Gå til innhold

"Er det til gutt eller jente?"


Sushi

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Å late som jenter og gutter synes jeg heller ikke noe om. Nå for tiden skal alle være like virker det som.



Anonymous poster hash: 1756f...7fb
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg. Jeg skulle ønske de kunne selge klær som er kjønnsnøytrale. Vi har ei datter og om hun noen gang skulle få en bror må vi ut og handle klær på nytt. :sur:



Anonymous poster hash: 2cb34...939
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De prøver bare å hjelpe deg da. Er det virkelig noe å ta sånn å vei for.



Anonymous poster hash: 148d2...f0b
  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samme med tannbørster, ski, akebrett, sykler osv.



Anonymous poster hash: 5f551...727
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å late som jenter og gutter synes jeg heller ikke noe om. Nå for tiden skal alle være like virker det som. Anonymous poster hash: 1756f...7fb

Eh, har du sett et barn i det siste? Det er stort sett helt utvetydig uniform på dem, og alle er slett ikke like. Jeg skjønner heller ikke hvordan det å ha på en jente noe annet enn rosa/blonder/hjerter er å late som hun er en gutt.

Enig med deg. Jeg skulle ønske de kunne selge klær som er kjønnsnøytrale. Vi har ei datter og om hun noen gang skulle få en bror må vi ut og handle klær på nytt. :sur:Anonymous poster hash: 2cb34...939

Min datter får snart en bror, og vi må nesten ikke kjøpe noe nytt. Det har riktignok krevd mye innsats og en klar ambisjon om å kunne bruke klærne på nytt uansett kjønn på nestemann. Dessverre har vi fått en del fine gaver i rosa, og det er trist å ikke "kunne" bruke dette på lillebror.
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ, finnes det to kjønn bare?? Trodde det var 50. ;)

Bare på facebook. Og de skulle kanskje utvide til 52 etter hvert.

Anonymous poster hash: 5f551...727

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare aa si "synes genseren var saa fin og den passer en jente ogsaa". De nekter deg vel ikke aa kjope den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt problemet.

Vi voksne bruker da forskjellige klær, hvorfor kan ikke barna gjøre det?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare aa si "synes genseren var saa fin og den passer en jente ogsaa". De nekter deg vel ikke aa kjope den.

Det var ikke langt unna. "Det er egentlig til gutt" fikk jeg beskjed om.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke langt unna. "Det er egentlig til gutt" fikk jeg beskjed om.

Jeg har vanskelig for aa tro at ansatte faktisk nekter folk aa kjope klaer i butikken deres, det maa i saa fall vaere et saertilfelle, ikke normen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest New_Girl

Vi hadde mye brunt til datteren vår når hun var baby, og alle som ikke kjente henne trodde det var gutt :P

Vi kjøper de klærne vi syns er fine, uavhengig om de henger på jente- eller guttesiden. Men nå syns jeg generelt at jenteklærne er finere enn gutteklærne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min datter får snart en bror, og vi må nesten ikke kjøpe noe nytt. Det har riktignok krevd mye innsats og en klar ambisjon om å kunne bruke klærne på nytt uansett kjønn på nestemann. Dessverre har vi fått en del fine gaver i rosa, og det er trist å ikke "kunne" bruke dette på lillebror.

Bruk rosa på gutten, da vel! Jeg kan ikke fatte og begripe at det skulle gjøre noe. Det blir én klesfarge blant mange andre. Jeg solgte nylig en rosa koffert til en liten gutt som syntes den fargen var penest. Måtte applaudere inni meg for moren som ikke la føringer for hva slags farger som "passet" til ham som hankjønn.

Anonymous poster hash: 5fb71...93c

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Å late som jenter og gutter synes jeg heller ikke noe om. Nå for tiden skal alle være like virker det som.

Anonymous poster hash: 1756f...7fb

Jojo men en rød, grønn og hvitstripete plain genser er da temmelig kjønnsnøytral. Ingenting som roper ut gutt med denne fargekombien.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest BettyBoop

Det var ikke langt unna. "Det er egentlig til gutt" fikk jeg beskjed om.

Det tolka ikke jeg som at hun ville nekte deg å selge den. Jeg tolker mer som at det er egentlig til gutt men...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med TS. Var på Kid og så etter lystette gardiner på salg, og fikk samme spm. Det var grelle biler på "guttegardinene", og prinesser på jentegardinene. Hun i kassa forklarte at det var slik ungene ville ha det.

Ble ingen gardinhandel.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk rosa på gutten, da vel! Jeg kan ikke fatte og begripe at det skulle gjøre noe. Det blir én klesfarge blant mange andre. Jeg solgte nylig en rosa koffert til en liten gutt som syntes den fargen var penest. Måtte applaudere inni meg for moren som ikke la føringer for hva slags farger som "passet" til ham som hankjønn. Anonymous poster hash: 5fb71...93c

Klart jeg kan gjøre det, men folk vil nok synes jeg er vel rar om jeg sender en gutt i barnehagen med rosa body. Om han ber om rosa når han selv får en mening så har jeg ingen problemer med det. Skulle bare ønske at klærne og tingene kunne komme i ulike farger og mønstre uavhengig av kjønn.

Jeg merker det godt etter at jenta begynte i barnehagen også, det er et veldig prinsessepress på jentene der. De legger tidlig merke til hvem som har hello kitty-ting osv. Det blir rett og slett mindre rom for at barn kan være forskjellige uavhengig av kjønn.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riskjeks

Enig med TS. Var på Kid og så etter lystette gardiner på salg, og fikk samme spm. Det var grelle biler på "guttegardinene", og prinesser på jentegardinene. Hun i kassa forklarte at det var slik ungene ville ha det.

Ble ingen gardinhandel.

Haha, her skaper jo tilbudet sin egen etterspørsel. Det er jo handlesstanden som har skapt dette "behovet" for å tjene mer penger. Jeg vet hva du mener, jeg har selv slitt med å finne lystette gardiner... Fant til slutt noen med stjerner.

Synes også dette gutt/jente-greiene går over alle støvelskaft. Til og med når jeg kjøper gaver til barn, blir jeg spurt av personen i kassen om det er til gutt eller jente - innpakningspapiret og sløyfebåndet må jo være forskjellig til gutt og jente, så klart! :klaske:

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...