Gå til innhold

Uten en rød tråd


Ciara

Anbefalte innlegg

Wiiii! Shopping er gøy (selv om jeg kjenner meg igjen i det der prøve-helvete når man er svett og sliten)!

Grattis med nytt fint undertøy, skal ikke mer til for å føle seg vel :)

Ja, i blant er shopping gøy :) Takk! :)

Høres ut som min reaksjon første gang jeg faktisk fikk hjelp til å måle meg for å kjøpe bh :laugh:

Og hvordan klarer spesialistbutikkene å være så små, utilgjengelig og ... klamme? Får jeg ikke hjelp med en gang der, så går jeg igjen :P

Ja, fy søren. Det ER ekstremt kleint når man står svett i et prøverom og føler man ser helt forjævlig ut, og så kommer det fjonge damer og skal sjekke om du har riktig størrelse.... Huff.

Men det ER jo herlig at det ikke bare er fullt kjør og må-løse-nå-kriser å forholde seg til. Litt i-landsproblematikk er vel sånn sett et tegn på at tilværelsen tross alt er på stell? :Nikke:

Synes du skal fleske til med både ryggmassasje og ansiktsbehandling, jeg. Du er vel ikke plagsomt mye på spa? ;) Nei, skarreværra så skarreværra! Glem overfornuftige tanker, dra kortet, og nyt!

(og ellers stemmer jeg for hårklipp asap og tre cardigans. Kanskje du rett og slett skulle lage en KG-poll? :ler:)

Pøh. Unge smukke piger som deg trenger da verken hold in eller push up! :opplyser:

God beskrivelse av marerittet i prøverommet, forresten. En av grunnene til at jeg hater å shoppe (til grader at mannen her i huset også blir entusiastisk når kona shopper. Hmm. Kanskje dette med at damer er så enormt shoppeglade og forfengelige er litt overdrevet? De fleste jeg kjenner shopper egentlig svært lite, og mødre er de som unner seg selv aller minst...). Men kos deg med F-størrelsen, og pass på å nevne det for gemalen! :sjarmor: Det er visstnok sånn at veldig mange går rundt med for stor størrelse og for liten cup. Og hvem kan vel nekte for at 70F høres bedre ut enn 80B? :fnise:

Koselig å lese om helgen din, forresten. Og du må hilse Ciara-mammaen og si at hun har en egen liten fanskare her på KG ;)

Ja, veldig deilig! Man setter pris på det da! For å si det sånn, jeg vet om et par som kan legge "en cardigan eller tre" i boksen for Virkelig Store Problemer, og jeg har ikke noen videre sympati for det.

Så du mener jeg skal bruke masse penger på spa, frøken "Jeg-bruker-ingenting-og-gir-heller-til-veldedighet"? Det er jo noe sånt jeg føler jeg burde gjort, veldedighet altså, spa er i grunnen bare tøys... Men veldig deilig en sjelden gang, og ryggmassasje tror jeg aldri jeg har hatt før, faktisk.

Ung og ung.... Er det så stor aldersforskjell på oss, egentlig? *løper inn på fb for å sjekke*

Ja, jeg måtte nevne F'en for mannen, og han humret litt av det. Sikkert mest fordi han innså at puppene mine ikke har vokst over natten uansett, de har bare fått en ny og mer fancy innpakning... Men det er det han må nøye seg med, og sånn er det!

Skal hilse min kjære mor :)

Jeg kjøpte bh i spesialbutikk.... de målte og styrte og jeg fikk noe helt annet enn jeg vanligvis bruker. Problemet er at det slett ikke er overførbart til andre typer bh så jeg kan ikke gå inn i en annen undertøysbutikk og finne størrelsen min... da er jeg heller tilbake der jeg (alltid trodde) jeg hørte til.

Sleipt! Fra nå av kan du aldri handle noen andre steder! Men med tanke på hvor skremmende sjelden jeg kjøper ny BH tror jeg faktisk jeg kan fortsette å handle der. Spørsmålet er bare om jeg gidder :ler:

Generelt tror jeg prosenten for "tilbakefall til gamle BH-synder" er ganske stor, Skravla... :sjenert::ler:

Hehe. Jeg har sånne freshe-meg-opp-prosjekter som generelt ikke varer så lenge.

"Fra nå av skal jeg bare ha skikkelige BHer!"

"Fra nå av skal jeg bade hver søndag og file føttene!"

...men så er det slutt etter to uker, gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nytt undertøy - som passer - skal ikke undervurderes. Jeg handler "endel" på Change, som måler og tilpasser og har andre størrelser enn du får i billigbutikkene. Der du har vært også, Skravla?

Var innom en av de varme dagene i ferien for å se på bikini, fy så varmt og svett jeg ble av å prøve et så lite plagg. Da var det kjekt å bare kunne gå rett bort å plukke mer eller mindre rett størrelse. Ikke mye å velge i da det var ganske utplukket. Jeg har funnet ut det er greit å få hjelp, så jeg får en BH som sitter som den skal. Dette var ikke ment som reklame. :fnise:

Stas at mannen din ble fornøyd også, Ciara.

Spa og massasje er bare så deilig. Gå for begge deler og kos deg.

Enig med Nesevisa vedr cardigan. Kjøp den dyre som du vet du vil sette pris på.

Jeg er heller ikke noen shoppingdame og kan også faktisk slite ut klær. Spesielt bukser - hater å kjøpe bukser! :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er engasjerte i i-landsproblemer dere også, ser jeg! :fnise:

Ellers er jeg for både rygg og ansikt, innkjøp av det antall cardigans du trenger/lyster på (hva med en dyr og en billigere?) og telefon til frisøren i dette øyeblikk.

I like the way you're thinking.

Gode spørsmål du stiller!

1) Gå for både ryggmassasje og ansiktsbehandling. Hvem vet når det blir spa igjen?

2) Kjøp den dyre fine. Ett kvalitetsplagg du elsker er bedre enn tre helt greie - du kommer til å ta vare på den så den varer lenge, det er bedre for miljøet at du kjøper bare én (og kanskje er den ikke produsert av underbetalte småjenter?)

3) Så snart de har ledig time - og nyyyt det :)

Etter fem til dels tøffe permisjonsmåneder begynner jeg også å kjenne et behov for å føle meg fresh - ikke minst i klesveien, siden det er et år siden jeg gikk i normale klær som ikke måtte være tilpasset graviditet/konstant amming. De gamle buksene passer ikke lenger, så jeg bør vel ta meg et raid...

Dere er veldig samkjørte, det skal dere ha. Da blir det vel kanskje det da! :hoppe:

Ja, jeg tittet inn i skapet. Slitte jeans. Ammetoppene lå der fortsatt. Yndlingsgenseren har begynt å rakne. For få truser. Slaskete BHer. Faktisk kan jeg bruke setningen "Kjære, jeg har ingenting å ha på meg!" og faktisk ha helt rett. Synes du burde komme deg på shopping, du også.

Jeg har aldri turt å bevege meg inn i en undertøysbutikk, fordi alle jeg kjenner som har prøvd kommer ut med helt absurd ukurante størrelser som er umulige å få tak i normale butikker og prisklasser. Da holder jeg meg helder til KappAhls som funker helt greit og er lykkelig uvitende om alternativene :fnise:

Forøvrig er jeg tilhenger av litt i-landsproblemer i ny og ne, og tenker som Mafalda at de er et godt tegn på at man ikke har noe verre å bekymre seg over. Vær vill og gal og gå for både massasjer, frisør og nye klær - er sikker på at du fortjener det, som det så vakkert heter i reklamen ;)

Ja, ser den. Det var dyrt, men ikke helt ekstremt heller. BHene kostet vel 500. Jeg har vært inne i de virkelig eksklusive butikkene før og konstatert at det er mulig å bruke over 1000 kr på en BH! :sjokkert:

Å, dere er greie, altså! :)

Signerer Nesevisa! :opplyser:

Og som en av de mer barmfagre, må jeg bare påpeke kvalitetsforskjellen og holdbarheten på en BH til 200 og en til 500, for ikke å snakke om de som er enda litt dyrere. Men GUD. Jeg kunne løpe i en trapp uten sportsbh, uten å være redd for å ende med blødende tunge eller blåveis. (de er ikke såå ille, men det føles sånn når man løper ned trapper i billige BHer :ler:)

Men jeg skjønner hva du mener. Selv med mine helt vanlige på grensen mot små pupper merker jeg jo forskjell. Det er jo ikke antydning til en liten bølge en gang når jeg går. Føler litt at jeg har på meg en puppebrynje :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder spa-behandling så er jeg i mot enten-eller... men er veldig for både-og.

