Gjest tiaen Skrevet 25. mai 2014 #3481 Skrevet 25. mai 2014 Jeg tenkte på Heidi Alexandra som årsak til AMs hevngjerrighet overfor Mats. Slik AM har spilt så langt virker det som hun ønsker en svak partner som hun kan herske over, samtidig som hun kan utfolde seg med de andre guttene på hotellet. Gabriel er tilfreds med å ha det slik, mens Mats ønsket seg mer av en partner. Jeg er enig i at Mats blir lett betatt. At dette gjør han til følelsesmessig ustabil synes jeg er å ta litt hardt i. Han er lidenskaplig og tar valg utifra det han føler. Han er likevel ærlig og går ikke bak ryggen til noen. Hvis Mats raskt blir betatt av AM - hva er galt i det? Hvis Mats i etterkant endrer sitt syn fordi AM viser andre sider av seg selv - er ikke det også en ærlig sak? Hvis AM var taktisk hadde hun vært mer sensuell i sin tilnærming til Mats, så hadde hun sluppet å bli kunstig gjenopplivet hele tiden. Er ikke noe gale i at Mats blir betatt av Ann Marielle, det har jeg aldri sagt. Selvfølgelig har han lov til å endre sitt syn på henne, men måten han gjør det på, synes jeg er dårlig. Mats valgte f.eks å ikke redde Audun pga han ble sjalu. Han så at Ann Marielle var litt betatt av Audun, og ble kjempesta på bakgrunn av dette. Og hvis han var så lei av Ann Marielle, så kunne han likegodt ha byttet partner da og latt Ann Marielle og Audun stå sammen, istedenfor å sette AM i fare ett par dager senere når Lene sjekket inn. 5
Gladius Veritatis Skrevet 25. mai 2014 #3482 Skrevet 25. mai 2014 Det har ingenting med Heidi Alexandra å gjøre at AM er sur på Mats. Det har med at Mats sviktet henne, IGJEN, etter å allerede ha sendt henne hjem en gang. Er det rart hun blir sur på Mats? Tviler på at AM føler seg truet eller blir hevngjerrig på Heidi Alexandra av alle personer. Hun har jo ingenting med den saken å gjøre. Jeg vil tvertimot påstå at det var AM som sviktet Mats ved å uten videre tilgi Aurora, og det er nærliggende å tenke seg at dette delvis skyldtes at Heidi Alexandra ble valgt foran henne. Merk at dette var en uke før Lene kom inn. AM trengte ikke å ta hevn på Heidi Alexandra, ettersom hun allerede var stemt ut før AM kom inn igjen. Aurora var falsk og feig i det hun stemte ut Heidi Alexandra selv om de var gode venninner, noe som naturligvis provoserte Mats. At det var nettopp Heidi Alexandra hun gav dødskysset, kan vi likevel tenke oss var en grunn til at det var lettere for AM å tilgi Aurora enn om det hadde vært noen andre (i tillegg til det rent taktiske jeg har nevnt i tidligere innlegg).
Gjest tiaen Skrevet 25. mai 2014 #3483 Skrevet 25. mai 2014 Jeg vil tvertimot påstå at det var AM som sviktet Mats ved å uten videre tilgi Aurora, og det er nærliggende å tenke seg at dette delvis skyldtes at Heidi Alexandra ble valgt foran henne. Merk at dette var en uke før Lene kom inn. AM trengte ikke å ta hevn på Heidi Alexandra, ettersom hun allerede var stemt ut før AM kom inn igjen. Aurora var falsk og feig i det hun stemte ut Heidi Alexandra selv om de var gode venninner, noe som naturligvis provoserte Mats. At det var nettopp Heidi Alexandra hun gav dødskysset, kan vi likevel tenke oss var en grunn til at det var lettere for AM å tilgi Aurora enn om det hadde vært noen andre (i tillegg til det rent taktiske jeg har nevnt i tidligere innlegg). Du misforstår. Du sa at Heidi Alexandra var grunnen til at AM ville ta hevn, hvor jeg svarte at det er Mats som er grunnen, og ikke henne. 3
Gladius Veritatis Skrevet 25. mai 2014 #3484 Skrevet 25. mai 2014 (endret) Er ikke noe gale i at Mats blir betatt av Ann Marielle, det har jeg aldri sagt. Selvfølgelig har han lov til å endre sitt syn på henne, men måten han gjør det på, synes jeg er dårlig. Mats valgte f.eks å ikke redde Audun pga han ble sjalu. Han så at Ann Marielle var litt betatt av Audun, og ble kjempesta på bakgrunn av dette. Og hvis han var så lei av Ann Marielle, så kunne han likegodt ha byttet partner da og latt Ann Marielle og Audun stå sammen, istedenfor å sette AM i fare ett par dager senere når Lene sjekket inn. Så det du sier her er at Mats behandlet AM dårlig fordi han ikke lot henne gå til Audun? Her sier du jo rett ut at AM ikke var en partner å stole på på dette tidspunkt, ettersom hun allerede da ville fjerne Mats. Lene har med andre ord ingenting med saken å gjøre. Til det andre; Jeg sier ikke at det er personen Heidi Alexandra som er grunnen til at AM ville ha hevn. Min påstand er at det var Mats sitt valg av HA fremfor AM som igangsatte hele kaskaden av hendelser som forandret spillet. Endret 25. mai 2014 av Gladius Veritatis
Gjest tiaen Skrevet 25. mai 2014 #3485 Skrevet 25. mai 2014 Så det du sier her er at Mats behandlet AM dårlig fordi han ikke lot henne gå til Audun? Her sier du jo rett ut at AM ikke var en partner å stole på på dette tidspunkt, ettersom hun allerede da ville fjerne Mats. Lene har med andre ord ingenting med saken å gjøre. Jeg sier at han kunne latt Audun stå bak henne, hvis han var så lei av Ann Marielle, som du mente. Hun ville ikke få ut Mats, men redde Audun, og evt bytte tilbake igjen senere. Jeg har aldri sagt at hun ville "fjerne Mats", jeg sa at AM likte Audun ganske godt og derfor ville redde han. Mats hadde jo til og med en fredning, så det burde ikke vært et problem. 4
Gladius Veritatis Skrevet 25. mai 2014 #3486 Skrevet 25. mai 2014 Jeg sier at han kunne latt Audun stå bak henne, hvis han var så lei av Ann Marielle, som du mente. Hun ville ikke få ut Mats, men redde Audun, og evt bytte tilbake igjen senere. Jeg har aldri sagt at hun ville "fjerne Mats", jeg sa at AM likte Audun ganske godt og derfor ville redde han. Mats hadde jo til og med en fredning, så det burde ikke vært et problem. Nå argumenterte Mats med at Lorden burde kjempe for plassen sin. Mats kunne selvsagt tjent på å redde ham, men det kunne like godt slått tilbake på ham selv uken etter. Det er umulig å si. Generelt sett liker jeg når deltagere har mot til å stå imot påvirkning og tar sin egne valg, noe også AM skal ha cred for i lignende situasjoner. Om Mats tok sitt valg med bakgrunn i sjalusi eller prinsipper og standhaftighet, synes jeg blir vanskelig å spekulere i. Jeg fikk vel det inntrykket at Mats følte det var urimelig at han skulle gi fra seg partneren sin når Lorden hadde mulighet til å stille seg andre steder.
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2014 #3487 Skrevet 25. mai 2014 Som AM skriver på egen blogg: Jeg er ingen engel! Jeg er på Paradise Hotel og jeg spiller spillet. Jeg tror de fleste her liker AM fordi hun har klart å stå imot både drittkjeft, utfrysing og direkte mobbing uten å la seg knekke. Hun fremstår som sterk og med evne til å ta selvstendige og også modige valg på tvers av den tidligere sterke gruppa. Som Gabriel og Aurora sier på videobloggen - hun må ha en ekstra ryggvirvel..... At hun er smart og flink til å manipulere når det faktisk trengs, er en egenskap du faktisk trenger for å overleve dette spillet. Og dette har hun vært nødt til å lære seg underveis. Ja, hun bruker utseende og sjarm - men igjen, dette er et SPILL... Hun har aldri sittet foran kamera og sutret over hvor falske de andre er eller kastet seg over nye spillere for å påvirke de i sin retning, så vidt jeg har sett. At hun velger seg "svake spillere" er tull og tøys - hun trives rett og slett med sympatiske mennesker, og de med henne, og det sier litt om hva slags type hun er selv. Jeg hadde sjekket ut for lengst, runden med Nico hvor han roper og skriker til henne mens INGEN av de andre forsvarer henne hadde nok fått mange til å pakke kofferten, Hun sier hva hun mener rett ut om bl.a Mats - og det må hun da for guds skyld få lov til. Hun er ingen helgen, og heller ikke dumsnill og naiv. Drømmefinalen min er AM og Nico - og hvor hun slipper kula, men tror dessverre hun ikke når så langt. Uansett ville hun ha vært en "verdig vinner". Anonymous poster hash: e5937...729 16
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2014 #3488 Skrevet 25. mai 2014 Jeg er helt og holdent på Team AM - og håper inderlig en av de vinner. Tar også avstand ifra mobbingen, dobbeltmoralen og alt det andre og er enig i at det har foregått mye ufint. Men la oss nå passe på at vi ikke ender opp som mobbere selv, Simone er ute, og lite trolig at hun kommer inn igjen. La oss bli ferdig med hennes behandling av AM - jeg for min del syns hun har blitt nok straffet i form av hatefulle kommentarer på nettet, også på egen blogg. Og nei, jeg er IKKE Simone, eller noen av de hun kjenner - bare kjenner litt på hvordan det må føles å lese så mye stygt om seg selv. Sikkert vondt nok. Anonymous poster hash: e5937...729 Det er ikke opp til deg å bestemme da. Vi må få lov til å diskutere det hvis vil. Anonymous poster hash: fe433...bf8 4
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2014 #3489 Skrevet 25. mai 2014 Hun har aldri sittet foran kamera og sutret over hvor falske de andre er eller kastet seg over nye spillere for å påvirke de i sin retning, så vidt jeg har sett.Anonymous poster hash: e5937...729 Hun grein vell mens den greia med Casper, og kalte han falsk? Anonymous poster hash: 04c2b...d76
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2014 #3490 Skrevet 25. mai 2014 Hun grein vell mens den greia med Casper, og kalte han falsk? Anonymous poster hash: 04c2b...d76 Men det hadde hun da ALL RETT til. Casper er en drittsekk. Anonymous poster hash: 2b391...a40 13
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2014 #3491 Skrevet 25. mai 2014 Og forresten, Gladius Veritatis, jeg lurer på om vi har sett samme serien? Du virker ikke helt inni handlingen, men nesten som 0m du har fått med deg det DU tror har skjedd? Anonymous poster hash: 2b391...a40 8
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2014 #3492 Skrevet 25. mai 2014 Og forresten, Gladius Veritatis, jeg lurer på om vi har sett samme serien? Du virker ikke helt inni handlingen, men nesten som 0m du har fått med deg det DU tror har skjedd? Anonymous poster hash: 2b391...a40 Enig. Jeg leser alltid de to første setningene Gladius Veritatis skriver før jeg hopper over hele innlegget da det bare blir for dumt. Han drar jo ting helt ut av proporsjoner. Anonymous poster hash: 573a5...7ac 7
Gjest Sunshine23 Skrevet 25. mai 2014 #3493 Skrevet 25. mai 2014 Hun grein vell mens den greia med Casper, og kalte han falsk? Anonymous poster hash: 04c2b...d76 Er det rart da? 8
