg som er "redde for å såre andre" som i realiteten sårer andre mest. Sannheten svir kanskje, men løgnen svir enda mer når den kommer for en dag. Men det tenker du ikke over, eller du bare driter i det. Og du rettferdiggjør deg selv ved å tenke på den måten. Det er ikke noe annet enn patetisk.

Noen er satt sammen slik at det blir like feil å si ting rett ut, som det er riktig for andre.

Eller sagt på en annen måte, noen har en personlighetsdefekt med at de ikke kan/vil si ting rett ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som ikke kan/vil være ærlige trenger man ikke ha respekt for.

Det som er frekt er å holde folk for narr slik du tydeligvis gjør. Og det er sånne som deg som er "redde for å såre andre" som i realiteten sårer andre mest. Sannheten svir kanskje, men løgnen svir enda mer når den kommer for en dag. Men det tenker du ikke over, eller du bare driter i det. Og du rettferdiggjør deg selv ved å tenke på den måten. Det er ikke noe annet enn patetisk.

Eller sagt på en annen måte, noen har en personlighetsdefekt med at de ikke kan/vil si ting rett ut.

Du virker som en vanskelig og sær fyr, glad vi ikke kjenner hverandre :)

Tror nok det er du som har en relativt aggressiv personlighetsdefekt her.

Men lykke til videre i livet, med å kjøre krig mot alle og enhver med krasse kommentarer. Kommer du nok langt med i vennegjenger og på arbeidsplasser ;) Da blir man godt likt, og alle tar det med et realt smil.

Kremt.

Anonymous poster hash: aca15...a1e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du virker som en vanskelig og sær fyr, glad vi ikke kjenner hverandre :)

Tror nok det er du som har en relativt aggressiv personlighetsdefekt her.

Men lykke til videre i livet, med å kjøre krig mot alle og enhver med krasse kommentarer. Kommer du nok langt med i vennegjenger og på arbeidsplasser ;) Da blir man godt likt, og alle tar det med et realt smil.

Kremt.

Anonymous poster hash: aca15...a1e

Jeg vil si at man har en alvorlig personlighetsdefekt når man omtaler ærlighet som en dårlig egenskap. Og ja, helt enig, glad vi ikke kjenner hverandre, håper vi aldri kommer til å bli kjent. Jeg trenger ikke løgnaktige folk i livet mitt.

Endret av sjonkelrolf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...