Gå til innhold

Uten en rød tråd


Ciara

Anbefalte innlegg

Veldig! Satt og leste på t-banen nå, og har lyst til å lukke kontordøra å lese videre. Boka er i veska mi! For en fristelse. Marisha Pessl har bare skrevet en roman før. Hun er et av disse irriterende menneskene som tar universitetsgrader i altfor ung alder, debuterer med en roman på 800 sider (eller der omkring) og får fantastiske kritikker. Så venter hun noen år og skriver denne her som jeg leser nå. I tillegg er hun pen.

Åh, sånne mennesker er irriterende ja :fnise: Sånn som Jo Nesbø, han er jo flink til absolutt alt han gjør.

Lykke til med det du gruer deg til i morgen. Håper det går fint :) Er alltid deilig å få sånne ting man gruer seg til overstått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:hoho:

Autocorrecten til Serafina er jammen dårlig på å være diskret...

Siden jeg egentlig er ganske privat av meg syntes den vel at det var greit å prøve å gi et annet inntrykk... :ler:

Lykke til med det du skal i morgen, Ciara. Som regel går det mye bedre enn fryktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til i dag, hva enn utfordringen består i! :klem:

Ofte er det verre å gå rundt og grue seg, enn det faktisk blir når det er i gang. Og etterpå kommer den deilige lettelsen. Tvi tvi! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho:

Autocorrecten til Serafina er jammen dårlig på å være diskret...

Æsj.

Hvor er dislike-knappen? Ikke at jeg er misunnelig, altså, men jo- sånne mennesker er irriterende. Ekstra irriterende er at de i tillegg er veldig imponerende, det gjør jo saken bare verre :ler:

Men takk for boktips!

Og hurra for en bokanmeldelse, eller hva vi skal kalle det, i den nye dagboka! Ikke sååå overraskende, det ville vært mer overraskende om du hadde klart å holde deg helt unna, men jeg er i alle fall veldig glad for å se bok-kritikeren tilbake i gammel, god form. Mer, mer, mer! :)

(i hvert fall de dagene hvor verken barna, eller mannen, eller hagen, eller jobben kan stå for noe underholdning. Ikke at det skjer for ofte, vil jeg tro!)

Jeg trøster meg alltid med at sånne mennesker må ha noen svin på skogen. Husker vi hadde en livlig diskusjon i vennegjengen en gang om verdisummen av mennesker er lik, hvis dere skjønner hva jeg mener. Er det sånn at alle, når man legger sammen alle fordeler og talenter, kommer opp i f.eks. 100? Og at Marisha - som er flink til å skrive, smart og pen - dermed må være direkte ufyselig i andre sammenhenger? Men jeg - som er sånn semi på de samme verdiene - antakelig har noen andre veldig bra egenskaper som gjør at jeg har 100, jeg også? Å, jeg elsker sånne usaklige diskusjoner :ler: De egner seg spesielt godt etter noen glass vin, eller på kontoret en fredag ettermiddag når alle egentlig vil ta helg.

Siden jeg egentlig er ganske privat av meg syntes den vel at det var greit å prøve å gi et annet inntrykk... :ler:

Lykke til med det du skal i morgen, Ciara. Som regel går det mye bedre enn fryktet.

:klem: Takk, det er helt sant!

Lykke til i dag, hva enn utfordringen består i! :klem:

Ofte er det verre å gå rundt og grue seg, enn det faktisk blir når det er i gang. Og etterpå kommer den deilige lettelsen. Tvi tvi! :)

:klem: Takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, sånne mennesker er irriterende ja :fnise: Sånn som Jo Nesbø, han er jo flink til absolutt alt han gjør.

Lykke til med det du gruer deg til i morgen. Håper det går fint :) Er alltid deilig å få sånne ting man gruer seg til overstått.

Sitatet mitt av ditt innlegg falt visst ut.

Nesbø, ja. Men han er ikke flink til absolutt alt, kan jeg røpe! Men rimelig imponerende alt i alt.

:klem: og takk! Jeg gruer meg gjerne litt irrasjonelt mye, så det går sikkert fint. Fordelen med å grue seg mye på forhånd er at jeg til slutt kommer til et punkt hvor jeg gir faen og bare kjører på, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille Softie har begynt å snakke mye mer! Jeg tror det kommer til å bli mange flere ord i løpet av denne sommeren :)

Det søteste er selvfølgelig at han starter dagen med å stå i sprinkelsenga med håret til alle kanter, verdens største smil, en bamse under hver arm mens han sier: "Tos! Tos!" Kos, altså, det er det første Softie tenker på når det er morgen.

Og i dag fikk han øye på sykkelen til mannen min, og da sa han "Sytte pappa!" Jeg innser at det kanskje ikke hadde vært så tydelig for andre, men jeg er helt sikker på at han sa "Sykkel pappa", og det er da et spedt forsøk på en setning, er det ikke? :fnise:

Språkutvikling hos barn er merkelige greier. Softie gjør sitt beste, og ofte ligner ordene hans på de virkelige ordene, som når han sier "beie" i stedet for "bleie". Men så er det noen ord som absolutt ikke ligner, og det synes jeg er så merkelig. "Melk", for eksempel, det er "bat". Og da kunne man kanskje tro at han sier "mat", men nei, "mat" er faktisk "mat", også for Softie. Underlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykke til med dagens utfordring, det går sikkert kjempebra!

Softie høres ut som en ordentlig godgutt! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nesevisa

Jeg trøster meg alltid med at sånne mennesker må ha noen svin på skogen. Husker vi hadde en livlig diskusjon i vennegjengen en gang om verdisummen av mennesker er lik, hvis dere skjønner hva jeg mener. Er det sånn at alle, når man legger sammen alle fordeler og talenter, kommer opp i f.eks. 100? Og at Marisha - som er flink til å skrive, smart og pen - dermed må være direkte ufyselig i andre sammenhenger? Men jeg - som er sånn semi på de samme verdiene - antakelig har noen andre veldig bra egenskaper som gjør at jeg har 100, jeg også?

Jeg håper det er sånn! Bruker det ofte som trøst for meg selv på dårlige dager ;)

...og, skal jeg innrømme, av og til tenker jeg sånn når det kommer til babyen vår. I den ellers så perfektpolerte barselsgruppa mi har det liksom bare vært meg som har stilt med fett hår, ammeinnlegget litt på avveie og en gretten baby som nekter å sove i vogna si og bare vil ha pupp, gjerne HELE treffet. Da har jeg vært nødt til å tenke litt sånn "summen av laster er liiiik..." for å overleve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper det er sånn! Bruker det ofte som trøst for meg selv på dårlige dager ;)

...og, skal jeg innrømme, av og til tenker jeg sånn når det kommer til babyen vår. I den ellers så perfektpolerte barselsgruppa mi har det liksom bare vært meg som har stilt med fett hår, ammeinnlegget litt på avveie og en gretten baby som nekter å sove i vogna si og bare vil ha pupp, gjerne HELE treffet. Da har jeg vært nødt til å tenke litt sånn "summen av laster er liiiik..." for å overleve.

Haha, kjenner jeg igjen. Eldstemann var en urolig liten krabat som var overalt fra han var få måneder, veldig utålmodig og hadde lett for å gråte. Så på barselgruppene var jeg travelt opptatt med å forhindre at han gnagde på ledninger og lugget de andre forsvarsløse små. Flekker på klærne hadde jeg sikkert også. Mens de andre satt i sofaen med de rolige babyene på fanget. Sukk. Men gutten er eksemplarisk nå! I hvert fall i blant! Jeg bare sier det ;)

Og lykke til med det du skal! (Håper du er ferdig allerede :) )

Snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Lykke til, eller vel overstått! Stryk det som ikke passer.

