Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff, merker jeg synes det er bra man fortsatt kan kontakte Netcom osv. via privat chat. Har nok noen spørsmål jeg og, som sikkert virker superdumme. Det med "skrittelleren" fra Dnb... Jeg har hatt kodebrikke i årevis, og vet hvordan den brukes.. Men det er en sånn typisk ting jeg kunne lurt på hva var greia med, om jeg ikke hadde fått den/sett den i bruk før nå.



Anonymous poster hash: 0e2ee...530
  • 2 uker senere...
Skrevet

Freia :arwen: :

Hei! Jeg har fått en sjokoladeplate hvor det mangler en bit. Min kode er XCMK7XPCPN ! Har jeg vunnet noe???

Hvis konkurransen er gått ut, syns jeg det er dårlig gjort å fremdeles produsere sjokolade som mangler en bit! Holdbarhetsdatoen på sjokoladen er nemlig 04.12.2014!!!

:rulle:

  • Liker 3
Skrevet

Gnåler folk fortsatt omd den sjokoladen? Hjelpes...

  • Liker 7
Skrevet

Tror Freia sin facebookside er den mest underholdende jeg har sett. Makan til mye folk skal klage på :P

  • Liker 1
Gjest constance90
Skrevet

Slutt å snakk om Freia.

Det er et ømt punkt...

  • Liker 1
Skrevet

Slutt å snakk om Freia.

Det er et ømt punkt...

:fnise:

  • Liker 2
Skrevet

Ikke så mange kommentarer hos Freia enda om den nye greia deres med Kvikk Lunsj, men det er vel bare et spørsmål om tid... :sjarmor:

Skrevet

Ikke så mange kommentarer hos Freia enda om den nye greia deres med Kvikk Lunsj, men det er vel bare et spørsmål om tid... :sjarmor:

De har enda ikke kommet over sjokket med gullbiten eller byttet over til kraft foods. De sinte kommentarene kommer nok når den nye konkurransen er avsluttet og folk ikke lenger kan vinne noe :fnise:
  • Liker 2
Skrevet

fra DNB

Hallo, elskede DnB. Ja, jeg sier elskede, for er det noen som er mer elskelige enn dere? For to måneders tid siden begynte mitt halvt år gamle bankkort å skrante (selvfølgelig, det var jo fra dere jeg fikk det). Det var etterhvert et lotteri å dra på butikken, ettersom jeg aldri kunne vite helt om jeg faktisk hadde midler til å betale for meg, uansett hvor nylig lønningsdagen hadde vært. Kortet fungerte jo sånn nogenlunde, så var ingenting å sette himmel og jord i bevegelse for. Jeg har uansett frekventert DnBs lokaler på Lillehammer så mye at jeg er lei av å oppholde meg der. Jeg bestemte meg for å bestille nytt kort gjennom nettbanken, og etter en kort men hard kamp med Java, kom jeg omsider inn og skulle bestille nytt kort. Jeg har vært introkunde hos dere, noe som gjorde at jeg kunne få et gratis kort med eget design på. "Hurra"...! Nå er det nå en gang slik at dere har veldig mange regler for hva man kan ha som motiv på kortet, og Johann Sebastian Bach ble en litt for sterk kost for dere, så etter en god stund fikk jeg naturligvis beskjed om at dette ble vanskelig å få til. "javel", tenkte jeg, og bestilte et vanlig kort. Her begynte marerittet.

Jeg ville ikke rekke å bestille nytt kort før jeg flytta, og kunne heller ikke bestile det for tidlig til min nye adresse, ettersom jeg enda ikke hadde overtatt hybelen jeg skulle bo på. Derfor drøyde jeg bestillinga noen dager, sånn at jeg kunne være sikker på at kortet ville være i postkylla i mitt nye hjem innen få dager etter at jeg hadde flytta inn. Dette skjedde imidlertid ikke, men tålmodigheten min strakk lengre. Etter to uker med å måtte ta ut kontanter i banken, ba jeg kundebehandlerer sjekke hvor det ble av kortet. Han så det var blitt bestilt, men ikke sendt til produksjon. Jeg fikk beskjed om at han fiksa det der og da, og jeg ville kunne vente kortet mitt i postkassa mi onsdagen uka etter. Dette skjedde imidlertid ikke, og jeg tok kontakt med DnB kundebehandling per telefon. Her kunne nok en gjøk fortelle meg at han fiksa det, og at jeg måtte vente til onsdagen neste uke. Her trodde jeg at problemet ville være løst, men det ga seg selvfølgelig ikke der. Neste onsdag, trippet jeg glad og fornøyd ned til posthylla mi for å stolt ta mitt nye bankkort fra DnB i hende, men der lå det jo ikke noe kort! Jeg ringer, denne gangen i et forholdsvis dårlig humør, til dere, og får igjen snakke med en ressurssterk kundebehandler. Her får jeg vite at den aborterte bestillingen av egendesignet kort har gjort at de andre bestillingene ikke har gått gjennom, og dette er årsaket til at jeg da har gått kortløs i ukesvis. Hun sa hun retta opp i det hele, og jeg ble garantert(dette er et ord dere bør drøfte bruken av på fremtidige kurs for kundebehandlere) at kortet ville være hos meg onsdag, altså i dag. "Åh, pokker. Det var en tabbe fra min side, ja. Dette var flaut..." Dette skjedde, som dere kanskje skjønner, ikke. Derfor ringte jeg nok en gang til dere i dag, og kundebehandleren kunne informere om at dere av en ukjent årsak hadde sagt opp kortavtalen min. Dette skulle kunne ordnes i løpet av neste uke, men neste uke er dessverre for seint. Her sitter jeg på femte uka uten bankkort. Bilen min er stående hjemme i Lillehammer, for jeg har jo ikke kort til å betale for bensin, og jeg har ikke mulighet til å bestille ting på nettet, ettersom dere har sagt opp kortavtalen min. Jeg trenger kort denne uka, men det kan dere selvfølgelig ikke fikse. Det kunne dere heller ikke fikse forrige uke, uka før der, uka før der eller uka før der igjen. Tusen takk, DnB. Jeg elsker dere!

  • Liker 7
Skrevet

fra DNB

Hallo, elskede DnB. Ja, jeg sier elskede, for er det noen som er mer elskelige enn dere? For to måneders tid siden begynte mitt halvt år gamle bankkort å skrante (selvfølgelig, det var jo fra dere jeg fikk det). Det var etterhvert et lotteri å dra på butikken, ettersom jeg aldri kunne vite helt om jeg faktisk hadde midler til å betale for meg, uansett hvor nylig lønningsdagen hadde vært. Kortet fungerte jo sånn nogenlunde, så var ingenting å sette himmel og jord i bevegelse for. Jeg har uansett frekventert DnBs lokaler på Lillehammer så mye at jeg er lei av å oppholde meg der. Jeg bestemte meg for å bestille nytt kort gjennom nettbanken, og etter en kort men hard kamp med Java, kom jeg omsider inn og skulle bestille nytt kort. Jeg har vært introkunde hos dere, noe som gjorde at jeg kunne få et gratis kort med eget design på. "Hurra"...! Nå er det nå en gang slik at dere har veldig mange regler for hva man kan ha som motiv på kortet, og Johann Sebastian Bach ble en litt for sterk kost for dere, så etter en god stund fikk jeg naturligvis beskjed om at dette ble vanskelig å få til. "javel", tenkte jeg, og bestilte et vanlig kort. Her begynte marerittet.

Jeg ville ikke rekke å bestille nytt kort før jeg flytta, og kunne heller ikke bestile det for tidlig til min nye adresse, ettersom jeg enda ikke hadde overtatt hybelen jeg skulle bo på. Derfor drøyde jeg bestillinga noen dager, sånn at jeg kunne være sikker på at kortet ville være i postkylla i mitt nye hjem innen få dager etter at jeg hadde flytta inn. Dette skjedde imidlertid ikke, men tålmodigheten min strakk lengre. Etter to uker med å måtte ta ut kontanter i banken, ba jeg kundebehandlerer sjekke hvor det ble av kortet. Han så det var blitt bestilt, men ikke sendt til produksjon. Jeg fikk beskjed om at han fiksa det der og da, og jeg ville kunne vente kortet mitt i postkassa mi onsdagen uka etter. Dette skjedde imidlertid ikke, og jeg tok kontakt med DnB kundebehandling per telefon. Her kunne nok en gjøk fortelle meg at han fiksa det, og at jeg måtte vente til onsdagen neste uke. Her trodde jeg at problemet ville være løst, men det ga seg selvfølgelig ikke der. Neste onsdag, trippet jeg glad og fornøyd ned til posthylla mi for å stolt ta mitt nye bankkort fra DnB i hende, men der lå det jo ikke noe kort! Jeg ringer, denne gangen i et forholdsvis dårlig humør, til dere, og får igjen snakke med en ressurssterk kundebehandler. Her får jeg vite at den aborterte bestillingen av egendesignet kort har gjort at de andre bestillingene ikke har gått gjennom, og dette er årsaket til at jeg da har gått kortløs i ukesvis. Hun sa hun retta opp i det hele, og jeg ble garantert(dette er et ord dere bør drøfte bruken av på fremtidige kurs for kundebehandlere) at kortet ville være hos meg onsdag, altså i dag. "Åh, pokker. Det var en tabbe fra min side, ja. Dette var flaut..." Dette skjedde, som dere kanskje skjønner, ikke. Derfor ringte jeg nok en gang til dere i dag, og kundebehandleren kunne informere om at dere av en ukjent årsak hadde sagt opp kortavtalen min. Dette skulle kunne ordnes i løpet av neste uke, men neste uke er dessverre for seint. Her sitter jeg på femte uka uten bankkort. Bilen min er stående hjemme i Lillehammer, for jeg har jo ikke kort til å betale for bensin, og jeg har ikke mulighet til å bestille ting på nettet, ettersom dere har sagt opp kortavtalen min. Jeg trenger kort denne uka, men det kan dere selvfølgelig ikke fikse. Det kunne dere heller ikke fikse forrige uke, uka før der, uka før der eller uka før der igjen. Tusen takk, DnB. Jeg elsker dere!

Åh, herregud. AKKURAT det samme opplevde jeg. Helt ned til detaljene om at i første omgang gjaldt egendesignet kort. Vurderer å kopiere denne og sende den til Sparebank1.

Ikke oversharing. Fullstendig godkjent. Hilsen en som har vært i samme sko.

Anonymous poster hash: cb5b1...5fb

  • Liker 14
Skrevet

Åh, herregud. AKKURAT det samme opplevde jeg. Helt ned til detaljene om at i første omgang gjaldt egendesignet kort. Vurderer å kopiere denne og sende den til Sparebank1.

Ikke oversharing. Fullstendig godkjent. Hilsen en som har vært i samme sko.

Anonymous poster hash: cb5b1...5fb

Men det er jo bare å gå til banken å ta ut penger... :klo:

Altså, det skal selvsagt ikke skje, men man kan jo fortsatt ta ut penger i banken uten kort.

Anonymous poster hash: c1cee...fbd

Skrevet

Men det er jo bare å gå til banken å ta ut penger... :klo:

Altså, det skal selvsagt ikke skje, men man kan jo fortsatt ta ut penger i banken uten kort.

Anonymous poster hash: c1cee...fbd

Jeg synes det er lov å klage om slike ting. Det er rett og slett for dårlig å gå uten bankkort i 5 uker, spesielt når man har blitt lovt det flere ganger.

  • Liker 11
Skrevet

Men det er jo bare å gå til banken å ta ut penger... :klo:

Altså, det skal selvsagt ikke skje, men man kan jo fortsatt ta ut penger i banken uten kort.

Anonymous poster hash: c1cee...fbd

Nå stenger de fleste banker kl 15 da, så fullt så enkelt er det da ikke.

  • Liker 7
Skrevet

Nå stenger de fleste banker kl 15 da, så fullt så enkelt er det da ikke.

Planlegging?

Jeg har selv blitt offer for DnB sitt kortrot, tok tre uker før jeg fikk nytt kort. Men i situasjonen, som ikke burde oppstått for guds skyld, så klarte jeg allikevel å planlegge når og hva jeg skulle bruke penger på, og tok ut penger til det og det. Det gikk helt fint. Kjipt, ja. Men det gikk helt greit.

Sånn i etterpåklokskapen har jeg nå en annen konto med et annet kort i reserve som jeg kan benytte meg av om det skulle skje igjen.

Anonymous poster hash: 49df4...3f8

Annonse
Skrevet

Fra Rema 1000 sine sider, en moroklump av en kunde og et ganske vittig svar fra Rema 1000 :)

Kunde: Unnskyld meg, hvor har dere gjemt nudlene mine? Rema er ikke det samme uten YumYum!!

Rema: Hei *Navn*. Vi har dessverre ikke YumYum i vårt sortiment. Ønsker deg en fortsatt fin dag.

Kunde: No shit, Britt

(Et par minutter senere) Hvorfor er de ikke i sortimentet? Er redd livet mitt kan ta en brå slutt om dere ikke får tilbake YumYum.. Disse nudlene var en stor del av mitt kosthold

Mvh *Navn*

Rema: For å være helt ærlig *Navn* så er det ikke veldig bra å ha nudler som primær næringskilde. Kanskje har vi nå reddet livet ditt ;)

Kunde: Æsj

Herlig! :biggrin:

  • Liker 6
Skrevet

Planlegging?

Anonymous poster hash: 49df4...3f8

8-16-jobb?

  • Liker 6
Skrevet

8-16-jobb?

Da får man planlegge EKSTRA godt, og dessverre måtte se seg en lunsjpause mindre, eller spørre sjefen om det går greit å bli borte i et kvarter eller to timer, alt ettersom hvor langt det er til banken.

Dette er dårlig fra DnB, selvfølgelig, og skal ikke skje! Men om du har en 8-16-jobb og ikke kan gå i banken en eneste gang er det jo ganske dumt å ikke ha et ekstra bankkort i nødstilfeller? Som dette, for eksempel!

Ærlig talt, man må da ta LITT ansvar for eget liv her!?

OFFTOPIC slutt.

Anonymous poster hash: 49df4...3f8

  • Liker 3
Skrevet

Da får man planlegge EKSTRA godt, og dessverre måtte se seg en lunsjpause mindre, eller spørre sjefen om det går greit å bli borte i et kvarter eller to timer, alt ettersom hvor langt det er til banken.

Dette er dårlig fra DnB, selvfølgelig, og skal ikke skje! Men om du har en 8-16-jobb og ikke kan gå i banken en eneste gang er det jo ganske dumt å ikke ha et ekstra bankkort i nødstilfeller? Som dette, for eksempel!

Ærlig talt, man må da ta LITT ansvar for eget liv her!?

OFFTOPIC slutt.

Anonymous poster hash: 49df4...3f8

Det var da voldsomt. Jeg har både reservekort og kredittkort, så for meg er det ikke noe problem. Prøvde bare å si at det ikke var så enkelt som du skulle ha det til å få tak i kontanter uten kort.

  • Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...