Gå til innhold

Romfolket griser til båtene.

Fremhevede innlegg

Gjest Lincoln
Skrevet

Ikke meg du spurte, jeg bare spurte deg om du ville opplyse oss uopplyste, men det ser ut til å bli verre. Forøvrig, i stad sa du romfolk, og nå sigøynere. Lykke til videre!

Anonymous poster hash: 86cb4...fad

Romfolk er et politisk korrekt uttrykk for sigøynere. Det trodde jeg enhver idiot visste, men tydeligvis ikke.

Og hvordan skal jeg opplyse om hvordan et folkeslag ikke er et folkeslag?

Prøv igjen, no brain.

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Til de/den som kaller oss rasister - fordi vi ikke synes noe om griseriet til romfolket.

Er det greit det de holder på med? Ville du vært villig til å f.eks. leie ut bolig til disse? Hva bør gjøres for å få bukt med problemet?

For det ER et problem når 150 båter blir griset ned på den måten - eller?

Det er virkelig ingen som vil svare på dette? :klo:

Siden dere er så bastante så bør dere også ha en idé om løsninger - foruten hørselsvern og skyggelapper?

Skrevet

Så er det bevis på at det er romfolket som står bak dette ?

Alt jeg har fått med meg er at de antar det. Men og anta noe er ikke bevis

Anonymous poster hash: 80f3a...4a2

Da må du se TV2 nyhetene, vakta har tatt flere av de på fersken, ringt politiet som har hentet de. vaktene har også blitt truet med kniv. Han og de andre vaktene sier det er snakk om Romfolk.

• Liker 3
Skrevet

Så er det bevis på at det er romfolket som står bak dette ?

Alt jeg har fått med meg er at de antar det. Men og anta noe er ikke bevis

Anonymous poster hash: 80f3a...4a2

Fra VG :

Politibetjent Øystein Falch ved Majorstua politistasjon har vært med på flere pågripelser av romfolk på opplagsområdet.

- Vi har en teori om at båter i området er blitt brukt som transittlager for tyvegods, men det har vi ikke fått verifisert, sier Falch til Båtliv. Av tyvegods som er beslaglagt er det mange kofferter som er stjålet fra Flytoget, sølvtøy og flatskjermer.

Skrevet

Interessant at på så godt som samtlige media bortsett fra NRK sies det at det er Rom-folk (Romani skal det korrekt være vel å merke!).

NRK har ikke nevnt rom-folk en enestegang som jeg har fått med meg.

Anonymous poster hash: bfdc7...d01

• Liker 2
Skrevet

For det første romnfolket kommer IKKE fra romania, de utvandret fra det indiske subkontinetet for 1500 år siden og har siden det, synd og skrive det men ikke gjort så særlig mye mer enn og lyve og bedra. Har dere sett hvordan de behandler sine egne? Hvis ikke så hadde dere blitt skremt, enhver norsk familie med samme form for oppdragelse hadde blitt meldt til barnevernet med det samme.

Det har blitt gjort flere forsøk i flere europeiske land på og integrere romani folket som de heter inn i deres kultur, men av ukjente grunner så går det ikke, kanskje de ikke gidder og jobbe, kanskje de er late hvem vet.

Men en ting skal være sikkert enten må vi begynne og stille krav til alle de som velter inn over landegrensenen eller så må vi bare si at: belkager du kan ikke være her.

Til de av dere som sidestiller romanifolket med rotter og utøy, dere burde SKJEMS greit nok at man er uenig i ting men, man trenger ikke dra ting lenger ned i søla enn det det allerede er.

Anonymous poster hash: 96114...53a
  • Liker 3
Skrevet

Jeg har aldri hørt om Polakker, Litauere eller andre fra Øst-Europa som bor i leir, forsøpla området de bor i og at alle har problemer med å skaffe seg en jobb. Romfolket som er hovedsaklig rumenske/bulgarske statsborgere, altså også fra Øst-Europa, klarer ikke å tilpasse seg norske/vestlige verdier og skikker.

