Gå til innhold

Jeg missliker dere kvinner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg var ikke AB, men jeg kan med glede innrømme at jeg ikke ønsker en mann uten utdannelse. Kanskje hvis han var veldig intelligent, og hadde jobbet seg oppover i gradene. Jeg ønsker en mann som ligger på mitt nivå intellektuelt, og det samme gjør alle andre smarte kvinner.

Selvfølgelig trenger ikke en mann å være uintelligent eller lignende fordi han ikke har utdannelse, det har jeg flere eksempler på, men i det store og det hele er utdannelse et must.

Hva slags utdannelse har du?

Anonymous poster hash: 55f0f...639

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva slags utdannelse har du?

Anonymous poster hash: 55f0f...639

Jeg er nå på mitt første av 5-6 år på universitet, og jeg ønsker ikke å utdype hva jeg studerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ikke AB, men jeg kan med glede innrømme at jeg ikke ønsker en mann uten utdannelse. Kanskje hvis han var veldig intelligent, og hadde jobbet seg oppover i gradene. Jeg ønsker en mann som ligger på mitt nivå intellektuelt, og det samme gjør alle andre smarte kvinner.

Selvfølgelig trenger ikke en mann å være uintelligent eller lignende fordi han ikke har utdannelse, det har jeg flere eksempler på, men i det store og det hele er utdannelse et must.

Visst alle damer tenker slikt er det ikke rart det er så mange barnløse menn, om man har utdannelse eller ikke spiller ingen rolle. Hvordan man er som person er det som burde være det viktigste. Jeg liker ikke slike høy utdannede folk som tror dem er så mye bedre enn alle andre som ikke har utdanning...

Anonymous poster hash: 6e990...6fd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visst alle damer tenker slikt er det ikke rart det er så mange barnløse menn, om man har utdannelse eller ikke spiller ingen rolle. Hvordan man er som person er det som burde være det viktigste. Jeg liker ikke slike høy utdannede folk som tror dem er så mye bedre enn alle andre som ikke har utdanning...

Anonymous poster hash: 6e990...6fd

Naturligvis er personligheten aller viktigst, det er jeg helt enig med deg i, men det er litt mer komplekst enn som så. Jeg har ingenting i mot snille mennesker, det er ingenting som er bedre enn det! Men jeg kunne ikke ha vært i et forhold med en mann som er "kun" snill. Det må foreligge flere elementer i ens personlighet for at jeg skal kunne være i et forhold med denne personen. Det tror jeg du forstår. :) Jeg mener at det finnes en for alle, men dessverre er det ikke alltid man finner denne personen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sindre2014

Jeg var ikke AB, men jeg kan med glede innrømme at jeg ikke ønsker en mann uten utdannelse.

Tviler ikke på at du liker å fortelle hva folk mangler for å være god nok i dine øyne.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler ikke på at du liker å fortelle hva folk mangler for å være god nok i dine øyne.

Jeg har heller ingen problemer med å beklage hvis du føler deg truffet. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så få høyere status da, og slutt å klag!



Anonymous poster hash: d814b...efa
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært så jævla nedtur, hvis jeg hadde fått følelser for en liten, feit skalla fyr som bare virket som en hyggelig kar men manglet all statusen, og så viste han seg etter en stund å være full av bitterhet fordi alle damer vil ha en mann med status...



Anonymous poster hash: d814b...efa
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sindre2014

Så få høyere status da, og slutt å klag!

Anonymous poster hash: d814b...efa

Egentlig enig, de fleste kan gjøre ganske mye med sin egen attraktivitet. Men så er det kanskje som AlinaX sier at de kanskje ikke lenger er like keene på kone og barn lenger når de drar damer i bøtter og spann på byen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig enig, de fleste kan gjøre ganske mye med sin egen attraktivitet. Men så er det kanskje som AlinaX sier at de kanskje ikke lenger er like keene på kone og barn lenger når de drar damer i bøtter og spann på byen.

Da hadde de feil motivasjon for å sutre i utgangspunktet.

Anonymous poster hash: d814b...efa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal vi se...

Jeg har fem års høgskoleutdanning og har falt for (og flyttet sammen med) en mann med lavere utdanning enn meg. Han hadde barn fra før og vil egentlig ikke ha flere mens jeg er barnløs. Vi får se hvordan det utarter seg. Uansett har vi det veldig bra sammen og jeg ville ikke ha byttet ham ut med noen som helst.