Hilsen hun som jevnlig har både-og i salong... :nigo: (dette slitsomme, barnløse singellivet, vet dere... :filer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytt undertøy - som passer - skal ikke undervurderes. Jeg handler "endel" på Change, som måler og tilpasser og har andre størrelser enn du får i billigbutikkene. Der du har vært også, Skravla?

Var innom en av de varme dagene i ferien for å se på bikini, fy så varmt og svett jeg ble av å prøve et så lite plagg. Da var det kjekt å bare kunne gå rett bort å plukke mer eller mindre rett størrelse. Ikke mye å velge i da det var ganske utplukket. Jeg har funnet ut det er greit å få hjelp, så jeg får en BH som sitter som den skal. Dette var ikke ment som reklame. :fnise:

Stas at mannen din ble fornøyd også, Ciara.

Spa og massasje er bare så deilig. Gå for begge deler og kos deg.

Enig med Nesevisa vedr cardigan. Kjøp den dyre som du vet du vil sette pris på.

Jeg er heller ikke noen shoppingdame og kan også faktisk slite ut klær. Spesielt bukser - hater å kjøpe bukser! :opplyser:

Bra innspill! :)

Bukser er helt forjævlig å handle. For ikke å snakke om sko! Er jeg den eneste i dama i verden som hater å kjøpe sko? Hvorfor har alle andre lekre sko samtidig som jeg aldri finner noen fine? Hvorfor er de få jeg synes er fine uanstendig dyre og vonde og gå med? Og hvorfor har jeg ALLTID på meg en sokk med hull på stortåa akkurat den ene dagen i året jeg skal prøve?

Endret av Ciara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men jeg skjønner hva du mener. Selv med mine helt vanlige på grensen mot små pupper merker jeg jo forskjell. Det er jo ikke antydning til en liten bølge en gang når jeg går. Føler litt at jeg har på meg en puppebrynje :ler:

BH-en skal støtte rundt koppen og ikke gnage på skuldrene ellers skli oppover ryggen. Det er stor forskjell på en som passer og en som er for stor rundt. Det merker i hvert fall jeg som er litt lenger uti alfabetet enn deg. :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må jeg jo bare fortelle bestemors korsetthistorie :ler:

Hun og søsteren brukte noe korsettlignende greier da de var unge, og det skulle selvsagt snøres skikkelig så midjen ble så smal som mulig. Hun snørte i vei på søsteren til det gjorde vondt, men pen ble hun. Helt til bestemor så litt nærmere på henne. Og kom med følgende klassiske kommentar: "Jeg synes du ble så bredskuldra, jeg, Else?"

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(dette slitsomme, barnløse singellivet, vet dere... :filer:)

Er du der også ja. Det er hardt. :shoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var voldsomt så flinke alle her var til å ikke shoppe i utrengsmål, forøvrig... :sjenert: Shopping, og særlig klær, er min dårlige samvittighet. Ikke så mye økonomisk, jeg kjøper sjelden veldig dyre plagg (og i likhet med Skravla lever jeg det slitsomme barnløse singellivet og kan prioritere som jeg vil), men i forhold til forbruk og miljø. Trøster meg med at jeg ikke har bil, da - det veier opp for mye dårlig miljøsamvittighet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må jeg jo bare fortelle bestemors korsetthistorie :ler:

Hun og søsteren brukte noe korsettlignende greier da de var unge, og det skulle selvsagt snøres skikkelig så midjen ble så smal som mulig. Hun snørte i vei på søsteren til det gjorde vondt, men pen ble hun. Helt til bestemor så litt nærmere på henne. Og kom med følgende klassiske kommentar: "Jeg synes du ble så bredskuldra, jeg, Else?"