Det sies at romfolk er diskriminert og utestengt, men det burde nevnes at de fleste ikke gjør en innsats for integrering selv. Barn går ikke (lenge nok) på skolen, men uten skolegang er det få muligheter for å få en utdannelse og jobb senere. Manglende skolegang er absolutt foreldrenes ansvar, de får tilbud men velger det bort.

Jenter blir giftet bort før de blir myndige og selvfølgelig til andre rom, det er vanlig at mannen og hans familie må betale penger for bruden. Igjen, ingen kontakt til vestlige verdier hva gjelder ekteskap. Med mange slik kulturelle forskjeller er det vanskelig å bli en del av den vestlige verden, men for å kalle en spade for en spade: de vil jo beholde sin kultur men samtidig få fordelene den europeiske livsstilen gir.

Jeg skjønner ikke at de kunne "bo" på båtopplaget så lenge at de klarte ødelegge over 100 båter, det tar da en stund før septikken er så full at man heller flytter til neste båt.

Norge har åpnet sine grenser for arbeidsinnvandring, men ikke for fattigdomsimport. Norge burde stille krav til de som oppholder seg i landet og konsekvent kaste ut dem som ikke tilfredsstiller kravene. Problemet er at Norge og norsk rettsvesen er bare vant til norske kriminelle, dvs folk som har samme kulturell bakgrunn, men klarer ikke komme med avskrekkende tiltak for folk som ser på et norsk fengsel som et hotelopphold.

En begynnelse hadde vært å innse at nåværende politikk ikke fungerer.

Anonymous poster hash: 3d9e9...585

• Liker 5
Skrevet

http://www.tb.no/nyheter/vi-pakker-ned-teltet-til-helgen-1.8282239

Her har Røde Kors forsøkt å strekke seg laaaangt for at de reisende skulle få sove under litt mer verdige forhold,men nei da, det er ikke godt nok...! De ønsker ikke å bo bak gjerder og under oppsikt, det er da "reisende" må vite.... Hvis ikke et varmt telt med feltsenger er godt nok, men heller foretrekker å sove 5 stk sammen i bilene så får de bare være for min del. Faens pakk! Selvfølgelig ønsker de ikke å sove/oppholde seg i leiren, da vil jo alle se hvordan de opererer. (noe jeg hadde likt å sett selv også for såvidt. ) For det kan ikke være tvil om at de driver med organisert kriminalitet.

http://www.f-b.no/nyheter/de-far-50-000-og-en-offentlig-unnskyldning-i-byens-aviser-1.8282556

Denne saken her er også en skam! Og det blir bare verre og verre jo mere man "gir etter" for alle deres påstander om "diskriminering" og at de "bare ønsker å jobbe".

De er ikke intressert i å leve under verdige forhold, de vil leve som de vil, uten tanke på at vi lever i Norge med helt andre normer og regler. Og jeg tror at grunner er at det er såpass mye å hente på å være småkriminell at de ikke ønsker å slutte med det og bli ærlige, oppriktige arbeidssøkende.

Skjønner godt alle de som ikke lengre føler medynk når man ser gamle rom-damer etter gatene med store, bedende øyne...

Anonymous poster hash: d0d04...3ef
  • Liker 4
Skrevet

................

Skjønner godt alle de som ikke lengre føler medynk når man ser gamle rom-damer etter gatene med store, bedende øyne...

Anonymous poster hash: d0d04...3ef

Nei, det blir umulig å føle det når man vet hva som skjuler seg bak. Jeg nekter å støtte med pengene mine organisert kriminalitet og en levemåte utenfor samfunnet vedkommende har selv valgt å ha for seg.

Anonymous poster hash: 94f23...cb5

• Liker 3
Skrevet

TAKK! :blomst: Tror vi blir det eneste som mener dette her ;) Er jo tross alt "ut" å støtte sigøynerne, og nordmenn er jo veldig redde for å være annerledes. OI! Der kom jeg med enda en fornærmelse mot ALLE nordmenn. Gud, så fordømmende jeg er :fnise:

Anonymous poster hash: 86cb4...fad

Så hvis en vanlig nordmann tok seg inn på din eiendom, griset ned stedet med søppel og avføring for og så stikke slik at du måtte rydde opp, da hadde du syntes det også var helt ok?

Jeg har aldri vært redd for å være annerledes men jeg støtter ikke folk med dårlig oppførsel som driver med hærverk på steder de ikke har noe å gjøre.

• Liker 5
Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Jeg leser dette i dagens SA (Sarpsborg arbeiderblad), sitat:

50.000 til romfolk

Romfolket som holdt til i Borg havn får 50.000 kroner i erstatning for ødelagte campingvogner og utstyr....

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dette er et havneområde og slett ikke tillatt å campe på. Det er mye forskjellig godstrafikk der, og vel ikke utenkelig at noen campingvogner er blitt skubbet borti.

Blir sigøynere rundt omkring i landet stilt til ansvar for sine ødeleggelser, mon tro?

Om Borg Havn
DNN-minus.gif

Borg Havn IKS er et interkommunalt selskap som eies av Fredrikstad og Sarpsborg kommune. Den offentlige havnevirksomheten er konsentrert rundt to anlegg, Øra i Fredrikstad og Alvim i Sarpsborg.

Samlet er Borg Havn den største havnen i volum mellom Oslo og Uddevalla.

Vår havnevirksomhet er uvanlig bred med alt fra rene industriskipninger over private kaianlegg til kjemikalietransport.

Oversikt over våre kaier finner du her!

Containertrafikk utgjør ca 45 prosent av vår totale trafikk og har de siste årene bare økt. Av den total godsmengde går ca 90 prosent til det regionale næringsliv. All containertrafikk er lokalisert til Fredrikstad.

Havnene har gode utvidelsesmuligheter på land og vi kan derfor trygt ønske nye kunder velkommen.

Vi strekker oss langt for at du skal trives!

Endret av Arabella
  • Liker 1
Skrevet

Så hvis en vanlig nordmann tok seg inn på din eiendom, griset ned stedet med søppel og avføring for og så stikke slik at du måtte rydde opp, da hadde du syntes det også var helt ok?

Jeg har aldri vært redd for å være annerledes men jeg støtter ikke folk med dårlig oppførsel som driver med hærverk på steder de ikke har noe å gjøre.

Problemet er at tiltakene for å hjelpe romfolket, ikke er tilpasset deres levesett og kultur. Ingen kan forlange at de skal gi slipp på en stolt og rik kulturell tradisjon bare fordi dette vil gjøre det enklere for dem å fungere med norsk ni til fire-jobb. Mangelen på forståelse for romfolkets verdier er en vesentlig del av grunnlaget for at dette folket forfølges og trakasseres i mange land, slik vi ser at det skjer også i Norge.

Anonymous poster hash: ae7c9...66f

Gjest Eurodice
Skrevet

Problemet er at tiltakene for å hjelpe romfolket, ikke er tilpasset deres levesett og kultur. Ingen kan forlange at de skal gi slipp på en stolt og rik kulturell tradisjon bare fordi dette vil gjøre det enklere for dem å fungere med norsk ni til fire-jobb. Mangelen på forståelse for romfolkets verdier er en vesentlig del av grunnlaget for at dette folket forfølges og trakasseres i mange land, slik vi ser at det skjer også i Norge.

Jeg spør for "ørtende" gang: Hvilke grunner finnes det forat disse sigøynerne må særbehandles? Jeg trodde i mitt enfold at utlendinger som flytter til Norge, må tilpasse seg lover og regler her. Omvendt hvis nordmenn flytter til andre land.

Er ødeleggelser på andres eiendom, urinering og avføring hvor som helst, forsøpling, kriminalitet osv. en del av den "stolte, rike og kulturelle" tradisjonen?

