Gå til innhold

Hvorfor stiller ikke Norge strengere krav til alenemødre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Begyn å argumenter.

Jeg orker ikke lære deg alle detaljene. Du vil finne mange detaljer på nav.no om diverse stønader.

Anonymous poster hash: 8a5f4...efb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva faen?! Hvilke penger? 970kr ekstra i barnetrygd du snakker om? Ja jøss jeg føler jeg utnytter samfunnet.

Anonymous poster hash: 602ff...b52

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva faen?! Hvilke penger? 970kr ekstra i barnetrygd du snakker om? Ja jøss jeg føler jeg utnytter samfunnet.

Anonymous poster hash: 602ff...b52

Jeg synes det er rart at ekstra barnetrygd ikke er behovsprøvd. Kjenner folk som tjener godt over en million i året som mottar ekstra barnetrygd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, fødselstallene er lavere enn 2,1 barn per kvinne, og det er for lavt.

Ser ikke ut til at det stagger befolkningsveksten akkurat, hvis man ser totalen og ikke skiller mellom etniske grupper (jeg antar du siktet til at etnisk norske kvinner i snitt føder mindre enn 2.1 barn?).

Hvorfor er det uansett et problem at befolkningen reduseres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser ikke ut til at det stagger befolkningsveksten akkurat, hvis man ser totalen og ikke skiller mellom etniske grupper (jeg antar du siktet til at etnisk norske kvinner i snitt føder mindre enn 2.1 barn?).

Hvorfor er det uansett et problem at befolkningen reduseres?

Man må jo dele opp etter etniske grupper, da det er lokalt i hver gruppe det er viktig at det er balanse. Når befolkningen reduseres blir det mye vanskeligere å finansiere pensjonssystemet, befolkningen blir mindre innovativ, boligbyggingen stopper opp og folk blir rett og slett mer pinglete. Man blir mer pinglete fordi folk biologisk sett skjemmer bort enebarn. Man blir også mye lettere utsatt for demografisk press fra innvandrergrupper og lignende. Det er også påvist at økonomiske depresjoner delvis er forårasket av fall i fødselstallene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er rart at ekstra barnetrygd ikke er behovsprøvd. Kjenner folk som tjener godt over en million i året som mottar ekstra barnetrygd.

Det ville kostet mer å behovsprøve barnetrygd enn å betale til alle.

Anonymous poster hash: 7a296...50c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg synes det er ganske tragisk at mine skattepenger går til å forsørge mange late mennesker.

Buhu. Da får du flytte til et annet land, da. Så kan du kose deg med dine egne penger, men ikke forvente å få noe hjelp den dagen du trenger det.

Anonymous poster hash: f2cdd...af8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror tanken bak å gi støtte til alenemødre med lav inntekt er å å hindre barnefattigdom og gi barn bedre oppvekstvillkår.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud. Jeg lurer på hvor grensen går for hvor ignorant man kan bli før man burde sperres inne for sin egen og andres sikkerhet. Det er ganske åpenbart at de som slenger med kjeften om at alenemødre ikke stilles krav til og bare blir kastet penger etter, ikke aner hva de snakker om og de kan umulig ha hatt spedbarn. Trist at det finnes mennesker som er så dumme:/

Anonymous poster hash: 81b83...857

Ja, men det fine er at en dag sitter de der selv, og da får svelge noen lodne kameler. Karma heter det, og jeg gleder meg til den dagen kommer :)

Her er visse folk som ikke kommer til å få en dråpe sympati fra meg når deres tid er her.

Sånne som tror det er så lett å planlegge alt. "Få deg utdannelse og jobb først". Blant annet. Og hva med den der at man ikke får barn med noen før man VET at man skal være sammen reeeeesten av liiiiivet. Hahaha! Ja, for de fleste går rundt og får barn med noen de har tenkt å gå fra neste måned liksom.

Dere kan være gift og gud vet hva, men barn tar på forholdet, og kanskje går egentlig mannen deres rundt og puler både søstra og venninnen din, og en dag sitter du der alene med 3 barn og må "få kastet stønader etter deg". Ja, jeg gleder meg.

Dette siste var ikke ment til deg jeg siterte. Bare for å ha det sagt.

Anonymous poster hash: f2cdd...af8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keikolina

Vil tro at det å være alenemor er vanskelig nok fra før. Og det er ikke bare-bare å ha med nav å gjøre heller.

