Gå til innhold

Barn fra før, innkjøp?


Quiet

Anbefalte innlegg

Det blir tre år mellom her, og her forsøker vi med å kun kjøpe ståbrett. Til og fra bhg håper jeg det holder, og at hun sitter på skuldrene til pappa hvis han henter. Har forberedt henne på at vogna blir gitt til lillesøster, og foreløpig er det ok..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan er sånne søskenvogner i bruk, dere som har det? Vi får to år mellom våre, og har foreløpig ikke kjøpt. Har vært usikker på hvor mye vi vil være ute og gå med begge barna alene (vi har to andre vogner, slik at vi voksne kan ha hver vår når vi er sammen alle sammen). Lurer på om de blir så tunge og brede at det ikke frister å dra av gårde med dem? At jeg heller vil ønske å putte minstemann i bæresjal/sele og ha eldstemann i vogn eller gående, i den grad jeg skal ut alene på tur eller i butikk med dem?

(Vi har forresten joggevogn/sykkelvogn med plass til to, men det er jo ikke aktuelt før yngste er en del måneder.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøper bugaboo donkey. Lett og fin, og kan gjøres om til enkelvogn når eldste ikke trenger sitte i vogn mer, eller bare ikke skal med på tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er usikker på hva vi gjør de første månedene (det blir 15-16 måneder mellom de to minste). Sist jeg hadde to så tette brukte vi søskensete til Simovogna, men vet ikke om det er å få tak i lenger.

Så fort minstemann kan sitte sånn noenlunde, kommer jeg nok til å ha en Brio Sitty twin av enkleste og mest robuste type. Det hadde jeg til de to eldste, og aldri har jeg vært så fornøyd med en vogn.

Prøvde et par andre typer, blant annet en tog-vogn som var kul umulig å styre. Og jeg har ikke lyst på "to enkeltvogner"-modellen, eller den der det ene barnet sitter under det andre. Jo enklere, jo bedre, og for all del ikke for svær og diger- da ender den opp med å bli lite brukt hos oss.

Edit: googlet meg litt opp på navn :fnise: Det er type Bumbleride/Mountain Buggy, eller Phil & Ted, jeg ikke vil ha. Derimot ser jeg at Emmaljunga også har en grei søskentrille (city cross), men litt mye stoff og kalesje og dill (nødt til å bli superstygg på kort tid med to småtasser i støvle-gjørmealder), så jeg tror vi holder oss til Brio'en. Og hadde det vært litt større avstand mellom barna hadde vi prøvd å klare oss uten søskenvogn i det hele tatt, men de kommer til å være "små" begge to en god stund.

Endret av Mafalda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte Basson Baby søskenvogn på nett uten å prøve den først. Veldig lett å trille og fin på mange måter, men ble veldig trang og kort til den eldste! Brukte den til han var 17-18mnd, og han er liten for alderen.

Et spørsmål til dere som kjøper Voksi move. Jeg ser flere nevner at de kjøper seg det til barn nr to. Hva er den store fordelen med dette? Jeg savner aldri noe sånt sist, og da hadde vi til og med et stykke å gå til bilen. Pakket inn i tepper og opplevde aldri at baby ble kald. Denne gangen har vi bilen stående i garasje rett utenfor. Er den store fordelen at man ikke trenger å kle på babyen, annet enn inneklærne de har på? Altså, jeg skjønner at det er en fordel å slippe å kle på baby, men så stor fordel at det er verdt å bruke penger på?

Vi så på det som en litt sånn "luksus-ting", og droppet den til førstemann. Til nestemann var det nesten ingenting å handle, og han var født tidlig høst og kom til å bruke den lenge, så da kjøpte vi. Har brukt den mye, veldig kjekk spesielt ved henting/bringing av eldstemann i bhg. Men ikke livsnødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er sånne søskenvogner i bruk, dere som har det? Vi får to år mellom våre, og har foreløpig ikke kjøpt. Har vært usikker på hvor mye vi vil være ute og gå med begge barna alene (vi har to andre vogner, slik at vi voksne kan ha hver vår når vi er sammen alle sammen). Lurer på om de blir så tunge og brede at det ikke frister å dra av gårde med dem? At jeg heller vil ønske å putte minstemann i bæresjal/sele og ha eldstemann i vogn eller gående, i den grad jeg skal ut alene på tur eller i butikk med dem?

(Vi har forresten joggevogn/sykkelvogn med plass til to, men det er jo ikke aktuelt før yngste er en del måneder.)

Vi hadde Carena Double Swing og den var helt super! Enkel og lett å trille (lufthjul er et must synes jeg!), og den var så smal at den kom inn vanlige døråpninger. :jepp:

Nå skal det jo sies at mannen min jobber offshore, så jeg var (og er) en del alene med dem. Det var da vognen ble brukt mest. Dersom vi skulle til byen e.l. begge to tok vi heller to single vogner, både fordi det er enklest om man skal inn noe sted og fordi søskenvognen var så tung å få inn i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere som kjøper søskenvogn, hvor stor aldersforskjell er det mellom barna? Det blir tre år mellom mine, og jeg tenkte kanskje det holdt med et ståbrett. Bør det muligens revurderes?Anonymous poster hash: 2908b...e82

Ca to år mellom. Vi prøvde ståbrett, men det var ikke ideelt og de får jo heller ikke hvilt noe særlig når de står. Med tre års forskjell hadde jeg droppet søskenvogn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som kjøper søskenvogn, hvor stor aldersforskjell er det mellom barna? Det blir tre år mellom mine, og jeg tenkte kanskje det holdt med et ståbrett. Bør det muligens revurderes?Anonymous poster hash: 2908b...e82

Det er 2 år og 8 mdr mellom mine eldste, og 23 mdr mellom 2 og 3. Me har verken ståbrett eller søskenvogn.

Men ho på 2 år har lagt under på varebrettet til bagvogna (Simo) et par gonger på veien til/fra barnehagen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke tenkt å gå til innkjøp av flere babyer nei. Må i tilfelle bli en babydokke.

Anonymous poster hash: 77b23...9e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte litt eget til babyen, og oppgraderte noe.

Tripptrapp med newborn sete

Babybadekar med ben (ble dritlei av å sitte på huk)

Madrass til senga

Soveskinn

Bamse

Jeg strikket mor signe teppe

Kalesje for sprinkelsenga (husker ikke riktig navn, sånn gardin)

Dress da jeg ikke ville ha storebrors + fant en nydelig en

Kastet alle ullklær med bæsjflekker og kjøpte nytt, vet ikke helt hva jeg tenkte da jeg pakket de ned..

Kastet noen formløse stygge HM bomullsklær og kjøpte nydelige Joha istedet

Kjøpte noen nydelige plagg på impuls fordi det er godt å reire, f.eks nusselige strikkeboots

Ny dunpose til vogna da den vi hadde ikke ble seg selv etter vask

Bæresele i det merket jeg egentlig ville ha

Skal jeg noengang ha en til, er det fortsatt ting jeg kunne tenkt meg. Slyngevugge fra taket f.eks.

Endret av ViljaH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi droppet søskenvogn da vi ikke må gå noe sted langt. Barnehagen er godt innenfor storebrors radius, han var vant til å gå frem og tilbake allerede. Storebror var nesten 3 år. Søskenbrett vurderte vi, men fant ingen som passet med vogna. Så når familien drar på tur, er pappas skuldre et alternativ. Vi har også dratt på søndagstur i marka med bæresele i sekken for storebror, mannen blir litt sliten i nakken over tid.

Jeg kunne forresten tenkt meg å prøve Norrøna bæremeis, er ikke fornøyd med den vi har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi droppet søskenvogn da vi ikke må gå noe sted langt. Barnehagen er godt innenfor storebrors radius, han var vant til å gå frem og tilbake allerede. Storebror var nesten 3 år. Søskenbrett vurderte vi, men fant ingen som passet med vogna. Så når familien drar på tur, er pappas skuldre et alternativ. Vi har også dratt på søndagstur i marka med bæresele i sekken for storebror, mannen blir litt sliten i nakken over tid.

Jeg kunne forresten tenkt meg å prøve Norrøna bæremeis, er ikke fornøyd med den vi har.

Prøv Osprey meis! Uovertruffen komfort!:)

Anonymous poster hash: b656c...2b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjører de fleste steder, men søskenvogn var/er likevel uvurderlig på handleturer og ferier. Det hadde definitivt vært mye mer slitsomt uten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...