Gå til innhold

Uten en rød tråd


Ciara

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Say hello to nazi-mum! :ler:

Altså, bare hele det innlegget der...

........... :skratte: :skratte: :skratte:

Mamma mia, snakk om å ta det på kornet. Ler så jeg griner!

(og hvis det er noen trøst, synes jeg du taklet situasjonen forbilledlig. Når det er så tomt for argumenter at kjøkkenfargen blir det store, så er det på tide å spise knekkebrødet på vei til barnehagen... ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, bare hele det innlegget der...

........... :skratte: :skratte: :skratte:

Mamma mia, snakk om å ta det på kornet. Ler så jeg griner!

(og hvis det er noen trøst, synes jeg du taklet situasjonen forbilledlig. Når det er så tomt for argumenter at kjøkkenfargen blir det store, så er det på tide å spise knekkebrødet på vei til barnehagen... ;) )

Takk! Det varmer med et kompliment fra en erfaren mamma!

Men ja, måtte gjøre det. Vanligvis liker jeg at vi spiser frokost sammen før vi går i barnehagen. Men sleipingen begynte å bli utspekulert: Hvis han halte ut tiden med påkledning, kunne han deretter sette seg ved frokostbordet og forsinke oss alle sammen. Nå må han snart klare å forstå at tull med klær får konsekvenser. Så får vi se da, hvor lang tid han må ha før det virkelig synker inn ;)

Det ble knekkebrød på vei til barnehagen i dag også, for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, det er jo litt sjarmerende også da. For oss som aldri har vært midt oppi det selv :fnise:

Det kan i hvert fall være ganske komisk! Flere ganger må jeg anstrenge meg for å holde smilet unna (og bevares, andre ganger er det raseriet som må holdes unna), særlig når de mest absurde utspillene kommer. Små barn har så parodiske ansiktsuttrykk! Jeg trodde liksom "furteleppe" bare var et uttrykk, men det er jo virkelig sånn! DEN nedovervrengte leppa. Vanskelig å ta alvorlig i blant :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Nabodamen hadde en søt måte å takle sønnens ekstreme furteleppe på. "Nå må du passe deg, ellers kommer pippippen og bæsjer på leppa di!" da forsvant den i ekspressfart :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nabodamen hadde en søt måte å takle sønnens ekstreme furteleppe på. "Nå må du passe deg, ellers kommer pippippen og bæsjer på leppa di!" da forsvant den i ekspressfart :hoho:

Haha, den setningen kunne ha falt i min familie også. Sikkert ikke helt Jesper Juul, men forferdelig morsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker å lese om glimt fra hverdagslivet deres. De er så festlige disse små da de trasser atte....

Og det blogginnlegget :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker å lese om glimt fra hverdagslivet deres. De er så festlige disse små da de trasser atte....

Og det blogginnlegget :skratte:

Ja, er det ikke festlig? :ler:

De bildene når de står og ser ut på keyboardet var altfor morsomt :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo lovet litt bokstoff her i blant, men nå er det jammen meg lenge siden sist. Da er det godt jeg kan slå i bordet med noe virkelig bra! For nå leser jeg en bok og er HEKTA! HEKTA! Jeg vil bare spole fram tiden på jobb, drite i alt av familie og husarbeid og gjemme meg et sted i huset hvor jeg kan få være i fred!

Årsaken?

Denne: http://www.gyldendal.no/Skjoennlitteratur/Romaner-og-noveller/Nattfilm

Nattfilm av Marisha Pessl.

Jeg leser den på engelsk, og den er ganske lettlest - men jeg har lest ganske mye på engelsk, så det er kanskje noen av dere som vil foretrekke den norske. På norsk finnes den bare i innbundet utgave, men fy søren, jeg hadde betalt de 379 kronene med glede.

Det er ingen hemmelighet at jeg ser med økende frustrasjon på alle de dårlige bøkene som leses om dagen. Ikke misforstå, jeg synes chicklit kan være herlig avkobling og leser gjerne underholdningsromaner fra tid til annen. Ingenting galt i det. Men dessverre ser jeg mer og mer at topp ti (for hele Bok-Norge) er fullstendig dominert av dem. Jeg ble med i en gruppe på facebook som heter "Hva leser du nå", og der leser alle Jojo Moyes, Lucinda Riley og hva de nå heter alle sammen.

Bøker som Nattfilm minner meg på hvorfor det er så tragisk. Det er nemlig fullt mulig å lese ekstremt underholdende bøker uten at det går på bekostning av kvaliteten.

