Spinat Skrevet 10. februar 2014 #1 Skrevet 10. februar 2014 Hvordan fungerer ordningen? Tar de i mot HELT utrente personer? Fordeler og ulemper?
Erazor Skrevet 11. februar 2014 #2 Skrevet 11. februar 2014 Er ikke sikker på hva du mener med «hvordan fungerer», men vanligvis bestiller du en eller flere timer. Først kartlegges nåværende form og mål for treningen, og deretter setter treneren sammen et program som fungerer for deg, noen ganger kombinert med en kostholdsplan (dette varierer ut fra hvilken PT du velger, og hva du ønsker). PT-er tar vanligvis imot personer i hvilken som helst form. Dersom du har skadeproblematikk eller helseplager som må tas spesielt hensyn til, kan noen velge å la være å ta imot og eventuelt vise til en PT med en spesifikk bakgrunn (for eksempel en med fysioterapibakgrunn). Fordelen er at man får trening som er spesialtilpasset til en selv. Mange kan slite med å finne motivasjon og pushe seg selv, men når noen vier all oppmerksomhet til en, vil det være vanskeligere å sluntre unna og lettere å yte litt ekstra. I tillegg får man god oppfølging og man blir hele tiden korrigert slik at en gjør øvelsene riktig med rett belastning. Ulempen er først og fremst at det er dyrt.
Spinat Skrevet 11. februar 2014 Forfatter #3 Skrevet 11. februar 2014 Ser på flere treningsentres nettsider at de PT-ene der har LITE bakgrunn som er relevant for jobben... 3
Spinat Skrevet 11. februar 2014 Forfatter #4 Skrevet 11. februar 2014 Hvordan finner man han trenern sin når man har bestilt time? Er alle treningssentre fulle? Koster alle gruppe-økter penger?
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2014 #5 Skrevet 11. februar 2014 Hvordan finner man han trenern sin når man har bestilt time? Er alle treningssentre fulle? Koster alle gruppe-økter penger? spørr i respesjonen. Gruppetimer er som regel inkludert i medlemsavgiften. Om det ikke står noe annet. Igjen - spørr i respesjonen. Bare se å kom deg til et senter og spørr de direkte. Det er ikke så vanskelig Anonymous poster hash: a1c15...148 1
Erazor Skrevet 12. februar 2014 #7 Skrevet 12. februar 2014 Ser på flere treningsentres nettsider at de PT-ene der har LITE bakgrunn som er relevant for jobben... Bakgrunnen til hver enkelt PT kan variere veldig, derfor er det greit å be om informasjon om slikt på forhånd. En del sentere har PT-presentasjoner liggende ute på nett, andre har det oppslått på senteret. Dersom du har spesifikke ønsker kan du sikkert ringe eller sende epost til forskjellige sentere og høre om de har PT-er med ønskede bakgrunner. Hvordan finner man han trenern sin når man har bestilt time? Er alle treningssentre fulle? Koster alle gruppe-økter penger? Når man har bestilt time møter man opp på senteret og skifter. PT-en møter man vanligvis i resepsjonen til avtalt tid. Noen PT-er opererer utenfor treningssentere, og da kan et annet møtested avtales på forhånd. Er ikke helt sikker på hva du mener med fulle, men jeg tror at alle sentere er interessert i flere kunder. Noen PT-er kan derimot ha full timeplan, eller svært begrenset med ledige timer. Dette er noe du må forhøre deg om selv. Om du mener gruppeøkter med PT, så vil de alltid koste penger. Oppsatte gruppetimer derimot pleier å være inkludert i månedsprisen for å trene på senteret.
Missi89 Skrevet 12. februar 2014 #8 Skrevet 12. februar 2014 Jeg har PT på elixia. Dette er en som har følgt meg gjennom mange år nå. Første gang var jg i forholdsvis god for og ville styrke opp, andre gangen var etter en graviditet og kg hadde blitt mange. Vi trente hardt og godt og jeg kom ned til min idealvekt. Nå skal jeg starte opp og noen kg er tilbake grunnet sykdom. Jeg elsker å trene med PT. Det motiverer meg på en måte jg selv ikke greier. Jeg har også fått en kostholdsplan. Så trening med PT er noe alle burde ta seg råd til i begynnelsen. Investere i egen kropp og helse.
Spinat Skrevet 12. februar 2014 Forfatter #9 Skrevet 12. februar 2014 Er PT svindel? Jeg får ikke lov å engang kjøpe tjenesten av egne penger fra egen bankkonto...
Gjest Belle Gunnes Skrevet 12. februar 2014 #10 Skrevet 12. februar 2014 Er PT svindel? Jeg får ikke lov å engang kjøpe tjenesten av egne penger fra egen bankkonto... Jøsses du spør om mye rart 9
Spinat Skrevet 12. februar 2014 Forfatter #11 Skrevet 12. februar 2014 Vet du hva? Hold kjeft hvis du ikke har noe positivt å komme med! Her får jeg ikke engang lov av familien min til å kjøpe PT-timer til meg selv for EGNE penger, fordi de mener det er svindel. De påstår de har lest på nettsiden til treningssentrene, og ler seg i hjel. Synd de er så blinde.
