Gå til innhold

Barn fra før, innkjøp?


Quiet

Anbefalte innlegg

Vi kjøpte slyngevugge (g-e-n-i-a-l, skulle ønske vi hadde hatt den til eldstejenta også!),

Hvilken har dere? Brukes den på soverommet om natta eller bare til dagsoving? Det ser så fantastisk ut å sove i en slik, men jeg er usikker på når og hvordan vi eventuelt skulle brukt den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har Natures Sway. Vi brukte den mest til dagsoving, men hadde krok på soverommet også. (Vi samsover, og det var hele veien foretrukket om natta, for både henne og meg.) Slyngevugga var i daglig bruk frem til hun var 7-8 mnd, da prøvde hun å reise seg oppi der, noe mor ikke syntes så helt trygt ut. ;) Prøvde å ta den frem igjen senere, men da ville hun ikke ligge i den (den skal tåle opptil 15 kg, mener jeg å huske). Den var også genial som reiseseng, hadde den bl.a. med til svigers (med dørkarmopphenget), og vips, så hadde hun et kjent sovested på ferie. :tommelsmil: Syntes også det var veldig kjekt at den ikke sto på gulvet med en storesøster som gjerne løp rundt i stua. Men det aller mest geniale er gyngingen, som hun satte i gang selv uten problemer.

Nå er den på utlån til noen venner, og de er også superfornøyde. :jepp:

Endret av *Joyce*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Natures Sway. Vi brukte den mest til dagsoving, men hadde krok på soverommet også. (Vi samsover, og det var hele veien foretrukket om natta, for både henne og meg.) Slyngevugga var i daglig bruk frem til hun var 7-8 mnd, da prøvde hun å reise seg oppi der, noe mor ikke syntes så helt trygt ut. ;) Prøvde å ta den frem igjen senere, men da ville hun ikke ligge i den (den skal tåle opptil 15 kg, mener jeg å huske). Den var også genial som reiseseng, hadde den bl.a. med til svigers (med dørkarmopphenget), og vips, så hadde hun et kjent sovested på ferie. :tommelsmil: Syntes også det var veldig kjekt at den ikke sto på gulvet med en storesøster som gjerne løp rundt i stua. Men det aller mest geniale er gyngingen, som hun satte i gang selv uten problemer.

Nå er den på utlån til noen venner, og de er også superfornøyde. :jepp:

Takk for svar. Vi samsov også mye sist, så jeg regner med det blir sånn denne gangen også... Men etter litt googling ser jeg at en del bruker slike vugger til den første soveøkta på kvelden, og samsover etter første amming. Det høres jo perfekt ut :)

Med dørkarmopphenget må vel vugga henge midt i ei åpen dør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Vi samsov også mye sist, så jeg regner med det blir sånn denne gangen også... Men etter litt googling ser jeg at en del bruker slike vugger til den første soveøkta på kvelden, og samsover etter første amming. Det høres jo perfekt ut :)

Med dørkarmopphenget må vel vugga henge midt i ei åpen dør?

Vi brukte den også sånn som du beskriver, veldig hendig!

Ja, den må henge i åpen dør. Vi brukte den hovedsaklig til dagsoving der også, og samsov om natta. Svigers har en åpning med dørkarm mellom stue og kjøkken, så den egnet seg utmerket til dagsoving. :)

Vi kjøpte forøvrig vår brukt (på et annet forum), og det hender de dukker opp på Finn.no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte den også sånn som du beskriver, veldig hendig!

Ja, den må henge i åpen dør. Vi brukte den hovedsaklig til dagsoving der også, og samsov om natta. Svigers har en åpning med dørkarm mellom stue og kjøkken, så den egnet seg utmerket til dagsoving. :)

Vi kjøpte forøvrig vår brukt (på et annet forum), og det hender de dukker opp på Finn.no.

Tror jammen vi må koste på oss en sånn. :)
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke karmene stygge av å henge de der? Jeg er så skeptisk siden alt er nytt her. Ikke har jeg lyst til å sette krok i taket heller....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenkte litt på det men da får jeg kun brukt det i stua pga plassen på soverommet. Og så faller liksom fordelen med å ta den med på tur bort også. Hytter har gjerne begrenset med plass....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke karmene stygge av å henge de der? Jeg er så skeptisk siden alt er nytt her. Ikke har jeg lyst til å sette krok i taket heller....

Nei, det har ikke blitt merker på karmene her, ihvertfall, ei heller hos svigers.

Det følger med både kroker og dørkarmholder med Natures Sway, så det blir ikke enten-eller.

Endret av *Joyce*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til nr 2 kjøpte vi bare søskenvogn slik at vi kunne trille begge. Og så kjøpte vi juniorseng til storebror slik at babyen kunne få sprinkelsenga. Siden vi da hadde to gutter kjøpte vi ikke noen nye klær. Da vi fikk nr 3 kjøpte vi litt jenteklær siden vi ikke hadde det fra før. Vi kjøpte også en bilstolpose. Det var helt supert når jeg skulle levere guttene om morgenen, da slapp jeg å kle på henne også og kunne bare legge henne i posen og snøre igjen. Gull verdt når man har mer enn ett barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til nummer to kjøpte vi Babyset til Tripp trappen, nytt bilsete (var misfornøyd med det gamle), ny vognpose og masse klær. Det var mye blått fra sist og nå er det mye rosa ;)

Ja, også småting som nye kosekluter/gulpekluter, vaskekluter, stellematta på badet var klar for å byttes ut osv...

