Gå til innhold

"Er det til gutt eller jente?"


Sushi

Anbefalte innlegg

Gjest Blondie65

Den eneste grunnen til at barnas klær og utstyr er kjønnsdelte er kjøpepress. Man kan jo ikke kle en liten jente i batman klær eller en liten gutt i Hello Kitty.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

At det er kjønnsdelt kan man kanskje skylde på butikkene for, men måten det er kjønnsdelt på - altså at jentene skal være så søte og guttene så tøffe - det har nok en mer kompleks forklaring. Det er også interessant å se på de tilbakemeldingene ungene får av klærne.

Jente i rosa prinsessekjole med Hello Kitty:

"Så søt du er!" "Så fin kjole du har på i dag, da!" "Nå var du fiiiin!"

Gutt i batmangenser:

"Nå var du tøff!"

Jenter får kommentarer på utseende, gutter på egenskaper. (Selvsagt satt på spissen.)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Dessverre har vi fått en del fine gaver i rosa..." Ja, herregud altså, så grusomt at noen ville gi noe fint og jentete til JENTA deres.

Blir så oppgitt over sånne politisk korrekte A4-mennesker som deg som er så moderne at dere later som om jenter er gutter og gutter er jenter, og Gud forby om noen foreldre faktisk liker at det finnes tydelige forskjeller på leker og klær til gutter og jenter.

Jeg har selv to barn på 3 og 5, og de er typisk jente og gutt. Sånn ble de uten at jeg presset dem; jenta vil ha rosa og lilla klær, hun vil bruke kjoler, og hun vil leke med dukker og er ikke interessert i brorens biler, tog og ridderantrekk. Han på sin side er ikke så interessert i å leke med dukker, møblere dukkehus, leke med friends lego eller kle seg ut som en prinsesse.

Og jeg er glad for dette. Liker det som er naturlig, og er drittlei alle politisk korrekte som prøver å ødelegge for barn og forvirre dem. Anonymous poster hash: aa296...e2f

:klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...