Gå til innhold

Den store New York tråden


Ixnay

Anbefalte innlegg

Gjest Lady.In.Heels

Hvordan kommer man seg til woodbury outlet egentlig? Leste at det er vanlig å ta buss, men hvor går bussene ifra da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi var 7 stk som reiste og vi leide bil gjennom hotellet, husker dog ikke hvor mye det kostet, men for oss ville det blitt kanskje 20 dollar ekstra å leie bil fremfor å ta buss. Sjåføren hentet oss på hotellet og kjørte en times tid for å komme dit. Så satt han og ventet i 6 timer på parkeringsplassen mens vi shoppet.



Anonymous poster hash: 30174...02f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kommer man seg til woodbury outlet egentlig? Leste at det er vanlig å ta buss, men hvor går bussene ifra da?

Det er flere som arrangerer bussturer. Vi fikk en flyer på hotellet og gikk dit for å ta bussen, endte med å ta buss fra annet selskap som var billigere. Husker ikke hvor det var, men det var sentralt. Vi tok bussen, og sjåføren kjørte avgårde de hadde to-tre avganger til dagen, men anbefaler å ta første buss og siste buss hjem ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bussene fra Gray Line er enkleste måte å komme til Woodbury på. Koster 37 dollar og de går fra ulike stopp i byen.

Ellers er jeg enig i at Woodbury ikke er et must, personlig syntes jeg Jersey Gardens er vel så bra og mye nærmere. Du finner en grei oversikt over outlets i New York her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lady.In.Heels

Bussene går visst fra 42nd St & Eight Ave.

http://www.premiumoutlets.com/outlets/directions.asp?id=7

Vi fikk også et kuponghefte på bussen vi tok. Den ga rabatter i en del av de ulike butikkene. Noen var gode, men ikke alle.

Jeg er så dårlig på å skjønne disse gateadressene. :fnise: Halleluja for GPS!

Endret av Lady.In.Heels
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fantastiske gode tips! Noen som har noen rimelige (vanlige) restauranter å anbefale? Jeg har så sykt lyst å dra på en jazz Club når vi først er der, noen som har gjort det?



Anonymous poster hash: 43b48...f0e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom nettopp tilbake fra NYC og har noen få tips.

Styr unna Times Square! Det er et skikkelig turiststed og masse mas hele tiden. Innpåslitne maskoter og folk som skal få deg på Comedy Clubs og andre ting. Det er også noen som skal få guttene inn på strippeklubber, selv når de går hånd i hånd med kjæresten sin (så mye av dette).

Vær obs på at det ikke er lov å røyke mange steder, som feks rett utenfor Macys. Jeg røyker ikke, men så at flere ble eskortert bort av politiet fordi de røyket.

Sinnsykt høy musikk og myyyye parfymelukt i butikker som Abercrombie & Fitch, Hollister osv. Utrolig slitsomt å være der inne, så det kan være lurt å planlegge hva du skal shoppe før du går inn, slik at du bruker minst mulig tid der inne.

Vi reiste med kun 1 koffert tur/retur, shoppet lite fordi det var så slitsomt i butikkene og det er mye ungdomsklær eller mye dyrt (jeg er i 30-årene med ikke et altfor stort budsjett, helt middels vil jeg tro, og jeg fikk som sagt ikke kjøpt så altfor mye selv om jeg hadde endel jeg trengte).

Besøk Ground Zero memorial, det er veldig sterkt og absolutt verdt et besøk.

Staten Island Ferry for å få et bedre syn av Statue of Liberty og i tillegg er det gratis. Bruker ca 1 times tid totalt og det går veldig greit. Litt "gettoaktig" på selve båten, for der er det mange personligheter for å si det sånn.

Det er det jeg kommer på å farten hvertfall, kos dere i busy NYC :)



Anonymous poster hash: 26b6f...0fc
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så dårlig på å skjønne disse gateadressene. :fnise: Halleluja for GPS!

Hihi ja det er forrvirrende! Gps er en av tidens oppfinnelser (når den ikke sender deg på villspor) :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom nettopp tilbake fra NYC og har noen få tips.

Styr unna Times Square! Det er et skikkelig turiststed og masse mas hele tiden. Innpåslitne maskoter og folk som skal få deg på Comedy Clubs og andre ting. Det er også noen som skal få guttene inn på strippeklubber, selv når de går hånd i hånd med kjæresten sin (så mye av dette).

Vær obs på at det ikke er lov å røyke mange steder, som feks rett utenfor Macys. Jeg røyker ikke, men så at flere ble eskortert bort av politiet fordi de røyket.

Sinnsykt høy musikk og myyyye parfymelukt i butikker som Abercrombie & Fitch, Hollister osv. Utrolig slitsomt å være der inne, så det kan være lurt å planlegge hva du skal shoppe før du går inn, slik at du bruker minst mulig tid der inne.

Vi reiste med kun 1 koffert tur/retur, shoppet lite fordi det var så slitsomt i butikkene og det er mye ungdomsklær eller mye dyrt (jeg er i 30-årene med ikke et altfor stort budsjett, helt middels vil jeg tro, og jeg fikk som sagt ikke kjøpt så altfor mye selv om jeg hadde endel jeg trengte).

Besøk Ground Zero memorial, det er veldig sterkt og absolutt verdt et besøk.

Staten Island Ferry for å få et bedre syn av Statue of Liberty og i tillegg er det gratis. Bruker ca 1 times tid totalt og det går veldig greit. Litt "gettoaktig" på selve båten, for der er det mange personligheter for å si det sånn.

Det er det jeg kommer på å farten hvertfall, kos dere i busy NYC :)

Anonymous poster hash: 26b6f...0fc

A&F er sånn i alle byer, men er enig i at det er slitsomt! Synes det er så dårlig lys der, så det er vanskelig å se ordentlig. Kom ut med en del klær allikevel, og er fornøyd med dem :fnise:

Vi merket ikke så mye til det du beskriver på Times Square. Enig i at det var veldig turistplass, så det holdt å se det. Og jeg hadde nok handlet i butikker andre plasser, men synes prisnivået på Times square var veldig variereinde. Noen butikker var veldig dyre (diesel var vesentlig dyrere enn her), andre hadde helt ok priser (hadde f.eks. forventet at A&F og Hollister var mye dyrere pga. beliggenheten). Macys var brasynes jeg, der handlet jeg masse. Bra priser både på designerklær og øvrige merker. Jeg er i begynnelsen av 30 årene da.

Når vi tok Staten Island ferjen reagerte ikke jeg på de andre pasasjerene, men det kan jo være avhengig av når man tar ferjen kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal til New York om litt over en uke. Har vært der før.

Anbefaler Woodburry Outlet på det sterkeste.

Og bo i Times Square anbefaler jeg også, ekstremt sentralt.



Anonymous poster hash: 34455...317
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om det er sånn i NY, som i California, at alle priser er oppgitt eksklusiv skatt? Syntes dette var så syykt irriterende....



Anonymous poster hash: 43b48...f0e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om det er sånn i NY, som i California, at alle priser er oppgitt eksklusiv skatt? Syntes dette var så syykt irriterende....

Anonymous poster hash: 43b48...f0e

Ja det er det. Enig i at det er utrolig irriterende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har booket bord på TAO på fredagen.

noen som har et tips på hvor vi kunne spist lørdag? Kanse for meg at det er greit å Jokke bord i forveien..

Noen som har spist middag på Pastis?

Også en ting til;

Vi lander rundt 15.50 på torsdag. Regner med å känskje være inne i byen rundt 17.30.

Når stenger butikkene??

To små dager nå, så sitter vi på flyet!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lady.In.Heels

Ja det er det. Enig i at det er utrolig irriterende!

Noen som vet om det er sånn i NY, som i California, at alle priser er oppgitt eksklusiv skatt? Syntes dette var så syykt irriterende....

Anonymous poster hash: 43b48...f0e

Ja det er det. Enig i at det er utrolig irriterende!

Hæ? Det visste jeg ikke. Betyr det at en t-sjorte som koster 15 dollar egentlig koster 20 når man kommer i kassa? Hva er skatten da? Og er skatten dyrere i NY kontra California??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hæ? Det visste jeg ikke. Betyr det at en t-sjorte som koster 15 dollar egentlig koster 20 når man kommer i kassa? Hva er skatten da? Og er skatten dyrere i NY kontra California??

Ikke så ille, men ja det stemmer at den blir dyrere i kassa. Veldig lett å glemme. Tror det er 7-8% eller noe sånt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ytterst få stater i USA som ikke har sales tax (er vel fem, men samtlige, med unntak av en, har det vel på mat du kjøper på f.eks. restaurant). Du må selv regne hvor mye mer du må betale enn det prisen oppgir. De fleste stater har en sales tax på mellom 4-7%. NYC har både sales tax som er gjeldende for hele New York state (rundt 4%) og en egen city tax på rundt 4%. Det stemmer at kjøp under 100 dollar gjør at du får fritak for NYC sin egen tax, men ikke New York state sin.

Endret av Musaleem
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har booket bord på TAO på fredagen.

noen som har et tips på hvor vi kunne spist lørdag? Kanse for meg at det er greit å Jokke bord i forveien..

Noen som har spist middag på Pastis?

Også en ting til;

Vi lander rundt 15.50 på torsdag. Regner med å känskje være inne i byen rundt 17.30.

Når stenger butikkene??

To små dager nå, så sitter vi på flyet!!

Pastis er stengt, bygget skal renoveres. Men de har god mat der:-) kan anbefale Spice Market som ligger like ved Pastis, men det er jo i samme gata matmessig som TAO da.. Sånn asiatiskinspirert.

Ellers kan River Cafe i Brooklyn anbefales, men er for seint å bestille bord der nå, men hvis andre leser tråden så sjekk ut den :-)

Butikkene stenger rundt 20 de fleste steder, noen steder er de oppe til 21 og 22, og på Times Square mener jeg det er oppe til midnatt..?

Anonymous poster hash: 03419...2ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...