Gå til innhold

"Du er bare gravid"


joyfolie

Anbefalte innlegg

Jeg fikk nettopp en telefon fra ei jeg skal på hyttetur med i helgen (samt flere av mine nærmere venner.)

Fortalte at jeg la i senga, med vond mage og sliten, og da lo hun litt og svarte "dårlig? Hehe, du er jo bare gravid".

Hun har jo fått med seg at jeg har noen bra dager, og noen dårlige dager med magevondt og hvor jeg er mer sliten.. Da pleier jeg å legger meg litt i senga...

Jeg er 13 uker i dag. Uke 6,7 og 8 gikk bort til mye kvalme, luftsmerter og soving. Kvalmen kommer bare av og til nå, men sliter mye med luftsmerter og vond mage. Vanskelig å forklare, men kan beskrives som når du har spist deg gradig stinn på mat . Føles ut som en hard klump litt under navlen som er øm og vond. Kommer og går litt, og har liksom ikke klart å finne ut om det er noe av maten jeg spiser som jeg burde holde meg unna... Like vanskelig som å prøve å finne ut hva en er allergiske mot.

Ligger nå med en følelse av at jeg bare klager og gir meg litt lett, siden jeg har gledet meg så til å bli gravid....

Hva tenker dere andre? Lyst til å gi meg en liten kommentar.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes du lett synd på deg selv?



Anonymous poster hash: 59c75...392
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært sykemeldt siden uke 6, er uke 39 i morgen. De som sier at du "bare er gravid" vet ikke hva de prater om. Ingen kjenner din kropp utenom deg. Synes ikke du trenger å føle at du ligger og syter. Håper du blir bedre snart!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært sykemeldt siden uke 6, er uke 39 i morgen. De som sier at du "bare er gravid" vet ikke hva de prater om. Ingen kjenner din kropp utenom deg. Synes ikke du trenger å føle at du ligger og syter. Håper du blir bedre snart!

Oi, uke 6 var tidlig!

Anonymous poster hash: 8bde0...2dc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ekstrem svangerskapskvalme. Gjorde ikke annet enn å kaste opp. Endte opp på sykehuset til slutt for å få intravenøst. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ekstrem svangerskapskvalme. Gjorde ikke annet enn å kaste opp. Endte opp på sykehuset til slutt for å få intravenøst. :)

Forstår. Kjipt at det er sånn for enkelte. :(

Anonymous poster hash: 8bde0...2dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja har ikke vært noe særlig. Heldigvis har jeg hatt en god og støttende lege og en forståelsesfull sjef så har fått mye støtte og forståelse. Heldigvis. Er så mye diskusjon om dagen om gravide som blir for "lett" sykemeldte. Husk bare at du kjenner deg selv og at du kan tillate deg å la kroppen bestemme hva du orker og ikke orker både med jobb og sosialt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du lett synd på deg selv?

Anonymous poster hash: 59c75...392

Nei, gjør jo egentlig ikke det, men å gå med vond/uvel mage annen hver dag tar tydeligvis på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært sykemeldt siden uke 6, er uke 39 i morgen. De som sier at du "bare er gravid" vet ikke hva de prater om. Ingen kjenner din kropp utenom deg. Synes ikke du trenger å føle at du ligger og syter. Håper du blir bedre snart!

Uff, godt det ikke er lenge igjen:) Takk for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har ikke vært noe særlig. Heldigvis har jeg hatt en god og støttende lege og en forståelsesfull sjef så har fått mye støtte og forståelse. Heldigvis. Er så mye diskusjon om dagen om gravide som blir for "lett" sykemeldte. Husk bare at du kjenner deg selv og at du kan tillate deg å la kroppen bestemme hva du orker og ikke orker både med jobb og sosialt.

Det er helt sant. Jeg har aldri vært gravid, så nå vet ikke jeg hvordan det er. Men jeg vet at jeg hadde blitt forbanna om noen mente at jeg ikke var syk, når jeg faktisk var det. Bra du har en forståelsesfull lege og sjef, det er sånn det skal være :)

Anonymous poster hash: 8bde0...2dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, gjør jo egentlig ikke det, men å gå med vond/uvel mage annen hver dag tar tydeligvis på.

Det blir ikke noe bedre av å legge seg ned og sutre.

Anonymous poster hash: 59c75...392

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir ikke noe bedre av å legge seg ned og sutre.

Anonymous poster hash: 59c75...392

Ingen som har sagt jeg ligger å sutrer. Jeg legger meg i senga for å slappe av.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo bare gravid! Skjønner ikke at det er noe å bli hormonbombe av.

Anonymous poster hash: ef814...a89

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen som har sagt jeg ligger å sutrer. Jeg legger meg i senga for å slappe av.

Det første innlegget ditt var da sutrete.

Anonymous poster hash: 59c75...392

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bry deg om de som ikke skjønner hvordan du har det :hug:

Er jo flott at de har hatt et problemfritt svangerskap:) Skal jo klare å se litt lysere på det, vet det er mange som har det mye verre enn meg med ekstrem svangerskapskvalme, vondt bekken og det hele. Men akkurat nå er jeg litt sliten:P :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du er i uke 13 og syter allerede, er jo ikke rart at hun sier det slik hun gjør!

Jeg har 3 barn og var i elendig for med den ene, så vet hvordan det er, men det burde man vite FØR man blir gravid!

Graviditet er ikke en sykdom, og ikke noe er mer irriterende enn noen som går rundt og sutrer for det.



Anonymous poster hash: a4749...6cc
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Jeg fikk nettopp en telefon fra ei jeg skal på hyttetur med i helgen (samt flere av mine nærmere venner.)

Fortalte at jeg la i senga, med vond mage og sliten, og da lo hun litt og svarte "dårlig? Hehe, du er jo bare gravid".

Hun har jo fått med seg at jeg har noen bra dager, og noen dårlige dager med magevondt og hvor jeg er mer sliten.. Da pleier jeg å legger meg litt i senga...

Jeg er 13 uker i dag. Uke 6,7 og 8 gikk bort til mye kvalme, luftsmerter og soving. Kvalmen kommer bare av og til nå, men sliter mye med luftsmerter og vond mage. Vanskelig å forklare, men kan beskrives som når du har spist deg gradig stinn på mat . Føles ut som en hard klump litt under navlen som er øm og vond. Kommer og går litt, og har liksom ikke klart å finne ut om det er noe av maten jeg spiser som jeg burde holde meg unna... Like vanskelig som å prøve å finne ut hva en er allergiske mot.

Ligger nå med en følelse av at jeg bare klager og gir meg litt lett, siden jeg har gledet meg så til å bli gravid....

Hva tenker dere andre? Lyst til å gi meg en liten kommentar.?

du har ikke forstoppelse og?
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er i uke 13 og syter allerede, er jo ikke rart at hun sier det slik hun gjør!

Jeg har 3 barn og var i elendig for med den ene, så vet hvordan det er, men det burde man vite FØR man blir gravid!

Graviditet er ikke en sykdom, og ikke noe er mer irriterende enn noen som går rundt og sutrer for det.

Anonymous poster hash: a4749...6cc

Ok.. Da skal jeg ikke plage dere med det lenger ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.. Da skal jeg ikke plage dere med det lenger ;)

Synes ikke du skal bry deg om sånne usympatiske kvinnemennesker.

BettyBoop har et poeng. Har du fortoppelse? Jeg slet veldig med det i begynnelsen hvertfall.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...