Gjest Belle Gunnes Skrevet 12. februar 2014 #12 Skrevet 12. februar 2014 Vet du hva? Hold kjeft hvis du ikke har noe positivt å komme med! Her får jeg ikke engang lov av familien min til å kjøpe PT-timer til meg selv for EGNE penger, fordi de mener det er svindel. De påstår de har lest på nettsiden til treningssentrene, og ler seg i hjel. Synd de er så blinde. Mange har kjempegod nytte av PT-timer, for å lære seg å trene riktig. Veldig synd om dine foreldre ikke kan se dette. Hvordan de klarer å vri dette til å være svindel, kan jeg ikke forstå. Håper du finner en løsning på dette. Men du kan i hvert fall begynne å trene med apparater først og fremst. Det skal litt til for å gjøre for mye galt der. 2
Spinat Skrevet 12. februar 2014 Forfatter #13 Skrevet 12. februar 2014 Prøvde å fortelle de at uten en PT, kan jeg risikere å trene feil. Og hvis jeg trener feil, kan jeg i BESTE FALL bli skadet. Men neida, de kom opp med argumenter som; ''PT-ene dukker ikke opp til timene sine, blablabla osv''... En annen i slekta sammenlignet helsetjenesten på gamlehjemmet med PT-er fra proffe treningsleverandører også. Det værste er at jeg med mitt utgangspunkt vil merke fremgang, uansett, så hvordan kan jeg forklare at sluttresultatet ville vært bedre, og sikrere med en PT? Det er helt hinsides, at jeg som er i starten av 20-årene ikke får lov å bruke EGNE penger på det heller... Hvis en annen betaler årsabbonnement, hvordan kan jeg skjule at jeg kjøper PT-timer selv? Det blir jo registrert på en måte? For å kjøpe en PT-pakke, det er faktisk ikke så mye å diskutere. Det skal jeg.
Nutz Skrevet 12. februar 2014 #14 Skrevet 12. februar 2014 Prøvde å fortelle de at uten en PT, kan jeg risikere å trene feil. Og hvis jeg trener feil, kan jeg i BESTE FALL bli skadet. Men neida, de kom opp med argumenter som; ''PT-ene dukker ikke opp til timene sine, blablabla osv''... En annen i slekta sammenlignet helsetjenesten på gamlehjemmet med PT-er fra proffe treningsleverandører også. Det værste er at jeg med mitt utgangspunkt vil merke fremgang, uansett, så hvordan kan jeg forklare at sluttresultatet ville vært bedre, og sikrere med en PT? Det er helt hinsides, at jeg som er i starten av 20-årene ikke får lov å bruke EGNE penger på det heller... Hvis en annen betaler årsabbonnement, hvordan kan jeg skjule at jeg kjøper PT-timer selv? Det blir jo registrert på en måte? For å kjøpe en PT-pakke, det er faktisk ikke så mye å diskutere. Det skal jeg. Er du i 20-årene og lar foreldrene dine bestemme hva du skal og ikke skal bruke penger på har du et problem. 13
Chloe- Skrevet 13. februar 2014 #15 Skrevet 13. februar 2014 Jeg tenker at med ditt selvstendighetsnivå, så burde PT absolutt være et positivt tiltak. Kanskje et familiemedlem kan være med deg første gangen? Du kan begynne med å bare bestille én time, og så heller forhandle med familiemedlemmet etterpå. 4
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2014 #16 Skrevet 13. februar 2014 Du får snike unna litt cash i ny og ne og spare opp til egen PT-time uten at dine foreldre merker dette. Virkelig ufint av dine foreldre dette her. Du er myndig og de har ikke lov å sjekke din bankkonto. Anonymous poster hash: a1c15...148
Gjest Evans Skrevet 13. februar 2014 #17 Skrevet 13. februar 2014 Hvis du er medlem av et treningssenter kan du kjøpe timer med PT gjennom disse. Hvis ikke, er det sikkert noen som også driver ”privat”, men det har jeg ingen erfaring med. PT er ikke en beskyttet tittel, så hvor gode disse PTene er varier. Se nøye på hva slags utdanning de har og hvor lang erfaring de har. Hvis du velger en som ikke har noe særlig å lære bort, kan du nesten se det på en form for svindel - forutsett at PTen markedsfører seg selv som erfaren og god. Får du en riktig bra PT er det langt fra svindel - da kan det være en utrolig bra hjelp. Jeg har opplevd både dårlige og gode PTer. Den dårlige skrøt på seg for mye erfaring i forhold til trening med skader, og det førte det til at jeg, som hadde en skade, ble verre. PT jeg har nå jobber 50% som fysioterapeut og 50 % som PT. Han er ekstremt god, motiverende og jeg har maksimalt utbytte av timene med han.
Spinat Skrevet 13. februar 2014 Forfatter #18 Skrevet 13. februar 2014 De timene som er en del av medlemskapet man kjøper, jeg ser ikke på min side til treningssentrertet at den timen er booket? Er det fordi den/de ikke ''tells''?
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2014 #19 Skrevet 13. februar 2014 Hvordan er det mulig å være så totalt hjelpesløs? Tror du trenger støttekontakt før personlig trener…. Anonymous poster hash: c5e0d...8e1 13
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2014 #20 Skrevet 13. februar 2014 De timene som er en del av medlemskapet man kjøper, jeg ser ikke på min side til treningssentrertet at den timen er booket? Er det fordi den/de ikke ''tells''? Nei de er jo gjeldene for alle. Du bare møter opp litt før tiden, og er klar når timen begynner. Er det noe du lurer på, så spør en av de som jobber der. Håper trening er det som skal til for deg. At det vil gi det styrke på alle plan. Anonymous poster hash: a1c15...148
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå