AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #1 Skrevet 6. februar 2014 http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=10121754 Jeg lurer på om forsikringa til eierene av disse båtene dekker sigøynergrising.. Det er jo ikke akkuratt sjokk, men utrolig utrolig synd for båteierene sine som kommer der å må tømme avføring og rydde dritten til sigøynere som har vært der og griset alt til for så å forlate stedet å finne ett nytt sted å grise til. Hvorfor har det blitt slik her i Norge?? For ikke mange årene siden så hadde vi ikke disse problemene. Overskriftene i avisene var ikke fulle av kriminelle handlinger og om romfolk problem. Hvorfor ser ikke staten at ting har forandret seg drastiskt og ikke til det positive? De som jobber i staten og kommunene lukker øynene for andres meninger om dette, med mindre det er støttende meninger. Hvis 10 personer er imot romfolk og vil ha dem bort og 3 stykker syns romfolk er koselige, så kan du banne på at de 3 stykkene blir blåst opp til 300 personer og de 10 personene blir regnet som en person, for å få folk til å være enige med "flertallet" og for å få de "negative holdningene" til å virke tabu.. Anonymous poster hash: 11818...75d 15
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #2 Skrevet 6. februar 2014 Jeg blir veldig primitiv når jeg leser sånt. Få dem ut av landet for godt! Anonymous poster hash: ea6ff...4e7 20
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #3 Skrevet 6. februar 2014 To ganger har sigøynere prøvd å slå leir på marinaen der vi har båten, men vi har ved hjelp av politiet fått de til å reise videre. Dette var for 8-9 år siden. Dessverre er jeg ikke helt sikker på om vi kan vise de vekk og er redde for at de kommer tilbake. Det er gratis do, vann og dusj. Egentlig bregnet på båt eierene. Netegang er det ikke sikkert at politi eller kommunen hjelper oss. Anonymous poster hash: 4d4a3...749 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #4 Skrevet 6. februar 2014 Var jo den ganga de fikk støtte fra staten hvis de solgte aviser i tre måneder og klarte å selge ett visst antall, så de solgte jo bare til hverandre og så fikk dem penger fra staten. Får helt gåsehud av måten de kommer hit og raserer eiendom og stjeler og driter overalt. Jeg så ei dame som hadde campa rett ved minibanken og rasla i koppen hver gang noen kom å skulle ta ut penger. Hvordan går det ann å hjelpe slike folk? de som verken vil jobbe eller ta en utdanning. De liker å drive sin egen flåte i sin egen sjø og å gi totalt blaffen i andres eiendom.. Anonymous poster hash: 11818...75d 9
kat-e Skrevet 6. februar 2014 #5 Skrevet 6. februar 2014 Bare se på Fredrikstad Blad, her henger de ut en lærer som ikke vil kjøpe bolig ved en romleir http://www.f-b.no/nyheter/jeg-burde-kanskje-ikke-ha-skrevet-det-1.8275685 Så skal man ha folke møte i dag : http://www.f-b.no/nyheter/folkemote-om-romfolket-1.8276656 Her kommer AP ordføreren, Biskopen, Kunstneren på Øra som har tatt seg til rette uten konsekvenser og Fredrikstadblads redaktør. Når man da allerede har hengt ut en lærer som kvier seg for å kjøpe hus i det området hvor kommunen vil opprette rom-folk leiren så tror jeg ikke det er mange som tør å si noe. Jeg tipper konklusjonen i Fredrikstad Blad blir massiv støtte til romfolket. 4
