Gå til innhold

Hvorfor stiller ikke Norge strengere krav til alenemødre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er mor til 2.

Jeg har prøvd i MANGE år nå å få meg jobb. Ikke en eneste en har jeg fått. Alt fra butikkjobber til vaskejobber!!

Jeg tror at mye bunner i at jeg har to småbarn, og da vil de heller ansette noen som har større barn, eller ingen.

Tro meg, jeg vil tjene mine egne penger. Forsørge mine egne barn/meg selv. Men det er ikke så lett.

Tenk litt på det, før neste nedlatende innlegget blir postet.



Anonymous poster hash: 890ff...f9a
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er mor til 2.

Jeg har prøvd i MANGE år nå å få meg jobb. Ikke en eneste en har jeg fått. Alt fra butikkjobber til vaskejobber!!

Jeg tror at mye bunner i at jeg har to småbarn, og da vil de heller ansette noen som har større barn, eller ingen.

Tro meg, jeg vil tjene mine egne penger. Forsørge mine egne barn/meg selv. Men det er ikke så lett.

Tenk litt på det, før neste nedlatende innlegget blir postet.

Anonymous poster hash: 890ff...f9a

Hva med å ha karriere og jobb i orden før du får avkom?

Anonymous poster hash: 8a5f4...efb

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud. Jeg lurer på hvor grensen går for hvor ignorant man kan bli før man burde sperres inne for sin egen og andres sikkerhet. Det er ganske åpenbart at de som slenger med kjeften om at alenemødre ikke stilles krav til og bare blir kastet penger etter, ikke aner hva de snakker om og de kan umulig ha hatt spedbarn. Trist at det finnes mennesker som er så dumme:/



Anonymous poster hash: 81b83...857
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud. Jeg lurer på hvor grensen går for hvor ignorant man kan bli før man burde sperres inne for sin egen og andres sikkerhet. Det er ganske åpenbart at de som slenger med kjeften om at alenemødre ikke stilles krav til og bare blir kastet penger etter, ikke aner hva de snakker om og de kan umulig ha hatt spedbarn. Trist at det finnes mennesker som er så dumme:/

Anonymous poster hash: 81b83...857

Bør man sperre inne folk som uttaler ting man er uenig med. Sånn som de nå gjør med journalister og aktivister Sotsji?

Anonymous poster hash: 8a5f4...efb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mor til 2.

Jeg har prøvd i MANGE år nå å få meg jobb. Ikke en eneste en har jeg fått. Alt fra butikkjobber til vaskejobber!!

Jeg tror at mye bunner i at jeg har to småbarn, og da vil de heller ansette noen som har større barn, eller ingen.

Tro meg, jeg vil tjene mine egne penger. Forsørge mine egne barn/meg selv. Men det er ikke så lett.

Tenk litt på det, før neste nedlatende innlegget blir postet.

Anonymous poster hash: 890ff...f9a

Dette har jeg veldig liten tro på, i så fall er du bare veldig dårlig å skrive søknader og har en veldig lite tiltrekkende personlighet. Det er ikke vanskelig å finne jobb i Norge hvis man er villig til å ta lavtlønnsyrker som butikkjobber, vasker, assistent innen barnehage eller sykehjem osv osv. Selv jeg som bor på bygda hvor vi nesten ikke har noe å velge i mellom, fikk meg jobb siden jeg var villig til å ta alt jeg kom over. Da var jeg enda i permisjon og hadde bare en liten baby som enda ikke hadde fått barnehageplass.

Anonymous poster hash: cd46f...17e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en av de som mottar OS, og går på høyskole, skal ta en mastergrad. Jeg får stønad i 1,5 år. Etter det må jeg dekke resten av studiene selv.

Nav ville gi meg uføretrygd istedenfor utdannelse, de mente det ville være mye enklere. Men jeg vil jobbe å bidra i samfunnet. Men derfor tar jeg høyere utdannelse, så jeg kan få meg en god jobb etterpå. Så trenger ikke staten å kaste mer penger etter meg. Men mesteparten av utdannelsen betaler jeg da for helt selv.

Mener dere, at det hadde vært bedre at staten, hadde gitt meg uføretrygd resten av livet? Eller overgangsstønad i 1,5 år, også får jeg en utdannelse og trenger ikke mer hjelp fra staten.



Anonymous poster hash: 61c83...5e0
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mamma hadde to barn, fikk barnetrygd for ett barn, mottok ingen form for barnebidrag fra far (hun var villig til å gjøre hva som helst for å beholde oss, bland annet gi penger til pappa for å få ha oss), hun jobbet mer enn 100%, hadde ikke andre menn i livet sitt som kunne gjøre "mannearbeid" for henne, så hun måtte altså klippe plen, måke snø (vei på over 100 meter pluss parkeringsplass de dagene brøytebilen var forsinka), osv. i tillegg til alt annet av husarbeid. Til tross for god jobb hadde hun så dårlig råd at hun kanskje fikk kjøpt et nytt klesplagg til seg selv i løpet av et halvt år. Alt hun hadde gikk til oss, selv om det ble noen trange måneder. Men hun klagde ikke en eneste gang. Hun tok aldri i bruk kredittkort, lånte aldri penger av andre, og hun ville _aldri_ krevd penger fra staten! Jeg vet ikke helt hva mer du mener man burde krevd av henne? Synes faktisk hun er tøffere enn de fleste, og jeg skulle gjerne sett deg gjøre det samme.



Anonymous poster hash: 8daff...fb1
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en av de som mottar OS, og går på høyskole, skal ta en mastergrad. Jeg får stønad i 1,5 år. Etter det må jeg dekke resten av studiene selv.

Nav ville gi meg uføretrygd istedenfor utdannelse, de mente det ville være mye enklere. Men jeg vil jobbe å bidra i samfunnet. Men derfor tar jeg høyere utdannelse, så jeg kan få meg en god jobb etterpå. Så trenger ikke staten å kaste mer penger etter meg. Men mesteparten av utdannelsen betaler jeg da for helt selv.

Mener dere, at det hadde vært bedre at staten, hadde gitt meg uføretrygd resten av livet? Eller overgangsstønad i 1,5 år, også får jeg en utdannelse og trenger ikke mer hjelp fra staten.

Anonymous poster hash: 61c83...5e0

Nei, du burde selvfølgelig ta opp lån og stipend som alle oss andre må. Hva gjør deg så mye mer viktig enn meg og alle andre at du skal få betalt for å studere?

Anonymous poster hash: cd46f...17e

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en av de som mottar OS, og går på høyskole, skal ta en mastergrad. Jeg får stønad i 1,5 år. Etter det må jeg dekke resten av studiene selv.

Nav ville gi meg uføretrygd istedenfor utdannelse, de mente det ville være mye enklere. Men jeg vil jobbe å bidra i samfunnet. Men derfor tar jeg høyere utdannelse, så jeg kan få meg en god jobb etterpå. Så trenger ikke staten å kaste mer penger etter meg. Men mesteparten av utdannelsen betaler jeg da for helt selv.

Mener dere, at det hadde vært bedre at staten, hadde gitt meg uføretrygd resten av livet? Eller overgangsstønad i 1,5 år, også får jeg en utdannelse og trenger ikke mer hjelp fra staten.

Anonymous poster hash: 61c83...5e0

studielån i stedet hvis du virkelig vil bidra?

Anonymous poster hash: 8a5f4...efb

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

studielån i stedet hvis du virkelig vil bidra?

Anonymous poster hash: 8a5f4...efb

Man får studielån i tillegg. Studielånet dekker ikke nok til en voksen og et barn.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge kaster penger etter alle som vil ha, i motsetning til alle andre land, så det er ikke bare alenemødre.

Nei, det finnes tusenvis av eksempler på at folk faktisk ikke får noe av velferdsstaten, og at selv om du har krav på ting så må du KJEMPE for å få det. Det er sånne tullete myter du sprer rundt som får folk til å tro at de bare kan sykemelde seg når de er syke å tro at ting går seg til uten at de kommer til å bli sykere av å sette seg inn systemet. Selv snyltere kjemper for pengene de snylter til seg, med unntak av alenemødre, som har så mange tiltak at det er latterlig.

Anonymous poster hash: 888c8...9fe

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om maaaange alenemødre som snylter. De har ungene i bhg mens de selv sitter hjemme og legger negler.

Har sendt uttalige jobbannonser til hun ene, og hun sier hun søker, men hun får visst aldri napp. Eller hun synes det er mer behagelig å gå hjemme og få andre til å betale for seg og ungen.

Er glad de strammet inn overgangsstønaden fra 3 til 1 år. I det minste.



Anonymous poster hash: 2cae5...2b4
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violetta

Er det sånn at med en gang en kvinne med barn ikke har en mann til å passe på lille seg, så blir hun lat og dum, snylter på staten og utnytter alt og alle? Det kan virke som om mange tror det. Skulle likt å se samme holdning til menn som oppdrar sine barn alene, men de er hverdagshelter bare de får det til å gå rundt, med eller uten penger fra nav. Og jeg tør vedde en tier på at de aldri har fått spørsmål om de har omsorg for små barn ved jobbintervju.

Endret av Violetta
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, du burde selvfølgelig ta opp lån og stipend som alle oss andre må. Hva gjør deg så mye mer viktig enn meg og alle andre at du skal få betalt for å studere?

Anonymous poster hash: cd46f...17e

Studielån er ikke nok. Jeg får det og, 9000 kr i måneden, og ikke noe på sommeren. Jeg har 2 barn, derfor er bare våres boutgifter på 9000 kr, og det uten strøm og internett.

Nå prøver jeg å spare det jeg kan av overgangsstønaden. Men da jeg ikke får det mer, må jeg jobbe ved siden av studier. Jeg har og to barn jeg tar meg av helt alene, ikke far eller familie.

Anonymous poster hash: 61c83...5e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg nekter å tro at det er vi som innbyggere som betaler for alle utgifter Norge AS har.

Jeg velger å tro at mine skattepenger går til skole/barnehage/helsetilbud/og andre goder sim kommer meg til gode.

Jeg tviler på at jeg har dekket inn mine egne utgifter ift utdanning(snart 18 år), helsehjelp, permisjonspenger etter tre barn, veier/vedlikehold/brøyting, tilskudd på ca 10000 per mnd i barnehage per barn, osv...

Så velger jeg å tro at majoriteten av de som mottar ulike stønaden har et reelt behov for det. Jeg er i hverfall ikke så arrogant at jeg mener at mine skattepenger dekker trygden til naboen.

De fleste alenemødre jeg har truffet gjennom mine 15 år i arbeidslivet(arbeider med familier/mødre/barn jobber mer enn de fleste for å brødfø seg og sine.

Endret av Fluffy
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ser man på samfunnet som helhet, vil jeg si at frivillig barnløse kvinner er et MYE større problem enn "snyltende alenemødre".

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser man på samfunnet som helhet, vil jeg si at frivillig barnløse kvinner er et MYE større problem enn "snyltende alenemødre".

Fordi vi mangler mennesker da eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi vi mangler mennesker da eller?

Ja, fødselstallene er lavere enn 2,1 barn per kvinne, og det er for lavt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I andre land er det hardt å være alenemor, og samfunnet krever at de gjør en innsats. Men i Norge kaster vi jo bare stønader etter dem?

Anonymous poster hash: 8a5f4...efb

hva er det de får da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...