Gå til innhold

Burde norske menn bli mer ...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

hehe det fins en mellomting. Jeg liker sånn som det er i Australia og USA der man lettere kan ta kontakt slik

Likte meg også i Usa. Damene ga flere komplimenter :fnise: Var koselig :P

Jeg er forsåvidt litt enig i at menn kunne vært litt tøffere i Norge. Flere skulle hatt holdningen om at man kan gi komplimenter, si fine ting osv uten å forvente så mye tilbake. Man burde kunne spørre ut en dame, få nei og ta det greit uten å lage noe drama og sur stemning over det.

Endret av .-L-.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hehe det fins en mellomting. Jeg liker sånn som det er i Australia og USA der man lettere kan ta kontakt slik

Det finnes absolutt en mellomting! Jeg har faktisk et nyttårsforsett om å bli tøffere til å sjekke opp jenter i hverdagen, noe jeg er godt igang med. :)



Anonymous poster hash: d092c...ea6
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Det finnes absolutt en mellomting! Jeg har faktisk et nyttårsforsett om å bli tøffere til å sjekke opp jenter i hverdagen, noe jeg er godt igang med. :)

Anonymous poster hash: d092c...ea6

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Likte meg også i Usa. Damene ga flere komplimenter :fnise: Var koselig :P

Jeg er forsåvidt litt enig i at menn kunne vært litt tøffere i Norge. Flere skulle hatt holdningen om at man kan gi komplimenter, si fine ting osv uten å forvente så mye tilbake. Man burde kunne spørre ut en dame, få nei og ta det greit uten å lage noe drama og sur stemning over det.

Men til gjengjeld bør jenter ta det litt finere og ikke se på fyren som om han er en gal psykopat om han tar kontakt og spør henne ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest black nailpolish

Ser mange klager på at en blir stempla som gal og psyko og gudene vet hva hvis man tar kontakt med folk på byen.. Altså, nei, det blir en ikke! Sorry as, men folk går ikke rundt og tenker at du er fullstendig gæren bare fordi du oppfører deg litt utafor normen - da hadde jeg vært innesperra for lengst..

Ja, vi har en ganske reservert kultur i Norge, men fremfor å sitte og konstatere det i det uendelige som om det er en universell regel bør vi fokusere på det faktum at kultur er noe som utvikler seg hele tiden! Det er vi som skriver morgendagens historie. Og det høres jævla klisjé ut, men det er sant!

Det er forbanna kleint å skulle sjekke opp noen på gaten den første gangen. Når det er sagt trenger en ikke å gå rett på sjekking heller.. Bare møt folks blikk, anerkjenn at de er et menneske, ikke bare støy som fyller gatene rundt deg. Søk kontakt med hele sjela, rett og slett! Gi fremmede et stort smil, jepp, noen stempler deg kanskje som eksentrisk eller no, men jeg lover dere det, å være eksentrisk er kjempemoro !!

Om dere vil at Norge skal bli mer åpent for kontakt med fremmede, begynn med dere selv..!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker den norske mentaliteten og den norske kulturen.

Jeg synes amerikanere overdriver og virker falske og sør Europeere er alt for mye.

Selv om jeg kun har vært, og er, venn med folk fra disse kulturene

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest black nailpolish

Jeg synes amerikanere overdriver og virker falske og sør Europeere er alt for mye.

Enig, amerikanere og andre typiske sjekkekulturer blir for overfladiske! Det må være oppriktig åpenhet og interesse for andre mennesker, synes jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Enig, amerikanere og andre typiske sjekkekulturer blir for overfladiske! Det må være oppriktig åpenhet og interesse for andre mennesker, synes jeg..

ja det kan bli noe overdrevent. Er liksom litt mye når de tar kontakt kun for å sjekke opp, men er hyggelig at folk tar kontakt for å ha en vanlig samtale for å genuint bli bedre kjent.

Det jeg ikke liker med norsk kultur mange steder er at Nordmenn er så opptatt med seg og sitt. Har de liksom "nok" venner er de liksom ikke interessert i å bli kjent med flere.

Typisk norsk mentalitet oppsummeres lett med denne skålevisa:

"vi skåler for våre venner og de som vi kjenner, men de som vi ikke kjenner de driter vi i".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest black nailpolish

ja det kan bli noe overdrevent. Er liksom litt mye når de tar kontakt kun for å sjekke opp, men er hyggelig at folk tar kontakt for å ha en vanlig samtale for å genuint bli bedre kjent.

Det jeg ikke liker med norsk kultur mange steder er at Nordmenn er så opptatt med seg og sitt. Har de liksom "nok" venner er de liksom ikke interessert i å bli kjent med flere.

Typisk norsk mentalitet oppsummeres lett med denne skålevisa:

"vi skåler for våre venner og de som vi kjenner, men de som vi ikke kjenner de driter vi i".

Yeah, men om man vil forandre på det er det beste man kan gjøre å løfte på ræva og ta kontakt med folk. Trur i grunn folk flest ville hatt godt av å slutte å ta alt så høytidelig og heller leve litt i nuet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nysgjerrig på hvordan man får en kvinne til å føle seg som en kvinne?

det er et kodeord for at det begynner å sitre nedentil. Jeg vil vel tro at de fleste blir mer identifisert med kjønnet sitt før og under en hyrdestund. Det blir i alle fall jeg, og noe annet hadde jeg syntes var veldig trist.

Endret av Genesis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kort sagt. Kunne utdypet dette i det uendelige, men jeg foretrekker generelt en kultur der det er rom for noe polaritet og spenning mellom kvinner og menn. Litt mindre "sterilt". Selvsagt ikke mindre sivilisert - men bare man kommer seg til Frankrike eller USA er det mer rom for maskulinitet og femininitet.

Helt hysterisk morsomt å lese noen rose USA sånn opp i skyene som deg, og faktisk mene det. :fnise: Det sier mye om deg og dine verdier/intelligens.

Anonymous poster hash: f7200...324

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åssen kan norske menn få kvinner til å føle seg som kvinner når det fleste norske menn oppfører seg som kvinnfolk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

åssen kan norske menn få kvinner til å føle seg som kvinner når det fleste norske menn oppfører seg som kvinnfolk?

det syns jeg ikke de gjør

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, de burde være som de er! Jeg har sagt det mange ganger før og sier det igjen: Norske menn er fantastiske! Det er bare supert med menn som ikke er så aggressive på sjekkefronten, men heller er laidback, rolige og naturlige.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Yeah, men om man vil forandre på det er det beste man kan gjøre å løfte på ræva og ta kontakt med folk. Trur i grunn folk flest ville hatt godt av å slutte å ta alt så høytidelig og heller leve litt i nuet..

hva er det som får deg til å tro at jeg ikke gjør det? Det jeg opplever med å ha gjort det er at de ikke er interessert i å bli kjent. Har vært borti tilfeller der jeg tror jeg har fått en ny venninne som jeg inviterer med på ting, får kanskje ikke svar eller man får høre ja det må vi få til men blir aldri noe av, og så blir man ikke invitert tilbake, osv. Ikke for det jeg har nok venner, men jeg er alltid åpen for nye venner likevel. Opplever at det er mange som ikke er så åpne om det. (Så klart det er mange som ikke er sånn og da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest BettyBoop

ok kjanse jeg tok litt hardt i men metroseksualiteten står sterkt i norge.

metroseksualitet går vel mer på klær og mote? Og det er jo populært i usa og. BTW er jo de vi har tatt det fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er det som får deg til å tro at jeg ikke gjør det? Det jeg opplever med å ha gjort det er at de ikke er interessert i å bli kjent. Har vært borti tilfeller der jeg tror jeg har fått en ny venninne som jeg inviterer med på ting, får kanskje ikke svar eller man får høre ja det må vi få til men blir aldri noe av, og så blir man ikke invitert tilbake, osv. Ikke for det jeg har nok venner, men jeg er alltid åpen for nye venner likevel. Opplever at det er mange som ikke er så åpne om det. (Så klart det er mange som ikke er sånn og da)

Spørs jo hvem du spør da, er mange som er etablerte med krevende jobb og/eller familie, og da er det ikke alltid fordi man ikke vil men fordi man har veldig nok med seg og sine på tidspunkter i livet. Døgnet har bare 24 timer dessverre.

Anonymous poster hash: c272e...f5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest black nailpolish

hva er det som får deg til å tro at jeg ikke gjør det? Det jeg opplever med å ha gjort det er at de ikke er interessert i å bli kjent. Har vært borti tilfeller der jeg tror jeg har fått en ny venninne som jeg inviterer med på ting, får kanskje ikke svar eller man får høre ja det må vi få til men blir aldri noe av, og så blir man ikke invitert tilbake, osv. Ikke for det jeg har nok venner, men jeg er alltid åpen for nye venner likevel. Opplever at det er mange som ikke er så åpne om det. (Så klart det er mange som ikke er sånn og da)

Snakka mer generelt jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Spørs jo hvem du spør da, er mange som er etablerte med krevende jobb og/eller familie, og da er det ikke alltid fordi man ikke vil men fordi man har veldig nok med seg og sine på tidspunkter i livet. Døgnet har bare 24 timer dessverre.

Anonymous poster hash: c272e...f5a

jojo men nå går ikke jeg etter å bli venner med folk som er opptatt med unger, siden jeg ikke har det selv.

Selvsagt er ikke alltid man har tid til å treffe venner så klart. Har ikke jeg heller, men blir noe annet. Av og til så bare merker man at noen ikke er interessert i å bli kjent. F eks om man inviterer noen på fest, men aldri blir invitert tilbake når de har fest f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...