:ler:

:ler:

Det er det jeg aldri har skjønt med alle hold-in-produktene som lover at man umiddelbart krymper både en og to størrelser - et sted må de jo gjøre av resten... :fnise:

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder spa-behandling så er jeg i mot enten-eller... men er veldig for både-og.

Hilsen hun som jevnlig har både-og i salong... :nigo: (dette slitsomme, barnløse singellivet, vet dere... :filer:)

Det er godt det er flere av oss, men til mitt forsvar (jeg vet ikke med deg), jeg må jo slite hardt for å prøve å få en flott mann jeg også, som det høres ut som om disse småbarnsmødrene alt har :laugh:

Og jeg går også for Ole Brumm her altså, ja takk, begge deler :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har droppet slitet med å få en flott mann.... om mannen i mitt liv skulle dukke opp så vil jeg heller at han tar meg som jeg er. Tenk for et sjokk den stakkars mannen får ved første overnatting... :fnise:

Her fungerer alt til min fordel. Om jeg liker det så er det sikkert bra for meg. Og i dag skal jeg for øvrig til frisøren...

Når det gjelder miljøaspektet og shopping så har jeg ikke bil (som Daria) og når jeg skal noe sted så foretrekker jeg tog fremfor fly. Jeg bruker fly kun dit det vil ta for lang tid med tog - som f.eks. ferieturer ut i verden. Å reise mijløvennlig til London tar såpass lang tid at ferien forsvinner. Turen til Trondheim i helgen foregår med tog tur-retur. Og jeg elsker togturer - bok, mat, strikketøy, musikk, godt selskap (vinker til Daria) og stort sett stressfri transport fra sentrum til sentrum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, sko er grusomt. Jeg har så rare ben at det er virkelig en prøvelse.

Jeg har ikke rare ben, men det er en prøvelse likevel (hvis det er en trøst!)...

Det var voldsomt så flinke alle her var til å ikke shoppe i utrengsmål, forøvrig... :sjenert: Shopping, og særlig klær, er min dårlige samvittighet. Ikke så mye økonomisk, jeg kjøper sjelden veldig dyre plagg (og i likhet med Skravla lever jeg det slitsomme barnløse singellivet og kan prioritere som jeg vil), men i forhold til forbruk og miljø. Trøster meg med at jeg ikke har bil, da - det veier opp for mye dårlig miljøsamvittighet...

Shoppe klær, ja. Jeg shopper en hel del annet. Som blomster, bøker, vin og noe til huset.... :sjenert:

:ler:

Det er det jeg aldri har skjønt med alle hold-in-produktene som lover at man umiddelbart krymper både en og to størrelser - et sted må de jo gjøre av resten... :fnise:

Nettopp! ;)

Det er godt det er flere av oss, men til mitt forsvar (jeg vet ikke med deg), jeg må jo slite hardt for å prøve å få en flott mann jeg også, som det høres ut som om disse småbarnsmødrene alt har :laugh:

Og jeg går også for Ole Brumm her altså, ja takk, begge deler :nigo:

Jeg har droppet slitet med å få en flott mann.... om mannen i mitt liv skulle dukke opp så vil jeg heller at han tar meg som jeg er. Tenk for et sjokk den stakkars mannen får ved første overnatting... :fnise:

Her fungerer alt til min fordel. Om jeg liker det så er det sikkert bra for meg. Og i dag skal jeg for øvrig til frisøren...

Når det gjelder miljøaspektet og shopping så har jeg ikke bil (som Daria) og når jeg skal noe sted så foretrekker jeg tog fremfor fly. Jeg bruker fly kun dit det vil ta for lang tid med tog - som f.eks. ferieturer ut i verden. Å reise mijløvennlig til London tar såpass lang tid at ferien forsvinner. Turen til Trondheim i helgen foregår med tog tur-retur. Og jeg elsker togturer - bok, mat, strikketøy, musikk, godt selskap (vinker til Daria) og stort sett stressfri transport fra sentrum til sentrum.

Her er dere ved noe sentralt.

For ja, riktignok har jeg kapret mannen min på et tidspunkt. Det er dog 14 år, ti kilo og to graviditeter siden. Selv om han aldri har sagt noe sånt, så må jeg jo innrømme at det er dager hvor jeg ser meg selv i speilet og lurer på om vi hadde klint på byen hvis vi hadde møttes i dag... Særlig siden mannen min, den dusten, aldri har vært mer veltrent.