Gud ja, misunner ikke de som har hele ansvaret alene.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I andre land er det hardt å være alenemor, og samfunnet krever at de gjør en innsats. Men i Norge kaster vi jo bare stønader etter dem?

Anonymous poster hash: 8a5f4...efb

Alenemødre er et bredt spekter. Det er dessverre ikke bare unge 15-16 åringer som blir gravid for de slurver med pilla! Det et tøft nok psykisk å være alenemor uten at man skal ha det tøft økonomisk i tillegg, med de bekymringer det medfører. Jeg er evig takknemlig for at jeg er så heldig å bo i Norge!

Anonymous poster hash: 3ca5f...a4b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I andre land er det hardt å være alenemor, og samfunnet krever at de gjør en innsats. Men i Norge kaster vi jo bare stønader etter dem?

Anonymous poster hash: 8a5f4...efb

Jeg skulle nå mye heller hatt pappaen til babyen her enn all verdens penger! Dessuten har jeg jobbet 100% siden jeg var ferdig med utdanning. Så når di sikter til alenemødre må du heller være litt mere konkret.

Anonymous poster hash: 3ca5f...a4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med TS! Hva er årsaken til at alenemødre skal særbehandles? Jeg tenker på overgangsstønaden... Jeg kjenner til noen som snylter seg til denne, det irriterer meg ;-)

Anonymous poster hash: 5e4cc...716

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RompeRusk

Enig med TS! Hva er årsaken til at alenemødre skal særbehandles? Jeg tenker på overgangsstønaden... Jeg kjenner til noen som snylter seg til denne, det irriterer meg ;-)

Anonymous poster hash: 5e4cc...716

Så meld de til nav da, er ikke så jævlig vanskelig dersom du vet de snylter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det ville kostet mer å behovsprøve barnetrygd enn å betale til alle.

Anonymous poster hash: 7a296...50c

Ikke enig. Man må vel søke om den ekstra barnetrygden, slik at det kan fanges opp i denne prosessen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så meld de til nav da, er ikke så jævlig vanskelig dersom du vet de snylter

Har selvfølgelig gjort det, men det krever jo mye ressurser for Nav å finne ut av sånt. Når systemet er så lett å lure mener jeg vi må endre det!

Det er ikke bare de som lurer systemet som irriterer meg. Det at alenemødre har fått os i 3 år er for meg helt uforståelig. De kan altså gå hjemme i 3 år og få betalt for det!? Hva er vitsen......!!??? Hvorfor skal alenemødre behandles anberledes enn oss mødre som bor pappaene?

Anonymous poster hash: 5e4cc...716

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RompeRusk

Har selvfølgelig gjort det, men det krever jo mye ressurser for Nav å finne ut av sånt. Når systemet er så lett å lure mener jeg vi må endre det!

Det er ikke bare de som lurer systemet som irriterer meg. Det at alenemødre har fått os i 3 år er for meg helt uforståelig. De kan altså gå hjemme i 3 år og få betalt for det!? Hva er vitsen......!!??? Hvorfor skal alenemødre behandles anberledes enn oss mødre som bor pappaene?

Anonymous poster hash: 5e4cc...716

Nå er jo det slik at man bare får innvilget os for ett år i slengen, og man må søke for hvert år, max 3 år. Og de som bare går hjemme i 3 år gjør seg selv en stor bjørnetjeneste, siden de sitter igjen uten utdannelse eller jobb etter de 3 årene.

Og grunnen er jo at når man er 2, har man også dobbelt inntekt. Os er ikke så jævlig mye, om det er det du tror

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jo det slik at man bare får innvilget os for ett år i slengen, og man må søke for hvert år, max 3 år. Og de som bare går hjemme i 3 år gjør seg selv en stor bjørnetjeneste, siden de sitter igjen uten utdannelse eller jobb etter de 3 årene.

Og grunnen er jo at når man er 2, har man også dobbelt inntekt. Os er ikke så jævlig mye, om det er det du tror

Jo, det er faktisk ganske mye penger!! Når den 3-årsperioden er over så har et par av de jeg kjenner til fått et barn til... Og ny runde med penger. Helt sykt!

Det er jo også flere unge mødre med populære blogger som gjør/gjorde dette. Litt av noen forbilder ;-)

Anonymous poster hash: 5e4cc...716

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...