Gå til innhold

Jeg missliker dere kvinner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du får det til å høres ut som alle kvinner er sånn. Hvis du virkelig tror det, er du ganske korttenkt.

Jeg har en samboer jeg elsker over alt på jord. Og han er arbeidsledig. Men det gjør ikke at jeg forlater han eller elsker han mindre. Jeg driter i om han leder et hotell eller jobber som bilvasker, jeg er like glad i han uansett. Ønsker jeg barn med han en gang? Ja! Greia er at man må ha penger for å ha et barn, så minst en må jo tjene penger. Det eneste som hindrer oss nå er at vi har dårlig økonomi, derfor må vi vente. Og jeg er tålmodig.

Noen er utålmodige derimot, og det er forståelig. Når man begynner å komme opp i åra, sier det jo seg selv at fruktbarheten sakte men sikkert blir mindre. Om man ønsker seg barn, og ikke mannen kan eller ønsker det, hva skal man gjøre da? Leve resten av livet uten barn eller få barn sent?

For meg handler det ikke om hans status, men at han (og jeg) tjener nok til å kunne oppdra et barn. Og det trenger vi ikke gjøre før om 7-10 år.



Anonymous poster hash: 1cd05...aef
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Foreslår heller at du leser deg opp på evolusjonsbiologi. Evolusjon over tid er ikke det samme som f. eks genfeil som oppstår når man bevisst forsøker å kombinere seg frem til nye hunde- og katteraser. Det er en menneskelig intervensjon som overhodet ikke har noe med den naturlige evolusjonen som ligger til grunn for menneskets suksess i dag. Dette er en prosess som tar veldig lang tid, og derfor er også biologidelen av argumentet ditt ugyldiggjort. Du tar også feil når du mener at utdannelse = penger. Det er en fallitterklæring med mange av dagens mer eller mindre ubrukelige utdanninger. Faktisk tjener folk med fagbrev, eller som greier å bygge opp noe selv gjerne bedre enn de med "enklere" høyere utdanning. Anonymous poster hash: a2e81...4c1

-.- Du forstår ikke hva jeg vil fram til, eller så har jeg formulert meg feil.

Er intelligens arvelig? Ja

Er det større sjanse for at de med GOD utdanning, feks lege eller ingeniør er intelligent? Ja, fordi utdanningen stiller høye krav.

Vil avkommet til disse ha større sjanse for tilsvarende utdannelse? Ja, pga både miljø OG arv.

Velger en partner som har høy utdannelse, har en større sjanse for at barna velger tilsvarende OG er i stand til å gjennomføre utdannelsen. Et geni kan sitte bak kassaapparatet på rimi, men det hjelper lite når den mindre smarte advokaten flasher lommeboka.

Det med evolusjon svarte jeg på fordi du påstod at dette tar lang tid. Mennesker kan manipulere dette ja. Men du tar ikke hensyn til dyrearter med KORT formeringstid.

Anonymous poster hash: 9f91b...8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Genetisk variasjon er ikke noe å bekymre seg over når vi er så mange her på jorda. Status har mye å si for barnets oppvekst og de valg de tar videre. Særlig i dyreriket blir partner valgt etter hvem som har "best" gener. Det samme gjelder mennesker. Er du smart, er sjansen der for at barnet også blir smart. Er du dum er sjansen mindre for at barnet blir smart.

Sikkert trist for dem det gjelder, men de er ansvarlig for sin egen situasjon. Syntes overhodet ikke synd på dem, men har heller ikke noe barneønsket selv. Anonymous poster hash: 9f91b...8cc

Du må huske på at i dyrerike tar de sterke det de kan og de svake lider det de må. Det er ikke riktig at de med best gener fører dem videre, da missforstår du kraftig. Det er mange forskjellige gode egenskaper og forskjellige er bedre tol forskjellige tider, det er ikke bare en intelligens. Når det gjelder genetisk variasjon mente jeg forskjellige egenskaper, som kanskje vi som samfunn vil få nytte av i fremtiden. Dette skynder også den positive evolusjonen, siden du ønsker å tenke på dette slik. Det er heller ikke slik at barn er blitt smartere.