Dere kan jo lese på Gyldendals sider (som jeg lenket til) om handlingen. Men kort fortalt er det en ung kvinne på 24 som blir funnet død (sannsynligvis et selvmord). Hun er datteren til en myteomspunnet filmskaper, Stanislas Cordova. Cordova er kjent for grusomme skrekkfilmer som har fått kultstatus. Journalisten Scott McGrath har lenge mistenkt at noe ikke er som det skal med Cordova: Cordova har ikke vist seg offentlig på flere tiår, alle filmene spilles inn på eiendommen hans, og alle han jobber med må underskrive taushetserklæring. Hva er det Cordova skjuler?

Jeg har lest halve nå, og det er ikke et eneste dødpunkt i historien så langt. Korte, spennende kapitler. Veldig godt språk. I tillegg har romanen bilder, nettartikler, brev spredt utover. Den er mao en visuell opplevelse også. (Se omslaget, så skjønner dere tegningen.)

Da vet dere hva dere bør lese i sommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nesevisa

Det er hun med "Utvalgte emner i katastrofefysikk", ikke sant? Elsket den, må få tak i den nye også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er hun med "Utvalgte emner i katastrofefysikk", ikke sant? Elsket den, må få tak i den nye også.

Det stemmer! Jeg likte også den kjempegodt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for boktips! Leser altfor lite, og det er lenge siden jeg har lest noe av en, for meg, ny forfatter. Denne boka så spennende ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, dette får meg til å ville hive strikkinga på båten og bruke ledig tid til å lese igjen! Sånn blir det her - lesing eller strikk, og det er litt synd, for jeg liker begge deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Å, dette får meg til å ville hive strikkinga på båten og bruke ledig tid til å lese igjen! Sånn blir det her - lesing eller strikk, og det er litt synd, for jeg liker begge deler.

Lydbok? Jeg skjønner hva du mener. Jeg hekler og ser TV eller leser, får ikke heklet og lest. ( Autokorrekt ville ha det til hekker og ser TV, men jeg syntes den var litt drøy). ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for boktips! Leser altfor lite, og det er lenge siden jeg har lest noe av en, for meg, ny forfatter. Denne boka så spennende ut :)

Veldig! Satt og leste på t-banen nå, og har lyst til å lukke kontordøra å lese videre. Boka er i veska mi! For en fristelse. Marisha Pessl har bare skrevet en roman før. Hun er et av disse irriterende menneskene som tar universitetsgrader i altfor ung alder, debuterer med en roman på 800 sider (eller der omkring) og får fantastiske kritikker. Så venter hun noen år og skriver denne her som jeg leser nå. I tillegg er hun pen.

Å, dette får meg til å ville hive strikkinga på båten og bruke ledig tid til å lese igjen! Sånn blir det her - lesing eller strikk, og det er litt synd, for jeg liker begge deler.

Ja takk, begge deler? Annenhver kveld? ;)

Lydbok? Jeg skjønner hva du mener. Jeg hekler og ser TV eller leser, får ikke heklet og lest. ( Autokorrekt ville ha det til hekker og ser TV, men jeg syntes den var litt drøy). ;)

Hekke og se tv? :fnise: Hørtes ikke direkte uvanlig ut, men sjelden noe man forteller sånn helt ut av det blå? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hekke og se tv? :fnise: Hørtes ikke direkte uvanlig ut, men sjelden noe man forteller sånn helt ut av det blå? :ler:

:hoho:

Autocorrecten til Serafina er jammen dårlig på å være diskret...

Marisha Pessl har bare skrevet en roman før. Hun er et av disse irriterende menneskene som tar universitetsgrader i altfor ung alder, debuterer med en roman på 800 sider (eller der omkring) og får fantastiske kritikker. Så venter hun noen år og skriver denne her som jeg leser nå. I tillegg er hun pen.

Æsj.

Hvor er dislike-knappen? Ikke at jeg er misunnelig, altså, men jo- sånne mennesker er irriterende. Ekstra irriterende er at de i tillegg er veldig imponerende, det gjør jo saken bare verre :ler:

Men takk for boktips!

Og hurra for en bokanmeldelse, eller hva vi skal kalle det, i den nye dagboka! Ikke sååå overraskende, det ville vært mer overraskende om du hadde klart å holde deg helt unna, men jeg er i alle fall veldig glad for å se bok-kritikeren tilbake i gammel, god form. Mer, mer, mer! :)

(i hvert fall de dagene hvor verken barna, eller mannen, eller hagen, eller jobben kan stå for noe underholdning. Ikke at det skjer for ofte, vil jeg tro!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, i morgen skal jeg gjøre noe jeg gruer meg til :( Men som skal bli fint å få overstått også, har gruet meg lenge og er lei av det. Beklager at jeg er så kryptisk, men vil helst ikke gå i nærmere detalj, samtidig kverner det rundt og rundt i hodet mitt - det føles greit å sundet høyt også, at jeg gruer meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...