Gå til innhold

"Du er bare gravid"


joyfolie

Anbefalte innlegg

Wow, for en utrolig surmaga gjeng som svarer her da...
Skjønner TS godt jeg, det er ikke alltid like lett, og selv om man er "bare" gravid så kan man faktisk bli skikkelig dårlig av det.

God bedring joyfolie, og lykke til videre :blomst:

Edit: Jeg slet veldig med forstoppelse og luft, redningen min er "en halv boks" svisker om dagen, det er det eneste som holder ting i gang og gjør at jeg ikke blir forstoppet og dermed helt stinn.

Endret av Lumê
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du bare er kvalm skjønner jeg ikke hvorfor du er sengeliggende.. Nå er ikke jeg gravid, men i dag kasta jeg opp to ganger, men gikk ikke hjem før klokken 22 i dag.

Var jo ikke smittsomt, så da så jeg ikke problemet med det. Er bare og ta det litt rolig og drikke en del vann :)



Anonymous poster hash: 02164...482
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du bare er kvalm skjønner jeg ikke hvorfor du er sengeliggende.. Nå er ikke jeg gravid, men i dag kasta jeg opp to ganger, men gikk ikke hjem før klokken 22 i dag.

Var jo ikke smittsomt, så da så jeg ikke problemet med det. Er bare og ta det litt rolig og drikke en del vann :)

Anonymous poster hash: 02164...482

Hva er poenget ditt?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, gjør jo egentlig ikke det, men å gå med vond/uvel mage annen hver dag tar tydeligvis på.

Jeg har vært kvalm og hatt store smerter hver dag i 3 uker jeg nå inkluder oppkast. Har heller nesten ikke sovet siste uka. Men jeg går ut så lenge jeg ikke besvimer :) Jeg har sympati for de som er skikkelig dårlige, men det virker som om at du er sengeliggende bare av å være litt kvalm.. Man må ikke gi seg så lett. :)

Prøv og gå ut og så går du heller hjem om du blir dårligere, men ofte blir man jo mye bedre ut over dagen. Ligger du bare i senga så vil det også være mye vanskeligere og komme seg opp på beina igjen. Du må bevege deg!

Anonymous poster hash: 02164...482

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er poenget ditt?

Poenget er at selv om man kaster opp og er litt svimmel så kan man jo være aktiv for det. Man kan bare ta det litt med ro. Så lenge det ikke er en smittsom sykdom selvsagt eller at man har sterk feber :)

Anonymous poster hash: 02164...482

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er at selv om man kaster opp og er litt svimmel så kan man jo være aktiv for det. Man kan bare ta det litt med ro. Så lenge det ikke er en smittsom sykdom selvsagt eller at man har sterk feber :)

Anonymous poster hash: 02164...482

Du har da ingen foutsetning for å vite hvordan TS har det. Hun har bare beskrevet etter beste evne. Gir deg ingen rett til å dømme eller fortelle henne hva hun burde eller ikke burde gjøre.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har da ingen foutsetning for å vite hvordan TS har det. Hun har bare beskrevet etter beste evne. Gir deg ingen rett til å dømme eller fortelle henne hva hun burde eller ikke burde gjøre.

Jeg har ikke dømt TS på noen som helst måte. Men jeg tror mange har det litt lett for å bli liggende i senga når egentlig det er best og bevege seg :) Å være litt kvalm og kaste opp er ikke i mitt hodet grunn til å være hjemme når det ikke er smittsomt.

Men om TS har så store smerter at hun ikke engang klarer å gå uten at hun besvimer, så skjønner jeg det jo. Men det er viktig og prøve mener jeg, for jeg har vært der selv der det har vært vanskelig og komme tilbake etter sykdomsperiode, og derfor er jeg blitt mye hardere med meg selv også.

Nå poster TS faktisk i et diskusjonsforum, og da er det faktisk lov å kommentere hva man selv gjør og ikke :) Jeg går ikke ut når jeg har influensa eller spysyka eller noe i den duren, da det er smittsomt, men det er ikke smittsomt å være gravid :) Og da kan man jo prøve så godt man kan :) Det beste for kroppen er å få bevege seg :) Da blir man også mye bedre.

Anonymous poster hash: 02164...482

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er i uke 13 og syter allerede, er jo ikke rart at hun sier det slik hun gjør!

Jeg har 3 barn og var i elendig for med den ene, så vet hvordan det er, men det burde man vite FØR man blir gravid!

Graviditet er ikke en sykdom, og ikke noe er mer irriterende enn noen som går rundt og sutrer for det.

Anonymous poster hash: a4749...6cc

Hvordan skal man vite hvordan det føles før man blir gravid? Eller misforsto jeg helt nå?

Graviditet er ikke en sykdom på lik linje med influensa, men jeg syns ikke det er spesielt sutrete å klage over at kroppen din driver å ruger på et bittelite menneske. God bedring TS :hug:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men herregud da, ts legger seg ned i senga for å slappe av litt! Det må da for søren være lov når en føler seg litt sliten og uggen, uten at andre skal legge seg i det. Det gjør da jeg og iblant hvis jeg føler meg litt uggen, selv om jeg ikke ruger på noe.

Ts har aldri sagt at hun ligger i senga hele dagen heller. Slutt å gjøre konklusjoner som ts ikke har lagt frem.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som skriver at dere er dårlige men drar på jobb, hva forventer dere å få ut av det? En premie? Havne på forsiden av VG?

