Gå til innhold

Frihetens strikkekurv

Libertas

Anbefalte innlegg

Haha, det hørtes faktisk veldig slitsomt ut, Hoppe. :fnise:

Selv har jeg av en eller annen grunn alltid sagt ut drømmene mine høyt når jeg våkner- dersom jeg husker de. Da har de vært som stuck i hjernen i flere år :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Drømmer er helt sikkert en ventil for oppsamlede inntrykk og tanker/følelser.

Endret av Hoppetaujenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man skal kunne trene seg opp til å huske drømmene sine :) Det er fullt mulig, og noen steder i landet holdes det drømmegrupper, og kurs for å lære drømmetydning og det å huske drømmer.

Ikke lurt å sove for mye på dagen nei, det ødelegger gjerne nattesøvnen, - og det er ikke sunt om man ikke absolutt må ha nattevakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppe: Det kan stemme ja. Husker jeg leste masse drømmetydning med søsteren min da jeg var mindre. Var så mye alt betydde, at jeg ikke husker en % av det en gang :fnise:

Milli: Tuller du? Holdes det faktisk kurs og grupper for drømming? Fascinerende :fnise:

Samboer har sovet så dårlig de siste nettene, så det at han endelig sover er egentlig en fryd! Selv om foten min har sovnet, for han ligger selvfølgelig på den. Og så får jeg ikke hentet pringlesen min :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger hadde det vært fint å kunne sovet noen døgn i strekk, bare for å bli helt utsovet, men jeg får det ikke til. Jeg sover mindre enn jeg egentlig trenger. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det siste året har jeg sovet utrooolig mye. Spesielt for et år siden, da jeg ble syk. Jeg lå i senga i 2 mnd strekk omentrent. Kun oppe for å gå på do. Så det ble mye soving. Sov i 35 timer sammenhengende der faktisk også.

Det var egentlig ikke så godt som man skulle tro :(

Og så går jeg i perioder hvor jeg kan være våken i 72 timer i strekk, så det går mye opp og ned her ja :fnise:

Men høres slitsom ut å ikke få sovet nok :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke godt å sove for mye heller, man blir faktisk trøtt at det også.. Joda, drømmegrupper eksisterer det, men jeg er ikke med i det selv. Kjenner bare til andre som er med på det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig kul bok, Hoppe :laugh: Hadde selv en gammel drømmetydningsbok som mamma hadde da hun var på min nåværende alder. "1001 drømmer" tror jeg den het :danse:

Jeg vet, Milli, men om jeg klarte å reise meg opp og gjøre ting endte det opp med at jeg gikk rett i bakken. Så da valgte jeg heller å ligge i senga, der var det ikke så vondt å ramle :fnise:

Drømmegrupper høres egentlig veldig artig ut, kanskje noe jeg må prøve en dag for morro skyld :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, samboer våknet, så rundt seg, satte seg opp og sovnet igjen. Så våknet han, ser forvirret rundt seg, reiser seg opp og kræsjer i veggene, og kryper til sengs. Herregud, jeg er ilag med en hund :fnise::danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jo takk :fnise:

Fikk du forresten gjort noe fornuftig tidligere idag? :skravle:

Vurderte å ta bilen og kjøre ned til butikken, men så så jeg at det var mange biler ute. Så da gikk jeg heller, og du dæsken det var glatt ute!

Hadde litt lyst til å kjøre igjen, så da jeg kom hjem fra butikken trente jeg litt på rygging og parkering her ute på parkeringsplassen :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uæ, all denne praten om drømmer har gjort meg kjempetrøtt :sur:

Herregud, når jeg leser gjennom alt jeg skriver, så virker det som at jeg er sykt selvsentrert. Jeg mener virkelig ikke å fremstå slik, så jeg beklager virkelig! :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er din bok. Ditt verbale hjem...og her gjør du akkurat som du vil. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er så flink med ord, Hoppe, at jeg blir rett og slett kjempeglad av deg :laugh:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha, du glade damen. :) Nå ble jeg glad av at du ble glad! :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da kan vi sitte her og være glade sammen :danse:

Det er godt å være glad, skulle ønske at alle i hele verden kunne være glad, heeele tiden. Men så er det vel egentlig ganske dumt å være glad hele tiden? Da blir det vel som en vane, og man føler seg ikke lengre så glad. Man føler seg jo gladere dersom en positiv ting skjer etter at man har vært trist, enn om samme tingen skulle skjedd mens man var glad?

I hvertfall så er positivitet tingen! :laugh:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise:

Kanskje jeg må være trøtt oftere, slik at jeg kan komme med flere smarte utsagn?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at du ikke sitter der i transe og er full av vise ting akkurat nå? :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...