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #6 Skrevet 6. februar 2014 Diskrimineringen av romfolket tar heeeelt av. Media gjør ikke akkurat dette synet noe bedre. Minner meg om hvordan man snakket om jødene, taterne og kvenene for noen år siden. Nordmenn er så flinke til å ta kritikk om seg selv så nøkternt. Kommer det kritikk om oss, nei da skal vi tenke individuelt og ikke dra alle over en kam (jamfør tråden om "nordmenn er det mest rasistiske folkeslaget" eller diverse avisoppslag i vg og db med kommentarfelt som renner over sinte bæsjebrune folk som er så hårsåre atte fy). Meen, når det gjelder "de andre", da drar vi hele røkla i en smørje. OG de som er de mest fordømmende mot denne folkgruppa er ofte de som mener at det aldri er noe negativt om de i nyhetene, vi tar i de med silkehanser osv osv. HVORFOR tror dere at så mange blir mer og mer negative til disse menneskene? Fordi media maler et rosenrødt bilde av romfolk(eller sigøynere, som folk blander sammen støtt og stadig)? Dag ut og dag inn er det dritt om disse menneskene, og det påvirker oss, lik det eller ikke. Virker ikke som det er på mote å tenke sjæl for tida. Anonymous poster hash: 86cb4...fad 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #8 Skrevet 6. februar 2014 Kremt Stigmatiseringen av romfolket(ikke diskrimineringen). Anonymous poster hash: 86cb4...fad 1
glassmanet Skrevet 6. februar 2014 #9 Skrevet 6. februar 2014 Diskrimineringen av romfolket tar heeeelt av. Media gjør ikke akkurat dette synet noe bedre. Minner meg om hvordan man snakket om jødene, taterne og kvenene for noen år siden. Nordmenn er så flinke til å ta kritikk om seg selv så nøkternt. Kommer det kritikk om oss, nei da skal vi tenke individuelt og ikke dra alle over en kam (jamfør tråden om "nordmenn er det mest rasistiske folkeslaget" eller diverse avisoppslag i vg og db med kommentarfelt som renner over sinte bæsjebrune folk som er så hårsåre atte fy). Meen, når det gjelder "de andre", da drar vi hele røkla i en smørje. OG de som er de mest fordømmende mot denne folkgruppa er ofte de som mener at det aldri er noe negativt om de i nyhetene, vi tar i de med silkehanser osv osv. HVORFOR tror dere at så mange blir mer og mer negative til disse menneskene? Fordi media maler et rosenrødt bilde av romfolk(eller sigøynere, som folk blander sammen støtt og stadig)? Dag ut og dag inn er det dritt om disse menneskene, og det påvirker oss, lik det eller ikke. Virker ikke som det er på mote å tenke sjæl for tida. Anonymous poster hash: 86cb4...fad Enig!!! "Send dem hjem, tvangssteriliser dem." Hvorfor er det greit å snakke om et folkeslag uten respekt overhodet? Man får det til å høres ut som skadedyr og pakk, ikke ulikt det Hitler sa om jøder og homofile. Dette er mennesker som ikke har noe hjem og tilhørighet, de blir jaget hvor enn de går. Så hvor er dette "hjem" vi skal sende de? 3
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #10 Skrevet 6. februar 2014 Enig!!! "Send dem hjem, tvangssteriliser dem." Hvorfor er det greit å snakke om et folkeslag uten respekt overhodet? Man får det til å høres ut som skadedyr og pakk, ikke ulikt det Hitler sa om jøder og homofile. Dette er mennesker som ikke har noe hjem og tilhørighet, de blir jaget hvor enn de går. Så hvor er dette "hjem" vi skal sende de? TAKK! Tror vi blir det eneste som mener dette her Er jo tross alt "ut" å støtte sigøynerne, og nordmenn er jo veldig redde for å være annerledes. OI! Der kom jeg med enda en fornærmelse mot ALLE nordmenn. Gud, så fordømmende jeg er Anonymous poster hash: 86cb4...fad
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #11 Skrevet 6. februar 2014 Det hadde vært så MYE enklere å følt omsorg med dem dersom en (stor) gruppe av dem hadde oppført seg bedre. Griseriet og den svært innpåslitne tiggingen er vanskelig å akseptere. Og jeg har ikke bare lest det i avisen. Har opplevd det selv. Jeg mener Romfolket må selv ta grep og spørre seg selv om hvorfor det er så mange som hater dem. Kanskje tid for forandring? Anonymous poster hash: 00528...5e2 21
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #12 Skrevet 6. februar 2014 Enig!!! "Send dem hjem, tvangssteriliser dem." Hvorfor er det greit å snakke om et folkeslag uten respekt overhodet? Man får det til å høres ut som skadedyr og pakk, ikke ulikt det Hitler sa om jøder og homofile. Dette er mennesker som ikke har noe hjem og tilhørighet, de blir jaget hvor enn de går. Så hvor er dette "hjem" vi skal sende de? Jeg foreslår at alle de "gode menneskene, med riktig samfunnsmoral og menneskesyn" tar noen sigøynere/romfolk hjem til seg og la dem bo der. Så kan dere virkelig sole dere i glansen av "godhet og rett moral" Så kan dere peke nese til alle oss andre som slipper å betale for kalaset. Anonymous poster hash: df8b9...69b 16
kjøttkaker Skrevet 6. februar 2014 #13 Skrevet 6. februar 2014 (endret) Jeg foreslår at alle de "gode menneskene, med riktig samfunnsmoral og menneskesyn" tar noen sigøynere/romfolk hjem til seg og la dem bo der. Så kan dere virkelig sole dere i glansen av "godhet og rett moral" Så kan dere peke nese til alle oss andre som slipper å betale for kalaset. Anonymous poster hash: df8b9...69b Kan du vennligst holde dette på et saklig nivå? Kanskje for my å forlange av en som snakker molbo. Kan ikke DU ta alle disse gamle, stakkarslige nordmennene som ikke har sykehjemsplass hjem til deg? Hæhæ? Endret 6. februar 2014 av kjøttkaker
tom1986 Skrevet 6. februar 2014 #14 Skrevet 6. februar 2014 Enig!!! "Send dem hjem, tvangssteriliser dem." Hvorfor er det greit å snakke om et folkeslag uten respekt overhodet? Man får det til å høres ut som skadedyr og pakk, ikke ulikt det Hitler sa om jøder og homofile. Dette er mennesker som ikke har noe hjem og tilhørighet, de blir jaget hvor enn de går. Så hvor er dette "hjem" vi skal sende de? Hvorfor denne stakkarsliggjøringen av et så stor gruppe mennesker? Mener du de ikke evner å ta vare på seg selv og derfor må vi hvite nordmenn forsørge de? Stakkars utlendinger, de har ikke hjernekapasitet til å forsørge seg selv. Du ser det kanskje ikke, men denne ekstreme snillismen er ikke noe annet enn "snill rasisme". 16
glassmanet Skrevet 6. februar 2014 #15 Skrevet 6. februar 2014 Jeg foreslår at alle de "gode menneskene, med riktig samfunnsmoral og menneskesyn" tar noen sigøynere/romfolk hjem til seg og la dem bo der. Så kan dere virkelig sole dere i glansen av "godhet og rett moral" Så kan dere peke nese til alle oss andre som slipper å betale for kalaset. Anonymous poster hash: df8b9...69b Oioi. Høres ut som en reflektert og høyt utdannet person, du. Heller en sigøyner i heimen, enn en surmaga KGer. 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #16 Skrevet 6. februar 2014 Hvorfor denne stakkarsliggjøringen av et så stor gruppe mennesker? Mener du de ikke evner å ta vare på seg selv og derfor må vi hvite nordmenn forsørge de? Stakkars utlendinger, de har ikke hjernekapasitet til å forsørge seg selv. Du ser det kanskje ikke, men denne ekstreme snillismen er ikke noe annet enn "snill rasisme". "Hvite nordmenn" - de mest forfulgte og forhatte folkeslaget i verden. Hvorfor skriver du "hvite"? Begrunn! Og hvorfor er det stakkarsliggjøring å kreve at man snakker om respekt om andre mennesker? Anonymous