Gå til innhold

Jeg missliker dere kvinner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest BettyBoop

Nå er det vel også mange kvinner som også faller for playboyene og ikke de som ønsker seg kjæreste.

Anonymous poster hash: c822b...6c1

man trenger ikke være playboy for å være alt for tilbakeholden ifh til barn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

-.- Du forstår ikke hva jeg vil fram til, eller så har jeg formulert meg feil.

Er intelligens arvelig? Ja

Er det større sjanse for at de med GOD utdanning, feks lege eller ingeniør er intelligent? Ja, fordi utdanningen stiller høye krav.

Vil avkommet til disse ha større sjanse for tilsvarende utdannelse? Ja, pga både miljø OG arv.

Velger en partner som har høy utdannelse, har en større sjanse for at barna velger tilsvarende OG er i stand til å gjennomføre utdannelsen. Et geni kan sitte bak kassaapparatet på rimi, men det hjelper lite når den mindre smarte advokaten flasher lommeboka.

Det med evolusjon svarte jeg på fordi du påstod at dette tar lang tid. Mennesker kan manipulere dette ja. Men du tar ikke hensyn til dyrearter med KORT formeringstid.

Anonymous poster hash: 9f91b...8cc

Nå var det jo du som bringer biologiargumentet på banen, og faktum er at det for mennesker (komplekse primater) tar veldig lang tid. At det tar kortere tid for arter med kortere livsløp er jo selvsagt da det vil gå mindre tid for hver generasjon, men dette er jo nå en helt annen gren i "evolusjonstreet" og er ikke relevant for mennesker.

At man blir påvirket både av miljø og arv er det vel heller ingen som trekker i tvil, men din påstand - slik jeg leste det - gikk ut på at det kun var menn som biologisk "sterke" som ble vinnerne. Ja, dette handler også om intelligens, men ikke bare det. At intelligens er viktigere i dag betyr ikke at det er det eneste som er viktig i alle miljøer, og vår sivilisasjon er relativt sårbar. Det finnes mange land i verden der det i praksis hersker den sterkestes rett, ikke nødvendigvis på det mentale men i stor grad også på det fysiske. Det slipper man en del av i vestlige land, men det betyr dessverre ikke at menneskeheten aldri kommer dit igjen hvis det hele klapper sammen på grunn av ressursmangel, krig, naturkatastrofer eller lignende.

Rent biologisk er det mange faktorer som er viktige. Noe intelligens, men også styrke, hurtighet og andre egenskaper som i et naturlig miljø. Kommer vi dit at sivilisasjonen klapper sammen så vil det ikke hjelpe å banke i bordet med en doktorgrad, da bør mannen helst kunne forsvare familien med fysisk makt for at han og resten av familien skal kunne leve videre.

Anonymous poster hash: a2e81...4c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig har gode gener noe å si. Mat til ungene, men ogå å sikre at de kan klare seg selv. For å forklare det annerledes: kvinnen vil ha den sterke hulemannen, ikke den pinglete flisa. Den pinglete flisa får pinglete unger. Den sterke hulemannen får sterke unger.

I dag går det mindre på fysisk styrke, og mer på intellekt. Den geniale er nå den sterke hulemannen, mens den pinglete flisa er skoletaperen.

Jeg skjønner veldig godt at kvinner vil ha barn med høyt godt utdannede menn. Det er deres måte å sikre avkommet så mye mulig. Alle vil jo at barna skal lykkes i livet.

Anonymous poster hash: 9f91b...8cc

Nei, det er jo det som IKKE er tilfelle. Som sagt flere ganger nå så pågår menneskelig evolusjon svært tregt, det er fortsatt "huleboeregenskapene" som sitter i oss.

Biologi dreier seg som sagt ikke bare om intelligens, men en rekke egenskaper. Intelligens alene holder egentlig ikke for slik samfunnet er nå har det ikke vært lenge i evolusjonsmessig forstand, og vi har heller ingen garanti for at det kommer til å fortsette å være slik .

Så ja, mange kvinner velger kanskje den høyt utdannede i dag. Den dagen det klapper sammen så er det ikke så gøy når han med doktorgrad blir slaktet av en mann som kanskje er litt mindre intelligent men vesentlig fysisk sterkere.

Anonymous poster hash: a2e81...4c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vent litt hvordan kan det bli færre fedre men flere mødre? Når man blir mor blir jo en annen uansett hvem en far så teknisk sett kan det ikke bli færre fedre enn mødre så lenge ikke damene har funnet en måte å bli mor på uten sp*rma fra mann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Vent litt hvordan kan det bli færre fedre men flere mødre? Når man blir mor blir jo en annen uansett hvem en far så teknisk sett kan det ikke bli færre fedre enn mødre så lenge ikke damene har funnet en måte å bli mor på uten sp*rma fra mann

Veldig bra poeng

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vent litt hvordan kan det bli færre fedre men flere mødre? Når man blir mor blir jo en annen uansett hvem en far så teknisk sett kan det ikke bli færre fedre enn mødre så lenge ikke damene har funnet en måte å bli mor på uten sp*rma fra mann

Nei,det de mener er at det er kun 30% av alle menn i Norge får barn imens resten sitter der ulykkelig pga kravstore kvinner.....sannheten er jo at de vil være ungkarer halve livet eller ikke har noe ønske om barn.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vent litt hvordan kan det bli færre fedre men flere mødre? Når man blir mor blir jo en annen uansett hvem en far så teknisk sett kan det ikke bli færre fedre enn mødre så lenge ikke damene har funnet en måte å bli mor på uten sp*rma fra mann

Jeg skal forklare deg forskjelle. 90% av alle kvinner er mødre i 40-årsalderen, mens bare 75% av alle menn blir fedre.