TS ikke bry deg om de frekke tullingene, de skriver bare for å lage kvalme. De har fritidsproblemer :)

Anonymous poster hash: d7e33...93e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RompeRusk

Om du bare er kvalm skjønner jeg ikke hvorfor du er sengeliggende.. Nå er ikke jeg gravid, men i dag kasta jeg opp to ganger, men gikk ikke hjem før klokken 22 i dag.

Var jo ikke smittsomt, så da så jeg ikke problemet med det. Er bare og ta det litt rolig og drikke en del vann :)

Anonymous poster hash: 02164...482

Kvalm OG sliten. Tror ikke du skjønner hvor utrolig sliten man kan bli av en graviditet. I begynnelsen klarte jeg selv ikke gjøre noe annet enn å gå på skole, jobbe 1 dag i uken og å sove. Måtte jeg gjøre noe annet, kunne jeg omtrent sovne stående. Og er en kvalm i tillegg, skjønner jeg godt at TS har behov for å slappe av

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh jeg husker hvordan det var tidlig i svangerskapet, var så trøtt hele tiden, kvalm , uvell og plutselig så besvimte jeg, måtte jobbe halve dager, og en dag var jeg på hytte tur, hadde ikke sovet om natta og hadde sykt vondt i hue, så kommer en dust og sier , "graviditet er ingen sykdom" jeg blei så sur!

du har helt rett til og legge deg ned, lytt til kroppen , det er det beste du kan gjøre som gravid:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du bare er kvalm skjønner jeg ikke hvorfor du er sengeliggende.. Nå er ikke jeg gravid, men i dag kasta jeg opp to ganger, men gikk ikke hjem før klokken 22 i dag.

Var jo ikke smittsomt, så da så jeg ikke problemet med det. Er bare og ta det litt rolig og drikke en del vann :)

Anonymous poster hash: 02164...482

Nå reagerer vi svært forskjellig på ulike kroppslige plager.

Dersom jeg er kvalm blir jeg helt utslått. Men feber slår meg ikke ut. Har vært på jobb med 42 i feber. Akkurat den gangen var det spesielt. Men andre hadde vært døden nær med så høy feber.

Jeg fungerer normalt med feber opp mot 40, har i tillegg en normal kroppstemperatur på 36-36,5.

Så kroppene våre fungerer ikke på samme måte. Det blir for dumt at du skal fortelle hvordan hun skal gjøre, ut i fra hva du klarer når du er kvalm. På samme måte kan ikke jeg forvente at du eller andre skal fungere tilnærmet normalt med en kroppstemperatur som er 3,5-4 grader forhøyet!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å unngå mat som kan gi luft i magen (søk på google) og drikk helst vann., Vertfall ikke brus eller noe med kullsyre så kansje det kan hjelpe litt :)

Noen ganger kan en kort spasertur hjelpe på, så legger du deg ned helst sidelengs i senga eller sofaen når du kommer inn igjen. For å si det litt teit, så får du bare ligge der og fise til luftsmertene gir seg igjen :)

Det dummeste du kan gjøre er å holde lufen inne vertfall!

Hos meg så slapp de verste svangerskapsplagene som kvalme, luft, trøtthet, kroppsvondt rundt uke 18-19.

Gratulerer med barn i magen :):babysmokk:



Anonymous poster hash: 67556...730
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ER vondt å være gravid. Så ikke tro at du klager for lett :)

Anonymous poster hash: 20b03...d3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Forresten, dersom du har mye luft, gå på apoteket å kjøp probiotika/melkesyrebakterier. Ikke farlig for babyen, og det kan gjøre underverker for deg. Mener de har ulike typer etter ulike problemer. Treg mage, luft i magen, oppblåst osv.

Gjor underverk for meg i første svangerskap :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet hvordan du har det. Jeg hadde også myye trøbbel med magen i store deler av graviditeten. Det er helt grusomt og satte i alle fall meg helt ut av spill. Nå er jeg halvveis i 3. trimester og magen er mye bedre. Du bør gjøre som du føler for!

Endret av Marina30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Graviditet er en tilstand man selv har valgt,det er ingen sykdom.

Blir litt irritert av at dere sier at det er en sykdom.

Men at msn kan bli syk i svangerskapet ja,men husk nå at dere ikke er alene,hundre millioner kvinns har gjort dette før dere.

Er veldig mange kvinner/unge jenter som altfor lett blir sykemeldt under et svangerskap og bruker svangerskapet som unnskyldninger for alt muligt rart.

Å før dere hogger hodet av meg for denne uttalelsen.

Ja jeg er kvinne og har selv fått barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Graviditet er en tilstand man selv har valgt,det er ingen sykdom.

Blir litt irritert av at dere sier at det er en sykdom.

Men at msn kan bli syk i svangerskapet ja,men husk nå at dere ikke er alene,hundre millioner kvinns har gjort dette før dere.

Er veldig mange kvinner/unge jenter som altfor lett blir sykemeldt under et svangerskap og bruker svangerskapet som unnskyldninger for alt muligt rart.

Å før dere hogger hodet av meg for denne uttalelsen.

Ja jeg er kvinne og har selv fått barn.

At andre har vært gravid før er vel rimelig irrelevant?

Selv om jeg skulle være så heldig å komme uskadd fra en bilulykke betyr det ikke at han som kræsjer dagen etter meg er like heldig, selv om mange har gjort det før han.

Vil tro det ikke er de gravide som utgjør det største probleme med "unødvendige" sykemeldinger. Og jeg mener det kanskje burde vært litt mer fokus på de andre sykemeldte også.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...