Gå til innhold

Romfolket griser til båtene.

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

De kommer fra Romania.

De har reist til Norge for her er det fritt fram, de har vel brukt opp all good will i andre land.

Anonymous poster hash: 4d4a3...749

Og du vinner prisen for mest kunnskapsløse svar.

Endret av kjøttkaker
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du vennligst holde dette på et saklig nivå? Kanskje for my å forlange av en som snakker molbo.

Kan ikke DU ta alle disse gamle, stakkarslige nordmennene som ikke har sykehjemsplass hjem til deg? Hæhæ? ;)

Jeg ser at staten og kommunene gjør så godt de kan med det budsjettet de har til rådighet. Ser ikke hvorfor budsjettet skal bli enda mindre ved å kaste penger etter romfolk? Ja, akkurat, der satt jeg svake grupper opp mot hverandre, noe som er helt rett og rimelig å gjøre da pengene kommer fra samme pott.

Anonymous poster hash: df8b9...69b

• Liker 4
Skrevet

Da burde det heller fokuseres på holdningsendringer ang. utdanning og jobb.

Anonymous poster hash: dd570...36f

Det har blitt prøvd før. Med utdanning. Oppe i åsen et sted (Oslo altså) var det tilrettelagt noen boliger for (da) sigøynere (90 tallet en gang), men boligene så ikke ut etter et par måneder, og ble stengt. Det var avføring på gulvene, det var gjort opp bål på stuegulvet etc...de aller færreste klarer barneskolen- de skylder på at det ikke ligger i deres kultur. En rom som faktisk har klart seg godt som jeg ikke husker navnet på, sa at de VIL JO IKKE integreres, DE VIL JO IKKE jobbe, DE VIL JO IKKE ta utdanning. Hvorfor ikke? Jo, fordi: DE FÅR MER PENGER AV Å SITTE PÅ RÆVVA I NORGE!

Anonymous poster hash: a0912...00a

• Liker 14
Skrevet

Diskrimineringen av romfolket tar heeeelt av. Media gjør ikke akkurat dette synet noe bedre. Minner meg om hvordan man snakket om jødene, taterne og kvenene for noen år siden.

Nordmenn er så flinke til å ta kritikk om seg selv så nøkternt. Kommer det kritikk om oss, nei da skal vi tenke individuelt og ikke dra alle over en kam (jamfør tråden om "nordmenn er det mest rasistiske folkeslaget" eller diverse avisoppslag i vg og db med kommentarfelt som renner over sinte bæsjebrune folk som er så hårsåre atte fy). Meen, når det gjelder "de andre", da drar vi hele røkla i en smørje. OG de som er de mest fordømmende mot denne folkgruppa er ofte de som mener at det aldri er noe negativt om de i nyhetene, vi tar i de med silkehanser osv osv. HVORFOR tror dere at så mange blir mer og mer negative til disse menneskene? Fordi media maler et rosenrødt bilde av romfolk(eller sigøynere, som folk blander sammen støtt og stadig)? Dag ut og dag inn er det dritt om disse menneskene, og det påvirker oss, lik det eller ikke.

Virker ikke som det er på mote å tenke sjæl for tida.

Anonymous poster hash: 86cb4...fad

Det er ikke slik at det bare er noen få sigøynere som stjeler og lager sure nabolag, men alle sigøynere gjør det, det er levemåten deres, og vi nordmenn har helt andre normer og skikker men sitter likevell fast med denne folkegruppen i landet. Media bør virkelig gjøre alle obs på at dette er et folkeslag som stjeler og at man bør være ekstra obs på sine eiendeler. De er flinke lommetyver og tar seg inn på private områder og driver herverk.. Det er ett flertatt om ikke alle, som gjør det. Kanskje noen har hørt om en eller to som har forandret levemåten sin, men en eller to er ikke godt nok når det vrimler av dem.

Når det kommer til disse bæsjebrune som du sier.. så er saken en annen, men også mange av disse er kriminelle eller gjør kriminelle handlinger når de får avslag om opphold i norge, slik som han som skjøt alle på bussen. Her handler det om å finne nye måter å gjøre norge tryggere på. Det er jo ingen hemmelighet at når vi åpnet slusene for innvandring så ble det mer kriminalitet i norge, og mye av disse handlingene skjedde nettopp av utlendinger. Hvorfor tror du oslo må ha egne taxier for kvinner? fordi det var voldtektsbølge, der flertallet skjedde av nettopp utlendinger. De har et eget syn på livet enn oss nordmenn, de er oppvokst i mer aggressive forhold og mange (ikke alle) men mange, har problemer å gi slipp på dette når de kommer til Norge.

Anonymous poster hash: 11818...75d

• Liker 7
Skrevet

Oioi. Høres ut som en reflektert og høyt utdannet person, du. Heller en sigøyner i heimen, enn en surmaga KGer.

Så hva stopper deg, med å vise oss andre hvor mye bedre menneskesyn du har ?

• Liker 5
Skrevet

Det er kanskje en idè at man stenger grensene før det blir en hitlertilstand.

Anonymous poster hash: 8adc3...409
  • Liker 4
Skrevet

Enig!!!

"Send dem hjem, tvangssteriliser dem." Hvorfor er det greit å snakke om et folkeslag uten respekt overhodet? Man får det til å høres ut som skadedyr og pakk, ikke ulikt det Hitler sa om jøder og homofile.

Dette er mennesker som ikke har noe hjem og tilhørighet, de blir jaget hvor enn de går. Så hvor er dette "hjem" vi skal sende de?

Og hvorfor er det greit at de kommer her og behandler andres eiendom og stjeler ut av lommene på folk uten repekt overhodet??

De blir jaget hvor enn de går fordi de forsøpler og driter på eiendom og lager svinesti utav alt.. Og at VI??? skal sende dem til et hjem? hvem vi? Norge? Vi er ikke pliktige til å gi dem noe hjem, og isåfall, hvem har sakt at vi er pliktige til det?

De har selv valgt dette livet, de velger å ikke utdanne seg og ikke jobbe, de har selv valgt å leve på gaten. De ville ikke valgt å ta en utdannelse om de fikk den gratis med leilighet..

De vil leve på gaten å tjene penger med å sitte å rasle med en kopp hele dagen, men å jobbe for det? ikke tale om..

• Liker 12
Skrevet

Og du vinner prisen for mest kunnskapsløse svar.

På hvilken måte da? De fleste er Romenske statsborgere.

At de er upopulære der de kommer fra eller har oppholdt seg er fakta, når jeg leser om hvordan de har ramponert 150 båter begynner jeg å forstå at de andre land begynner å bli lei.

• Liker 11
Skrevet

Det er ikke slik at det bare er noen få sigøynere som stjeler og lager sure nabolag, men alle sigøynere gjør det, det er levemåten deres, og vi nordmenn har helt andre normer og skikker men sitter likevell fast med denne folkegruppen i landet. Media bør virkelig gjøre alle obs på at dette er et folkeslag som stjeler og at man bør være ekstra obs på sine eiendeler. De er flinke lommetyver og tar seg inn på private områder og driver herverk.. Det er ett flertatt om ikke alle, som gjør det. Kanskje noen har hørt om en eller to som har forandret levemåten sin, men en eller to er ikke godt nok når det vrimler av dem.

Når det kommer til disse bæsjebrune som du sier.. så er saken en annen, men også mange av disse er kriminelle eller gjør kriminelle handlinger når de får avslag om opphold i norge, slik som han som skjøt alle på bussen. Her handler det om å finne nye måter å gjøre norge tryggere på. Det er jo ingen hemmelighet at når vi åpnet slusene for innvandring så ble det mer kriminalitet i norge, og mye av disse handlingene skjedde nettopp av utlendinger. Hvorfor tror du oslo må ha egne taxier for kvinner? fordi det var voldtektsbølge, der flertallet skjedde av nettopp utlendinger. De har et eget syn på livet enn oss nordmenn, de er oppvokst i mer aggressive forhold og mange (ikke alle) men mange, har problemer å gi slipp på dette når de kommer til Norge.

Her vil jeg faktisk takke for et litt mer modent svar enn fra dine meningsfeller.

Men du skriver "alle" sigøynere. Jeg er enig at det er dritt, bokstavelig talt, med blant annet leiren på Sognsvann også videre. Dog - vi kan rett og slett ikke si at ALLE sigøynere er udugelige og stjeler. Noen har faktisk lyst å jobbe, men får ikke lov. De fleste mennesker har ikke lyst å leve i endelighet og fattigdom, fordi det er det fleste av disse gjør. Enig at situasjonen i dag er uholdbar. Lurer på om noen her på forumet har prøvd å snakke med noen sigøynere personlig? Jeg har snakket med flere og de er både hyggelige og snille alle jeg har snakket med, og som nevnt - flere av de har LYST å jobbe.

Det som er litt interessant er at denne formuleringen som blir brukt om sigøynere i dag er den samme som en engelskmann brukte for å beskrive nordmenn på begynnelsen av 1900-tallet(har postet den før).

"Hvorfor skal vi hjelpe disse skitne og uvitende menneskene som yngler som kaniner? De misbruker
jo bare de mulighetene vi gir dem. Hver gang de får for mange penger mellom hendene, bruker de dem opp til brennevin og uvettig sløsing. Hjelpen vi gir dem, er ikke bare resultatløs,men en oppfordring til dovenskap. Og den får dem til å skaffe seg enda flere barn"
Det med asylsøkeren som drepte 3 stk på en buss får vi ta en annen gang. Men er veldig uenig med deg i mye der også(og bittelitt enig, faktisk).
Skrevet

Unnskyld meg, men hvordan kan vi se på disse menneskene som noe annet enn pakk og skadedyr når det er akkurat det de oppfører seg som? De stjeler, de tigger, de misbruker systemet. De gjør innbrudd, de ødelegger andre sin eiendom, de tilgriser offentlig eiendom. Alle disse tingene er i vårt land ulovlig. Kriminalitet. Og som en annen nevnte over her, dette er ikke noe man synes fordi avisene skriver om det, det er fordi vi ser det med våre egne øyne. Det er synd i disse menneskene som har denne skjebnen, for all del. Men man må behandle med respekt for å fortjene respekt. Og en gruppe med mennesker som overhodet ikke gjør en innsats for å bidra til noe positivt, inkludere seg i et nytt samfunn får ikke min respekt. En nordmann hadde da heller ikke fått holde på på denne måten?

Anonymous poster hash: 66bda...394

"Hvorfor skal vi hjelpe disse skitne og uvitende menneskene som yngler som kaniner? De misbruker
jo bare de mulighetene vi gir dem. Hver gang de får for mange penger mellom hendene, bruker de dem opp til brennevin og uvettig sløsing. Hjelpen vi gir dem, er ikke bare resultatløs,men en oppfordring til dovenskap. Og den får dem til å skaffe seg enda flere barn"
Skrevet

Åååh, jeg blir så irritert. Er ikke lenge siden vi fant garasjen vår nedbæsja og nedsøplet av sigøynere. Respektløst, rett og slett. Når vi ringte politiet fikk vi beskjed om å vaske opp og ordne selv, for de fikk tydeligvis så mange henvndelser om slike henvedelser at de ikke tok seg tid til å komme å se på det engang lenger.

Anonymous poster hash: f5734...d83
  • Liker 12
Skrevet

Mener du at fordi noen har snakket stygt om nordmenn for 100 år siden, så har vi ikke lov å kritisere en folkegruppe som kommer til Norge for å snylte å stjele?

• Liker 12
Skrevet

Åååh, jeg blir så irritert. Er ikke lenge siden vi fant garasjen vår nedbæsja og nedsøplet av sigøynere. Respektløst, rett og slett. Når vi ringte politiet fikk vi beskjed om å vaske opp og ordne selv, for de fikk tydeligvis så mange henvndelser om slike henvedelser at de ikke tok seg tid til å komme å se på det engang lenger.

*henvedelser om slike hendelser

Skrevet

*henvedelser om slike hendelser

Da er typisk at de som har dårlige argumenter angriper de som skriver for kommafeil osv.

I et skogholt ikke langt fra E6 her i Østfold er det masse søppel, ekskrementer og aviser fra Romania.

Dessverre er området poppulært å stoppe ved for de som skal videre til Oslo å tigge.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Mener du at fordi noen har snakket stygt om nordmenn for 100 år siden, så har vi ikke lov å kritisere en folkegruppe som kommer til Norge for å snylte å stjele?

Nei, du misset poenget. Morsomt at du i dette innlegget også stigmatiserer. Vanskelig å løfte huet av navlen, skjønner jeg.

Endret av kjøttkaker
Skrevet

Kan du vennligst holde dette på et saklig nivå? Kanskje for my å forlange av en som snakker molbo.

Kan ikke DU ta alle disse gamle, stakkarslige nordmennene som ikke har sykehjemsplass hjem til deg? Hæhæ? ;)

Foreskjellen er jo at de er norske, det kommer fra dette landet og er oppvokst her. Samtidig har de fleste antageligvis gjort en innsats for landet. Noe sigøynerne ikke har for Norge.

(er forøvrig ikke den personen du svarte, men allikevel)

Anonymous poster hash: 4fd36...05c

• Liker 5
Skrevet

Jeg foreslår at alle de gode som står på nettbarikadene for romfolket/sigøynere oppretter et privat sigøynerkontor som de hadde på 70-80-90 tallet. Der kan de samle inn penger å forsørge dem ut av deres egen lomme. Det statelige sigøynerkontoret ble nedlagt i 1991 etter å ha brukt 210 millioner kroner uten nevneverdig resultater å vise til.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Krever-handlingsplan-om-sigoynere-6287588.html#.UvOy8rSGfq0

• Liker 14
Skrevet

Foreskjellen er jo at de er norske, det kommer fra dette landet og er oppvokst her. Samtidig har de fleste antageligvis gjort en innsats for landet. Noe sigøynerne ikke har for Norge.

(er forøvrig ikke den personen du svarte, men allikevel)

Anonymous poster hash: 4fd36...05c

Fullt klar over det. Ikke poenget mitt at de er norske. Poenget mitt er at h*n hadde et dårlig poeng. Mange som er i mot sigøynere sammenligner at vi ikke gir nok penger til oldinger, hvorfor kan ikke de som forsvarer gamlingene ta de til sitt varme hjem. Kjørte samme taktikk tilbake, skjønner? ;)

Skrevet

De kommer fra Romania.

De har reist til Norge for her er det fritt fram, de har vel brukt opp all good will i andre land.

Det er mange som tror at "romfolk" og "rumenere" er det samme, men det er det altså ikke. De har store problemer med sin minoritet og, men kanskje ikke like store som i Norge der de økonomiske forskjellene er ekstreme.

http://en.wikipedia.org/wiki/Romani_people

Bulgaria har flere romfolk enn Romania i prosent, og Spania har flere i absolutte tall...

• Liker 2
Skrevet

Her vil jeg faktisk takke for et litt mer modent svar enn fra dine meningsfeller.

Men du skriver "alle" sigøynere. Jeg er enig at det er dritt, bokstavelig talt, med blant annet leiren på Sognsvann også videre. Dog - vi kan rett og slett ikke si at ALLE sigøynere er udugelige og stjeler. Noen har faktisk lyst å jobbe, men får ikke lov. De fleste mennesker har ikke lyst å leve i endelighet og fattigdom, fordi det er det fleste av disse gjør. Enig at situasjonen i dag er uholdbar. Lurer på om noen her på forumet har prøvd å snakke med noen sigøynere personlig? Jeg har snakket med flere og de er både hyggelige og snille alle jeg har snakket med, og som nevnt - flere av de har LYST å jobbe.

Det som er litt interessant er at denne formuleringen som blir brukt om sigøynere i dag er den samme som en engelskmann brukte for å beskrive nordmenn på begynnelsen av 1900-tallet(har postet den før).

Det med asylsøkeren som drepte 3 stk på en buss får vi ta en annen gang. Men er veldig uenig med deg i mye der også(og bittelitt enig, faktisk).

Her må jeg rette deg fordi som du skrev så skrev jeg " et flertall, om ikke alle" selv om jeg skrev "alle" i begynnelsen av texten, men det er virkelig ett flertall og noen svært få, som har klart seg godt videre. Og jeg sikter til de som er bosatt i Norge, og ikke resten av verden.

Sigøynere har fått tilbud om hjelp som de har takket nei til, og ødelagt sine sjangser selv ved å ødelegge boliger de har fått bo i gratis. De er ett folkeslag som har valgt å leve slik de gjør nå, nettopp på gaten. Om noen vil gi de en million så selvfølgelig tar de imot, men ikke hvis det innebærer jobbing.

Og jeg syns du bør sjekke opp statistikker om det er noe du er uenig i med mitt andre avsnitt.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...