Forstod du nå hvorfor det er flere kvinner som blir mødre, enn menn som blir fedre. Altså ikke hvorfor det er sånn, men AT det er sånn?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vent litt hvordan kan det bli færre fedre men flere mødre? Når man blir mor blir jo en annen uansett hvem en far så teknisk sett kan det ikke bli færre fedre enn mødre så lenge ikke damene har funnet en måte å bli mor på uten sp*rma fra mann

Er et utvalg av menn som får flere barnekull, påstås det. Og resten av mennene blir sittende igjen uten.

Jeg forstår ikke dette med at utdannelse er så viktig (kanskje fordi jeg er en dumming uten utdannelse? :vetikke: ). De som jobber på sjøen har vel ofte lite utdannelse? Og kan fort tjene opp mot en million. Så hva er viktigst, økonomi eller utdannelse?

Jeg mener at inntekter på tilsammen 500.000 er mer en nok til å forsørge familie. Jeg har vokst opp som en av fire søsken med bare èn forelder på inntekt rundt 250.000- 300.000 kroner. Og vi har aldri manglet noe.

Jeg syns det er mer viktig med generelle allmennkunnskaper. Jeg vet om høyutdannede mennesker som ikke kan basiskunnskaper om historie, geografi eller politikk. Eksen min var yrkesutdannet men hadde null peiling på slikt.. Det irriterte meg noe veldig.. Hjelper ikke med utdannelse når man er grønn på basiskunnskaper.

Selv er jeg ikke spesialist på noe som helst, men kan en del om mye rart. Jeg har potensial til å ta høyskoleutdannelse (har studiekompetanse, og halvt år på universitet), men klarer ikke pga manglende selvtillit og angstproblemer. Kanskje klarer jeg det en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vent litt hvordan kan det bli færre fedre men flere mødre? Når man blir mor blir jo en annen uansett hvem en far så teknisk sett kan det ikke bli færre fedre enn mødre så lenge ikke damene har funnet en måte å bli mor på uten sp*rma fra mann

Nei,det de mener er at det er kun 30% av alle menn i Norge får barn imens resten sitter der ulykkelig pga kravstore kvinner.....sannheten er jo at de vil være ungkarer halve livet eller ikke har noe ønske om barn.

Og at disse 30% som får barn, gjerne får barn med mer enn én kvinne. Mens de andre, slukørede mannfolka som ikke fikk unger, sitter og er sjalu og sutrer.

Sånn som TS :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vent litt hvordan kan det bli færre fedre men flere mødre? Når man blir mor blir jo en annen uansett hvem en far så teknisk sett kan det ikke bli færre fedre enn mødre så lenge ikke damene har funnet en måte å bli mor på uten sp*rma fra mann

Veldig bra poeng

Ikke akkurat de skarpeste knivene i skuffen dere eller?

1 mann kan få barn med flere kvinner.

Endret av flesvik
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ikke AB, men jeg kan med glede innrømme at jeg ikke ønsker en mann uten utdannelse. Kanskje hvis han var veldig intelligent, og hadde jobbet seg oppover i gradene. Jeg ønsker en mann som ligger på mitt nivå intellektuelt, og det samme gjør alle andre smarte kvinner.

Selvfølgelig trenger ikke en mann å være uintelligent eller lignende fordi han ikke har utdannelse, det har jeg flere eksempler på, men i det store og det hele er utdannelse et must.

Nå har jeg bare lest side 1 i tråden. Men jeg har høyere utdannelse, men er ingen karrierekvinne eller statusjeger (sier ikke at du er).

For meg holder det at mannen er intelligent, har en del kunnskaper og kan være mentalt stimulerende å snakke med.

Til det kreves ingen formell utdannelse!

selv om det nok er en høyre andel med en høyere utdannelse som faller innenfor denne grupperingen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får en sånn derre synkende følelse når jeg leser sånne tråder. Så langt er det ingen som har sluttet å kverulere, fremstille artikler i nettaviser som bevis umulig å tilbakevise og i stedet tatt bladet fra munnen og sagt at uansett hvor ubetydelig en mann er, finnes det en (fortrinnsvis ung og vakker) kvinne som skylder ham å føde barna hans. Selv om han så har så lite i topplokket at han logger seg inn på et kvinneforum for å si at han "missliker" kvinner. Fornuften i være selektiv i valg av partner ser visst ut til å ha gått vedkommende hus forbi. I likhet med muligheten for at hva det nå enn kvinner er skyld i er noe han selv mangler.

Derfor får vi bare si:

TS, Du er mann, du SKYLDER meg å være akkurat det jeg mener du skal være for meg, selv hvis jeg er støgg, feit, ikke er hyggelig, ikke dusjer, ikke pusser tennene og ikke gidder gjøre noe positivt med livet mitt.

Anonymous poster hash: d814b...efa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke akkurat de skarpeste knivene i skuffen dere eller?

1 mann kan få barn med flere kvinner.

Og da blir det flere mødre menn ikke flere fedre. Det er jo mye letter for menn å bli fedre enn damer så fordi menn kan smelle alle på tjukke men det kan ikke damene

Off topic, men er sperma et skittent ord som må sensureres? Jeg snakker om verre ting på kafe. Burde kanskje ikke det?

Anonymous poster hash: d814b...efa

Bare for sikkerhetskyld:)

Endret av Jacklost
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er et utvalg av menn som får flere barnekull, påstås det. Og resten av mennene blir sittende igjen uten.

Jeg forstår ikke dette med at utdannelse er så viktig (kanskje fordi jeg er en dumming uten utdannelse? :vetikke: ). De som jobber på sjøen har vel ofte lite utdannelse? Og kan fort tjene opp mot en million. Så hva er viktigst, økonomi eller utdannelse?

Jeg mener at inntekter på tilsammen 500.000 er mer en nok til å forsørge familie. Jeg har vokst opp som en av fire søsken med bare èn forelder på inntekt rundt 250.000- 300.000 kroner. Og vi har aldri manglet noe.

Jeg syns det er mer viktig med generelle allmennkunnskaper. Jeg vet om høyutdannede mennesker som ikke kan basiskunnskaper om historie, geografi eller politikk. Eksen min var yrkesutdannet men hadde null peiling på slikt.. Det irriterte meg noe veldig.. Hjelper ikke med utdannelse når man er grønn på basiskunnskaper.

Selv er jeg ikke spesialist på noe som helst, men kan en del om mye rart. Jeg har potensial til å ta høyskoleutdannelse (har studiekompetanse, og halvt år på universitet), men klarer ikke pga manglende selvtillit og angstproblemer. Kanskje klarer jeg det en gang.

Tenker at det ikke har noe med penger og gjøre. Jeg som er utdannet innen estetiske fag f.eks - kunne aldri tenke meg noen som jobber innen finans, selv om han var høyt utdannet.

Tror man leter litt etter "sine egne". Mange finner også kjærligheten i studietiden. Noen foretrekker akademikere, kunstnere, folk som jobber med mennesker etc.

Så jeg tror ikke det har så mye med penger å gjøre i de fleste tilfeller. Er nok riktig det noen sier over her, at du i tillegg til å ivareta og utvikle egne interesser - vurderer egenskaper du vil videreføre til barna dine gjennom både gener og oppdragelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

http://www.youtube.com/watch?v=s7-KNz6CxR8

Anonymous poster hash: e03a3...6be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det jo du som bringer biologiargumentet på banen, og faktum er at det for mennesker (komplekse primater) tar veldig lang tid. At det tar kortere tid for arter med kortere livsløp er jo selvsagt da det vil gå mindre tid for hver generasjon, men dette er jo nå en helt annen gren i "evolusjonstreet" og er ikke relevant for mennesker.

At man blir påvirket både av miljø og arv er det vel heller ingen som trekker i tvil, men din påstand - slik jeg leste det - gikk ut på at det kun var menn som biologisk "sterke" som ble vinnerne. Ja, dette handler også om intelligens, men ikke bare det. At intelligens er viktigere i dag betyr ikke at det er det eneste som er viktig i alle miljøer, og vår sivilisasjon er relativt sårbar. Det finnes mange land i verden der det i praksis hersker den sterkestes rett, ikke nødvendigvis på det mentale men i stor grad også på det fysiske. Det slipper man en del av i vestlige land, men det betyr dessverre ikke at menneskeheten aldri kommer dit igjen hvis det hele klapper sammen på grunn av ressursmangel, krig, naturkatastrofer eller lignende.

Rent biologisk er det mange faktorer som er viktige. Noe intelligens, men også styrke, hurtighet og andre egenskaper som i et naturlig miljø. Kommer vi dit at sivilisasjonen klapper sammen så vil det ikke hjelpe å banke i bordet med en doktorgrad, da bør mannen helst kunne forsvare familien med fysisk makt for at han og resten av familien skal kunne leve videre.

Anonymous poster hash: a2e81...4c1

Selv om jeg snakker om biologi trenger en ikke dra inn evolusjon. Jeg prøvde bare å resonnere meg frem til hvorfor kvinner velger de mest vellykkede mennene og hvorfor de ikke velger "taperne", og at det har grunnlag i hvordan mennesker er skrudd sammen. De velger de som lykkes i VÅRT samfunn. Og vil påstå at de som faktisk vil ha barn, er mer opptatt av hvor vellykket mannen er enn de som ikke vil ha det.

Anonymous poster hash: 9f91b...8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...