----

Men dere! Nå har jeg funnet løsninger jeg er fornøyd med her, mye takket være dere.

1) Jeg har bestilt time hos frisør

2) Jeg har bestilt begge spabehandlingene

3) Jeg har shoppet i lunsjen på 70%-salg! Det betyr at jeg for drøye prisen av den dyre cardiganen skaffet meg intet mindre enn: En bluse, en bukse, en genser, en jakke OG en cardigan! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Well done, Ciara!!!!

Og jeg ble litt missunnelig nå både på ansikts- og ryggbehandling. Det er jo snart 6 uker siden jeg hadde det... :plystre:

Og når det gjelder å kapre en mann så er jeg så avslappet man kan få blitt. Jeg tror kanskje han fysisk må ramle i fanget på meg for at jeg skal vurdere det. Trives alt for godt med livet mitt som det er.

Altså en handyman hadde vært greit å ha i nærheten noen ganger, men jeg har økonomi til å leie folk til slikt. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bra utnyttelse av lunsjen, Ciara!

Jeg må si jeg er usikker på om jeg ville klint med en mann jeg møtte på byen sånne generelt. Føler jeg er for gammel, men man vet aldri. :vetikke: Er usedvanlig sjelden på byen, så sjansen er liten.

*Sukk*, en handyman hadde definitivt vært på sin plass, særlig nå når jeg har noen prosjekter på gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klappe: for god innsats! Her blir det vei i (shoppe-) vellinga!

Og så på salg, da gitt- da blir det ikke stort bedre ;)

For ja, riktignok har jeg kapret mannen min på et tidspunkt. Det er dog 14 år, ti kilo og to graviditeter siden. Selv om han aldri har sagt noe sånt, så må jeg jo innrømme at det er dager hvor jeg ser meg selv i speilet og lurer på om vi hadde klint på byen hvis vi hadde møttes i dag... Særlig siden mannen min, den dusten, aldri har vært mer veltrent.

Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen: de må være skilt ved fødselen, disse to. Gubben satte ny pers i går, både på vektnedgang og tid på joggerunden. Hadde jeg orket å løfte armene skulle jeg jammen ha gitt ham en (ironisk) applaus :sprettoy:

Men, du skal se at en runde med frisør, shopping OG spa vil gi uante resultater. Vekk med sliten og ufiks småbarnsmamma, hello sexy siren!

Ung og ung.... Er det så stor aldersforskjell på oss, egentlig? *løper inn på fb for å sjekke*

Ikke i antall år, tror jeg.

Men de årene er relativt strategisk plassert, sånn at mens du kan skryte på deg å ikke være så veldig langt unna 20-årene, er jeg nesten 40. Hmpf.

(og det verste er at det ikke er så ille som jeg trodde :ler: Det føles helt greit!)

Men- da håper jeg du går rett hjem og kaste noe av de mest utvaskede og utslitte plaggene du har, ok? Ikke la det bli liggende "sånn i tilfelle"... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Sukk*, en handyman hadde definitivt vært på sin plass, særlig nå når jeg har noen prosjekter på gang.

Hvis det er noen trøst er det jo mange damer som ender opp med menn som ikke er det spor handy.

Min stemor, for eksempel, går under dekknavnet Dama med Drillen. Dere kan vel selv se for dere hvilken ressurs min far var, i perioder med prosjekter og oppussing... :riste::ler:

(*skravler i Ciaras dagbok*)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er noen trøst er det jo mange damer som ender opp med menn som ikke er det spor handy.

Min stemor, for eksempel, går under dekknavnet Dama med Drillen. Dere kan vel selv se for dere hvilken ressurs min far var, i perioder med prosjekter og oppussing... :riste::ler:

(*skravler i Ciaras dagbok*)

Jeg klarer langt det meste selv, så jeg er ikke på utkikk etter en handyman. Med mindre han er rørlegger da, for jeg skulle gjerne pusset opp badet, for det kan jeg ikke selv og det er rimelig dyrt :laugh:

Endret av Wolfmoon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...