• Liker 6
Skrevet

De "forfølges og trakasseres" her i Norge fordi de driver innpåsliten og aggressiv tigging, tyverier, hærverk, og tilgrising med avføring og søppel.

Jeg nekter å tro at dette er en viktig av den stolte, rike kulturen du snakker om.

Anonymous poster hash: 00528...5e2

• Liker 2
Skrevet

De "forfølges og trakasseres" her i Norge fordi de driver innpåsliten og aggressiv tigging, tyverier, hærverk, og tilgrising med avføring og søppel.

Jeg nekter å tro at dette er en viktig av den stolte, rike kulturen du snakker om.

Anonymous poster hash: 00528...5e2

Jo da, vi skal akseptere HELE kulturen deres. Vår rolle her er å betale for alt og finne oss i alt. Så føler vi oss ganske takknemlige og beriket til slutt. Hadde du tenkt å utelukke disse viktige deler av kulturen og levemåten deres? Da er du isåfall en jammen stor rasist! ;):blomst:

• Liker 1
Skrevet

Tull. Det er viljen det står på, intet annet.

Norske sigøynere har mulighet til å la ungene fullføre skolegangen mens de reiser. Hvor mye mer tilrettelegging trenger de? Nordmenn klarer fint å reise på jordomseiling uten å la ungene gå glipp av skolegang, det trengs bare litt planlegging, da burde det saktens være mulig for sigøynerne også.

Anonymous poster hash: 1f6ad...4cc

• Liker 2
Gjest Lincoln
Skrevet (endret)

Problemet er at tiltakene for å hjelpe romfolket, ikke er tilpasset deres levesett og kultur. Ingen kan forlange at de skal gi slipp på en stolt og rik kulturell tradisjon bare fordi dette vil gjøre det enklere for dem å fungere med norsk ni til fire-jobb. Mangelen på forståelse for romfolkets verdier er en vesentlig del av grunnlaget for at dette folket forfølges og trakasseres i mange land, slik vi ser at det skjer også i Norge. Anonymous poster hash: ae7c9...66f

"Stolt og rik kulturell tradisjon"... :skratte:

Endret av Lincoln
  • Liker 2
Gjest Gnosis333
Skrevet

Problemet er at tiltakene for å hjelpe romfolket, ikke er tilpasset deres levesett og kultur. Ingen kan forlange at de skal gi slipp på en stolt og rik kulturell tradisjon bare fordi dette vil gjøre det enklere for dem å fungere med norsk ni til fire-jobb. Mangelen på forståelse for romfolkets verdier er en vesentlig del av grunnlaget for at dette folket forfølges og trakasseres i mange land, slik vi ser at det skjer også i Norge. Anonymous poster hash: ae7c9...66f

Nå er vel problemet at "verdiene ", "levesettet" og "kulturen deres ER SØPPEL...

Vi burde ikke løfte en finger for noe som helst for dem...jo, få de til helvete vekk herfra.

Skrevet

Ikke alt er negativt, jeg vil fremheve bla Sigøyner musikk. Ellers har jeg sett et innslag på TV5

hvor sigøynere som hadde bodd lenge i Frankrike hadde lagd et Tivoli og levde av dette, dersom noen stjal av gjestene ble de kastet ut.

Dessverre tror jeg de flest av de som finner veien til Norge ikke har greid å slå seg til ro. De har nok hovedinntekten fra tigging og stjeling. Dette er nok en "jobb" som går i arv. Det var nok lettere før, i dag er folk mer opplyste og lar seg ikke så lett lure. Å tilrettelegge for opphold med gratis strøm, vann mat osv er veldig uheldig for Norge.

• Liker 1
Skrevet

Diskrimineringen av romfolket tar heeeelt av. Media gjør ikke akkurat dette synet noe bedre. Minner meg om hvordan man snakket om jødene, taterne og kvenene for noen år siden.

Diskriminering? De får jo lov til å bryte lovene så mye de bare vil! Det er spesialbehandling de får.

Måten man snakker om rom-folket har ingenting med hvordan man snakket om disse andre gruppene å gjøre.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...