Anonymous poster hash: e03a3...6be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til TS: Tror du barn med lavstatusfedre og mødre som ikke elsker fedrene, men har tatt til takke med dem fordi de ønsker barn, har det noe bedre psykisk enn de som har mødre som har fått de barna de ønsker med den faren de ønsker? Er det en psykisk belastning for barna at foreldrene har høy sosioøkonomisk status? Da mener du ganske motsatt av det all empiri og forskning viser.

Når folk holder på slik får barna mindre faste forhold og mindre tid med far. Det er klart at barnet sliter da og det vil føle seg sviktet.

Anonymous poster hash: e03a3...6be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-.- Du forstår ikke hva jeg vil fram til, eller så har jeg formulert meg feil.

Er intelligens arvelig? Ja

Er det større sjanse for at de med GOD utdanning, feks lege eller ingeniør er intelligent? Ja, fordi utdanningen stiller høye krav.

Vil avkommet til disse ha større sjanse for tilsvarende utdannelse? Ja, pga både miljø OG arv.

Velger en partner som har høy utdannelse, har en større sjanse for at barna velger tilsvarende OG er i stand til å gjennomføre utdannelsen. Et geni kan sitte bak kassaapparatet på rimi, men det hjelper lite når den mindre smarte advokaten flasher lommeboka.

Det med evolusjon svarte jeg på fordi du påstod at dette tar lang tid. Mennesker kan manipulere dette ja. Men du tar ikke hensyn til dyrearter med KORT formeringstid.Anonymous poster hash: 9f91b...8cc

Eller at utdanningsinstitusjonen passer til disse menneskene. I morgen den dag blir kanskje disse menneskene taperne. Årsaken til at kvinner er statushungrige er kun det at disse har mer mat som kan fore barna, ikke gode gener. For dette kan kun lang tids naturlig seleksjon gjør noe med.

Anonymous poster hash: e03a3...6be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke utdannelse men bor i villa til 5 mill og ble millionær når jeg var 21.. Jobba meg rik..

Du snakker om klasse? Du er må først lære deg hva klasse er..

Klasse har ingen ting med utdannelse og penger og gjøre.. Men væremåte!

Sånn du skriver så forteller du meg at du er ikke i nærheten av mitt nivå..

Tragisk.. Realiteten kaller

Ps er 24.. Du har Sikkert aldri jobba en dag i livet ditt engang.. Gleder meg til realitetet slår til.. Den pleier og slå hardere desto eldre man blir..

Dette spiller ingen rolle. Er intellektet jeg er opptatt av, og derfor jeg går for menn med utdanning.

Bare måten du skriver på forteller meg at du ikke akkurat sluker flere bøker i uka. Og ja, det finnes damer som går etter penger, men jeg tror nok hovedsakelig at det er fordi man leter etter noen å identifisere seg med.

Og, ja. Det finnes unntak, helt sikkert noen uten utdannelse der ute som er appellerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Se her, http://www.aftenposten.no/familie-og-oppvekst/Har-lyst-pa-barn_-men-ender-opp-uten-7244792.html

Flere menn blir barnløse på grunn av at dere ikke tåler tanken på å binde dere til en mann som ikke har høy nok status. Ikke rart at det er så mange barn i dag som sliter med psyken når de vokser opp under slike forhold. Man høster som man sår.

Anonymous poster hash: e03a3...6be

Dette har sin grunn tror jeg... Mange menn kunne fåttt barn hadde de ønsket å binde seg. Mens hva med oss damer? Vi har problemer å finne en mann som vil binde seg vi og. Men tror vi binder oss lettere enn dere når vi først har en mulighet. Vi er gjerne ikke så fokusert på utseender som dere menn heller....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at mange menn vil vente og vente til det evige. De skal være ungkarer til de nærmer seg 45... For en kvinne så ringer vanligvis babybjellene i tyveårene,spesielt i tredveårene og å da være med en mann som ikke vil ha barn nå,men om noen år(som han har sagt i ca 10år)så er ikke veien lang fra å tro at han ikke vil ha barn med henne,og dumpegrunn.

Slutt å lek playboy en gang i 30årene så ordner det seg bok,om du vil leke playboy til du er 50 så kan du ikke jamre over å ende opp barnløs,

Enig... tror mange menn er slik... men fins sikkert unntak og... De mindre attraktive menn som ønsker seg barn men finner seg ikke dame pga attraktiviteten deres er for lav. Og det er trist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal aerlig innromme at jeg ikke ville faatt barn med en mann som ikke kan basic grammatikk. Vil at foreldre skal kunne hjelpe barn med lekser og soerge for at de vokser opp ressurssterke.