Anonymous poster hash: f3a8f...88d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et spørsmål til dere som kjøper Voksi move. Jeg ser flere nevner at de kjøper seg det til barn nr to. Hva er den store fordelen med dette? Jeg savner aldri noe sånt sist, og da hadde vi til og med et stykke å gå til bilen. Pakket inn i tepper og opplevde aldri at baby ble kald. Denne gangen har vi bilen stående i garasje rett utenfor. Er den store fordelen at man ikke trenger å kle på babyen, annet enn inneklærne de har på? Altså, jeg skjønner at det er en fordel å slippe å kle på baby, men så stor fordel at det er verdt å bruke penger på?

Jeg synes det var pesete med alle lag klær hele tiden og når baby sovnet og vi skulle inn et sted så måtte man ta av alle lagene og baby våknet. Bedre med vanlig lag og posen utenpå, så er det bare å åpne opp når man skal inn et sted.

Anonymous poster hash: fc8f4...5d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det var pesete med alle lag klær hele tiden og når baby sovnet og vi skulle inn et sted så måtte man ta av alle lagene og baby våknet. Bedre med vanlig lag og posen utenpå, så er det bare å åpne opp når man skal inn et sted.

Anonymous poster hash: fc8f4...5d1

Enig. For ikke å snakke om at man da får selene tettere inntil kroppen. Supert når man skal hente i bhg som gjerne travtips minutter - jeg bare åpner posen.

Vi hadde denne til eldstemann også da.

Anonymous poster hash: f3a8f...88d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ble en del nye klær siden minste var gutt og eldste er jente. De er dessuten født ulike tider på året.

Kjøpte også ny vogn til minsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte kjøpe inn alt på nytt, da vi hadde flyttet i mellomtiden og dermed gitt bort alt vi hadde til første barnet når vi flyttet. Dessuten var de forskjellig kjønn, så det passet ikke fargemessig. En annen ting var at vi hadde litt dårlig økonomi med første barnet, så vi kjøpte det vi hadde råd til. Når andre barnet kom til, hadde vi relativt god økonomi, og kunne dermed flotte oss litt og kjøpe inn litt finere ting. Var også en del til første som jeg fant ut at jeg ikke brukte så mye som jeg trodde før jeg fikk barn, og andre mer praktiske ting som jeg syns jeg hadde mer bruk for.



Anonymous poster hash: b2354...108
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som kjøper søskenvogn, hvor stor aldersforskjell er det mellom barna? Det blir tre år mellom mine, og jeg tenkte kanskje det holdt med et ståbrett. Bør det muligens revurderes?

Anonymous poster hash: 2908b...e82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dere som kjøper søskenvogn, hvor stor aldersforskjell er det mellom barna? Det blir tre år mellom mine, og jeg tenkte kanskje det holdt med et ståbrett. Bør det muligens revurderes?

Anonymous poster hash: 2908b...e82

Vi kjøpte ståbrett, men bruker det svært sjelden. Greit å ha da.

Anonymous poster hash: f3a8f...88d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som kjøper søskenvogn, hvor stor aldersforskjell er det mellom barna? Det blir tre år mellom mine, og jeg tenkte kanskje det holdt med et ståbrett. Bør det muligens revurderes?

Anonymous poster hash: 2908b...e82

Vi har 3 år mellom våre, og kjøpte søskenbrett. Ikke noe problem, all den tid eldste ikke hadde sittet i vogn det siste året før lillesøster kom. Svært ofte har vi droppet vogna helt, og hatt lillesøster i bæretøy mens eldste har gått selv. Nå vil lillesøster stort sett gå selv, hun også. (Hun nærmer seg 2 år, hjelpes!)

Vi har dog skaffet oss sykkelvogn som også kan brukes som trillevogn til begge, men dette var i anledning at lillesøster begynte i bhg, samtidig som at bhg ble flyttet til lokaler som lå et stykke lenger unna huset enn tidligere. Greit å kunne ta dem med dit med både sykkel og med begge i vogn. Om morgenen vil eldste som regel gå, men om ettermiddagen synes hun ofte det er deilig å kunne sette seg i sykkelvogna og bli trillet hjem. :) (Skulle bare ønske det var plass til meg også, jeg!)

Endret av *Joyce*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som kjøper søskenvogn, hvor stor aldersforskjell er det mellom barna? Det blir tre år mellom mine, og jeg tenkte kanskje det holdt med et ståbrett. Bør det muligens revurderes?

Anonymous poster hash: 2908b...e82

Det blir 20 mnd mellom ungene....:)

Går mye, så vil ha muligheten til å ha begge i vogn. Den ene bhg vi har søkt ligger halvtimes voksengange hjemmefra, og det blir litt drøyt for en sliten toåring etter bhg, tror jeg...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som kjøper søskenvogn, hvor stor aldersforskjell er det mellom barna? Det blir tre år mellom mine, og jeg tenkte kanskje det holdt med et ståbrett. Bør det muligens revurderes?

Anonymous poster hash: 2908b...e82

Vi har 19 måneder mellom våre. Søskenvogna har blitt mye brukt, men vi solgte den på sensommeren. Da var eldste litt over 2, og den ble ikke brukt lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...