Fikk en desperat telefon fra mamma i går, hun hadde nemlig prøvd seg på sommerlektyre som ikke var krim, og endte med å høre på flere som anbefalte Lavendelhagen. Hun laget brekningslyder imens hun leste noen utdrag høyt fra de første sidene :skratte:

Så da sendte jeg henne link til boka du anbefalte :jepp:

Så herlig Softie høres ut :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, jeg elsker barn i den alderen. :) Håper det har gått bra i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til, eller vel overstått! Stryk det som ikke passer.

Fikk en desperat telefon fra mamma i går, hun hadde nemlig prøvd seg på sommerlektyre som ikke var krim, og endte med å høre på flere som anbefalte Lavendelhagen. Hun laget brekningslyder imens hun leste noen utdrag høyt fra de første sidene :skratte:

Så da sendte jeg henne link til boka du anbefalte :jepp:

Så herlig Softie høres ut :rodmer:

Jippi for Nattfilmtips!

Ja, han er en skikkelig søtnos. Har liksom store problemer med å se ham for meg som stor voksen mann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å, jeg elsker barn i den alderen. :) Håper det har gått bra i dag?

Jeg også!

---

Ja, det gikk bra! Jeg begynte ikke å gråte! Som er det jeg som regel er redd for å gjøre når jeg skal gjøre noe jeg ikke liker. Vet ikke hvorfor, for det er sjelden jeg gråter. Men jeg er altså ikke et følelsesmenneske som er komfortabel med å gråte offentlig.

Jaja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med vel overstått! Sikkert deilig å være ferdig! :hoppe::blomst:

(Synd du ikke liker å gråte offentlig, da kan du nemlig ikke være med på Hele Sverige Baker. Sønnene mine "skulle bare se litt" her om dagen, og på de tjue minuttene vi så rakk jeg å forstå en ting: at det var obligatorisk med en eller annen tåredryppende bakgrunnshistorie. ALLE deltakerne hadde noe å snufse og gråte over. Det holdt ikke bare med luftige marengs eller sprø wienerbrød. Så vet du det, sånn apropos ingenting... :fnise:)

Og jammen bra for deg at jeg snart får en liten (søt?) gutt jeg kan kose med. Ellers hadde jeg vært farlig fristet til å kidnappe lille Softie! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dine eldste høres ut som gutten min! Va i begravelsen til onkelen min i går, og da hadde jeg plassert gubben og guttungen der vi skulle ha etterpålaget. Fikk mange spørsmål om hvorfor jeg ikke hadde tatt med guttungen i kjørka. Svarte at det er da håpløst å få han til å sitte stille i en times tid, da lager han bare bråk! Jammen, han kan da løpe litt rundt i kjørka fikk jeg til svar.

Ehh, da hadde han da dratt båredekorasjon av kista, hvis ikke han hadde klatra opp på kista selv, og det pianoet i hjørnet der hadde i hvert fall blitt hamra på :fnise:

Det er så gøy når de begynner å snakke! Så mange ord som plutselig kommer...Her er biii (bil) og taktot (traktor) det store om dagen. I går nekta han å legge seg, sto i senga og ropte biii og pekte på en lekebil på gulvet. Så jeg ga han bilen, var inne for å se til han da jeg skulle legge meg, og da tviholdt han på bilen enda :rodmer:

Tror faktisk han satte sammen sine første ord før han la seg i går, han sa "atta pappa" da han skulle legge seg! Er vel omtrent like gamle disse småguttene våre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Å ja, sånne bakeprogrammer og tårer. En merkelig kombinasjon. Og så mye rare folk som er med. Jeg ser på norske kakekrigen.

Bra det gikk bra i går, hva enn det var. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, den alderen mellom 1 og 2, er eneste grunnen til at jeg aksepterer at yngstemann her på fire mnd blir eldre. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med vel overstått! Sikkert deilig å være ferdig! :hoppe::blomst:

(Synd du ikke liker å gråte offentlig, da kan du nemlig ikke være med på Hele Sverige Baker. Sønnene mine "skulle bare se litt" her om dagen, og på de tjue minuttene vi så rakk jeg å forstå en ting: at det var obligatorisk med en eller annen tåredryppende bakgrunnshistorie. ALLE deltakerne hadde noe å snufse og gråte over. Det holdt ikke bare med luftige marengs eller sprø wienerbrød. Så vet du det, sånn apropos ingenting... :fnise:)

Og jammen bra for deg at jeg snart får en liten (søt?) gutt jeg kan kose med. Ellers hadde jeg vært farlig fristet til å kidnappe lille Softie! :ler:

Vet du, jeg tenkte faktisk på det, at dét i seg selv er nok en grunn til ikke å være med på reality-tv - hvem vil gråte foran hele landet? Jeg kan ikke forstå det. Men jeg gråter veldig sjelden generelt, da. Selv om jeg har blitt kjeks etter jeg fikk barn er det ikke sånn at jeg gråter oftere, men jeg blir oftere PÅ gråten.

Og så har jeg et par ganger i året ca hvor slitenhet kommer ut som tårer. Hvis det har gått i ett en periode kan jeg finne på å begynne å hulke over oppvasken og si "Jeg er så sliiiiiten!" I begynnelsen ble mannen min helt forskrekket over det. "Neimen, hva er galt?" kunne han spørre og jeg svarte: "Jeg vet ikkeeeeee...." Uttrykket på mannens ansikt fortalte meg at han sorterte det under Kvinners Uransakelige og Ubegripelige Oppførsel :ler: Men nå er han vant til det, hehe.

Jeg tror forresten heller du skal være redd for at jeg kommer og kidnapper babyen! Siden vi liksom er ferdige med å få barn kommer jeg nå til å være en sånn dame som pludrer og sniffer på andres babyer! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dine eldste høres ut som gutten min! Va i begravelsen til onkelen min i går, og da hadde jeg plassert gubben og guttungen der vi skulle ha etterpålaget. Fikk mange spørsmål om hvorfor jeg ikke hadde tatt med guttungen i kjørka. Svarte at det er da håpløst å få han til å sitte stille i en times tid, da lager han bare bråk! Jammen, han kan da løpe litt rundt i kjørka fikk jeg til svar.

Ehh, da hadde han da dratt båredekorasjon av kista, hvis ikke han hadde klatra opp på kista selv, og det pianoet i hjørnet der hadde i hvert fall blitt hamra på :fnise:

Det er så gøy når de begynner å snakke! Så mange ord som plutselig kommer...Her er biii (bil) og taktot (traktor) det store om dagen. I går nekta han å legge seg, sto i senga og ropte biii og pekte på en lekebil på gulvet. Så jeg ga han bilen, var inne for å se til han da jeg skulle legge meg, og da tviholdt han på bilen enda :rodmer:

Tror faktisk han satte sammen sine første ord før han la seg i går, han sa "atta pappa" da han skulle legge seg! Er vel omtrent like gamle disse småguttene våre?

Hehe, det høres ut som min eldste, ja! Det var godt å få bekreftet via at roligere yngre søsken at Eldstemann faktisk var temmelig aktiv. Ellers liker jeg ikke å si at han er så aktiv, for det mener vel de fleste foreldre om sine egne barn ;) Men han var det. Den siste tiden før han begynte i barnehagen fikk jeg virkelig kjørt meg. Tidlig ute motorisk, null vett i skallen, jeg fikk nesten angst til slutt. Etter en uke hvor han slo seg til blods tre (!) ganger, husker jeg at jeg tenkte det skulle bli en lettelse at noen andre hadde ansvaret for ham noen timer om dagen ;)

Så morsomt! Det høres ut som om din gutt er på samme språkstadium som Softie. Softie er 21 mnd. Han har vært sen med å komme i gang, men nå kommer det mange nye ord hver dag.

Og "atta pappa", så søtt! :) Og én ting er det søte de sier, en annen er de lyse stemmene deres :hjerte: Igjen, jeg klarer ikke å se for meg at de skal bli voksne menn med bassrøst en dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...