Jeg må le litt når jeg leser innlegg av typen "jeg vil ha en med høy utdannelse så han er på samme høye intellektuelle nivå som meg". Å være høyt utdannet er faktisk ikke ensbetydende med å være smart, og å ha bakgrunn fra kun videregående er overhodet ikke ensbetydende med å være mindre intellektuelt utviklet eller ha lite å fare med. Å være en streber eller iherdig karrierejeger er heller ikke ensbetydende med å være smart og interessant. Jeg vil påstå at de kjedeligste personene jeg har truffet gjennom et halvlangt liv er de med høy utdannelse og store ambisjoner om å komme seg høyt opp i karrieren. De er ofte de mest arrogante også, noe enkelte i denne tråden illustrerer ganske greit :)

Men sånn ellers synes jeg åpningsinnlegget var håpløst generaliserende og lite interessant. "Dere kvinner" har blitt et fullstendig loslitt uttrykk og er ikke egnet til å provosere litt en gang. Finn noe annet å mase om.



Anonymous poster hash: 47132...485
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må le litt når jeg leser innlegg av typen "jeg vil ha en med høy utdannelse så han er på samme høye intellektuelle nivå som meg". Å være høyt utdannet er faktisk ikke ensbetydende med å være smart, og å ha bakgrunn fra kun videregående er overhodet ikke ensbetydende med å være mindre intellektuelt utviklet eller ha lite å fare med. Å være en streber eller iherdig karrierejeger er heller ikke ensbetydende med å være smart og interessant. Jeg vil påstå at de kjedeligste personene jeg har truffet gjennom et halvlangt liv er de med høy utdannelse og store ambisjoner om å komme seg høyt opp i karrieren. De er ofte de mest arrogante også, noe enkelte i denne tråden illustrerer ganske greit :)

Anonymous poster hash: 47132...485

Samme her. Jeg er medisiner og mine beste forhold har vært med menn med kortere utdanning enn meg, og en med yrkesfaglig bakgrunn. Mine verste forhold, og flørter, har vært med menn som viste seg å være veldig bitre og destruktive. Overraskende nok finner mennesker alltid grunner til å være bitre og misfornøyde hvis de bare vil, uansett status.

Jeg har utviklet sterk allergi for bitre menn, og vet at det tomme rommet de har inni seg har hull i bunnen, derfor nytter det ikke å fylle på med bekreftelser og kjærlighet. Jeg gir de derfor rett i verdenssynet deres. Har de sjangs på meg men likevel gnåler om at alle kvinner er forferdelige og fremsetter påstander om at jeg er som "de andre", eksen, eller jenta som såret dem i 4.klasse, så gir jeg dem rett i det. Kjipt for dem å se at de tar feil, men kanskje kan det være en lærepenge. Hvis de er smarte nok.

Anonymous poster hash: d814b...efa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, for du vet vel hva "alle" andre kvinner ønsker og ser etter i et forhold...

Har høyere utdanning selv, men likevel skyr jeg kvinner som ha menn med høyere utdanning i den tro at man liksom har et stort intellekt. Jeg foretrekker personer som skjønner at man primært velger utdanning eller yrke etter interesser, ikke om det innebærer 5-6 år på universitetet eller ikke.

Heldigvis har jeg aldri hatt noe ønske om barn, så jeg behøver derfor ikke tenke på om kvinner ser nok status i meg eller ikke, men hadde det vært et ønske så hadde jeg nok vurdert å lete utenfor Norges grenser. Her i landet er det litt for mange primadonnaer med store tanker om seg selv.



Anonymous poster hash: a2e81...4c1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Problemet er at mange menn vil vente og vente til det evige. De skal være ungkarer til de nærmer seg 45... For en kvinne så ringer vanligvis babybjellene i tyveårene,spesielt i tredveårene og å da være med en mann som ikke vil ha barn nå,men om noen år(som han har sagt i ca 10år)så er ikke veien lang fra å tro at han ikke vil ha barn med henne,og dumpegrunn.

Slutt å lek playboy en gang i 30årene så ordner det seg bok,om du vil leke playboy til du er 50 så kan du ikke jamre over å ende opp barnløs,

Nå er det jo mange menn som ønsker barn tidligere, men disse blir ofte ansett for å ikke være "bra" nok for kvinner, så på mange måter så må dere jo også se litt på egne valg av menn.

Om man har problemer med menn som er "playboy" ved femtiårsalderen så gjelder ofte en av to: Han er den klassiske rundbrenneren som kvinner gjerne faller for eller han feiltolkes til å være det, men han ønsker egentlig ikke barn. Om det er det siste som er tilfelle er det faktisk ikke noe galt i det.

Dette med at "menn ikke ønsker barn" er nok også mer komplekst enn at menn liksom er så umodne, dere må jo se det i sammenheng med hvilke krav og forventninger dere selv har. Om dere møter en mann med store krav og forventninger så må han nødvendigvis tenkge seg godt om før han overhodet vurderer å få barn med denne kvinnen. Å få barn forplikter både emosjonelt, praktisk og økonomisk og om han har grunn til å tro at hun vil fortsette å "date" seg oppover til menn med høyere status så må han også ta høyde for at risikoen for samlivsbrudd er stor. Med dagens praksis av lovverket så er det med andre ord ikke sikkert at han vil beholde muligheten til daglig omgang med egne barn, hvilket vil være en stor emosjonell påkjenning.

Anonymous poster hash: a2e81...4c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi se...

Jeg har fem års høgskoleutdanning og har falt for (og flyttet sammen med) en mann med lavere utdanning enn meg. Han hadde barn fra før og vil egentlig ikke ha flere mens jeg er barnløs. Vi får se hvordan det utarter seg. Uansett har vi det veldig bra sammen og jeg ville ikke ha byttet ham ut med noen som helst.

Jeg må le litt når jeg leser innlegg av typen "jeg vil ha en med høy utdannelse så han er på samme høye intellektuelle nivå som meg". Å være høyt utdannet er faktisk ikke ensbetydende med å være smart, og å ha bakgrunn fra kun videregående er overhodet ikke ensbetydende med å være mindre intellektuelt utviklet eller ha lite å fare med. Å være en streber eller iherdig karrierejeger er heller ikke ensbetydende med å være smart og interessant. Jeg vil påstå at de kjedeligste personene jeg har truffet gjennom et halvlangt liv er de med høy utdannelse og store ambisjoner om å komme seg høyt opp i karrieren. De er ofte de mest arrogante også, noe enkelte i denne tråden illustrerer ganske greit :)

Men sånn ellers synes jeg åpningsinnlegget var håpløst generaliserende og lite interessant. "Dere kvinner" har blitt et fullstendig loslitt uttrykk og er ikke egnet til å provosere litt en gang. Finn noe annet å mase om.

Anonymous poster hash: 47132...485

Du skal være klar over at det er en forskjell på å være smart og intellektuell. Disse er absolutt ikke synonymer. Å være intellektuell er mer en holdning enn en atributt. Ting som ofte knyttes til intellektualitet er gode språkkunnskaper, belest, skriveførhet, kunnskap på tvers av fagområder, nysgjerrig legning, opptatt av samfunnet rundt seg, gjerne politisk engasjert, og med sterke idealistiske overbevisninger. Noen av de smarteste menneskene jeg kjenner er derimot ikke intellektuelle i det hele tatt, de driter i Hamsun, Orwell, Marx, Keynes, og Gahr Støre. Å ikke være intellektuell burde ikke være negativt, det beskriver bare at man har andre interesser og fokusområder, ikke at man er dum. Stordalen og Røkke er eksempler på folk som ikke er intellektuelle men har gjort det sabla bra likevel.

Det er ikke dermed sagt at utdannelse er en forutsetning for å være intellektuell, enkelte størrelser som f.eks Mimir Kristjanson og Bellona-leder Frederic Hauge må opplagt kategoriseres som intellektuelle selvom de ikke har noen formell grad. Men det sier seg selv at når man leser bøker i 5 år isteden for å jobbe med noe praktisk, ja så får man flere av de referansene som normalt forbindes med begrepet intellektuell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobben er en stor del av livet. Jeg vil ikke ha en mann med utdanning pga penger. Man kan være søkkrik og ikke ha videregående en gang. Mens en lærer for eksempel, går minst fire år på skolen for det han brenner for, og det er jævla sexy!

Vil ikke generalisere for mye, men har jo møtt noen som ikke har åpnet enn bok siden de ble tvunget til å lese Ibsen på skolen. Det er kjemperart, og jeg personlig har ofte mye mer til felles med både menn og kvinner som har studert.

Og om ambisjonene dine her i livet er å sitte i kassa på supern eller mekke på bil, så er det bare ikke aktuelt for meg. Kan jo ikke snakke for andre enn meg selv da ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og om ambisjonene dine her i livet er å sitte i kassa på supern eller mekke på bil, så er det bare ikke aktuelt for meg. Kan jo ikke snakke for andre enn meg selv da ;)

Vel, da får dere også finne dere i at menn er mer og mer skeptiske til å inngå barn med kvinner. Jo større andel kvinner med store forventninger på vegne av mannens ambisjoner, jo flere blir det av de som ikke ser for seg barn med en norsk kvinne.

Anonymous poster hash: a2e81...4c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...