Gå til innhold

Hvorfor stiller ikke Norge strengere krav til alenemødre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I andre land er det hardt å være alenemor, og samfunnet krever at de gjør en innsats. Men i Norge kaster vi jo bare stønader etter dem?



Anonymous poster hash: 8a5f4...efb
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilke stønader er det du mener alenemødre får kastet etter seg?



Anonymous poster hash: 847c2...5a9
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge kaster penger etter alle som vil ha, i motsetning til alle andre land, så det er ikke bare alenemødre.

Etter alle som TRENGER penger.

Anonymous poster hash: 75804...ab7

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tjener mine egne penger på lik linje med de fleste aleneforeldre. De fleste jobber og greier seg selv så hold tåta på deg og ikke skjær alle over en kam.

Anonymous poster hash: 1c59b...c33

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tjener mine egne penger på lik linje med de fleste aleneforeldre. De fleste jobber og greier seg selv så hold tåta på deg og ikke skjær alle over en kam.

Anonymous poster hash: 1c59b...c33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

javel, hvor er de pengene de angivelig har kastet etter meg?



Anonymous poster hash: 769bd...76b
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I andre land er det hardt å være alenemor, og samfunnet krever at de gjør en innsats. Men i Norge kaster vi jo bare stønader etter dem?

Anonymous poster hash: 8a5f4...efb

Å hold nå kjeft. Må være slitsomt(eller kanskje litt digg) å være så enkel i hodet at en tror at alle alenemødre ikke gjør en innsats. Du skulle bare visst, lille deg.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I andre land er det hardt å være alenemor, og samfunnet krever at de gjør en innsats. Men i Norge kaster vi jo bare stønader etter dem?

Anonymous poster hash: 8a5f4...efb

Hvorfor skulle vi trenge å gjøre det vanskeligere for alenemødre da? Er vel heller slik at land som ikke gjør noe særlig for alenemødre har alt for lave fødselstall. Jeg synes det er bedre å kaste noen millioner etter alenemødrene, enn å ha så katastrofalt lave fødselstall som Japan, Italia eller Latvia.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er for lett å være snylter i dagens Norge. Det være seg alenemødre, innvandrere, lat ungdom, uføretrygdede, sosialklienter etc. Ja, det er mange som trenger hjelp, men alt for mange er late og snylter på staten/skattebetalere.

Det første man bør gjøre er å kutte sykelønnen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvilke stønader er det du mener at blir kastet etter meg? Bortsett fra utvidet barnetrygd har jeg ikke fått ei krone fra NAV. Ikke skjær alle over en kam

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud , er du alenemor kanskje?

Denne mndn , har jeg snudd på hver ei krone , nesten så jeg ikke kunne kjøpe nye truser til elste datra ,som hun så sårt trenger :( Jeg er opptatt av kosthold og helse , men pga økonomi, kan jeg ikke kjøpe det jeg vil,til middag hver dag. Husker ikke sist jeg kjøpte meg klær ,alt av overskudd i mndn,må settes av til strøm . Lite lysten på å bruke kredittkort , selv om jeg faktisk har måttet gjort det. Heldigvis ligger gjelda på under 3000!

Nå mottar jeg ingen stønad fra far,av div årsaker.OS var jeg ferdig med,for ett års tid siden,og den kom fryktelig godt med,ja det skal jeg innrømme.

Det er billigere for Norge å "kaste" stønader,som du så fint kaller det,enn å la oss gå på gata med barna våre . Boende i pappesker og livnære oss på det vi finner i søppelkassa. Det er billigere for Norge , at vi holder oss friske bak fire vegger og et tak,med mulighet for å ta vare på oss selv hygienisk,kjøpe ren mat og drikke rent vann.

Norge er et av verdens rikeste land , hvorfor skal Norge la alenemødre og andre økonomiske "vanskeligstilte" ,bli uteligger og det som verre er?

Jeg jobber 100% , har betalt skatt i 16-17 år sammenhengende , det blir faktisk millionbeløp jeg har betalt inn i skattepenger , skader det da , at man får noe tilbake i 3 år? Det er ikke mye stønad som tikker inn på min konto i mndn pr dags dato ...

Sorry ass , kunne sikkert ha skrevet et langt innlegg , men stopper her.



Anonymous poster hash: 96c10...d30
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er for lett å være snylter i dagens Norge. Det være seg alenemødre, innvandrere, lat ungdom, uføretrygdede, sosialklienter etc. Ja, det er mange som trenger hjelp, men alt for mange er late og snylter på staten/skattebetalere.

Det første man bør gjøre er å kutte sykelønnen.

Er det ikke fint å ha noen grupper å hetse og se ned på? Er det ikke fint å kunne føle seg så jævla mye bedre enn andre?

Anonymous poster hash: a5690...2d3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må tørre å ta disse debattene, selv om de kan være ubehagelige for noen!



Anonymous poster hash: 8a5f4...efb
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi må tørre å ta disse debattene, selv om de kan være ubehagelige for noen!

Anonymous poster hash: 8a5f4...efb

Omfg

Anonymous poster hash: a5690...2d3

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke fint å ha noen grupper å hetse og se ned på? Er det ikke fint å kunne føle seg så jævla mye bedre enn andre?

Anonymous poster hash: a5690...2d3

Nei, jeg synes det er ganske tragisk at mine skattepenger går til å forsørge mange late mennesker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RompeRusk

Herregud , er du alenemor kanskje?

Denne mndn , har jeg snudd på hver ei krone , nesten så jeg ikke kunne kjøpe nye truser til elste datra ,som hun så sårt trenger :( Jeg er opptatt av kosthold og helse , men pga økonomi, kan jeg ikke kjøpe det jeg vil,til middag hver dag. Husker ikke sist jeg kjøpte meg klær ,alt av overskudd i mndn,må settes av til strøm . Lite lysten på å bruke kredittkort , selv om jeg faktisk har måttet gjort det. Heldigvis ligger gjelda på under 3000!

Nå mottar jeg ingen stønad fra far,av div årsaker.OS var jeg ferdig med,for ett års tid siden,og den kom fryktelig godt med,ja det skal jeg innrømme.

Det er billigere for Norge å "kaste" stønader,som du så fint kaller det,enn å la oss gå på gata med barna våre . Boende i pappesker og livnære oss på det vi finner i søppelkassa. Det er billigere for Norge , at vi holder oss friske bak fire vegger og et tak,med mulighet for å ta vare på oss selv hygienisk,kjøpe ren mat og drikke rent vann.

Norge er et av verdens rikeste land , hvorfor skal Norge la alenemødre og andre økonomiske "vanskeligstilte" ,bli uteligger og det som verre er?

Jeg jobber 100% , har betalt skatt i 16-17 år sammenhengende , det blir faktisk millionbeløp jeg har betalt inn i skattepenger , skader det da , at man får noe tilbake i 3 år? Det er ikke mye stønad som tikker inn på min konto i mndn pr dags dato ...

Sorry ass , kunne sikkert ha skrevet et langt innlegg , men stopper her.

Anonymous poster hash: 96c10...d30

Du har krav på stønad fra far, han skal da for pokker betale for egne unger. Stå på ditt du :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...