Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja.

I alle fall ser dere sånn ut sett utenfra.

Anonymkode: 4c385...3c2

Støtter 100%

Anonymkode: 35fcb...1ce

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skolt betyr hode. Så tisselurhoder. 

Anonymkode: 8b205...526

På engelsk blir det dickhead, og er et vanlig bannord i engelskspråklige land.:laugh:

Skrevet
10 minutter siden, Gruselgrafs skrev:

På engelsk blir det dickhead, og er et vanlig bannord i engelskspråklige land.:laugh:

Kukhau er vel ikke uvanlig nordpå, og så vidt jeg kunne se var skribenten nordfra, så det er mulig vedkommende hadde moderert språket sitt en smule. Hau betyr hode - evt hoder da det ikke bøyes i flertall 😉

Anonymkode: 8b205...526

Skrevet
12 timer siden, Muscae skrev:

Tv2 opplyser at de kommer til å sende Home and Away en halvtime senere enn normalt fra mandag. Responsen lar ikke vente på seg: 

"Satan æ e så fette møkke lei av at dokker skal forandre på hoa. Prioritere IDIOTA på sykkel fordi det e live. Har dokker problema med de sportskanalan? Går det ikke å sende live der? Dokker e en gjæng pesselurskolta hele jævla redaksjon."

:rolleyes:

Åhh... Jeg synes egentlig at disse menneskene er ganske fascinerende. :laugh:

Anonymkode: d7e45...92c

• Liker 2
Skrevet

Hvis ingen svar ,slutter jeg helt å handler hos dere .Deler også den her erfaringen med mine andre medborgere !!! Ta kontakt på Tlf

Dette skrev hun 3 (ja 3!) minutter etter å postet et innlegg om at hun gikk 5 på et svindelforsøk (som ikke har noe med butikken å gjøre overhodet).

• Liker 12
Skrevet
5 timer siden, MalloryK skrev:

Hvis ingen svar ,slutter jeg helt å handler hos dere .Deler også den her erfaringen med mine andre medborgere !!! Ta kontakt på Tlf

Dette skrev hun 3 (ja 3!) minutter etter å postet et innlegg om at hun gikk 5 på et svindelforsøk (som ikke har noe med butikken å gjøre overhodet).

Ja, butikken kommer nok til å gå konkurs hvis ikke hun og vennene hennes handler der.

Snakker om å ha stor tro på seg selv...

• Liker 1
  • 1 måned senere...
Skrevet

.

Anonymkode: 3cb78...d79

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei, Rema!
Når skal vi slutte å dele opp bladhyllene i kjønn? "Kvinne livsstil" inneholder babyblader, interiør, sminke, tegnebøker, strikkebøker, og mote. "Mann livsstil" inneholder vitenskap, jakt/fiske, foto osv.
Jeg, som frivillig barnløs kvinne, som jobber som fotograf og fiskeoppsyn, studerer på en utmarkshøgskole med planer om doktorgrad innen anvendt økologi og som også er opptatt av likestilling og hvordan kvinner og menn presenteres, synes dette er helt på trynet! Menn liker å pynte! Menn har like mange barn som kvinner har! Kvinner liker vitenskap! Kvinner fotograferer! Hvorfor dele opp bladhyllene som om dette er 1960? Hva med å kalle det hele "Livsstil"? Det er en særdeles liten sak, nærmest en detalj. Men når jeg skal kjøpe magasiner, og hver eneste gang synes "kvinne"delen er totalt uinteressant, mens "herre"delen bugner av aktiviteter som skjer utenfor stua/kjøkkenet/badet, så kjenner jeg jo at jeg blir provosert. Hvorfor er det sånn? Hvorfor er VITENSKAP ei mannegreie? Hvis dere kan svare med et solid argument, gjerne med kilder (høhø) på det, så skal jeg slutte å mase. Men slå et slag for likestillingen, er dere snille, og fjern mann/dame-kategorien.

She must be fun at parties...

• Liker 7
Skrevet
42 minutter siden, Poppie skrev:

Jeg er faktisk enig med henne.

Me too

Anonymkode: 83b7b...cdd

• Liker 7
Skrevet
8 timer siden, Poppie skrev:

Jeg og! Så tullete å dele opp magasiner slik 😂

Anonymkode: f824d...67f

• Liker 7
Skrevet
På 21.10.2017 den 11.19, AnonymBruker skrev:

Jeg skriver på dialekt til familie og venner, det gjør dem også. Er jeg og alle jeg omgås tilbakestående da? Det var en veldig merkelig påstand fra noen som ikke kjenner meg. 

Anonymkode: cd5da...e6f

At man skriver på dialekt seg i mellom er en ting, men når man skriver "offentlig" virker man tilbakestående om man skriver dialekt. Du skriver jo selv bokmål i denne posten.

• Liker 9
Skrevet

Fra kommentarfeltet til selveste Your Mind AS. 

"Bare for å rette litt på allmennkunnskapen deres: Skattelistene er tilgjengelig for alle med internett. Og banneord i et innlegg på en bedriftblogg. Seriøst opplegg dere holder på med."

Your mind A/S: "for å rette litt på din allmennkunnskap så er ikke skattelistene offentlig gjort som før. Nå må du logge inn med id brikke. Itilegg får den personen beskjed om at akkurat du har lest selvangivelsen. Vi er desverre ikke som andre bedrifter, hær kjører vi egen stil! De som ikke liker det vet veien ut selv."

"Vil ikke det si at alle kan se?"

Your mind A/S: "Ja i praksis, men nå er det engang slik at ikke alle kan med data og nettbankbrikke. Mange vet ikke engang hvordan det gjøres, kansje pga interessen? Så i praksis kan alle se hvis de læres opp, men slik som det er nå kan ikke alle se."

Anonymkode: 24952...4cd

• Liker 18
Skrevet

Jeg visste ikke en gang at Rema har delt opp bladhyllene sine... handler man ikke akkurat det man har lyst til, uten å bry seg om hva det står på hyllekanten? 

Anonymkode: 1c056...68a

• Liker 8
Skrevet
9 timer siden, Poppie skrev:

Samme her. Sjekket på siden fordi jeg var litt nysgjerrig på hvordan Rema svarte. Ingen overraskelse akkurat. 

"Hei Tine! 
Takk for engasjementet og et flott innspill :) Likestilling er selvsagt også viktig for oss i REMA 1000. Vi har blant annet Kjøpmenn av begge kjønn hos oss, noe som tidligere har vært et mannsdominert yrke. Vi er veldig glade for å ha flinke mennesker av begge kjønn i REMA-familien! Vi takker for innspill og tar det med oss videre. Ønsker deg og dine en flott førjul, hilsen Rebecca." 

Ja... God dag mann økseskaft. 

• Liker 26
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Bare for å rette litt på allmennkunnskapen deres: Skattelistene er tilgjengelig for alle med internett. Og banneord i et innlegg på en bedriftblogg. Seriøst opplegg dere holder på med."

Your mind A/S: "for å rette litt på din allmennkunnskap så er ikke skattelistene offentlig gjort som før. Nå må du logge inn med id brikke. Itilegg får den personen beskjed om at akkurat du har lest selvangivelsen. Vi er desverre ikke som andre bedrifter, hær kjører vi egen stil! De som ikke liker det vet veien ut selv."

Your mind A/S: "Ja i praksis, men nå er det engang slik at ikke alle kan med data og nettbankbrikke. Mange vet ikke engang hvordan det gjøres, kansje pga interessen? Så i praksis kan alle se hvis de læres opp, men slik som det er nå kan ikke alle se."

Så det er det de driver med på økonomikursene? Lærer opp folk i hvordan de skal logge inne i nettbanken for å betale tegningene sine? 

Det er vel ikke mange under pensjonistalder som ikke kan bruke bank-ID? 

Anonymkode: c0c32...b5c

• Liker 8
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samme her. Sjekket på siden fordi jeg var litt nysgjerrig på hvordan Rema svarte. Ingen overraskelse akkurat. 

"Hei Tine! 
Takk for engasjementet og et flott innspill :) Likestilling er selvsagt også viktig for oss i REMA 1000. Vi har blant annet Kjøpmenn av begge kjønn hos oss, noe som tidligere har vært et mannsdominert yrke. Vi er veldig glade for å ha flinke mennesker av begge kjønn i REMA-familien! Vi takker for innspill og tar det med oss videre. Ønsker deg og dine en flott førjul, hilsen Rebecca." 

Oi, så flinke de er som til og med har ansatt kvinner som kjøpmenn! 

:ironi:

• Liker 28
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

At det var? Hæ???

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

"Hei Tine! 

Hva? For et dustesvar av Rema! Jeg er helt enig med hun som skrev innlegget. 

Takk for et flott inspill *smilefjes* vi har kvinner som er kjøpmenn, så det så. :klaske: 
Latterlig. 

• Liker 10
Skrevet

Tråden er ryddet for latterliggjøring.
/lillesky (mod)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...