cathrineline Skrevet 25. mai 2014 #3494 Skrevet 25. mai 2014 Det samme med Maria, husker hun gikk bort til Siri og resten av gjengen og får beskjed av Siri om at hun ikke kan være med dem fordi de snakker, og hun kan komme tilbake om ti minutter. Er det ikke utfrysning så vet ikke jeg. Fikk skikkelig vondt av henne. Enig. Simone snakker jo bare tull. Mobbegjengen misbruker ordet "falsk". Det er jo mobbegjengen som er falsk. Jeg kom over en gammel statusoppdatering på Simones profil (den er fra de første ukene av Paradise regner jeg med). Siri og LA som sier at de liker AM på et personlig plan, så liker de begge denne kommentaren på facebook som omhandler AM: "Åå fy som jeg misliker den gullfisken!" Simone liker kommentaren også for øvrig, men hun har vel aldri skjult at hun har mislikt AM. For noen ufyselige mennesker. Jeg synes virkelig synd på AM som måtte være på et hotell så lenge med slike umodne drittsekker. AM er jo så å si (med noen unntak) den eneste der inne som har selvinnsikt og er reflektert og kan ha en normal diskusjon. Det er nettopp DET jeg liker med AM. Det klarer ikke Simone, Nicolai, Labi, LA, Chris, Joachim og tydeligvis ikke heller Siri (og sikkert noen jeg har glemt her). Jeg likte også Jeanette på grunn av dette, bare synd at hun lot seg lede av Simones sjalusi. Det jeg synes er veldig spesielt er at Siri skriver på den SAMME statusen at AM ikke ble mobbet på hotellet. Det er sikkert flere av dere som har sett denne statusen her før, men jeg kan jo godt skrive et par av de her uansett. Jeg liker veldig godt at denne kommentaren fikk 172 likes som er det meste på statusen: "Siri mobbet henne jo med å fryse henne (altså AM) ut av gruppen. Både du Simone, Siri, Ole (ikke minst!) og Casper minnet meg om ungdomsskolen. Jeg kjenner igjen mobbing når jeg ser det. Og utfrysing av andre er mobbing." Jeg kjente jeg ble glad da jeg leste denne kommentaren, men så svarer Siri selvfølgelig: "Vi utstøtte henne ikke i det hele tatt. Det fantes ikke mobbing der inne. Eneste vi gjorde var å si på kamera at vi ville ha henne ut av hotellet". Jeg bare: Tenk å kunne forsvare en slik oppførsel. LA, Ole og Jeanette liker kommentaren!! Selv om det er lenge siden, var jo PH ferdig spilt inn da denne statusen og kommentarene ble skrevet. Det viser tydelig mangel på selvinnsikt. Dette ble visst ganske langt.... Anonymous poster hash: 573a5...7ac 2
Gjest tiaen Skrevet 25. mai 2014 #3495 Skrevet 25. mai 2014 Enig. Jeg leser alltid de to første setningene Gladius Veritatis skriver før jeg hopper over hele innlegget da det bare blir for dumt. Han drar jo ting helt ut av proporsjoner. Anonymous poster hash: 573a5...7ac Totally agree! Skjønte fort at det var bortkastet tid å diskutere med han. 1
Gjest tiaen Skrevet 25. mai 2014 #3496 Skrevet 25. mai 2014 Hun grein vell mens den greia med Casper, og kalte han falsk? Anonymous poster hash: 04c2b...d76 Blir oppgitt av innlegg som dette. Hvis du ser på henne som en klagete, sutrete person fordi hun har blitt lei seg av Casper, så er det nesten som å si at "et mobbeoffer klager og sutrer fordi de blir mobbet". 5
outkast Skrevet 25. mai 2014 #3497 Skrevet 25. mai 2014 Måtte bare screenshotte Simone her, herregud så morsomt, hun ligner på en larve: 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2014 #3498 Skrevet 25. mai 2014 Måtte bare screenshotte Simone her, herregud så morsomt, hun ligner på en larve: Anonymous poster hash: 46281...30a 4
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2014 #3499 Skrevet 25. mai 2014 Det er ikke opp til deg å bestemme da. Vi må få lov til å diskutere det hvis vil. Anonymous poster hash: fe433...bf8 Skjønner at jeg ikke uttrykte meg klart nok i innlegget om Simone. Jeg fordømmer selv oppførselen hennes, og diskuterer det gjerne, men syns man kan spare seg for kommentarer som "pizzatryne", like stygg innvendig som utvendig - rett og slett ting som går på utseende. Syns det blir unødvendig - og man lander da på et nivå hvor man selv mobber. Anonymous poster hash: e5937...729 10
Gjest Lady.In.Heels Skrevet 25. mai 2014 #3500 Skrevet 25. mai 2014 (endret) Begynner å bli mye usaklig diskusjon her. Kan dere ikke bare være enige om å være uenig? Så lar vi denne tråden ligge i fred til neste episode kommer ut i morgen? Endret 25. mai 2014 av Lady.In.Heels 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå