Gå til innhold

Den store New York tråden


Ixnay

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sist jeg var der, så bodde vi på The Empire, der har de også en veldig bra Roof Top. Vi drakk drinker og spiste litt små mat (miniburger osv..) sjekk ut hotellets nettside. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er mange som ikke anbefaler å dra om sommeren, men vi planlegger å reise til Miami i slutten av juni og være der til 2. Juli. Da vil vi få med oss nasjonaldagen i New York. Hvis ikke blir det så vi reiser i midten av august. Noen som vet hvordan temperaturene er både i juni/juli og august? Og er det noen som har tips om 4. juli (hvor man burde være, gjøre og spise)? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Charltte skrev:

Ser det er mange som ikke anbefaler å dra om sommeren, men vi planlegger å reise til Miami i slutten av juni og være der til 2. Juli. Da vil vi få med oss nasjonaldagen i New York. Hvis ikke blir det så vi reiser i midten av august. Noen som vet hvordan temperaturene er både i juni/juli og august? Og er det noen som har tips om 4. juli (hvor man burde være, gjøre og spise)? 😊

Du vil ikke få noen "typisk" 4th of July der med mindre du kjenner noen. Så du blir invitert til en BBQ osv. Men det finnes parader og slikt dere kan se på. Endel resturanter er åpne, men hvis dere skal være i NY så må dette bestilles en god stund i forveien. :) Håper dere får en fin tur. 
Jeg synes NY er for varmt i juni, juli og august så jeg unngår det helt på den tiden. :P 

Anonymkode: 260bd...c3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 22. juli 2016 at 11.07, Charltte skrev:

Ser det er mange som ikke anbefaler å dra om sommeren, men vi planlegger å reise til Miami i slutten av juni og være der til 2. Juli. Da vil vi få med oss nasjonaldagen i New York. Hvis ikke blir det så vi reiser i midten av august. Noen som vet hvordan temperaturene er både i juni/juli og august? Og er det noen som har tips om 4. juli (hvor man burde være, gjøre og spise)? 😊

Florida kan være veldig vått og klamt (ekstremt høy luftfuktighet) i sommermånedene, så kunne jeg valgt et annet tidspunkt ville jeg gjort det. Men ingen krise å reise i juli altså :) Det kommer an på hvor plaget man blir av slikt vær. Mannen min bare klager og vil være inne, mens jeg takler det langt bedre. 4.juli er som noen andre påpeker ingenting å planlegge etter. Det er gjerne en parade og fyrverkeri, men ellers er det bare en familiedag med grilling. 

Anonymkode: 7bf66...798

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Carly-Chardonnay

På mandag reiser jeg! SÅ gira nå! Spent på New York. Ser for meg helt vilt mye folk overalt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Carly-Chardonnay skrev:

På mandag reiser jeg! SÅ gira nå! Spent på New York. Ser for meg helt vilt mye folk overalt. 

Det er bare å glede seg! Jeg kom hjem fra en ukes opphold i New York i går, og var veldig fornøyd med turen. Er ganske varmt der nå (var strålende sol og rundt 30 grader hele uken jeg var der), noe som kan bli litt slitsomt. Ble mange drikkepauser på oss underveis:) Men amerikanerne er gode på aircondition, så innendørs er det ikke noe problem. 

Jeg synes ikke det var så altfor masse folk der nå, har inntrykk av at sommeren kanskje ikke er den tiden de fleste drar dit? Men det passer jo godt for oss som gjør det:) God tur!

Anonymkode: f3444...49a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt kjærestetur til New York som bryllupsdagspresang, og lurer på om noen har noen koselige og romantiske tips til restauranter eller opplevelser vi burde få med oss? Første reise uten barn, så vi skal shoppe, kose oss og nyte verdens beste by. Vi har vært i NYC tidligere, så har gjort en del av de standard turistgreiene (brooklyn bridge, frihetsgudinnen, empiri state osv).  Vi reiser i midten av desember :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Hvilke områder er det greit å bo? Eller er det helst områder man ikke bør finne seg hotell? 

Anonymkode: 3bf6f...5ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke områder er det greit å bo? Eller er det helst områder man ikke bør finne seg hotell? 

Anonymkode: 3bf6f...5ab

Jeg bodde på Upper West Side da jeg var der, og trivdes med det :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke områder er det greit å bo? Eller er det helst områder man ikke bør finne seg hotell? 

Anonymkode: 3bf6f...5ab

Sist bodde jeg rett ved Grand Central, dvs i Midtown Manhattan. Denne gangen bor vi rett ved Ground Zero (Financial District) på Manhattan. Jeg foretrekker Manhattan, men har ingen spesielle preferanser egentlig. Likte godt å bo ved Grand Central da.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke områder er det greit å bo? Eller er det helst områder man ikke bør finne seg hotell? 

Anonymkode: 3bf6f...5ab

Vi har bodd på Yotel ved west 42nd street og Broadway (Manhattan), syns det er veldig lettvint med rask tilgang til områder som Times Square, Bryant park, Macy, Rockefeller osv, samt kort avstand til undergrunnen. Vi har bodd i dette området alle gangene, men vil tro det også er mange andre områder som er koselige, billigere eller kjekkere enn dette, men her er vi blitt kjent i områder rundt og syns det er koselig å spise frokost på "stamcafe'en" vår osv :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Signerer på den altså, Yotel er helt konge! Superhyggelig betjening, kule, behagelige rom og god seng. Sjukt gode muffins og gratis kaffi om morgenen, som en slags pre-breakfast :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Jeg drar opp denne tråden 😊 Etter flere år med tanker om New York har jeg endelig gjort alvor av det! Har bestilt fly for meg og min datter (16)  i påsken. Vi blir en uke. Har aldri vært der før, aldri vært i USA før så dette blir spennende. 

Vi har begge mange ønsker om hva vi vil se og gjøre, men jeg trenger litt hjelp ift hotell. Har jevnlig sjekket hotellpriser og vet at det er dyrt. Ser også at prisene varierer veldig og lurer derfor på hva som er lurt; finne hotell nå og slå til eller vente å se om det dukker opp noe gunstig. 

Vi skal bo på manhatten og har budsjettert med 20’. Ser at Yotel (som ser veldig bra ut og som mange anbefaler) koster 13’ på Hotels. Mens Washington Square Hotel som jeg har sett på tidligere (og som da koster 1200 pr døgn) nå koster 2700 pr døgn. Så hva bør jeg gjøre? Finne et hotell som er bra og slå til allerede nå? Eller vente?

Kom gjerne med tips til hotell 😊 Sentralt, men ikke midt i turistgryta. 

Anonymkode: 830a3...95b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så hva bør jeg gjøre? Finne et hotell som er bra og slå til allerede nå? Eller vente?

Book et hotell nå med "flex-rate", slik at du kan avbestille dersom et bedre tilbud dukker opp ;) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi bodde på Yotel sist og var veldig fornøyde. Rommet var lite, men godt utnyttet. Vi spiste frokost på hotellet noen av dagene, god mat til ok pris. De hadde gratis kaffi og frokostmuffins tidlig om morgenen, hvor jeg som var oppe tidlig slappet av med gratis wifi, litt å drikke og kom i snakk med utadvendte amerikanere so også var på besøk i NYC. Siden vi kun skulle være fem dager denne turen, syns vi det var veldig greit med Yotel da det var såpass sentralt med undergrunnen kort vei unna, gåavstand til Times square osv da vi var der like før jul og ville shoppe en del, se juleutstillinger etc. Vi har gjort en del av de typiske turist-tingene tidligere, så vi koste oss på julemarkeder, Rockefeller etc siden vi ikke følte vi hadde behov for å se utsikten fra Empire eller gå over Brooklyn bridge igjen :)  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Missfitness skrev:
 

Book et hotell nå med "flex-rate", slik at du kan avbestille dersom et bedre tilbud dukker opp ;) 

De beste prisene har ikke flex rate. Kanskje det er vanskelig å komme under 2000 pr døgn i påsken og at det bare er å slå til. 

Anonymkode: 830a3...95b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Penny1982 skrev:
 

Vi bodde på Yotel sist og var veldig fornøyde. Rommet var lite, men godt utnyttet. Vi spiste frokost på hotellet noen av dagene, god mat til ok pris. De hadde gratis kaffi og frokostmuffins tidlig om morgenen, hvor jeg som var oppe tidlig slappet av med gratis wifi, litt å drikke og kom i snakk med utadvendte amerikanere so også var på besøk i NYC. Siden vi kun skulle være fem dager denne turen, syns vi det var veldig greit med Yotel da det var såpass sentralt med undergrunnen kort vei unna, gåavstand til Times square osv da vi var der like før jul og ville shoppe en del, se juleutstillinger etc. Vi har gjort en del av de typiske turist-tingene tidligere, så vi koste oss på julemarkeder, Rockefeller etc siden vi ikke følte vi hadde behov for å se utsikten fra Empire eller gå over Brooklyn bridge igjen :)  

 

Ser mye bra om det hotellet og det er muligens ikke rimeligere få det ift kvalitet og beliggenhet. 

Anonymkode: 830a3...95b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt på siden av hva du ønsker, men kan anbefale Hystt House Jersey City, ligger langs Hudson og bane (Path) til Manhattan rett utenfor døra. Frokost inkludert. Litt roligere omgivelser enn Manhattan, men kun få minutter unna med Path. Nytt og fresht! 

https://www.hyatt.com/en-US/hotel/new-jersey/hyatt-house-jersey-city/lgaxj

Anonymkode: 7f944...203

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...