Gå til innhold

Milea, Melia, Melina, Mila, Nelia - hvorfor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 3.2.2014 den 0.54, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner at jeg blir litt matt av alle menneskene i omgangskretsen min som skal være så innmari "originale" når de velger navn på barna. Alle navnene i overskriften er navn som har blitt gitt nyfødte i omgangskretsen min (bortsett fra Fotballfrues Nelia, da). Hvorfor "finne på" navn som ikke betyr noenting? Problemet for meg blir jo at ingen blir originale i det hele tatt, så alle bare går rundt med intetsigende, sukkersøte navn som er nesten like...

 


Anonymous poster hash: fe0d1...a55

 

Veit denne posten er noen år gammel, men klarer ikke la være svare hvor patetisk post dette var. Og det er ikke fordi jeg er uenig med deg. Det er fordi du sier navnene er navn de har funnet på og som ikke har noen som helst betydning. For eksempel er Melina et svært gammelt navn, og veldig veldig vanlig i både Hella og Frankrike. Det betyr «honning». Bare fordi du ikke har hørt navnet før, betyr det ikke at det er tullenavn de har funnet på i løse luften som ikke betyr noe som helst. Ganske dumt av deg å påstå slikt bare fordi de ikke velger typisk norske navn som aaalle har hørt tusen ganger. Vakkert med uvanlige navn!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Unge mødre som drømmer om å bli rosabloggere som velger sukkersøte navn.

Anonymkode: e2c26...cf8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et vennepar fra øst europa bruker navnet Mila. Vanlig der slik de fremstiller det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei venninne av meg har en datter som heter Melina. Og det synes jeg er så stygt! Fordi hver gang jeg hører navnet så tenker jeg på melena (blodig avføring). Så jeg klarer bare ikke det navnet, dårlig gjort sikkert vil noen si, men hver gang jeg hører hun sier Melina så ser jeg for meg blodig avføring.

Når det kommer til de andre navnene så føler jeg de blir veldig kalle-navn. 

Anonymkode: 5e7c7...7f0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.2.2014 den 0.27, Brimi skrev:

Melina er jo et nydelig navn! Forelsket meg skikkelig i det navnet ^^ Aldri hørt det navnet før tror jeg.

Hadde ikke hørt om noen av de jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest N-Nøff
På 3.2.2014 den 12.13, Jolene skrev:

 

Noen som har sett litt for mye på The Matrix i hvertfall!

keanureevesmatrixneo.jpg

Det er da et gammelt navn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 2.2.2014 den 23.54, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner at jeg blir litt matt av alle menneskene i omgangskretsen min som skal være så innmari "originale" når de velger navn på barna. Alle navnene i overskriften er navn som har blitt gitt nyfødte i omgangskretsen min (bortsett fra Fotballfrues Nelia, da). Hvorfor "finne på" navn som ikke betyr noenting? Problemet for meg blir jo at ingen blir originale i det hele tatt, så alle bare går rundt med intetsigende, sukkersøte navn som er nesten like...

 


Anonymous poster hash: fe0d1...a55

 

Ola, Ole, Frode, Tove, Johann, Herman, Frank. Jammen meg like.

Anonymkode: 063eb...1bf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.2.2014 den 23.56, AnonymBruker skrev:

Så lenge ingen kaller ungen sin Melena, så er det greit for meg :)

 


Anonymous poster hash: ca588...2c5

 

Hvorfor? 

Anonymkode: 9a204...40b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor? 

Anonymkode: 9a204...40b

"Melena, tynn, tjærefarget avføring som er illeluktende og seig. Melena skyldes blødning i mage-tarm-kanalen."

- Store medisinske leksikon

Anonymkode: eb278...104

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Neinøff skrev:

Det er da et gammelt navn. 

Tviler ikke, men det både var (siden du siterer et 4! år gammelt innlegg) og er min assosiasjon til navnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest N-Nøff
7 timer siden, Jolene skrev:

Tviler ikke, men det både var (siden du siterer et 4! år gammelt innlegg) og er min assosiasjon til navnet.

Beklager at jeg siterte et 4! år gammelt innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.2.2014 den 0.27, Brimi skrev:

Melina er jo et nydelig navn! Forelsket meg skikkelig i det navnet ^^ Aldri hørt det navnet før tror jeg.

Melina er jo nesten det samme som Melena. Som betyr blodig avføring. 

Anonymkode: ceaed...e7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...