Gå til innhold

Den store New York tråden


Ixnay

Anbefalte innlegg

Drømmer om NY i løpet av 2015, så denne tråden må jeg abonnere på :)

For dere NY-kjennere - hvilken tid på året er det lurt å reise til New York?

Jeg synes sen september/tidlig oktober og april er perfekt :) Småsko og t-skjortevær. Om sommeren er det for varmt.

Har noen her flydd SAS til NYC? Hvordan syntes dere det var?

Ja, jeg har, og synes det var veldig bra. Lettvint med direktefly.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan er det med mars? Er det ok?

Veldig ålreit pris på flybilletter da ;)

Jeg tror været snur i mars. Da vi var der i starten så gikk det fra tynn jakke til varm jakke og tilbake igjen, men når jeg kom hjem og så på facebook uken etter så gikk folk i tskjorte der borte plutselig.

Anonymous poster hash: 12535...2d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri vært i NYC, men planlegger å ta en tur dit til sommeren (tidlig juni f.eks.). I utgangspunktet tenker jeg å være der i 5-6 dager. Hvor anbefales det for ukjente å bo på hotell? Er det like lett å komme seg rundt i NYC som i f.eks. London? Der er det jo lett med undergrunnen f.eks.



Anonymous poster hash: 76ca7...113
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri vært i NYC, men planlegger å ta en tur dit til sommeren (tidlig juni f.eks.). I utgangspunktet tenker jeg å være der i 5-6 dager. Hvor anbefales det for ukjente å bo på hotell? Er det like lett å komme seg rundt i NYC som i f.eks. London? Der er det jo lett med undergrunnen f.eks.

Anonymous poster hash: 76ca7...113

Mange (for mange!) tror at Times Square er sentrum av alt som skjer på Manhattan, og booker derfor hotell der. Sannheten er at det er liten vits å bo i det området så lenge du ikke har planlagt å se mange show på Broadway. Det er svært hektisk der, fryktelig mange folk, og ekstremt turistifisert.

Det viktigste er at du bor i nærheten av en subway-stasjon. Og, ja, det er veldig lett å komme seg rundt med subway. Minst like enkelt som London.

Anonymous poster hash: 1a9ce...dae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler Manhattan utleie! Leide leilighet hos dem for to år siden, kjempekoselig leilighet på Upper East Side. Veldig god service fra hun som driver det, Christine (som er norsk). Hun ordnet transport til oss fra flyplassen og til leiligheten, og var veldig behjelpelig om det var noe vi lurte på om byen. De har flere leiligheter i byen :)

Ellers anbefaler jeg Century 21 og Macy, typisk turistbutikker, men jeg likte meg godt der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er blitt fortalt at jeg bør bo i Soho av flere som jeg har spurt. Alle sier Times Square bare er en eneste stor Turistfelle. Så jeg kommer definitivt til å satse på Soho/Tribeca....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bodde sist på et helt ålreit hotell i Flatiron district, og likte det veldig godt :) Det het Broadway Plaza hotel (Broadway avenue og 27th street).

Endret av Lista
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var nettopp to uker i New York og bodde på et nytt, moderne hotell i Midtown West, kjempebra lokasjon i grunn :) Vi bodde nært en subway, og vi kunne gå til Times Square på 15 minutter. Vi shoppet mest ved Union Square, Herald Square og i Soho. Anbefaler virkelig Rockefeller både om dagen og i solnedgang, og være der oppe til det blir mørkt, amazing! :) Staten Island-ferga var også veldig kjekt, vi var også svært heldige med været, godt og varmt så det ble en ekstra fin tur!

For de som liker merkeklær ala Burberry, Boss, Calvin Klein, Michael Kors osv, så kan jeg anbefale Nordstrom Rack på Union Square, nede i kjelleren der, den ligger rett ved siden av en stor Best Buy. Utrolig mye rabatterte klær og tilbehør! Vi så ting som var priset ned 70%! Spesielt mye fint til menn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var nettopp to uker i New York og bodde på et nytt, moderne hotell i Midtown West, kjempebra lokasjon i grunn :) Vi bodde nært en subway, og vi kunne gå til Times Square på 15 minutter. Vi shoppet mest ved Union Square, Herald Square og i Soho. Anbefaler virkelig Rockefeller både om dagen og i solnedgang, og være der oppe til det blir mørkt, amazing! :) Staten Island-ferga var også veldig kjekt, vi var også svært heldige med været, godt og varmt så det ble en ekstra fin tur!

For de som liker merkeklær ala Burberry, Boss, Calvin Klein, Michael Kors osv, så kan jeg anbefale Nordstrom Rack på Union Square, nede i kjelleren der, den ligger rett ved siden av en stor Best Buy. Utrolig mye rabatterte klær og tilbehør! Vi så ting som var priset ned 70%! Spesielt mye fint til menn :)

Hva het hotellet da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Flere tips? Planlegger en tur neste år :-) reiser alene, er det noen som har gjort det i nyc?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Drømmer om NY i løpet av  2015, så denne tråden må jeg abonnere på :)

 

For dere NY-kjennere - hvilken tid på året er det lurt å reise til New York? 

Vi kom hjem i går fra NY. Godt og varmt hele uken med temeperaturer fra 24 til 32 grader. Forsatt mye turister selv om det er lavsesong,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Jeg vil gjerne blåse litt liv i denne tråden :) Reiser 3 uker til NYC i juli, vært der en gang før og bare elsker byen, men vil gjerne ha deres beste tips til kule ting å gjøre :)

Anonymkode: d5093...7ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg reiser til NYC 16. juli. :D

Anonymkode: 2641c...d34

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei! 

Ble ingen tur rett før baby kom i fjor, MEN! 

Jeg og samboeren drar på kjærestetur til verdens fineste by i november i år. 

Jeg glemte og sjekke datoene, og har bestilt helgen 25november-29novembrr. Typ thanksgiving helgen.. 

Noen som har vært her i disse tider og er det noe julepyntet i det hele tatt? Det var litt derfor jeg ville dra denne helgen, og å kanskje få litt tidlig julestemning og gjøre unna noen julegaver 😁 Jeg håper så inderlig at det er litt stemning hvertfall. 

Men uansett, så blir det bra! Vi skal jo faktisk til Mew York 🙈

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

the-mall-web-lg.jpgHelt sikker på de har begynt julepyntingen, iallfall på kjøpesenterene. Vi var der i begynnelsen av oktober og vi så julepynt her og der. I tillegg vil dere sikkert få se fantastiske høstfarger! Bladene hadde ikke begynt å skifte noe særlig farge når vi var der, for sommeren varer som regel en del lenger enn i Norge. 

 

Endret av Lumos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Gjest Carly-Chardonnay

Jeg reiser til New York 1.aug,skal bare være der 1 natt så rekker ikke se så mye. Men! Jeg har så lyst å dra på en sånn rooftop bar med utsikt som jeg har sett på film :) Jeg skal bo ved Broadway,noen som kan anbefale en hyggelig rooftop bar i det området? Og ja jeg har googlet men er jo helt vilt mye å velge i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carly-Chardonnay
45 minutter siden, JHF skrev:

Vi var på 230 Fifth. Hyggelig plass og med god utsikt.

Rooftop bar? Var det bare en bar eller hadde de mat og? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...