Saa det luker ut TS og en rekke andre. Synes ikke kravene mine er urimelige.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se her, http://www.aftenposten.no/familie-og-oppvekst/Har-lyst-pa-barn_-men-ender-opp-uten-7244792.html

Flere menn blir barnløse på grunn av at dere ikke tåler tanken på å binde dere til en mann som ikke har høy nok status. Ikke rart at det er så mange barn i dag som sliter med psyken når de vokser opp under slike forhold. Man høster som man sår.

Anonymous poster hash: e03a3...6be

Gud hjelpes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ikke AB, men jeg kan med glede innrømme at jeg ikke ønsker en mann uten utdannelse. Kanskje hvis han var veldig intelligent, og hadde jobbet seg oppover i gradene. Jeg ønsker en mann som ligger på mitt nivå intellektuelt, og det samme gjør alle andre smarte kvinner.

Selvfølgelig trenger ikke en mann å være uintelligent eller lignende fordi han ikke har utdannelse, det har jeg flere eksempler på, men i det store og det hele er utdannelse et must.

Sett at jeg vraka damer som var høyt utdannet fordi jeg vil ha en på mitt eget nivå, da? Er det også like greit, eller er det bare OK hvis de høyutdannende vraker de med mindre utdannelse..?

Tipper det hadde blitt ramaskrik om en gutt hadde sagt noe slikt.

Endret av gutt_86
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som 18-åring har allerede lyst på barn, og er noe jeg kommer til å få når jeg er rundt 25 (selvsagt om også samboer/mann vil ha barn). De fleste menn på 25 jeg ser er absolutt ikke klar for barn enda, så det er jo et problem da. Kan ikke akkurat vente til jeg er 35-40 heller for da er det en mulighet for at det er for sent.

Jeg velger ikke kjæreste etter utdanningen hans, men det er viktig at han har ambisjoner. Jeg ville aldri vært sammen med en som ikke gadd å jobbe og ikke hadde noe mål eller mening med det han gjorde. Jeg skal ta en mastergrad, og jeg har akkurat så vidt begynt å date en som jobber som vekter. For mange er ikke det noe statusyrke, men han legger så mye i det og er så glad i jobben sin, og det er det som betyr noe for min del.

Jeg går i klasse med pappagutter som skal bli siviløkonomer og gudene vet hva, men den eneste grunnen er fordi de vil tjene bra. Sånne gutter er ikke noe for meg i alle fall. Jeg vil ha noen som jobbed med det de jobber som fordi de elsker jobben sin.

Anonymous poster hash: 7965e...f74

Enig med deg! Eksen min var en grinebiter pga han ikke likte jobben sin og nesten ikke mulighet for jobb. Kunne aldri tenkt meg å få barn med han pga det.. Ikke ville han ha nytt yrke heller :)

Anonymous poster hash: f1b9d...7c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Se her, http://www.aftenposten.no/familie-og-oppvekst/Har-lyst-pa-barn_-men-ender-opp-uten-7244792.html

Flere menn blir barnløse på grunn av at dere ikke tåler tanken på å binde dere til en mann som ikke har høy nok status. Ikke rart at det er så mange barn i dag som sliter med psyken når de vokser opp under slike forhold. Man høster som man sår.

Anonymous poster hash: e03a3...6be

Staakars deg. :sarkasme:

Situasjonen er den samme for kvinner.

Uansett: Misliker du alle kvinner pga en artikkel i Aftenposten trenger du å få utvidet horisonten din litt.

Spesielt fordi du ser ut til å tenke helt svart-hvitt og mener at alle kvinner søker etter menn med høy status.

Kanskje du har sett for mange reklamer for elitesingles.no?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg tenker meg om, så har faktisk alle fra min barneskoleklasse som har fått barn, lav eller ingen utdannelse.

Høyskolefolket er alltid mye senere ute, av naturlige grunner.

Så er nok håp for de med liten eller ingen utdannelse også :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller at utdanningsinstitusjonen passer til disse menneskene. I morgen den dag blir kanskje disse menneskene taperne. Årsaken til at kvinner er statushungrige er kun det at disse har mer mat som kan fore barna, ikke gode gener. For dette kan kun lang tids naturlig seleksjon gjør noe med. Anonymous poster hash: e03a3...6be

Selvfølgelig har gode gener noe å si. Mat til ungene, men ogå å sikre at de kan klare seg selv. For å forklare det annerledes: kvinnen vil ha den sterke hulemannen, ikke den pinglete flisa. Den pinglete flisa får pinglete unger. Den sterke hulemannen får sterke unger.

I dag går det mindre på fysisk styrke, og mer på intellekt. Den geniale er nå den sterke hulemannen, mens den pinglete flisa er skoletaperen.

Jeg skjønner veldig godt at kvinner vil ha barn med høyt godt utdannede menn. Det er deres måte å sikre avkommet så mye mulig. Alle vil jo at barna skal lykkes i livet.

Anonymous poster hash: 9f91b...8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sett at jeg vraka damer som var høyt utdannet fordi jeg vil ha en på mitt eget nivå, da? Er det også like greit, eller er det bare OK hvis de høyutdannende vraker de med mindre utdannelse..?

Tipper det hadde blitt ramaskrik om en gutt hadde sagt noe slikt.

Helt ok :) null ramaskrik.

Unner alle å finne en de mener er på sitt eget nivå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, nivået man er på intelektuelt avhenger ikke av om man har gått på studier... :opplyser:

Å tro det er inbilning.

Man kan være på høyt nivå intelektuelt selv om man bare har skuffet snø for pengene, hele sitt liv.

Det handler mer om hvilken innstilling folk har og hva de øsnker seg ut av livet. Hvis folk venter lenge med å få barn, fordi de lever i et samfunn som krever veldig mye penger, planlegging og struktur for å leve "problemfritt" som barnefamilie, er det klart mange venter.

Det er ellers en kjent sak at mange menn/de fleste menn (vil jeg hevde) ikke opplever de vil/er voksen nok til å bli fedre før barnet faktisk er der. Man vokser opp over natta. Men inntil da er man gjerne opptatt av å ha en fri livsstil. Prioriteringene forandrer seg radikalt når man har fått barnet...

Men ellers ser man etterhvert at venner har barn og er etablert og da kommer man på at man er blitt vel voksen, selv. Og da er det gjerne litt seint da, hvis man ikke prioriterte det før.

Mange i Norge i dag vil leve "problemfritt" og "unngå" alle avskrekkende ting man blir foret med om fattige, unge foreldre uten utdanning som ender opp på Luksusfellen... (Edit: Pluss at man blir fortalt på ungdomsskolen at man er tett i pappen om man får barn før man har gått på Universitetet og fått fast stilling som Adm.dir...)

Men livet er ikke perfekt. Hvis man venter på at det skal ligge perfekt til rette, så skjer det aldri.

Det handler ikke om å velge partner, tenker jeg, men om hvordan samfunnet er lagt opp og hvor god økonomi folk vil ha.

Uansett syns jeg artikkelen er på trynet fordi den snakker om hvor ille det er for menn og ha barn og karriære. Som om det er noe mere fristende og enkelt for kvinner å sjonglere hjem, jobb og barnas behov...

Endret av Tøytigern
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett at jeg vraka damer som var høyt utdannet fordi jeg vil ha en på mitt eget nivå, da? Er det også like greit, eller er det bare OK hvis de høyutdannende vraker de med mindre utdannelse..?

Tipper det hadde blitt ramaskrik om en gutt hadde sagt noe slikt.

Det er selvfølgelig helt ok. Alle har ulike preferanser, det er ingen hemmelighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får en sånn derre synkende følelse når jeg leser sånne tråder. Så langt er det ingen som har sluttet å kverulere, fremstille artikler i nettaviser som bevis umulig å tilbakevise og i stedet tatt bladet fra munnen og sagt at uansett hvor ubetydelig en mann er, finnes det en (fortrinnsvis ung og vakker) kvinne som skylder ham å føde barna hans. Selv om han så har så lite i topplokket at han logger seg inn på et kvinneforum for å si at han "missliker" kvinner. Fornuften i være selektiv i valg av partner ser visst ut til å ha gått vedkommende hus forbi. I likhet med muligheten for at hva det nå enn kvinner er skyld i er noe han selv mangler.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...