Gå til innhold

Hvem ville du hatt med på fødsel hvis mannen ikke kunne være til stede?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis jeg måtte hatt med noen andre, hadde jeg hatt med en bamse.

Anonymous poster hash: 14899...a56

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde tatt med mamma. Hun er jordmor og har vært med på begge fødslene mine sammen med mannen.

Syns det har vært veldig greit å ha henne med egentlig, godt å snakke med henne i etterkant og for hun har jo fått med seg alle detaljer. Ikke det at jeg har hatt kompliserte fødsler eller noe sånt, men allikevel så er det stor forskjell fra å snakke om det med mannen som bare er kjempeglad for at det gikk fort og greit og at baby kom ut :-)



Anonymous poster hash: 032d5...4df
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma hadde nok vært ivrig etter å få bli med, men tror jeg ville valgt en venninne! Og da ei som har gått gjennom det før :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen foreldre eller svigerforeldre med på fødsel her! Jeg sto i fare for å måtte føde alene sist, og bestilte doula. Så ordnet ting seg likevel, og mannen var med. Evig takknemlig for å få ha han der, og etterpå, jeg trenger å prate om det i etterkant.

Men altså, nest etter mannen, en doula.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søstra mi. Mamma egentlig uaktuelt, hun er en veldig bekymret person . SÅ bekymret at hun har nektet søskene mine å fortelle når de drar på sykehuset før fødsel ;) Tror hun hadde taklet det dårlig, da vil jeg heller føde aleine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok valgt å føde alene om mannen ikke kunne være med. Jeg liker egentlig best å være i fred når jeg har vondt, så ser ikke behovet for å ha med noen for støttende skyld. Jeg forsvinner liksom inn i meg selv. Men vil selvsagt ha med mannen fordi det er en stor opplevelse, som han også skal være en del av. Og som Silfen nevner, var det utrolig fint å ha en å snakke med fødselen om etterpå sist, en som også var der. Ikke fordi det var en traumatisk opplevelse, snarere tvert i mot.

Men om jeg måtte velge noen andre, hadde det blitt min far eller svigermor. Min far fordi han holder hodet kaldt uansett, og svigermor fordi hun er en skikkelig grepa dame som fikser og ordner. Har nært forhold til begge. Eller, en god venninne som har født flere ganger og som har de samme egenskapene som de to andre, men hun bor for langt unna da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke født alene, men heller ikke hatt noen andre enn mannen der... Hvis jeg måtte velge en hadde det nok blitt min søster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...