poster hash: 86cb4...fad 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #17 Skrevet 6. februar 2014 Egentlig er jeg helt sjokkert over hvor naive vi er her i Norge. Dette er folk som begår kriminalitet OG bryter seg inn steder der de ikke har lov til å være. Og så kommer det da noen idioter her som synes omtrent at dette skal vi akseptere "fordi de har jo ingen steder å være stakkars". Nei, det er ikke synd på dem, tenk. Folk flest som begår kriminalitet og/eller bryter seg inn steder de ikke har lov til å være, blir enten fengslet eller hivd ut av landet. Da skulle dette også gjelde for disse menneskene her. Lik lov. Anonymous poster hash: a0912...00a 15
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #18 Skrevet 6. februar 2014 Enig!!! "Send dem hjem, tvangssteriliser dem." Hvorfor er det greit å snakke om et folkeslag uten respekt overhodet? Man får det til å høres ut som skadedyr og pakk, ikke ulikt det Hitler sa om jøder og homofile. Dette er mennesker som ikke har noe hjem og tilhørighet, de blir jaget hvor enn de går. Så hvor er dette "hjem" vi skal sende de? De kommer fra Romania. De har reist til Norge for her er det fritt fram, de har vel brukt opp all good will i andre land. Anonymous poster hash: 4d4a3...749 15
bebisss Skrevet 6. februar 2014 #19 Skrevet 6. februar 2014 Bare se på Fredrikstad Blad, her henger de ut en lærer som ikke vil kjøpe bolig ved en romleir http://www.f-b.no/nyheter/jeg-burde-kanskje-ikke-ha-skrevet-det-1.8275685 Så skal man ha folke møte i dag : http://www.f-b.no/nyheter/folkemote-om-romfolket-1.8276656 Her kommer AP ordføreren, Biskopen, Kunstneren på Øra som har tatt seg til rette uten konsekvenser og Fredrikstadblads redaktør. Når man da allerede har hengt ut en lærer som kvier seg for å kjøpe hus i det området hvor kommunen vil opprette rom-folk leiren så tror jeg ikke det er mange som tør å si noe. Jeg tipper konklusjonen i Fredrikstad Blad blir massiv støtte til romfolket. Jeg er sikker på at flertallet er enig med denne læreren og at kun de som syns læreren sto frem som et dårlig frembilde er i fåtall men alikevell de eneste meningene som kom på trykk, nettopp fordi de meningene deres var "passende". Selvfølgelig vil hun ikke kjøpe hus der, det blir en søppeldynge og man må være redd for innbrudd hele tiden. Jeg selv hadde vært SVÆRT negativ til å ha romleir i nærheten av hjemmet, for det skaper dårlig stemning og setter ned verdien på huset. Nå har vi jo problem med Hero norge som skal leie hus i området for å stappe inn på mange asylsøkere de kan inn der, og alle naboene er imot dette og det vil sette verdien ned på husene i området rundt, og de er jo enda bedre enn romfolk. Kanskje de bør sette opp leir i hagen til siv jensen og erna solberg, så blir det nok fart på sakene 5
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #20 Skrevet 6. februar 2014 Jeg skjønner ikke hvorfor romfolk blir "belønnet" for slike handlinger. Det er da ikke logisk? Man leser om tilgrising, kriminalitet, men likevel er det så mange som mener at det er helt greit, og at vi skal finne oss i dette. Er ikke dette mennesker da? Hvorfor skal de behandles på en annen måte enn andre mennesker? Jeg synes det å legge til rette for en slik kultur er å gjøre dem en bjørnetjeneste. Kulturen deres er ikke forenelig med vanlig, vestlig kultur slik den er nå. Da burde det heller fokuseres på holdningsendringer ang. utdanning og jobb. Anonymous poster hash: dd570...36f 14
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå