kjøttkaker Skrevet 6. februar 2014 #61 Skrevet 6. februar 2014 (endret) Har du link??? Den eneste saken jeg har fått med meg ang blond jente i en romleir er denne, og hun var slett ikke i slekt med påståtte foreldre. http://www.tv2.no/nyheter/utenriks/funnet-i-romleir-maria-laerer-nye-ord-og-har-det-godt-naa-4143039.html#.UvPVQ9GYbIU Flere av dere bør bli flaue nå: http://www.nrk.no/ytring/barnerovmyter-fra-middelalderen-1.11319633 I realiteten var altså fellesnevneren mellom sakene ikke romfolk som bortfører barn, men myndigheter som tar barn fra romfolk basert på løse spekulasjoner. Endret 6. februar 2014 av kjøttkaker
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #62 Skrevet 6. februar 2014 Flere av dere bør bli flaue nå: http://www.nrk.no/ytring/barnerovmyter-fra-middelalderen-1.11319633 I realiteten var altså fellesnevneren mellom sakene ikke romfolk som bortfører barn, men myndigheter som tar barn fra romfolk basert på løse spekulasjoner. Hvorfor skal folk bli flaue? De hadde ei jente de ikke kunne gjøre rede for, det er sakens kjerne. Dersom politiet hadde hatt en razzia hos en norsk familie og det der bodde en svart unge som de ikke kunne gjøre rede for, ingen adopsjonspapirer o.l, da ville det vært en selvfølge at politiet gjorde noen undersøkelser. Og media ville kokt ihop nøyaktig de samme teoriene som de gjorde i Maria-saken. Anonymous poster hash: 1f6ad...4cc 7
Guadaloupe Skrevet 6. februar 2014 #63 Skrevet 6. februar 2014 For meg virker romfolket som noen skikkelige griser. De forsøpler og griser og forventer at den norske stat skal rydde opp. Husker det var en sak på nyhetene for ikke lenge siden som handlet om at romfolk bodde under uverdige forhold. De filmen og det var søppel og dritt overalt - de hadde jo faen meg grisa det til sånn SELV! Forventer de at den norske stat skal stille med vaskehjelp? Faen for noen griser, jeg sier ikke annet. 14
Juvel Skrevet 6. februar 2014 #64 Skrevet 6. februar 2014 Diskrimineringen av romfolket tar heeeelt av. Media gjør ikke akkurat dette synet noe bedre. Minner meg om hvordan man snakket om jødene, taterne og kvenene for noen år siden. Nordmenn er så flinke til å ta kritikk om seg selv så nøkternt. Kommer det kritikk om oss, nei da skal vi tenke individuelt og ikke dra alle over en kam (jamfør tråden om "nordmenn er det mest rasistiske folkeslaget" eller diverse avisoppslag i vg og db med kommentarfelt som renner over sinte bæsjebrune folk som er så hårsåre atte fy). Meen, når det gjelder "de andre", da drar vi hele røkla i en smørje. OG de som er de mest fordømmende mot denne folkgruppa er ofte de som mener at det aldri er noe negativt om de i nyhetene, vi tar i de med silkehanser osv osv. HVORFOR tror dere at så mange blir mer og mer negative til disse menneskene? Fordi media maler et rosenrødt bilde av romfolk(eller sigøynere, som folk blander sammen støtt og stadig)? Dag ut og dag inn er det dritt om disse menneskene, og det påvirker oss, lik det eller ikke. Virker ikke som det er på mote å tenke sjæl for tida. Anonymous poster hash: 86cb4...fad Hvorfor folk blir negative til dem? Du kan jo ta en titt på deres handlinger. Er det greit å drive skadeverk for millioner?? 9
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #65 Skrevet 6. februar 2014 Så er det bevis på at det er romfolket som står bak dette ? Alt jeg har fått med meg er at de antar det. Men og anta noe er ikke bevis Anonymous poster hash: 80f3a...4a2
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2014 #66 Skrevet 7. februar 2014 Er det ikke videoovervåking der?Anonymous poster hash: ee66b...e24
Gjest Lincoln Skrevet 7. februar 2014 #67 Skrevet 7. februar 2014 Så er det bevis på at det er romfolket som står bak dette ? Alt jeg har fått med meg er at de antar det. Men og anta noe er ikke bevis Anonymous poster hash: 80f3a...4a2 Kjenner du til noen andre folkeslag som oppfører seg på denne måten? 8
Larsern Skrevet 7. februar 2014 #68 Skrevet 7. februar 2014 (endret) Hvordan kunne dette pågå i såpass lang tid uten at noen reagerte? Jeg mener, når det er en såpass stor opplagsplass så må jo noen ha lagt merke til at uvedkommende enten oppholdt seg inne på området eller utenfor? Folk er jo innom og ser til båten over vinteren når den ligger til opplag også, strammer presenning og sjekker nettopp at ingen har brutt seg inn og stjålet fra båten? En annen ting er hvorfor ikke dette har vært så mye i nyhetene, hadde det f.eks et avgangskull med russ som hadde gjort dette så hadde mediene tatt OL av planen for å få dekket saken godt nok. Endret 7. februar 2014 av Larsern 2
Wonderbitch Skrevet 7. februar 2014 #69 Skrevet 7. februar 2014 Ok, de er fattige og blir kanskje drevet til kriminalitet men hva er vitsen med å grise så mye??? Som en her sa- det blir jo ikke noe hyggeligere å være fattig om man bor i en haug søppel og avføring? (Forresten- kanskje derfor de er et reisende folk? Blir for fælt å bo på samme sted for lenge) Ellers er de jo turister, og burde følge samme lover og regler som andre turister. 6
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2014 #70 Skrevet 7. februar 2014 Kjenner du til noen andre folkeslag som oppfører seg på denne måten? Romfolk er ikke et folkeslag. Det er alltid gøy å gå etter saueflokken. Ja, romfolk har utfordringer, men de blir diskriminert over hele verden. Hvorfor skal da noen enkle arbeiderfolk fra lille Norge være med på det? Hva er hensikten? Få de utryddet? Dere er ekle mennesker. Anonymous poster hash: 0e072...533 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2014 #71 Skrevet 7. februar 2014 Ok, de er fattige og blir kanskje drevet til kriminalitet men hva er vitsen med å grise så mye??? Som en her sa- det blir jo ikke noe hyggeligere å være fattig om man bor i en haug søppel og avføring? (Forresten- kanskje derfor de er et reisende folk? Blir for fælt å bo på samme sted for lenge) Ellers er de jo turister, og burde følge samme lover og regler som andre turister. De er rett og slett late og bedagelige folk. Både når det komme til hygiene og livsstil. Hvorfor krype ut av båten de har okkupert og drite et sted ute, når de kan bare gå to meter og drite mellom noen benker. Meget praktisk folkeslag. Anonymous poster hash: 83aa3...2c5 3
Drizzt Skrevet 7. februar 2014 #72 Skrevet 7. februar 2014 Romfolk er ikke et folkeslag. Det er alltid gøy å gå etter saueflokken. Ja, romfolk har utfordringer, men de blir diskriminert over hele verden. Hvorfor skal da noen enkle arbeiderfolk fra lille Norge være med på det? Hva er hensikten? Få de utryddet? Dere er ekle mennesker. Anonymous poster hash: 0e072...533 Jeg synes ikke det er korrekt å kalle det for diskriminering altså. Man trenger ikke være enig i deres levemåte og finne seg i det de driver med. Tar vi ordet diskriminering bokstavelig (forskjellsbehandling), så diskriminerer jeg gjerne når jeg foretrekker å ikke omgås med noen som begår kriminalitet, forsøpler, tilgriser og ødelegger rundt seg, eller til og med røyker. Det er både en saklig og rimelig forskjellsbehandling fra min side, fordi det er ubehagelig og helseskadelig å være rundt mennesker som gjør sånne ting. 3
Gjest Lincoln Skrevet 7. februar 2014 #73 Skrevet 7. februar 2014 Romfolk er ikke et folkeslag. Det er alltid gøy å gå etter saueflokken. Ja, romfolk har utfordringer, men de blir diskriminert over hele verden. Hvorfor skal da noen enkle arbeiderfolk fra lille Norge være med på det? Hva er hensikten? Få de utryddet? Dere er ekle mennesker.Anonymous poster hash: 0e072...533 Er det ikke et folkeslag altså? Da er jeg rimelig interessert i å høre hva din definisjon av et folkeslag er. Den er du nok temmelig alene om. Hvorfor skal enkle arbeidsfolk fra Norge finne seg i at kriminelle vandaler kommer fra utlandet og stjeler og driver hærverk? Naive tufs. 6
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2014 #74 Skrevet 7. februar 2014 Er det ikke et folkeslag altså? Da er jeg rimelig interessert i å høre hva din definisjon av et folkeslag er. Den er du nok temmelig alene om. Hvorfor skal enkle arbeidsfolk fra Norge finne seg i at kriminelle vandaler kommer fra utlandet og stjeler og driver hærverk? Naive tufs. Kan ikke du opplyse oss da? Hva er forskjellen mellom sigøynere, tatere, romanifolk og romfolk? Og hvorfor er romfolk et folkeslag? Vil ikke ha din personlig mening, men fakta. Men du som ikke er en naiv tufs, skjønte vel det ) hihi Anonymous poster hash: 86cb4...fad
Sophie-Ann Skrevet 7. februar 2014 #75 Skrevet 7. februar 2014 Tråden er ryddet for personangrep, avsporinger og rasistiske innlegg, samt svar/siteringer til/av disse Sophie-Ann, mod 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2014 #76 Skrevet 7. februar 2014 Det som er litt interessant er at denne formuleringen som blir brukt om sigøynere i dag er den samme som en engelskmann brukte for å beskrive nordmenn på begynnelsen av 1900-tallet(har postet den før). "Hvorfor skal vi hjelpe disse skitne og uvitende menneskene som yngler som kaniner? De misbruker jo bare de mulighetene vi gir dem. Hver gang de får for mange penger mellom hendene, bruker de dem opp til brennevin og uvettig sløsing. Hjelpen vi gir dem, er ikke bare resultatløs,men en oppfordring til dovenskap. Og den får dem til å skaffe seg enda flere barn" Dersom nordmenn oppførte seg som bunnslam og søplefolk, ja da fikk de finne seg i at de ble beskrevet på den måten. På samme måte som de sigøynerne som brukte gravstøtter som toalett (!) pent må finne seg i å bli omtalt i dertil passende negative ordelag. Anonymous poster hash: 1f6ad...4cc 2
Gjest Lincoln Skrevet 7. februar 2014 #77 Skrevet 7. februar 2014 Kan ikke du opplyse oss da? Hva er forskjellen mellom sigøynere, tatere, romanifolk og romfolk? Og hvorfor er romfolk et folkeslag? Vil ikke ha din personlig mening, men fakta. Men du som ikke er en naiv tufs, skjønte vel det ) hihi Anonymous poster hash: 86cb4...fad Som sagt vil jeg gjerne at du forklarer hvorfor sigøynere ikke er et folkeslag.
Gjest Sobril Skrevet 7. februar 2014 #78 Skrevet 7. februar 2014 (endret) Til de/den som kaller oss rasister - fordi vi ikke synes noe om griseriet til romfolket. Er det greit det de holder på med? Ville du vært villig til å f.eks. leie ut bolig til disse? Hva bør gjøres for å få bukt med problemet? For det ER et problem når 150 båter blir griset ned på den måten - eller? Endret 7. februar 2014 av Sobril
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2014 #79 Skrevet 7. februar 2014 Som sagt vil jeg gjerne at du forklarer hvorfor sigøynere ikke er et folkeslag. Ikke meg du spurte, jeg bare spurte deg om du ville opplyse oss uopplyste, men det ser ut til å bli verre. Forøvrig, i stad sa du romfolk, og nå sigøynere. Lykke til videre! Anonymous poster hash: 86cb4...fad
Gjest skravle Skrevet 7. februar 2014 #80 Skrevet 7. februar 2014 Til de/den som kaller oss rasister - fordi vi ikke synes noe om griseriet til romfolket. Er det greit det de holder på med? Ville du vært villig til å f.eks. leie ut bolig til disse? Hva bør gjøres for å få bukt med problemet? For det ER et problem når 150 båter blir griset ned på den måten - eller? Du sier noe der. En ting er å ta seg inn i en båt på natterstid for å søke ly og varme, men hva er meningen med å ødelegge, grise og gjøre hærverk? Jeg tror folk hadde vært mye mer vennlig innstilt til disse romfolkene om de i det minste lot være å grise, forsøple og ødelegge slik. Rart de ikke skjønner det selv. Da hadde ikke folk dømt dem. 5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå