Gå til innhold

28 år, samboer og lykkelig, men gravid og IKKE planlagt...what to do?


misscampbell

Anbefalte innlegg

Jeg syns du burde tenke noye gjennom det hele for du tar en avgjorelse. Ja, abort er ikke noe a ta lett paa, men det er DIN kropp og ditt liv. Du og samboeren din har ikke vaert sammen saa veldig lenge, er du sikkert paa at han er den "rette"? Jeg er i grunn i en ligene situasjon, har vert sammen med min samboer i 1 aar, er 3 maander paa vei og skal begynne med Master naa. Vi skal beholde, og det har vi begge vert enige om, men jeg har full forstaaelse for at ikke alle tenker likt. Det er ikke verdens undergang om du faar barn naa, saa lenge du og samboeren din samarbeider saa skal det gaa bra. Men uansett saa er det din besluttning. :blomst:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for veldig mange gode og forklarende svar.

min kjære er faktisk hoppende gla og begynner allerede å tegne nye planløsniger i huset ( det er litt upraktisk da vi har bratte trapper over alt osv)

Jeg tenker at jeg faktisk er en heldig kvinner som snart har mastergrad og har fått være sjef i jobben min i 2 år. har pgså fått bodd 2 år i utlandet og reist på en fantastisk reise i det fjerne utland.

Vi har diskutert og grått (jeg) i hele dag, men det fleste meninger peker for å beholde.

Han er så glad og mener vi er sammen om dette uansett!

Det har egentlig ikke gått opp for meg enda, så må nok bruke lit tid på å fordøye sjokknyheten.

Men det er sant det dere sier..det er ikke sikkert jeg kan få barn igjen om 3-4 år.

Gruer meg bare utrolig til å fortelle det til venner og ikke minst jobb....

men vi tar tiden til hjelp og la dette synke inn! Når magen skal "klekkes" er har vi vært sammen 2 år og det er jo egentlig ikke så værst for et par som er nærmere 30 da ;)

Takk igjen kjære folk i dette lille land!!

skal aldri undervurdere forum for gale kvinnfolk igjen... ( siden jeg er en party girl;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ops! Trykket for fort men synes dere har vært flinke å diskutere og gått frem hva som er best for dere !;) du har vært heldig med livet og funnet en drømmemann ?;) jeg vet det vil gå bra!! ;)

Lykke til !;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utdannelsen og karrieren går ikke automatisk i vasken om du beholder barnet. Du tar permisjon fra studiet selvfølgelig, men hva har det å si om du fullfører litt senere enn planlagt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååherrreeguuud..kommer til å bli sån gal dame som googler all type babymat og skriver om ungen på forum og diverse...!

hjelp hjelp!

Håper virkelig at sjokket legger seg om en stund og at kjæresten min heller ikke freaker ut! hehe

Hehe, det er ikke å være "gal dame", men å være mamma :fnise:

Bare vent, om et par uker har noe forandret seg oppe i hodet ditt for alltid.

Tror nok du har tatt riktig avgjørelse, for jeg tror det hadde vært vanskelig å rettferdiggjøre en abort ovenfor deg selv når du om noen få år uansett skulle prøvd å bli gravid. Selv om jeg forstår sorgen over alle planene som går i vasken. Heldigvis så kan man reise på spennende ferier med barn, man må bare bo på hoteller med god standard og legge opp dagene anderledes enn man ville gjort uten barn.

Anonymous poster hash: cf9aa...fe3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble gravid uten at det var planlagt rett etter at jeg som nyutdannet etter master skulle ta fatt på karrieren. Men jeg fant ut at alt egentlig ordnet seg til det bedre-nå slipper jeg å tenke på at jeg om noen år når karrieren virkelig skyter fart, må ut i permisjon. Nå har jeg valgt det slik at jeg får de to barna jeg skal ha, før jeg fyller 31. Så kan jeg tenke "uforstyrret" på karrieren etterpå!

Store reiser må ligge på vent noen år, men som jeg gleder meg til å kunne ta med hele familien på slikt om noen år! I mellomtiden blir det mange småturer til byer i Europa, gjennom jobben eller med mannen. Livet er langt i fra over!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ops! Trykket for fort men synes dere har vært flinke å diskutere og gått frem hva som er best for dere ! ;) du har vært heldig med livet og funnet en drømmemann ? ;) jeg vet det vil gå bra!! ;)

Lykke til ! ;)

takk! jeg har drømmemannen ;) han tar det heeeelt cool :) vil ha ny bil og bygge ut huset! haha han beroliger meg hele tiden og sier at dette skal vi fikse, sammen er vi uansett..

så nå begynner det å synke inn..

takk! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble gravid uten at det var planlagt rett etter at jeg som nyutdannet etter master skulle ta fatt på karrieren. Men jeg fant ut at alt egentlig ordnet seg til det bedre-nå slipper jeg å tenke på at jeg om noen år når karrieren virkelig skyter fart, må ut i permisjon. Nå har jeg valgt det slik at jeg får de to barna jeg skal ha, før jeg fyller 31. Så kan jeg tenke "uforstyrret" på karrieren etterpå!

Store reiser må ligge på vent noen år, men som jeg gleder meg til å kunne ta med hele familien på slikt om noen år! I mellomtiden blir det mange småturer til byer i Europa, gjennom jobben eller med mannen. Livet er langt i fra over!

Godt å vite! Ja da blir jeg jo ferdig til den tid jeg også- så er det bare å legge ut i verden ;)

samtidig er lillesøsteren min også gravid, så skal tru hu kommer til å bli glad når hu får vite det!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du burde tenke noye gjennom det hele for du tar en avgjorelse. Ja, abort er ikke noe a ta lett paa, men det er DIN kropp og ditt liv. Du og samboeren din har ikke vaert sammen saa veldig lenge, er du sikkert paa at han er den "rette"? Jeg er i grunn i en ligene situasjon, har vert sammen med min samboer i 1 aar, er 3 maander paa vei og skal begynne med Master naa. Vi skal beholde, og det har vi begge vert enige om, men jeg har full forstaaelse for at ikke alle tenker likt. Det er ikke verdens undergang om du faar barn naa, saa lenge du og samboeren din samarbeider saa skal det gaa bra. Men uansett saa er det din besluttning. :blomst:

Takk for svar. Tror jeg hadde helt "hetta" når jeg skrev dette for 2 dager siden! Har fått sunket litt inn og det hjelper veldig mye at kjæresten min er en rolig og sindig og ikke minst fornuftig mann!

Han synes det er fint og han er glad ;) Det kom jo meget brått på, da vi kun har vært sammen litt over ett år.. men jeg har jo tross alt ventet på denne mannen i 10 år! ( var single veldig lenge) så jeg tror og håper at vi skal holde sammen.

Lykke til med studier ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...